NGT

Pełna wersja: Sprawy związane z GPS
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42

vit

Doczu >> nie wiem czy zauwazyles jak o moim garminie pisze ??
vista to dla mnie garmin vista cx, przez analogie 60 to garmin gpsmap 60 csx
koszt 60 (gpsmap 60 csx - ver usa) to na polskie ok 1100 zl (z flaszkom) wiec i tak o polowe mniej niz vista (vista cx)
obecnosc ''x'' jest tak oczywista, ze nawet sie nie wypowiadam
i moge sie zgodzic, ze lepiej miec etrexa ''x'' niz cos innego NIE-x
a kto ma ograniczony budzet kupuje za oceanem :)
-------------------------------------------
dzis sam jestem dziadkiem...

ZGREDEK

Gdzie moge sciągnąć za darmo mape Europy i Polski??
-------------------------------------------
ZGRedek

~ZGREDEK >>> za darmo to dziś nawet w ryj nie można dostać.
mapy poszczególnych rejonów można znaleźć na mapcenter.cgpsmapper.com i mapcenter2.cgpsmapper.com
vit >>> no chyba że tak, sprawa wygląda. Co do relacji Vista Cx > 60CSx to nie przesadzałbym z tą połową. Vistę Cx nówkę, z kartą 512 MB można miec za 1000 PLN z odbiorem osobistym w Warszawie, lub 50 PLN drożej z kurierem do domu na drugi dzień.
---
Edytowany: 2007-05-22 12:20:25
-------------------------------------------
Pozdrawiam.

Doczu >
ale masz na myśli Vistę Cx + 512 MB = ale bez gwarancji w Polsce? Wszystkie Garmin-Przedstawicielstwa w Polsce mają syndykat i zafiksowaną cenę.

Jeśli możesz to daj mimo wszystko namiar na warszawskie źródełko - jadę do Stolycy i chętnie bym tam zajrzał/a może kupił. Jak nie chcesz kryptoreklamy, to mój email: sq6git//o2/pl

Vit > czy możesz podać swój email? Chętne dopytałbym o szczegóły sprowadzania zza Wielkiej Wody - masz tu chyba doświadczenia.
-------------------------------------------
Konrad [SQ6GIT]

MacKonrad >>> coś za coś. Chcesz mieć PL gwarancję - kup w Polsce, a połowę ceny drożej.
Co do źródełka - zerknij na Allegro. jest tylko jedna oferta tak korzystna. Zadzwoń, pogadaj i się z pewnością dogadasz.

A teraz z innej beczki. Aby uzupełnić test do którego linka podawąłem stronę lub dwie wcześniej, kolejny link do kontynuacji testu http://blogn.pl/spacer-przy-linijce.html
-------------------------------------------
Pozdrawiam.

Slawek

Co sadzicie o tej nawigacji: http://allegro.pl/item199110293_nawigacj...sklep.html

Zbiera same pochlebne opinie.
-------------------------------------------
Slawek

vit

~Slawek >> typowa nawigacja samochodowa - jak potrzebujesz cos do auta, byc moze jest ok, kazde inne zastosowanie rydzykowne - 2 h na bateriach to po mojemu malo, nawet jak na zabawke samochodowa.
jak szukasz odbiornika dla siebie >> www.gpsmaniak.com
-------------------------------------------
dzis sam jestem dziadkiem...

System GPS - książka

System GPS

Autor: Specht C.
Wydawnictwo BERNARDINUM
wydanie I
Liczba stron: 410
Rok wydania: 2007
oprawa twarda

ISBN: 978-83-7380-469-2

Opis:

