To forum wykorzystuje pliki cookie
To forum wykorzystuje pliki cookie do przechowywania danych logowania, danych o Twojej ostatniej wizycie, pliki cookie na tym forum śledzą również tematy, które przeczytałeś. Korzystanie z forum oznacza akceptajcę ustawień plików cookie. Możesz zmienić ustawienia plików cookie w dowolnym momencie w swojej przeglądarce.


Rowery górskie
#61
oczywista, zanim decyzja zapadnie jeszcze duzo pomarudzę ;P
dzięki.braav

Odpowiedz
#62
Z ustawieniami absolutnie nie jest glupie to co piszesz,ale bez wzgledu co kolega zrobi to i tak geometrii,pozycji,stylu jazdy bedzie sie uczyl jak trafi w trudniejszy teren.

Odpowiedz
#63
Relacja video z golonkowego mtb trophy:
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/41...yklistika/
-------------------------------------------
yaro http://www.panoramio.com/user/90763

Odpowiedz
#64
Witam,

Co powiecie na taki rower:
http://www.unibike.pl/evolution.html


Ma być do jazdy rekreacyjnej, po średnio trudnym terenie, dla osoby o wadze 90kg (w perspektywie 100-105:)).

Kilka pytań:
1. Jak się sprawują ramy unibike? Czy na taką wagę będą ok?

2. Czy skok amortyzatora w porzo czy powinien być mniejszy/wiekszy?

3. Na oko (chociaz sie nie znam) troche pomieszane elementy napedu? Deore, alivio, altus. Czy to bedzie ze soba dobrze wspolpracowac?

4. Czy da sie tu tarczowki zamontować? Musza byc do tego jakies dodatkowe uchwyty w ramie?


W tej cenie (1600PLN) polecilibyście cos lepszego?

Odpowiedz
#65
1. Rama mim ze nie jest wysokich lotow to nie jest specjalnie odchudzona wiec powinna dac rade, szczegolnie jesli nie bedzie katowana w gorach
2 Do normalnej jazdy, na marathony nawet te trudne gorskie 80-100mm jest odpowiednie
3 Elementy beda dzialac, wrzucone jest na tyl deore bo dla wielu osob przerzutka z tylu to decydujacy element roweru, ale wszystko jest jednej firmy i to nizsze modele wiec zgrzytow byc nie powinno
4 Na zdjeciu nie widac czy rama ma elementy do ktorych mozna zamontowac hamulec tarczowy, z przodu widac ze da sie zamontowac, ale w tym rowerze bedzie to KOMPLETNIE nieoplacalne bo musisz wymienic obydwie piasty, do tego pewnie tez i szprychy, zaplesc te kola, i kupic hamulce. Liczac jakies tanie hamulce to bedzie z 500zl na obywa kola, do tego piasty nawet z tych tanszych to 100, szprychy ze 70zl, zaplecenie kol 60-100zl w zaleznosci od serwisu, i pewnie adaptery czyli kolejne 100zl.
---
Edytowany: 2010-06-12 21:34:39
-------------------------------------------
yaro http://www.panoramio.com/user/90763

Odpowiedz
#66
marudzenia ciąg dalszy:
b`twin Rockrider 8.1 ?
ew. Rockrider 8.2 ( w przyp. obniżek posezonowych ;)
Ktoś jeździł? Jakie jest Wasze zdanie?

Stare NGT było jak stary dobry narkotyk. Nowe - jak syntetyk nowej generacji - daje w czapę jeszcze mocniej  ;)
Odpowiedz
#67
http://bikeboard.pl/index.php?d=sprzet&a...g=13&str=1 to stary tekst , ale myślę że geometria Rockridera nie zmieniła się .http://bikeboard.pl/index.php?d=sprzet&g=13&art=3844 a to jest z tego roku .

