NGT

Pełna wersja: Reklamacje sprzętu outdoor (obuwie:osobny wątek)
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Azarel, niestety to częsta ostatnio praktyka - zbyć klienta. Najpierw napisz odwołanie. Jeśli odpowiedź będzie taka sama, to pomyślimy dalej :)

Kilka przydatnych informacji:
http://tiny.pl/gg6b6

Kiedy kupowałeś? Jesli od zakupu(2015) nie minęło pół roku to powinni Ci od razu oddać kasę. Pisz na priv jak coś to pomogę
-------------------------------------------
Sprzedawca Polar Sport Wawa

Kiedy kupowałeś? Jesli od zakupu(2015) nie minęło pół roku to powinni Ci od razu oddać kasę. Pisz na priv jak coś to pomogę
-------------------------------------------
Sprzedawca Polar Sport Wawa

A ja mam taką historię:
Moje siostry wraz z mamą kupiły w skalniku buty Scarpa Mojito...oczywiście w promo 3za2.
Co ważne w 2 wersjach kolorystycznych.
Pierwszy wyjazd w Tatry, ulewa w opór i zielone puściły farbę okrutnie na resztę buta i stopy.
Reklamacja poszła do skalnika.
Jak usłyszałem, że rzeczoznawca Scarpy nie znalazł uzasadnienia, to się lekko zdziwiłem i czekałem na pisemną odpowiedz...ale buty jakoś nie wracają.
Kontakt ze skalnikiem; okazało się, że po prostu pomylili nr reklamacji.
Nasza racja została uznana.
Wystarczy zamówić na stronie skalnika nowe buty i zostaną darmowo (oczywiście) przysłane.

Morał taki taki, że jak widać skalnik oddał produkt do producenta/jego przedstawiciela.

@wiktorgu - a z ciekawości zapytam - co kupiłeś w ostatnim czasie (powiedzmy 2-3 lat) w sklepie outdoorowym z gwarancją producenta?
-------------------------------------------
Jurek

@Styguś poszedł e-mail, mam nadzieje na jakieś rady dot. tego pół roku od zakupu, muszę im coś skrobnąć do jutra do południa

@Jurek Cezar - mam wymieniać? Przejrzyj moją szafę, większość to rzeczy nowe, ze sklepów outdoorowych.

Punkt regulaminu Polarsportu:

Wszystkie Towary dostępne w Sklepie są oryginalne, fabrycznie nowe i są objęte gwarancją producenta.

i taki zapis powinien być wszędzie bo TAK MA BYĆ.

Ja tam od Polara żadnej karty gwarancyjnej nigdy nie otrzymałem. Zreszta od innych sklepów outdoorowych rownież nie otrzymałem.

A na jakiej podstawie twierdzisz, ze TAK MA BYĆ?

Naprawdę trudno podać Ci przykłady produktów do których otrzymałeś karty gwarancyjne? Ty do wszystkich, a ja do żadnego? Coś mi nie pasuje.

PS. Przykład Polara jest słaby. Kłamią. Cytujesz ich regulamin, w którym poniżej jest napisane, że informacje dotyczące okresu gwarancji są podane przy każdym opisie towaru. Ale nie znalazłem u nich towaru, na który udzielana jest gwarancja.
-------------------------------------------
Jurek

Jurek bo już nie prowadzi się czegoś takiego jak karta gwarancyjna - po to są paragony jako dowód zakupu.

Są ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej z 2002roku

Najczęściej na samym produkcie masz opisane ile jest gwarancji zresztą każdy produkt sprzedawany w EU ma 2 lata gwarancji chyba że producent reguluje inaczej. Np BD czy Petzl ma po 3 lata czy więcej na czołówki.
Na każdy towar w momencie zakupu masz gwarancję.
---
Edytowany: 2015-12-18 00:14:18
-------------------------------------------
sprzedawca Polar Sport Warszawa

Styguś - proszę, nie pisz o rzeczach, na których się znasz. Zanim zaczniesz doradzać osobom z forum, naucz się rozróżniać gwarancję od rękojmi.
Nie na każdy towar w momencie zakupu masz gwarancje. Gwarancje masz na produkt, do którego dołączone zostały warunki gwarancji. A nie wyłącznie paragon.

Dostałeś właśnie pałę ze znajomości przepisów, a jeszcze oferujesz się z poradami. Wpędzisz ludzi w koszty i tyle z tego będzie.
-------------------------------------------
Jurek

Warunki gwarancji nie muszą być dołączone do zakupu, wystarczy, że gdzieś na sklepie będzie widoczna informacja o czasie jej trwania.

Lub jeszcze jest stosowany zapis,że warunki gwarancji dostępne na stronie internetowej producenta.
Gwarancję papierową to dostałem ostatnio tylko do roweru kross.
-------------------------------------------
z kom

Tak jak zostało wcześniej napisane - warunki gwarancji nie muszą być dołączone do zakupu, natomiast standardowo każdy produkt jest objęty gwarancją 2 lat, chyba, że producent zastrzeże sobie inaczej - np. Samsung na swoje akcesoria do telefonów ma rok gwarancji, Osprey oferuje dożywotnią gwarancję.

Zresztą napisałem to co Styguś.
---
Edytowany: 2015-12-19 02:08:13

Wiktorgu - oczywiście, warunki gwarancji nie muszą być dopięte do samego produktu. Maja być w jakkolwiek sposób dołączone. Ponieważ rozmawiamy o rynku outdoorowym to czerpiemy doświadczenia z tego rynku. Nie znam firmy, która na swojej stronie informuje o warunkach gwarancji. Nigdy, żaden sprzedawca nie poinformował mnie o gwarancji. Dlatego dla mnie, jedynym sposobem informacji o gwarancji jest karta gwarancyjna - co nie znaczy że faktycznie jednym - odnoszę sie do doświadczeń własnych. Rozmawiamy wiec o regułach, nie wyjątkach.

Jednak nie o tym chciałem. Jeżeli uważasz, że każdy produkt jest STANDARDOWO (a nie dobrowolnie) objety GWARANCJA 2 lat, to wpłacam na dowolny, wskazany przez Ciebie charytatywny cel, powiedzmy 500 zł. Jeżeli nie udowodnisz swojej teorii odpowiednimi przepisami prawnymi do godziny 24:00 - 20 grudnia b.r - to Ty wpłacasz 500 zł na wskazany przeze mnie cel. Przyjmujesz wezwanie? Styguś może Ci pomagać. Zobaczymy w ciagu weekendu, który z nas faktycznie się kompromituje. Przegranych nie będzie. W każdym wypadku wygrają potrzebujące dzieci (taki cel wpłaty sugeruję).

PS. Pisząc o dożywotniej gwarancji Osprey dopuszczasz się nadużycia. Nie udało mi sie znaleźć informacji o takowej. Udało mi się jednak znaleźć warunki gwarancji tak enigmatyczne, iż każdą reklamację można odrzucić. Marketing bez zobowiązań.
-------------------------------------------
Jurek

Proszę bardzo nie wiem czy o to ci chodzi.
Sklep Weld pl

GWARANCJE I REKLAMACJE
Gwarancje
Ofertę naszego sklepu stanowią produkty pochodzące jedynie od autoryzowanych dystrybutorów i producentów. Są one legalnie wprowadzone do obrotu na terytorium RP, w pełni wartościowe i pozbawione wad. Każdy towar objęty jest gwarancją bez względu na okres promocji czy sezonowych wyprzedaży. W przypadku niezgodności towaru z umową na wszystkie zakupione u nas produkty gwarancja obowiązuje w okresie dwóch lat od momentu wydania rzeczy lub dłużej jeżeli zadecydował o tym producent lub dystrybutor.

Reklamacje
Wszystkie produkty zakupione w sklepie Weld.pl objęte są ustawową odpowiedzialnością sprzedawcy za zgodność towaru z umową jak również gwarancją producenta. Reklamacji podlegają uszkodzenia wynikłe z wadliwej produkcji lub wady materiałowej towaru. W razie wykrycia jakiejkolwiek wady w chwili zakupu, towar zostaje wymieniony na nowy. W przypadku wykrycia wady nie powstałej z powodu uszkodzenia mechanicznego lub wynikłej z niewłaściwego użytkowania produktu, a także naturalnego zużycia prosimy o przesłanie czystego towaru wraz z oświadczeniem reklamacyjnym i potwierdzeniem zakupu na adres sklepu:

Weld Sklep Górski
ul. Jana III Sobieskiego 4a
41-300 Dąbrowa Górnicza

Oświadczenie reklamacyjne można pobrać poniżej. W oświadczeniu prosimy uwzględnić kiedy i w jakich okolicznościach wykryto defekt, dokładny jego opis oraz oczekiwania dotyczące sposobu realizacji zobowiązania. Sprzedawca w terminie 14 dni ustosunkuje się do reklamacji. Reklamacje rozpatrywane są w zgodzie z obowiązującymi normami prawnymi.

Chyba niektórzy mylą dwie rzeczy:

1) gwarancja - daje ją producent i może jej udzielać dla swoich produktów lub nie. Może dać ją na dowolny czas jaki sobie wymyśli. Na jeden dzień, rok, lub tzw: dożywotnio (co to oznacza w danym przypadku i czy jest to faktycznie ''dożywotnie'' to już kwestia producenta i szczegółowych jego ustaleń). Gwarancja obejmuje tylko to co uzna za stosowne producent w momencie jej dawania. Więc może w przypadku buta obejmować ''wszystko'' albo tylko nieprzemakalność ale odklejenie podeszwy już nie itp.

2)
a) odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową (dla towarów zakupionych przed dniem 25 grudnia 2014 r.) - odpowiedzialność sprzedawcy trwa 2 lata; Objęty tą odpowiedzialnością jest każdy towar sprzedany na terenie RP; zakres odpowiedzialności reguluje ''Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej''

b) odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi (dla towarów zakupionych po dniu 25 grudnia 2014 r.) - Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi przez okres 2 lat a w razie sprzedaży rzeczy używanych strony mogą skrócić ten okres do 1 roku; Objęty tą odpowiedzialnością jest każdy towar sprzedany na terenie RP; zakres odpowiedzialności reguluje ''Kodeks Cywilny''


mała rada, bo chyba też nie każdy wie: Składając reklamację na piśmie warto zaznaczyć czy składamy ją w związku z gwarancją czy z tytułu odpowiedzialności sprzedawcy. Jeśli tego nie zaznaczymy sprzedawca wybierze opcję korzystniejszą dla siebie, niekoniecznie korystniejszą dla klienta (choć uczciwi sprzedawcy, którym na kliencie zależy też się zdarzają;)). To która opcja jest korzystniejsza to zależy od konkretnego przypadku, bo trzeba doczytać co oferuje producent w ramach gwarancji. Ale dla towarów kupionych przed 25 grudnia 2014 r zazwyczaj lepsza była odp sprzedawcy. Dla towarów kupionych po 25 grudnia 2014 nie wiem bo jeszcze nic nie musiałem reklamować po tej dacie, więc się nie ''zorientowywałem'' w temacie.

PS: to co wyżej opisuję dotyczy oczywiście osób fizycznych a nie zakupów na firmę
---
Edytowany: 2015-12-19 13:58:30

Cześć,

Mam problem z Asolo Spyre - otóż po paru miesiącach użytkowania (od marca do końca września) i kilku mżawkach zauważyłem, że czubek prawego buta wyraźnie ''zmiękł''. Sama konstrukcja nie jest oblana gumą a jedynie ''wyprofilowana''. Od wewnątrz zauważyłem również ''rozwarstwienie'' wyściółki - tak jakby materiał wewnątrz odstawał od reszty buta przez co ugniata mnie w palce. Dla porównania w lewym bucie wszystko wygląda dobrze - szubek jest twardy i trzyma warstwy materiału w jednej pozycji.
Dodatkowym problemem jaki zauważyłem to prawy but (ten z miękkim czubkiem) znacznie szybciej łapie wilgoć i wystarcza mu mała mżawka abym czuł wilgoć w okolicach paców.

Spotkał się ktoś z czymś podobnym? Jak reklamować taką wadę?
-------------------------------------------
Łukasz

Jak dla mnie temat ewidentnie do reklamacji, głównie ze względu na rozwarstwienie wyściółki co zdaje się potwierdzać ''zmiękczenie czuba buta''

Ponadto jeden but po kilku msc użytkowania nie powinien zdecydowanie szybciej przemakać...

Po prostu opisz dokładnie problem - może najpierw maila i skontaktuj się ze sklepem lub dystrybutorem
K.
---
Edytowany: 2016-02-01 17:25:55

wirewolf nie powinieneś mieć problemów z reklamacją.Jesli sklep odrzuci to skontaktuj sie bezpośrednio z dystrybutorem z którym nie powinienes miec problemów-Summit,summit.asolo@gmail.com
-------------------------------------------
Dirwelinger

Mam problem z Ecco Biom Terrain. Dokładnie taki sam jaki opisywał kolega Yatzek, czyli marszcząca się podszewka/membrana (nie wiem czy jest ona sklejona z podszewką czy skórą) nad palcami do tego stopnia, że tworzą się wyczuwalne fałdy. Oddałem je do reklamacji mając podobne do Yatzka spostrzeżenia i obawy, że takie fałdy materiału (pół biedy podszewki ale jeśli to też gore to już obawy bardzo uzasadnione) mogą się po prostu przetrzeć a także obcierać palce.
Kupiłem je krótko przed wyprawą do Iranu, przełaziłem w nich setki km w ciągu trzech dni i zaraz po powrocie oddałem je na raklamację. Dodatkowo lewy but, tuż przy najniższej klamrze załamał się znacznie bliżej owej klamry niż prawy co powodowało uporczywe gniecenie dużego palucha. Prawy załamywał się w odpowiednim miejscu zgięcia palucha.
Mieliście już do czynienia z podobnymi wadami? W sumie jestem miłośnikiem Ecco i strasznie mnie to zmartwiło, gdyż po moich wieloletnich doświadczeniach twierdzę, że mają naprawdę dopracowane buty a w tym modelu taka wtopa...