Specht Cezary Mariusz, dr hab. inż. (ur. 7.10.1966 r.), komandor, profesor Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni (2003), Dziekan Wydziału Nawigacji i Uzbrojenia Okrętowego (od 2005). W latach: 1990-1992 nawigator MW, uczestnik działań zbrojnych, w załodze ORP ''Wodnik'' - okrętu wsparcia - w operacji ''Pustynna Burza'' w Zatoce Perskiej. Brał czynny udział w uruchomieniu, testowaniu i wdrożeniu polskiego systemu DGPS (1994), autor koncepcji modernizacji tego systemu (2006). Doktor nauk technicznych na podstawie ''Analizy wielokryterialnej systemu DGPS w aspekcie osłony radionawigacyjnej Bałtyku Południowego'' (1997). Rozprawa habilitacyjna ''Model dostępności, niezawodności i ciągłości transmisji różnicowej GPS'' (2003), Dyrektor Instytutu Nawigacji i Hydrografii Morskiej AMW (2003-2005). W działalności naukowej koncentruje się na badaniach charakterystyk eksploatacyjnych systemów nawigacji satelitarnej. Kierował 10 projektami badawczymi, autor lub współautor ok. 100 publikacji naukowych, promotor blisko 30 prac dyplomowych. Medal Komisji Edukacji Narodowej (2004). Nagroda Ministerstwa Infrastruktury RP za prace habilitacyjne w dziedzinie geodezji i kartografii (2005). Członkowstwa: Sekcja Nawigacji Komitetu Geodezji PAN, Polskie Towarzystwo Nautologiczne, Polish Navigation Forum, International Association of Institute of Navigation.

Zainteresowania: muzyka, turystyka, tenis, narciarstwo.

OPINIE ...
''Satelitarne systemy nawigacyjne zdominowały konkurencyjne techniki lokalizowania wszelkich obiektów na Ziemi i w jej pobliżu. Okazują się także niezastąpione dla pomiarów dynamiki takich obiektów oraz synchronizacji czasu.
W Polsce dostępnych jest kilka pozycji książkowych na temat systemów GPS lub GALILEO adresowanych do różnych odbiorców. Niniejsza Pozycja jest więc kolejną, jednak jestem głęboko przekonany, że nie ma pozycji tak wszechstronnej i napisanej z takim talentem dydaktycznym. Z pełnym przekonaniem będę zalecał ją swoim studentom jako podręcznik i polecam ją także wszystkim tym, którzy w swej pracy spotykają się z problemami lokalizowania i monitorowania ruchu obiektów, jak również z problemami podejmowania decyzji związanych ze sterowaniem nimi''.

Prof.dr hab.inż. Andrzej FELSKI
Przewodniczacy Sekcji Nawigacji
Komitetu Geodezji Polskiej Akademii Nauk

Spis treści:

Od Autora

ROZDZIAŁ I Geneza
1.1. Transit
1.2. GPS
1.2.1. Faza I – weryfikacja koncepcji (1973-1979)
1.2.2. Faza II – rozwój do pełnej skali (1979-1985)
1.2.3. Faza III – produkcja i rozwinięcie (1985-1994)
1.2.4. Faza IV – działanie rozwiniętego systemu (1994- )

ROZDZIAŁ II Charakterystyka nawigacyjna
2.1. GPS jako system radionawigacyjny
2.2. Poziomy dostępu do systemu
2.3. Formy ograniczenia dostępu do systemu
2.3.1. Selektywna dostępność
2.3.2. Przeciwdziałanie zakłóceniom celowym
2.4. GPS jako system profesjonalnej nawigacji
2.4.1. Charakterystyka serwisu
2.4.2. Strefa działania
2.4.3. Dostępność
2.4.3.1. Definicja dostępności
2.4.3.2. Charakterystyki dostępności
2.4.4. Niezawodność
2.4.4.1. Definicja niezawodności
2.4.4.2. Charakterystyki niezawodności
2.4.5. Dokładność określenia pozycji
2.4.5.1. Dokładność przewidywana
2.4.5.2. Dokładność powtarzalna
2.4.5.3. Dokładność względna
2.4.5.4. Dokładność transferu czasu
2.5. GPS jako system nawigacji komercyjnej
2.6. Przeznaczenie i potencjalne aplikacje
2.7. Serwis informacyjny systemu

ROZDZIAŁ III Architektura
3.1. Budowa
3.2. Segment kontrolny
3.2.1. Główna stacja kontrolna
3.2.2. Stacje monitorujące
3.2.3. Radiowe systemy nadawcze
3.3. Segment kosmiczny
3.3.1. Konstelacja
3.3.2. Rakieta nośna i koszty
3.3.3. Satelity
3.4. Segment użytkownika

ROZDZIAŁ IV Wyznaczanie współrzędnych
4.1. Zasady pomiaru odległości w satelitarnym systemie stadiometrycznym
4.1.1. Sfera – jako powierzchnia pozycyjna
4.1.2. Ogólna zasada wyznaczania współrzędnych pozycji
4.1.3. Pseudoodległość i jej pomiar
4.1.3.1. Pseudooległość
4.1.3.2. Błąd zegara satelity
4.1.3.3. Metody pomiaru pseudoodległości
4.1.3.3.1. Pomiary kodowe
4.1.3.3.1.1. Istota pomiaru kodowego
4.1.3.3.1.2. Wyznaczenie współrzędnych pozycji w pomiarach kodowych
4.1.3.3.2. Pomiary fazowe
4.1.3.3.2.1. Istota pomiaru fazowego
4.1.3.3.2.2. Pseudoodległość w pomiarach fazowych
4.1.3.3.2.3. Wyznaczenie współrzędnych pozycji w pomiarach fazowych
4.2. Dokładność określania pozycji
4.2.1. Błąd średni a współczynniki geometryczne
4.2.2. Współczynniki geometryczne w GPS
4.2.3. Minimalizacja wartości DOP
4.3. Planowanie pomiarów
4.4. Zastosowanie filtru Kalmana

ROZDZIAŁ V Błędy pomiarów
5.1. Źródła błędów pomiarów
5.2. Jonosfera w pomiarach GPS
5.2.1. Jonosfera
5.2.2. Prędkość fazowa i grupowa sygnałów
5.2.3. Refrakcja jonosferyczna
5.2.4. Opóźnienie jonosferyczne
5.2.5. Algorytm Klobuchar’a
5.2.6. Pomiary dwuczęstotliwościowe
5.3. Troposfera w pomiarach GPS
5.3.1. Troposfera
5.3.2. Refrakcja troposferyczna
5.3.3. Model Hopfield
5.3.4. Model Saastamoinen
5.4. Wielodrogowość (wielodrożność) sygnałów GPS

ROZDZIAŁ VI Ruchy satelity w ziemskim polu grawitacyjnym
6.1. Siły zachowawcze i perturbacyjne
6.2. Niezakłócony ruch SSZ
6.2.1. Siła ciężkości
6.2.2. Elementy orbity
6.2.3. Prawa Keplera
6.2.3.1. Pierwsze prawo
6.2.3.2. Drugie prawo
6.2.3.3. Trzecie prawo
6.3. Obliczanie współrzędnych położenia satelity

ROZDZIAŁ VII Struktura sygnału
7.1. Komponenty sygnału
7.1.1. Częstotliwości nośne
7.1.1.1. Częstotliwość nośna L1
7.1.1.2. Częstotliwość nośna L2
7.1.2. Kody pseudoprzypadkowe
7.1.2.1. Istota i wybrane właściwości
7.1.2.2. Kody Gold’a
7.1.2.3. Kod pseudoprzypadkowy – C/A
7.1.2.4. Kod pseudoprzypdkowy – P
7.2. Korelacyjna metoda pomiaru odległości
7.3. Transmisja radiowa z widmem rozproszonym
7.3.1. Techniki dostępu do kanału radiowego
7.3.2. Szerokość pasma transmisji
7.3.3. Rozpraszanie widma
7.3.4. Odbiór sygnałów
7.3.4.1. Akwizycja
7.3.4.2. Śledzenie
7.4. Sygnał – jako element bezpieczeństwa
7.5. Odporność na zakłócenia

ROZDZIAŁ VIII Depesza nawigacyjna
8.1. Przeznaczenie depeszy
8.2. Format
8.3. Kontrola poprawności danych
8.4. Struktura
8.4.1. Słowa: TLM i HOW
8.4.2. Podramka 1
8.4.3. Podramki: 2 i 3
8.4.4. Podramki: 4 i 5

