NGT

Pełna wersja: Rower trekingowy-jaki, gdzie itp ?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.

laik

znalazłem nazwę: Horizon Eclipse Cross, jeszcze jest, że kierownica Zoom a wspornik pod siodełkiem to Suntour aluminiowy amortyzowany...
-------------------------------------------
Wojtek

Hamulce raczej do wymiany, bo przy Twojej masie mogą być problemy z zatrzymaniem. Podobnie z amortyzowaną sztycą, pewnie szybko dostanie luzów pod takim obciążeniem. Rower w miarę przyzwoity za tą ceną (zakładam, że nowy).
-------------------------------------------
They sing the red flag, they wore the black one

Horizon... może się mylę ale te rowery sprzedają w hipermarketach - zdaje się w Carefurach? Kiedyś nawet ktoś na forum rowerowym wstawił fotkę horizonów sprzedawanych w sklepie z.... widelcem przykręconym tył na przód:D:D:D
Ja bym chyba poszukał czegoś bardziej markowego.
-------------------------------------------
DTH

laik

Dzięki za uwagi, faktycznie doszukałem się tego modelu w MAKRO (!), jest tam pod marką Active, w gazetce na stronie 10 http://ext.makro.pl/MM200810/nonfoodmutacja/index.php
Produkuje (składa) to firma Maver, faktycznie sprzedaje to (też) przez sieci hipermarketów. Specyfikację tego roweru znalazłem tu:
http://www.roweryskutery.pl/specyfikacja3.xls
w zakładce Maver (jako Horizon Eclipse), jest tam info o ramie że to Alu 6061 (to dobrze??) i oznaczenie ramy CR002M19 oraz oznaczenie opon Rubena V70 Fipper 700x35C

Przeszedłem się do MAKRO obejrzeć to z bliska i wygląda nieźle, niestety wydaje mi się, że rama 21 (taką mieli na składzie) jest dla mnie za duża a dokładnie mam problem z siodełkiem bo z takim amortyzatorem wsytaje ono dużo powyżej ramy i trzeba się na nie ''wspinać'' ;)


W MAKRO jest on za 999zł...

arkadoo jakie byś polecał mi hamulce?
-------------------------------------------
Wojtek

Co do wspinania na ramę to zależy jaki typ roweru (geometrai ramy). CO do hamulców to myślę, że deore v-brake powinny dać radę, no i przy tej wadze jakieś ''masywne'' obręcze.
-------------------------------------------
They sing the red flag, they wore the black one

tadeklodz

activa jest to chińska produkcja a marka promowana przez makro. Ja bym omijał z daleka
-------------------------------------------
tadek

laik

stanęło na UNIBIKE VIPER, jutro idę negocjować cenę :)
-------------------------------------------
Wojtek

Wiecie co ja jeżdżę właśnie na Activie z Makro, kupiłam go bo był aluminiowy, miał 28'', amortyzatory i nie wgryzałam się jakie ma amortyzatory czy inne pierdółki - miał jeździć i jeździ już trzeci sezon i jest ok, rower nie jest oszczędzany zaliczył wjazd na Lubań, tygodniowe jazdy po Pieninach, jazdy po leśnych drogach ok 80 km dziennie, jeździłam nim po rozlewiskach warty, po szosie, bitych drogach, bezdrożach roztocza, po Polesiu i Podlasiu, po Białowieży. Jeżdżę nim regularnie po Kampinosie i właściwie wszędzie i zawsze i spisuje się doskonale. Wymieniłam w nim opony bo poprzednie zjechałam i czeka mnie wymiana hamulcy bo są na wykończeniu. Oczywiście że są lepsze rowery każdy wolałby jeździć ferrari niż np. fiatem ale myślę że na Activie można przejeździć parę ładnych kilometrów i to w trudnym terenie i nie ma co narzekać, że robiony w Chinach a sprzedawany w makro uważam że za te pieniądze to świetny rower.

wikola8

Nie mam kogo, to WAS :-)))) pytam, czy da sie z tego co w linku zrobić mocnego górala:-), powymieniać, czy opłaca się dać te 2 stówy?? dzięki
http://www.allegro.pl/item366241174_bian...a_26_.html
sory, ze w temacie trekkingów
-------------------------------------------
wiola

