NGT

Pełna wersja: Rower trekingowy-jaki, gdzie itp ?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.

wentyl

szaga - ja bym brał ten czerwony kobieta w czerwieni zawsze atrakcyjnie wygląda :-) i czerwony podobno jest szybszy (dotyczy samochodów to może i rowerów też :-) a poważnie niewiele droższy a osprzet inna klasa.

Pozdr
-------------------------------------------
Arek

Te z linków do allegro ciekawe, ale ramy w sporym rozmiarze. Ten czerwony Author troche lepszy od tego drugiego, ale niewiele.

To moim zdaniem ciekawsze niż Authory - http://www.unibike.pl/viperlds.html

Najlepiej w tej cenie brać coś używanego (lekko!) z allegro. Z tym, że wtedy trzeba obejrzeć rower przed zakupem kimś kto się na tym zna.
-------------------------------------------
http://www.rower.fan.pl

No własnie, trzeba obejżeć, i to z kimś kto się zna. Nie zawsze jest taka możliwość.
Poza tym trzeba pamiętąć, że kupując używany rower nie ma się już zazwyczaj gwarancji. Pół biedy jak ktoś się zna na tym, ale w przeciwnym razie, wydawanie dziesiątków czy setek złotych na naprawy, wymiany, przeglądy trochę mija się z celem (głupia regulacja hamulca w serwisie kosztuje min. 10zł - a to góra 5 min. roboty - nie mówię o innych bardziej ''skomplikowanych'' rzeczach).
Poza tym kupując nowy rower mamy pełną możliwość jego dopasowania, rozmiar ramy, ewentualna wymiana mostka, sztycy, siodła itp. Kupując używkę jesteśmy skazani na to co akurat jest - albo pasuje albo nie, i znowu trzeba czekać niewiadomo ile, i polowac na okazję a potem jeździć i po całej Polsce, żeby okazało się że rama ma nieco złą geometrię...
-------------------------------------------
DTH

agnieszka

*HELP * Ludzie pomóżcie Babeczce. Czytam te wasze posty, ale one mówią o rowerach za 2 koła..... Nie mam wygórowanych wymagań, ani zbyt dużo pieniedzy 1000-1200zł, ale chce pojeździć na rowerze. mam 164 cm wzrostu, 63 kg.Robiłabym sobie jednodniowe wycieczki, może kiedyś gdzieś na 2-3 dni. Wydaje mi się, że TREK, by mi starczył, Zdaje sobie sprawę, że większość z Was pewnie mnie wyśmieje z tym budżetem, ale taki już jest i tak sie ciesze że jest!!Na co mam zwrócić uwagę rama Hi-ten czy koniecznie aluminium.. a może aluminium to nie ta kasa??? Jakieś konkretne modele lub marki rowerków za te cenę? chciałabym przedni amortyzator (albo jego atrapę-, zdajsie tylko to w tej cenie wchodzi w rachubę) bo mam słabe ręce i miałam okazje spróbować i rzeczywiście mi sie o wiele wygodniej na takim jeżdzi.
-------------------------------------------
agnieszka

agnieszka

...zapomniałam o tym, że ważne zeby był lekki, bede go wtachiwać na 4-te pietro..:)) hm to może te przednie amory nie sapotrzebne ,bo sobie przy tym wnoszeniu roweru wzmocnie rece:)))) pozdrawiam
-------------------------------------------
agnieszka

1. Przejrzyj strony podanych już producentów i wybierz kilka modeli w docelowym przedziale cenowym.
2. Wklej linki do rowerów żebyśmy nie musieli ich sami szukać w internecie.
3. Opisz gdzie chcesz na tym rowerze jeździć (np. 10% miasto, 60%asfalt, 30%bezdroża).
4. Ile km rocznie
etc.
---
Edytowany: 2008-04-02 00:04:24
-------------------------------------------
http://www.rower.fan.pl

