Dzięki za odpowiedzi. Przy najbliższej okazji w sklepie rowerowym muszę kupić smar do łańcucha, smar do łożysk, bagażnik, dętki, łaty. A w dalszej kolejności nowe opony, bo stare są już zużyte. Zastanowię się też nad zapasowym łańcuchem.
Ja bym jeszcze proponował jakieś dobre okulary przeciwsłoneczne, pompkę rowerową, bidon z koszyczkiem, skuwacz do łańcucha i porządne zabezpieczenie rowerowe jakiejś znanej firmy (Abus, Kryptonie)
Okulary Uvex kilka dni temu kupiłem, ale jeszcze nie przyszły. Koszyk na bidon i zabezpieczenie rzeczywiście muszę kupić, pompkę mam.
Pomyśl o ośkach do piast, szczególnie jeżeli masz szybkozamykacze, no chyba że przed wyjazdem wymienisz je na ''pełne''.
-------------------------------------------
pozdro
Ja korzystam właśnie z licznika sigmy i jest ok.
Osobiscie założyłbym spinkę w łańcuchu, mam od 3 lat bodajże i to ogromna wygoda- przy konserwacji i naprawie.
tOmki
to tylko się tak wydaje, że pełny pręt jest mocniejszy niż pusta ośka - jeśli nie masz wiedzy tylko ''wydaje mi się'' to lepiej nie radzić
-------------------------------------------
m
W poprzednim rowerze 2 ''puste'' złamałem, potem założyłem ''pełną''.
Aktualnie mam szybkozamykacze, i jak na razie nic się nie dzieje - odpukać.
Paradoksalnie oś drążona jest mocniejsza od ''pełnej''.
Tak czy siak ''pełna'' się wygina, a drążona pęka.
''Pełna'' - możliwe spore wygięcie i dopiero pęka - trochę można na takim wygięciu jeszcze pojechać.
''Pusta'' - pęka i tyle, wymiana wymagana od razu.
Druga sprawa - trudniej ukraść koła, jak nie ma szybkozamykaczy :]
---
Edytowany: 2013-07-08 22:02:24
-------------------------------------------
pozdro
1. Jak dana ośka jest badziewna to pęka i już, natomiast porównując dwa produkty tej samej klasy pusta lżejsza, mocniejsza i wygodniejsza.
2. Czy dany element pęknie czy się wygnie nie zależy od jego kształtu, tylko właściwości surowca.
Kupując ośkę za 2zł może i lepiej brać wyginającego się pręta niż łamiącą rurkę bo jakoś pojeździsz. Ale do generalnej porady j.w. napisałeś to od tego daleka droga.
A trzy, że rodzaj ośki nie determinuje rodzaju zapięcia - są motylki czy inne beznarzędziowe dla pełnych osi i wymagające klucza na puste.
-------------------------------------------
m
Witam :) sorki
bieg oczywiście nie w Bilczy tylko w Brzezinach
pozdr
magda
-------------------------------------------
Magda
Witam. Mam kilka pytań odnośnie roweru, jako że rok temu źle dobrałem rower do moich wymagań a nie mam możliwości wymiany go na inny.
Rower Kross level A2 - moj jazda to asfalt 50%/ szutry, drogi polne- leśnie 50% (lekki teren). Będę chciał wymienić opony z 2,1 na np. 1,75 (chce mieć możliwość jazdy w lekkim terenie dlatego obawiam się opon 1,5 a bardziej ich przebijalności ) oraz wyprostować trochę pozycję podczas jazdy i tu zastanawiam się nad wymieniem sztycy kierownicy na regulowaną?
-------------------------------------------
Greg
W cieńszych oponach stosuje się wyższe ciśnienie, więc z przebijalnością nie powinno być problemów. Zresztą zawsze możesz wziąć oponkę z jakąś wkładką antyprzebiciową.
Mostek regulowany to moim zdaniem jest fajny jak chcesz popróbować różnych ustawień ale potem łapie luzy, jest cięższy itd..., niemniej rzeczywiście trudno kupić sztywny moztek z dużym wzniosem.
-------------------------------------------
m
Daj sobie spokój z regulowanym mostkiem (tak się nazywa ta sztyca), powody jw.
Bez problemu kupisz mostek o wznosie +/-17 stopni, wystarczy poszukać na necie. Pytanie tylko po co? Zmieni ci się pozycja na rowerze, ten zacznie się odrywać przednim kołem od podłoża podczas podjazdów nie wspominając o aerodynamice (chcesz wymienić opony na cieńsze czyli chyba szybciej jeździć?).
Ten mostek co masz ustaw na +6st. i najwyżej dodaj jakąś podkładkę, jeśli się jeszcze zmieści.
Pytanie też, czy odpowiednio dobrałeś rozmiar roweru? Trzymając za kierownicę linia wzroku pokrywa ci się z osią kierownicy i osią przedniej piasty?
Arni - koło to się podrywa przy ostrych podjazdach w górach, nie w lekkim terenie to po pierwsze a po drugie ta ''reguła kciuka'' coś ci się pomyrdała - jak byś widział w jednej osi, oś kierownicy i piasty to byś musiał wisieć całkowicie nad kierownicą.
cauchy - moim zdaniem odblaski na oponie są przereklamowane - momentalnie się brudzą i mało co działają. Już lepiej założyć sobie oldskoolowe odblaski na szprychy.
-------------------------------------------
m
Gregors ja śmigam na Kendach SBE Kevlar K1047 1,95 (poniżej 500g) szybka na asfalcie i w terenie tez daje radę , ale jeżeli chcesz jeszcze szybciej to idz w cieńsze , o przebicia bym sie nie martwił ,
co do pozycji to ważne jest jaka teraz zajmujesz w sensie odległości , może wystarczy dać krótszy mostek z większym kątem? ewentualnie może warto rozpatrzeć wymianę kierownicy na giętą ?, bo w A2 masz chyba prostą, to też będzie kilka cm wyżej , najlepiej jak podjedziesz do dobrego warsztatu / sklepu i zrobisz przymiarkę na żywo. pozdr
Witam szukam trekkinga. ( kokretne modele) około 2000zł
-od 20 do 100km dziennie.
Wzrost 186cm, waga- 122kg
aktualnie mam mtb ale jeżdżę tylko po asfalcie...
mam na oku kross arctica 2012 lub 2013
-------------------------------------------
wojtek
nie warto - kup porządne oponki 1,4-1,5 i będziesz mieć to samo
-------------------------------------------
m