Straszny grat. Na jeżdzenie po mieście ok, nie opłaca się w niego wkładać żadnej kasy.
-------------------------------------------
They sing the red flag, they wore the black one

wikola8

arkado-dzięki wielkie!! bo by sie koleżanka załamała!! :-)))
-------------------------------------------
wiola

hej

zamierzam się do kupna roweru crossowego ( 1wszy w moim zyciu )
generalnie i do miasta i na trasę Warszawa - Słowacja ;)

chcę żeby mi służył długo i szczęśliwie a waham się teraz pomiędzy tymi modelami:

Merida CrossWay TFS 200-V
Liczba biegów: 24
rama: Merida Crossway TFS-V
amortyzator: SR Suntour M2000, 63 mm
przerzutka-przód: Shimano M 310
przerzutka-tył: Shimano Deore XT
manetki: Shimano Alvio Rapidfire
hamulec: Merida V-Brake Cartridge
korba: FSA DynaDrive, 48,38,28
piasta: Alloy QR/ Shimano RM 30
Obręcze Alex Adventurer CNC / Black

cena 1,899 zł



Giant X-Sport 2.0
Rama Aluminium AluxX, Fluid Formed
Widelec Suntour NCXD LO, skok 63 mm, lock out
Napęd Shimano Deore 27 biegów RapidFire Plus, przerz. tylna Shimano Deore LX
korba Shimano M521 Hollowtech II 26/36/48
Hamulce Shimano Deore typu V
Koła obręcze WTB Dual Duty XC, piasty shimano Deore

cena 2,229 zł


ktoś ma/miał w/w maszyny? Czy za tę cenę nie przepłacałbym? czy coś lepszego ktoś doradza / odradza / ? :)


ps . jeszcze nie odwiedzałem salonu Authora i Treka co prawda..
pozdrawiam!
---
Edytowany: 2008-05-17 20:12:07
-------------------------------------------
northaunt

tadeklodz

uważam że do miasta i na wypad tego typu lepszy jest rower trekingowy
-------------------------------------------
tadek

ale ja wolę crossowy ;)
-------------------------------------------
northaunt

a i jeszcze jest właśnie Author Zenith rekomendowany przez znajomego

ROZMIARY: 18'', 20'', 22'', 24''
RAMA: podwójnie cieniowana aluminium 6061 700C
WIDELEC: RST Vita TnL (60 mm) blokada skoku
STERY: RITCHEY Logic V2 1-1/8'' (ahead)
KORBA: SUNTOUR XCT-318 48-38-28 (170 / 175 mm)
OŚ SUPPORTU: SHIMANO UN-26
PRZERZUTKA PRZEDNIA: SUNTOUR FD7 (31,8 mm)
PRZERZUTKA TYLNA: SHIMANO Deore rapid rise
MANETKI: SHIMANO Deore (27 biegów)
KASETA: SHIMANO HG-50-9 11-34
ŁAŃCUCH: SHIMANO HG-53
PIASTY: AUTHOR 32 otwory
HAMULCE: TEKTRO 57AL
DŹWIGNIE HAMULCÓW: TEKTRO CL-530
OBRĘCZE: JALCO ATB 220 dwuścienne czarne 32 otwory
SZPRYCHY: stal nierdzewna 2,0 mm czarne
OPONY: AUTHOR PANARACER Silk Road Cross 700C x 35
PEDAŁY: AUTHOR aluminiowe
KIEROWNICA: KALLOY aluminiowa profilowana 20mm
CHWYTY KIEROWNICY: AUTHOR ErgoGrip
WSPORNIK KIEROWNICY: UNO aluminiowy regulowany
WSPORNIK SIODŁA: UNO aluminiowy amortyzowany 27,2 mm
OBEJMA PODSIODŁOWA: AUTHOR 31,8 mm
SIODEŁKO: AUTHOR Ergo Gel
WAGA (kg): 12,90 (20'')
-------------------------------------------
northaunt

wikola8

Mogę powiedzieć tylko tyle,że od 2 miesięcy jestem szczęśliwą posiadaczką crossowego Authora Reflexa. Przejechałam ok 300km w najróżnorodniejszym terenie i wszystko gra! :-) Jakby co, to polecam;-)
-------------------------------------------
wiola

tadeklodz

nad gustami się nie dyskutuje
-------------------------------------------
tadek

Authora niestety nie widziałem na żywo, moim zdaniem zupełnie dyskwalifikuje go amorek RST. Mam totalne uprzedzenie do tej firmy!