dlaczego wyśmieje? Przecież nie prosisz o złożenie Ci downhilla w tej kwocie:D
1) Po pierwsze, zobacz ostatnią część tego topicu - szczególnie ta i dwie poprzednie strony (rozmowa właśnie o rowerach w tym przedziale conwym i takim zastosowaniu).
2) Rama może być zrobiona zasadniczo z 3 rodzajów materiału:
a) Hi-ten - ciężki ale tani. Nie polecam.
b) Cro-mo - lżejszy, droższy, dobrze amortyzuje drgania. Stosunkowo łatwy w naprawie. Ma wilu zwolenników.
c) Aluminium - drogie, lekkie, bardzo cieżke w naprawie - potrzeba mieć specjalną sprawakę i umiejętności - z resztą ja się na tym nie znam :P Słabo amortyzuje drgania, dtatego dobrze jest mieć amora.
Piszesz, że rower będzisz nosiłą na 4 piętro więc zdecydowanie bym wybrał alu. W tym budżecie się zmieścisz. Najwyżej oszczędzisz na osprzęcie (zawsze można z czasem upgreadnąć;])
d) sa jeszcze ramy z różnych wymyślnych surówców, np. tytanu czy carbonu, ale ze względu na koszty nie ma co sie nad nimi nawet zastanawiać.
3) Amortyaztor - albo dobry/średni amortyzator albo wcale. Nie ma sensu pchać się w atrapę bo więcej z niego kłopotów niż pożytku. Zepsuje CI się, będzei dobijał, albo nie będzie odbijał i nic tak naprawdę, oprócz bujania i pozornego poczucia komfortu Ci nie da.
4) marka - w zasadzie większosć form rowerowych, Merida, Unibike, Kellys, Kross, Leader Fox, itp. mają w swojej ofercie jakieś rowerki za takie pieniądze. Pamiętaj tylko aby wybrać rower firmwy, a nie coś w stylu Tiger 2008 czy Olpran.
Tak jak mówię, popatrz 2 strony wcześniej. Tam Ruda pytała właśnie o taki rower i było kilka ciekawych propozycji. Może któraś i Tobie się spodoba.
5) co jeszcze? Tak jak pisze arkadoo - zrób ''rachunek sumienia'', napisz do czego, ile gdzie będzisz używała rowera i wtedy będzie można coś więcej powiedzieć.
-------------------------------------------
DTH

Krótkie pytanie. Rozglądam się za rowerem mniej więcej takim jak tu:
http://www.allegro.pl/item338648215_trek...rama_.html

Nie znam się i nie wiem za bardzo jakie wymiary ramy i kół wziąć. Mam 193cm, jezdze glownie po miescie, ale czasem spore dystanse po szosie.

Przy okazji, jak ocenicie zestaw jak w tym rowerze: lampa halogenowa + dynamo? Ostatni raz widziałem dynamo na oczy z 15 lat temu, utrudniało jazdę a lampa dawała niewiele światła. Czy teraz jest to jakakolwiek konkurencja dla lamp na baterie?
-------------------------------------------
Michał

Jak dobrać ramę zobacz sobię np. tutaj: http://sklep.rower.com/page.php?id=poradnik
Dynamo w piaście jest jak najbardziej dobrym rozwiązaniem w rowerach trekkingowych czy mijeskich. Obecnie dynama mają mało wspólnego z dynamami zewnętrznymi terkoczącymi i stawiającymi wieki opór w czasie jazdy a przy tym nie dającymi prawie prądu.

PS. ja bym osobiście od tego człowieka nic nie kupił - ''tylniego'':(
-------------------------------------------
DTH

Ten sposób dobierania ramy z tego linka powyżej nie należy traktować jako wyroczni, lecz orientacyjnie. Trzeba pamiętać, że rama roweru crossowego różni się od ramy trekinga (w teorii, ale czasami producenci mieszają te pojęcia). Istotna jest też długość rury poziomej.

