NGT

Pełna wersja: Reklamacje sprzętu outdoor (obuwie:osobny wątek)
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego

Art. 9. 1. Kupujący traci uprawnienia przewidziane w art. 8, jeżeli przed upływem dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową nie zawiadomi o tym sprzedawcy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia przed jego upływem

no to teraz mamy chociaż powód do dyskusji :)

w przypadku sprzedaży rzeczy ruchomej osobie fizycznej mamy doczynienia z niezgodnością towaru z umową, dlatego możemy dochodzić swoich praw w ciągu 2 lat od daty zakupu, a nie jak w przypadku rękoimi w terminie roku od tej daty

?

Wielkim ekspertem nie jestem ale nigdy nie spotkałem się z takim rozróżnieniem. Jedno natomiast wiem, że jako konsument także mogę skorzystać z rękojmi. Co do terminu 2 miesięcy na zwrot towaru z powodu niezgodności z umową racja, zerknąłem w odpowiednią ustawę. Jednak nadal twierdzę, że sytuacja wcale nie jest taka oczywista, a pewno za każdym razem zależeć to będzie co się zepsuło.

Coraz bardziej obnażasz swoją ignorancję. Konsumenta rękojmi nie dotyczy - nie może z niej korzystać. Może skorzystać z niezgodności towaru z umową.

?

A co jeśli umowę sprzedaży zawrą dwie osoby fizyczne, nie mające statusu przedsiębiorcy? Czekam na oświecenie.

stosunki pomiędzy dwiema osobami fizycznymi reguluje KC lub Kodeks Rodzinny i Opiekuńczy :)

tak! taka umowa podlega rękojmi z KC

porzućmy może ten temat

?

dobra, dobra ;) po mojej stronie to już była czysta erystyka, niepotrzebnie rozgrzebałem temat.

braavosi, bardzo dziękuje za linka. Odpowiedz z działu reklamacji otrzymałam błyskawicznie. Okazało się że Cerro Torre dostało decyzje o tym że mają mi zwrócić pieniądze 13 stycznie. Zero kontaktu z ich strony, a miał być. Więc racze uważać z Cerro Torre. Dziś kasę odzyskałam, ale stosunek do klienta pozostawia wiele do życzenia.
Dzięki za pomoc :)

:) cieszę się, że pomogło :)

Fragment artykułu dotyczącego reklamacji:

''Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że wiele firm świadomie i celowo odrzuca reklamacje. - Dostałam od szefa dyspozycję, że mam odrzucać wszelkie reklamacje od razu. Zastanawiałam się dlaczego tak się dzieje. Wniosek nasuwa się sam. Niewielu klientów się odwołuje od naszych decyzji, a nawet jak się odwołają, to firma nie ponosi z tego tytułu większych kosztów - mówi nam Aleksandra, zajmująca się obsługą klienta w jednym z warszawskich sklepów ze sprzętem elektronicznym. Przecież to oczywiste, że skoro sprzęt psuje się po kilku dniach od zakupu, to musi być wada fabryczna, a zatem towar jest niezgodny z umową kupna-sprzedaży. W ciągu ostatnich kilku miesięcy zauważyłam wzrost skarg na nasze odmowne pisma reklamacyjne - dodaje Aleksandra. ''

całość tutaj:
http://tnij.org/kh6m
---
Edytowany: 2011-02-19 15:34:21

Na szczęście ten temat stale się rozwija i wystarczy w wyszukiwarce wpisać nazwę sklepu, żeby wiedzieć gdzie przyjmują reklamacje bez problemu a gdzie zawsze odmawiają :-)
-------------------------------------------
Pozdrawiam...