Odpowiedz
#68
no właśnie. Z założenia odrzucam kupowanie w supermarkiecie;).Ale wszystkie znaki na niebie i ziemi dowodzą,że warto może spróbować ;)
OSprzęt , jak za tę cenę nie do przebicia, a jak rama? Ktoś jeździł, jak się sprawdza geometria? Jak z jej wytrzymałością?

Odpowiedz
#69
a moze takie cudo http://bike-arena.pl/index.php?p1072,vip...on-sl-2010

generalnie klasę wyżej niż wszystkie rowerki w takiej cenie

Odpowiedz
#70
ewentualnie
http://bike-arena.pl/index.php?p974,vipe...0-promocja

Odpowiedz
#71
W cenie do 2 tyś nie widzę innej alternatywy dla Krossa i Unibike'a. No chyba, że rowery z wyższej półki, ale z poprzednich roczników tyle, że wtedy ciężko znaleźć swój rozmiar.

Rockrider również jest wart uwagi chociaż przy Krossie a4 wysiada...
Ze swojej strony polecam Krossa A4 2009, teraz można go dorwać za ok. 1,5 tysiąca, a to świetny rower(jak na tą cenę) na zaje**stej ramie. Do tego przyjazny rozbudowie ;)

Odpowiedz
#72
co racja to racja. A6 po przecenach czasem za 1999 zł bywa.

Odpowiedz
#73
Czy ktos wie gdzie w Warszawie lub okolicach mozna doostac tarcze 44z (rozstaw 104mm) specialites chinook lub stronglight ct2.
-------------------------------------------
yaro http://www.panoramio.com/user/90763

Odpowiedz
#74
Za..sta rama krossow A4-A8? Co w niej jest takiego niesamowitego?. Jest potrojnie cieniowana, ale w rozmiarze 18 wazy ponad 1800g. Tegoroczna zostala wzmocniona i powinna byc mocniejsza od starszych, rurki nie sa okragle, wyaje sie ze powinna byc sztywna, ale waga jest za duza, wiec nie jest to raczej rower przyszlosciowy do rozbudowywania.
-------------------------------------------
yaro http://www.panoramio.com/user/90763

Odpowiedz
#75
Główne zalety tej ramy:
-Tania
-dobra geometria
Moim zdaniem wykładać grube pieniądze po to tylko, żeby rama ważyła 300g mniej to trochę przerost formy nad treścią... Ale co kto lubi...
Dla ludzi nie ścigających się w zupełności wystarczy.

Odpowiedz
#76
''-Tania
-dobra geometria''

Do tego ładna, zgrabna, a jej waga jest w normie. Do rozbudowy w sam raz i można by z tego stworzyć naprawdę ciekawy rower.
Maniakom lekkości zostaje mi tylko życzyć trochę więcej oleju w głowie, temat wielokrotnie omawiamy na forach rowerowych, więc tam odsyłam :)

Odpowiedz
#77
To jest zwykla przecietna rama jakich pelno, nie wyroznia sie niczym na tle innych, a na dodatek poprzednie nie byly mocne wiec ciekawe czy tegoroczne sa rzeczywiscie mocniejsze mimo ze sa ciezkie. To ze jest tania i sie da na niej jezdzic nie czyni z niej super produktu. Buty meindla tez mozna powiedziec ze to to samo co campus i tylko maniacy kupuja buty za 800zl jak mozna miec za 300zl w ktorych tez da sie chodzic. Rower do rozbudowy to jest np merida carbon FLX-Race-V czy scott scale nawet aluminiowy bo zazwyczaj rower do rozbudowy to taki ktory ma bardzo dobra rame i sredni osprzet, a kross ma odwrotnie. Jesli chce sie kupic rower ktorym ktorym po prostu jezdzimy, nie mamy w planach go ulepszac to kross moze byc. Ale jesli ktos wie ze bedzie rower usprawniac, ma jakas wizje co wymienic jak ulepszyc to podstawa jest rama.
-------------------------------------------
yaro http://www.panoramio.com/user/90763