To troche jak z kupowaniem butów na odległośc, zawsze lepiej je przymierzyć.
-------------------------------------------
http://www.rower.fan.pl

nie no, oczywiście, że to tylko orientacyjnie. Licząc w ten sposób może wszystko ładnie, pięknie pasować ale w praktyce może okazać się, że rama jest za duża lub za mała. Poza tym, ramy mają różną geometrię, i ten sam rozmiar może różnie ludziom pasować. Kiedyś widziałem jeszcze takie dosyć skomplikowane tabelki z prawie wszystkimi długościami i kątami, które pozwalają na dobór odpowiedniej ramy.
Ramę najlepiej jest przymierzyć a tylko jeśli jest to już zupełnie niemożliwe, posiłkować się czymś takim.
-------------------------------------------
DTH

Witam
Posiadam rower górski z GIANT YUKON z osprzętem shimano Altus na kółkach 26''.
Ma chęci zmienić kółka, co można kupić za ok 400 zł (+/-).
-lepiej kupić kompletne koła, czy składać z elementów?
-czy warto zakładać 28'' kółka?
- tak żeby to posłyżyło
Moja waga nie przekracza 75kg, ma zamiar jeździć po asfalcie i w lesie, czasem dłuższe wyprawki.
-------------------------------------------
????

kakato

masz rame na koła 26 i chcesz założyć 28 cali?? to chyba będzie nie do końca kompatybilne... za około 400 zł możesz mieć komplet kół shimano WH-M505, a najlepsze koła to takie składane ręcznie ale tylko wtedy jeśli składający ma dość duże pojęcie o tym co robi i tzw. ''fach'' w rękach inaczej to będzie totalna porażka... W tym przedziale cenowym to nie bardzo opłaca się składać, na Twoim miejscu zakupiłbym rzeczony komplet

Do ramy przeznaczonej z do kół 26 cali nie założysz kół 28 cali (bez specjlanych ''przejściówek''na hamulce). W rower tej klasy lepiej nie wsadzać pieniędzy jak nie ma konieczności (czyt. to tak jakbyś chciał maluchowi kupić alufelgi :) ).
---
Edytowany: 2008-04-03 23:21:20
-------------------------------------------
http://www.rower.fan.pl

tutaj nawet nie chodzi o przejściówki. Koła 28'' po prostu się nie zmieszczą w tę ramę. Z przodu zawsze można zmienić amortyzator na taki pod 28'' ale co z tyłem? Przecież będzie obcierać opona - jeżeli w ogóle koło już wejdzie...
Kół nie składaj, kup gotowe. Te WH-M505 nie są chyba złe (sam nie używałem). Ostanio widziałem nawet gdzieś przecenione na ok 300zł. Ewentualnie może coś takiego: http://tnij.org/aznp ?
Przy takiej wadze nie musisz tak się obawiać o wytrzymałość - skakał przeciez na tych kołach nie będziesz.
-------------------------------------------
DTH

Koła w większości przypadków wejdą, oczywiście kosztem węższej opony. Przejściówki są żeby rozwiązać problem z hamulcami (miejsca piwotów).

Niestety przy samodzielnym składaniu, tak jak koledzy napisali, dochodzą spore koszty robocizny.
-------------------------------------------
http://www.rower.fan.pl

robo - a co jest nie tak z kołami od Twojego roweru ???? jak są do wymiany zrób tak jak pisze kakato te koła są całkiem dobre, ale jeżeli chcesz wymienić dla faktu ulepszenia sprzętu o arkadoo ma racje do tego sprzetu szkoda zachodu, wrzuć kasę do skarbonki na nowy rower :-)

w większości da się zamontować koła 28'' ale po co ??????????

pozdro
-------------------------------------------
Arek

co do kóła 28'' to bezsens z mojej strony.

Wyczytałem że koła mają znaczący wpływ na komfort i dynamikę jazdy, może i racja z tym maluchem. Ale nie chcemy sobie tuningować roweru dla samego wyglądu, jak dla mnie te koła mogą mieć wygląd jak stare ale żeby były funkcjonalne w czasie i podczas jazdy.
Czy te modele zaproponowane w postach pozwolą na bardziej dynamiczna jadze w lesie i na bezdrożach?
I jak łożyska kulowymi a maszynowymi wpływają na jazdę?
-------------------------------------------
????

Może minimalnie odczujesz różnicę, a możliwe że jej wcale nie odczujesz. Chccesz jeździć szybciej(w łatwym terenie) to kup węższe opony z mniej agresywnym bieżnikiem, będzie taniej. Szybsza jazda zależy od mniejszej wagi kół, a to taniej będzie zbić kupując odpowiednie opony.
---
Edytowany: 2008-04-04 08:06:00
-------------------------------------------
http://www.rower.fan.pl