Leman

Ja dziś dostałem odmowę reklamacji butów merrel zakupionych w inter - ''szrocie'', odkleiła mi się w obydwu butach wewnętrzna strona, przy łączeniu z podeszwą - noszone niespełna rok :|. Jeszcze nie wiem jaka była opinia, bo jakoś na razie nie mam po drodze do intersportu. I pytanie czy się odwoływać czy kminić już z rzecznikiem?
-------------------------------------------
:)

motoguru

Z tej strony Administrator bazafirm.top100.net.pl, która została wspomniana w rozmowie. Jeżeli chodzi o opinie ludzi, to wykrywamy wpisy tych samych ludzi, którzy bardzo chcą zrobić czarny PR. Mam poza tym sporo pomysłów odnośnie przeprowadzania rozmów później z firmą, a następnie wprowadzimy odpowiednie notyfikacje - w stylu ''opinia poparta dowodami.''. Jeżeli firmie się to nie spodoba, to będzie jej problem - regulamin zakłada, że wpisy są własnością użytkowników, i będziemy usuwać te, które wskaże ewentualnie wskaże sąd. Co do usunięcia danych firmowych - to są one ogólnodostępne i nie są chronione żadną ustawą.
-------------------------------------------
Motoguru

Ciach, pomyłka.

I przez nieuwagę poszedł negatyw dla powyższego pana. Jeśli możliwe, to proszę administrację o korektę :-)
---
Edytowany: 2011-04-08 22:30:22

Wojka

Zastanawiam się nad reklamacją plecaka Osprey'a. Aby nie powtarzać, wklejam link do postu w innym temacie, gdzie opisałem problem wraz ze zdjęciami:

https://ngt.pl/thread-6160.html&page=999

Czy taka wada jest wystarczającym powodem do reklamacji? Na razie nie jest jeszcze źle, ale w takim tempie szelki od tego plecaka w krótkim czasie nie będą wyglądać za dobrze...

arkadoo

Nie po to wydałeś kasę, żeby być niezadowolony z plecaka. Na naturalne zużycie, to trochę szybko - po 4 h użytkowania. Jak Ci przeszkadza to reklamuj.

Poużywaj zobacz co się będzie działo, jak dalej będą się strzępić włókna i będzie to powodować uszkodzenie wypełnienia w szelkach zareklamuj ale uważam, że z czasem pod ''dotarciu się'' materiału nie powinno już nic się nic z tym dziać. Teraz z tego co widzę nic się temu nie dzieje.
---
Edytowany: 2011-04-09 19:08:19

Adriatyk

witajcie
w czerwcu 2010 kupiłem buty TNF Verwall i po użytkowaniu ich w warunkach miejskich, mam rozdarcia w obu butach tam, gdzie łączy się podeszwa z materiałem. Buty nie były jakoś nadzwyczajnie używane i eksploatowane i zastanawiam się, czy mogę je zareklamować?
Pozdrawiam
R
PS Buty zostały zakupione w Intersporcie...
-------------------------------------------
R

Teoretycznie jeszcze masz ponad rok na reklamację, w praktyce większość renomowanych sklepów tą reklamację powinno uznać, ale nie InterSport. Jest na niego wiele skarg, że odrzuca wszystkie reklamacje dla zasady. Moja rada składaj reklamację, nie przyjmą złóż odwołanie i opisz tutaj jak poszło, przynajmniej będziemy wiedzieć czy nadal odrzucają wszystkie reklamacje czy coś się zmieniło na lepsze.
-------------------------------------------
Pozdrawiam...

Dziś, po raz drugi zwrócono mi kasę za kurtkę gore HiMa. W sumie OK, bo od trzech lat ponad chodzę non-stop w nowej :-). Pierwsza to Norton, druga Champion. Kupiłem teraz Revela, stary model w Alpin Sporcie na Krupówkach za 500 zł. mają jeszcze klika szt. Ale to ostatnia ze stajni HiM, jeżeli znowu padnie.

Ale fakt - reklamacje załatwiają bezproblemowo.
-------------------------------------------
Pozdrawiam!

carlosmuz
O to coś się zmieniło na lepsze, ja swego czasu walczyłem z nimi, chodziło o reklamacje butów.