ROZDZIAŁ IX Systemy różnicowe
9.1. Geneza systemu DGPS
9.2. Zasady działania systemu DGPS
9.2.1. Istota metody różnicowej
9.2.2. Model matematyczny – pomiary kodowe
9.2.3. Model matematyczny – pomiary fazowe
9.3. Metody DGPS
9.4. DGPS a Selektywna Dostępność
9.5. Formatowanie poprawek DGPS
9.6. Wymagania ogólne DGPS
9.7. Wymagania techniczne DGPS
9.8. Elementy Systemu DGPS
9.8.1. Stacja referencyjna
9.8.2. Zespół nadawczy stacji referencyjnej
9.8.3. Stacja kontrolna
9.8.4. Stacja monitorująca
9.8.5. Odbiornik użytkownika
9.8.5.1. Odbiornik MSK
9.8.5.2. Odbiorniki zintegrowane
9.9. Polski system DGPS
9.9.1. Geneza systemu
9.9.2. Wyposażenie techniczne
9.10. System DGPS innych państw
9.11. Standard transmisji telemetrycznej RTCM S.C. – 104
9.11.1. Założenia standardu
9.11.2. Rodzaje depesz
9.11.2.1. Nagłówek
9.11.2.2. Depesza nr 1
9.11.2.3. Depesza nr 2
9.11.2.4. Depesza nr 3
9.11.2.5. Depesza nr 5
9.11.2.6. Depesza nr 6
9.11.2.7. Depesza nr 7
9.11.2.8. Depesza nr 8
9.11.2.9. Depesza nr 15
9.11.2.10. Depesza nr 16
9.11.2.11. Depesze nr 18-21
9.11.2.11.1. Depesza nr 18
9.11.2.11.2. Depesza nr 19
9.11.2.11.3. Depesza nr 20
9.11.2.11.4. Depesza nr 21
9.12. Wyznaczanie charakterystyk niezawodnościowych transmisji różnicowych GPS
9.12.1. Struktura niezawodnościowa systemów DGPS
9.12.2. Stany pracy systemu DGPS
9.12.2.1. Stany zdatności i niezdatności transmisji binarnej
9.12.2.2. Stany zdatności i niezdatności transmisji depeszy RTCM
9.12.2.3. Stany zdatności i niezdatności transmisji różnicowej GPS
9.12.3. Model dostępności
9.12.3.1. Depesza RTCM nr 1
9.12.3.2. Depesza RTCM 9-3
9.12.3.2.1. Transmisja korekt PRC dla: 4, 5 lub 6 satelitów
9.12.3.2.2. Transmisja korekt PRC dla: 7, 8 lub 9 satelitów
9.12.3.2.3. Transmisja korekt PRC dla: 10, 11 lub 12 satelitów
9.12.4. Model niezawodności i ciągłości

ROZDZIAŁ X Odbiorniki
10.1. Ogólne wymagania
10.2. Podział i klasyfikacja
10.3. Budowa techniczna
10.3.1. Instalacja
10.3.2. Typy i rodzaje
10.3.2.1. Odbiorniki ciągłego śledzenia
10.3.2.2. Odbiorniki sekwencyjne
10.3.2.3. Odbiorniki multipleksyjne
10.3.2.4. Odbiorniki hybrydowe
10.4. Obsługa odbiorników
10.4.1. Ogólna struktura funkcjonalna
10.4.2. Menu startowe
10.4.3. Menu śledzenia systemu
10.4.4. Menu nawigatora
10.4.5. Alarmy
10.4.6. Menu interfejsów
10.4.7. Standard NMEA
10.4.8. Format komunikatów NMEA
10.5. Symulatory GPS
10.5.1. Oprogramowanie
10.5.2. Generator scenariuszy
10.5.3. Uzupełniające możliwości generatora scenariuszy
10.5.4. Program wykonawczy

ROZDZIAŁ XI Wybrane zastosowania geodezyjne
11.1. Techniki pomiarów
11.2. Różnicowe pomiary fazowe
11.2.1. Pojedyncza różnica odległości
11.2.2. Podwójna różnica odległości
11.2.3. Potrójna różnica odległości
11.3. Nieoznaczoność pomiarów
11.4. Techniki pomiarów fazowych
11.4.1. Pomiary statyczne
11.4.2. Pomiary kinematyczne
11.5. Systemy GPS Total Station

ROZDZIAŁ XII EGNOS I GALILEO
12.1. System EGNOS
12.1.1. Geneza, przeznaczenie i serwisy
12.1.2. Budowa
12.1.2.1. Segment kosmiczny
12.1.2.2. Segment naziemny
12.1.2.2.1. MCC – Centra Sterowania
12.1.2.2.2. RIAS – Stacje Monitorowania Odległości i Wiarygodności
12.1.2.2.3. NLES – Nawigacyjne Stacje Lądowe
12.1.2.2.4. EWAN – Sieć Telekomunikacyjna Systemu
12.1.2.3. Segment użytkownika
12.1.3. Sygnały
12.2. System GALILEO
12.2.1. Geneza376
12.2.2. Założenie i plan realizacji
12.2.2.1. Faza definicji
12.2.2.2. Faza rozwinięcia i testowania
12.2.2.3. Fazy uruchomienia i pracy
12.2.3. Serwisy
12.2.4. Sygnały
12.2.5. Architektura
12.2.5.1. Segment kosmiczny
12.2.5.2. Segment naziemny
12.2.6. Przyszłość Systemu

Słownik podstawowych terminów GPS
Bibliografia
-------------------------------------------
info

tadeklodz

całe szczęście że książki nie przepisałeś.
-------------------------------------------
tadek

Rafaelllo

Witajcie Mam oto taki problem i prosze Was o pomoc.
Mam odbiornik do nawigacji satelitarnej MIO H610 - posiada on juz swoje mapy samochodowe, jadac samochodem sprawdza sie swietnie. Lecz chcialbym sie wybrac gdzies na wycieczke rowerem np. okreslic gdzies wspolrzedne mojego celu np.w parku chcialbym tam trafic, problem polega na tym ze caly czas wyswietla sie moja pozycja gdzies na najblizszej drodze chociarz juz na niej nie jestem idzie temu jakos zaradzic nawet wylaczajac mape pozostawiajac same punkty tylko ze ja nie wiem jak? Jest to chociarz mozliwe? Z gory dziekuje i pozdrawiam
-------------------------------------------
Rafaelllo

vit

masz po prostu wlaczone przyciaganie do drogi - nie wiem czy da sie to wylaczyc
w garminie vista cx przy wlaczonej mapie zawsze przyciaga do drogi - po przekroczeniu pewnego progu predkosci, wylaczenie przyciagania jest mozliwe poprzez wylaczenie drogi :) - wylaczenie mapy
a tak poza tym - palma w zyciu nie widzialem wiec dobrze mi sie dorzadza :)
-------------------------------------------
dzis sam jestem dziadkiem...

Rafaelllo

Przedewszystkim to dziekuje, wlasnie kombinuje na wszystkie sposoby, jedno co znalazlem to zapisanie wlasnej scierzki, dopiero wtedy i zaznacze opcje pokarz przebyta scierzke nanosi mi ja na mape bez wzgledu na drogi oznaczajac ja innym kolorem. Lecz nadal moj punkt w ktorym niby sie znajduje jest na drodze
-------------------------------------------
Rafaelllo

Sławek

~vit >> Piszac o pochlebnych opiniach mialem na mysli przede wszystkim soft. Pisza, ze bezkonkurencyjny w duzych miastach. Urzadzenie zabawkowe faktycznie...
-------------------------------------------
Sławek

sab

wejdz sobie na pda forum. jest caly dzial o navigo. generalnie dobrze jest oceniany jak na taka nowosc.
-------------------------------------------
pozdro

eryk

jest OK i najważniejsze, że tanie :)

vit >>> a jaka to prędkośc, bo ja kurcze na rowerze jeżdżę, i nie zauważyłem aby mi przyciagał do drogi, a przyciaganie mam wyłączone.
-------------------------------------------
Pozdrawiam.

vit

tak powyzej 30 km/h, ale jeszcze sprawdze jak to na nartach bylo

a moze po prostu w Twojej okolicy drog zadnych nie ma?
i tam gdzie jezdzisz to dziura jakowas jest ;D
i nie ma do czego przyciagac :)
-------------------------------------------
dzis sam jestem dziadkiem...

vit >>> sprawdziłem wczoraj i powyżej 30 km/h ślad nie klei się do drogi jesli opcja jest wyłaczona.
-------------------------------------------
Pozdrawiam.

michal289

witam
kupilem gps thomson 420 g i mam pytanie
czy kazda mapa polski bedzie doniego pasowała a jezeli nie to jaka mam kupic ewentualnie gdzie mozna sciagnać
-------------------------------------------
michal289

vit

jest prawdopodobne, ze nie bedzie do niego pasowala zadna rozsadna mapa, ale mam nadzieje ze sie myle

po mojemu kupiles typowego nawigatora samochodowego, o ograniczonej (zerowej) funkcjonalnosci w szeroko rozumianym oltdorze -> nie to forum :P
-------------------------------------------
dzis sam jestem dziadkiem...

Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42