Merida i Giant biorąc pod uwagę różnicę ceny prezentują podobny poziom. Oba rowery mają dość dobre, a nawet mogę powiedzieć zupełnie dobre ramy.

Gdyby udało Ci się wymienić widełki w Meridzie na lepsze oraz ew. manetki i kasetę na 9-tkę oraz łańcuch, miałbyś może nawet lepszy rowerek niż ten Giancik. [w dobrym sklepie z taką operacją nie powinieneś mieć problemu]

Następna w kolejce Merida: CROSSWAY TFS 500-V kosztuje ze 3 setki drożej niż Giant, ale jest to już całkiem ładny wypasik :)

Tym niemniej nawet TFS 200 spokojnie wystarczy do celów w jakich zamierzasz użytkować ten rower.

Pozdrawiam

Naped 9 rzedowy nie jest wcale taki dobry, owszem daje lepsza mozliwosc dopasowania przelozenia ale juz trwalosc jest nizsza niz w 8 rzedowych. Lancuchy czesciej pekaja, szybciej sie wyciagaja (szybsze zuzycie kasety) a i przerzutki szybciej sie zuzywaja dlatego jak ktos nie ma pieniedzy na czeste wymienianie napedu to 8 rzedowy nie jest glupim pomyslem.
''Przejechałam ok 300km w najróżnorodniejszym terenie i wszystko gra! :-) Jakby co, to polecam;-)'' 300km to nie dystans po ktorym mozna polecic rower, po takim okresie to przeciez jest przeglad gwarancyjny i dopiero wszystko sie musi ulozyc i dopasowac.
-------------------------------------------
yaro

''...Naped 9 rzedowy nie jest wcale taki dobry, owszem daje lepsza mozliwosc dopasowania przelozenia ale juz trwalosc jest nizsza niz w 8 rzedowych. Lancuchy czesciej pekaja, szybciej sie wyciagaja (szybsze zuzycie kasety) a i przerzutki szybciej sie zuzywaja dlatego jak ktos nie ma pieniedzy na czeste wymienianie napedu to 8 rzedowy nie jest glupim pomyslem...''

Kolego, a na jakiej podstawie tak twierdzisz? O ile cieńszy łańcuch lepszej klasy sprzętowej jest trwalszy od niższej klasy 8-rzędowego? Robiłeś jakieś testy? Porównania?

Dlaczego więc maszyny do katowania w downhillu czy do freeride'u mają przełożenia 3x9 lub 2x9?

Z całą pewnością mogę Cię zapewnić, że łańcuch 9-rzędowy - choćby nawet HG-53 w niczym nie ustępuje 7,8-rzędowym HG-50/40. Jakąś różnicę możesz odczuć dopiero przy 1-rzędowych ''grubasach'' :)

I jeszcze wytłumacz mi proszę czym różni się praca dajmy na to przerzutki Sh. Deore pracującej z manetką raz o 8, a raz o 9 przełożeniach, że w tym drugim przypadku szybciej się zużywa?

Przejechałem na przekładni 8-rzędowej ok 12 tys.km do momentu potrzeby wymiany napędu. Teraz doginam napęd złożony z Deore do Deore XT i powoli zbliżam się do tego samego wyniku a wydaje mi się, że jest jeszcze w całkiem dobrym stanie, a nawet dużo lepszym niż poprzedni zestaw [oczywiście zgodnie z wszelkimi prawidłami 3 łańcuchy używane zamiennie po kolei, mycie, czyszczenie, smarowanie tak ja trzeba].

Natomiast na dalekich, męczących trasach możliwości dopasowania przełożenia jakie daje napęd zbudowany na 9-rzędowej kasecie są proszę mi wierzyć dość cenną właściwością danego roweru.
[Choć dużo większe znaczenie ma właściwy dobór opon i odpowiednie ciśnienie - o czym wielu rowerzystów zdaje się zapominać - podniecając się nieodmiennie napisem widniejącym na przerzutce :) ]

Oczywiście, równie dobrze możemy jechać na 7-biegowym wolnobiegu i też być zadowolonym z posiadanego roweru... Ale czyż nie powinniśmy dążyć do doskonałości :)))