Odpowiedz
#78
Wiem ze temat o rowerach gorskich ale gdzies na forum wrzucilem informacje o pojawieniu sie roweru szosowego mbike ultima. Trzech znajomych kupilo te ramy karbonowe na wiosne (bo byly naprawde tanie, szczegolnie ze mieli znizki) i jedna jest juz polamana. Na treningu jakos sie dwoch wywrocilo na siebie, jeden na authorze z widelkami karbonowymi i drugi wlasnie na ultimie. W authorze przytarlo sie tylko siodelko, a mbike zmasakrowany, poszla dolna rura, i tylne widelki i nie jest to drobne pekniecie tylko jakby to nazwac ''zlamanie otwarte z przemieszczeniem''.
-------------------------------------------
yaro http://www.panoramio.com/user/90763

Odpowiedz
#79
Napewno ludzie z teamu krossa nie wiedza o czym mowia, i skoro mowia ze jest ciezka to napewno jest lekka tylko oni nie maja o tym pojecia, napewno jak uslysza od Ciebie ze rama jest zas...ta i lekka to zmienia zdanie. Jak dostaja ja za darmo i nie buduja na niej roweru, tylko jezdza na swoich (pomijam tych ktorzy dostaja karbonowe cale zlozone rowery) to pewnie tez dlatego ze ta rama jest zbyt dobra i nie sa jej godni. To jest przecietna rama jakich pelno, i ciezka.
Tak z innej beczki to znika gary-fisher. Juz ostatnio gama modeli byla uboga a teraz zostal wykupiony przez treka, wiec pewnie zniknie.
---
Edytowany: 2010-06-17 18:59:29
-------------------------------------------
yaro http://www.panoramio.com/user/90763

Odpowiedz
#80
''Napewno ludzie z teamu krossa nie wiedza o czym mowia, i skoro mowia ze jest ciezka to napewno jest lekka tylko oni nie maja o tym pojecia, napewno jak uslysza od Ciebie ze rama jest zas...ta i lekka to zmienia zdanie.''

No cóż, radziłem, ale ty wolisz jakieś swoje chore racje udowadniać. Co robią ludzie w teamie Krossa? Biorą udział w maratonach, a ta rama nie jest do tego stworzona(no chyba, że a8 z którego wymieniony przez ciebie team korzysta i nikt nie narzeka na wagę). To jest ramka do typowego XC i do tego nadaje się świetnie. Na pewno lepiej niż Scott, którego ramy są równie wysokiej jakości, co komponenty ''Scott Components'', które produkują - drogie, a nadają się jedynie do wymiany. Ramki Scotta, Gianta czy Meridy to echo z przeszłości, kiedy te firmy cokolwiek się liczyły. Dzisiaj jest to zwykła rama z naklejką, która zapewnia 200% marży bez wpływu na jakość. Z drugiej strony masz Krossa i Unibike'a, które żeby wybić się na rynku muszą czymś zachęcić do zakupu. Nie mogą sobie więc pozwolić na wysoką marżę i wrzucają dobry osprzęt.
Dlatego też napisałem, że do 2 tyś. złotych nie ma żadnej alternatywy dla ich rowerów i choćbyś się nie wiadomo jak starał to tego nie zmienisz. No chyba, że komuś rzeczywiście tak bardzo zależy na naklejce, ale ja wydając określoną kwotę chcę mieć coś najlepszego, co mogę za tą kwotę uzyskać - w tym wypadku jest to Kross.
Nikt tutaj też nie ma zamiaru brać udziału w maratonach, bo rozmawiamy o jeździe rekreacyjnej, gdzie waga ma znikome znaczenie i jest bardziej wyznacznikiem lansu i przewrażliwienia niż praktyczności.

A to, że znika Gary-fisher to akurat bardzo dobrze. Sami się o to prosili wypuszczając ramy do których nie pasuje 80% dostępnych na rynku amortyzatorów...

Odpowiedz


Skocz do: