19-01-2010, 17:55
Rowery z pelnym zawieszeniem sa ciezsze od odpowiednikow z przednim zawieszeniem. Przednie amortyzatory sa zazwyczaj ciezsze od sztywnych widelcow chociaz niektore super lekkie amortyzatory waza tyle co sztywne stalowe a nawet schodza ponizej. Widelce sztywne z karbonu sa lzejsze od amora.Wplyw tej masy ma jakies znaczenie glownie w gorach na plaskim zbytnio tego nie odczujemy.
Odzielna sprawa jest wytracanie energi ktora wkladamy w pedalowanie na ugiecie amortyzatora. Oczywiscie sa blokady i rozne systemy ktore maja zapobiegac pompowaniu ale idealnego rozwiazania nie znaleziono i czesc energii jest wytracana. Zawieszenie z tylu oczywiscie sprawi ze mozemy nadrobic troch na zjazdach jednak jak ktos ma noge to wiecej zyska na podjezdzie niz straci na zjezdzie
Sztywne rowery (na niektore plaskie maratony nawet czolowi zawodnicy wkladaja sztywny sztuciec) lub rowery z przednim zawieszniem sa najczestszym wyborem zawodnikow, na takich rowerach sa mniejsze straty energii niz analogicznym z pelnym zawieszeniem.
Kolejnym elementem jest sztywnosc konstrukcji gdzie rowniez zazwyczaj przewaga jest po stronie sztywniaka.
Zyski lub straty wynikajace z zawieszenia zaleza od kondycji rowerzysty, umiejetnosci i terenu. Im trudniejszy teren tym bardziej sie sprawdza zawieszenie, ale jesli masz super kondycje i technike to juz rola zawieszeni maleje
---
Edytowany: 2010-01-19 18:06:10
-------------------------------------------
yaro http://www.panoramio.com/user/90763
Odzielna sprawa jest wytracanie energi ktora wkladamy w pedalowanie na ugiecie amortyzatora. Oczywiscie sa blokady i rozne systemy ktore maja zapobiegac pompowaniu ale idealnego rozwiazania nie znaleziono i czesc energii jest wytracana. Zawieszenie z tylu oczywiscie sprawi ze mozemy nadrobic troch na zjazdach jednak jak ktos ma noge to wiecej zyska na podjezdzie niz straci na zjezdzie
Sztywne rowery (na niektore plaskie maratony nawet czolowi zawodnicy wkladaja sztywny sztuciec) lub rowery z przednim zawieszniem sa najczestszym wyborem zawodnikow, na takich rowerach sa mniejsze straty energii niz analogicznym z pelnym zawieszeniem.
Kolejnym elementem jest sztywnosc konstrukcji gdzie rowniez zazwyczaj przewaga jest po stronie sztywniaka.
Zyski lub straty wynikajace z zawieszenia zaleza od kondycji rowerzysty, umiejetnosci i terenu. Im trudniejszy teren tym bardziej sie sprawdza zawieszenie, ale jesli masz super kondycje i technike to juz rola zawieszeni maleje
---
Edytowany: 2010-01-19 18:06:10
-------------------------------------------
yaro http://www.panoramio.com/user/90763