To forum wykorzystuje pliki cookie
To forum wykorzystuje pliki cookie do przechowywania danych logowania, danych o Twojej ostatniej wizycie, pliki cookie na tym forum śledzą również tematy, które przeczytałeś. Korzystanie z forum oznacza akceptajcę ustawień plików cookie. Możesz zmienić ustawienia plików cookie w dowolnym momencie w swojej przeglądarce.


Rower trekingowy-jaki, gdzie itp ?
krossa damke wybrales?te rowery to w jakies przecenie wybrales że cie zainteresowaly?
-------------------------------------------
memento mori

Odpowiedz
Krossa męskiego, jest jeden link do damki i męskiego, wystarczy że zmienisz kolor w rogu i pojawi się męski. Tak, rowery mogę kupić w miarę rozsądnej cenie, ale z linki ślę z oficjalnych stron, bo to chyba najrozsądniejsze źródło. A kupić mogę zarówno jeden jak i drugi za około 1700zł

PS. Jak długo mniej więcej można liczyć na utrzymywanie się posezonowych cen na modele z 2012 roku, czy o ile rowery są nadal na stanie to ich ceny na sezon wracają do regularnej ceny, czy na ogół utrzymują się na obniżonym poziomie aż do wyczerpania zapasów a tylko rowery z aktualnej kolekcji ''trzymają cenę''?
---
Edytowany: 2013-01-02 20:29:25

Odpowiedz
Ja to jak widzę rowery na kasetę 8 biegową, tym bardziej wolnobiegi 7b, to żal mnie ogarnia. Toż od 2012r Shimano już nawet Alivio tłucze na 9b, a za kilka lat nawet w największym magazynie skończą się kasety 8 i inne części zamienne do tego systemu.

Także Nemesis przemyśl to co napisałem bo rower to jednak inwestycja na kilka lat.

Odpowiedz
@ Nemesis - pewnie zależy od sklepu, ale ceny posezonowe powinny się utrzymać, dopóki mają rower na stanie. Mnie nawet chcieli w tym roku dać zniżkę (chociaż symboliczną) na model z 2012 r, którego już nie mieli, ale mogli ściągnąć z magazynu. Więc ogólnie jak z samochodami :P

@ Arni - No w sumie ciekawy problem. Faktem jest, że od tego roku Alivio przejęło dawną technologię Deore i dzięki temu po przyzwoitej cenie można dostać fajny osprzęt, ale ja nie uważam, żeby kasety 7b miały zniknąć. Jestem pewna, że tańsze marketowe rowery będą długo na nich ciągnąć, a więc zapotrzebowanie będzie (co mnie osobiście cieszy). Pytanie co z 8? Ja bym zapytała jakiegoś ''niezależnego'' sprzedawcy albo serwisanta

Znów @ Nemezis - ja w tym roku nad zakupem roweru medytowałam dobre pół roku i też radzę powolne planowanie zakupu, wrzucanie każdej nazwy osprzętu w google i szukanie recenzji. Z tych dwóch wydaje mi się, że Kross ma lepsze części, ale może jeszcze znajdziesz lepszy rower w porównywalnej cenie.

Odpowiedz
Nad rowerem myślę już od ponad dwóch miesięcy, mam upatrzone jeszcze ze dwa modele Scotta i Gianta. Rower chcę kupić około marca, bardzo się nastawiam na tego Krossa, stąd moje pytanie o kwestie cenowe, bo obecnie można go kupić za 1670zł i nieco się boję że do połowy marca może zniknąć z magazynów. Wydawało mi się jednak, że Merida ma nieco lepszy osprzęt, amortyzowane siodło, blokada skoku w amorze, choć nie ukrywam, wolałbym i tak wspierać rodzimy rynek ;)
Co do kaset, model krossa na 2013 rok ma tę samą kasetę. Merida którą podesłałem, znajduje się w obecnej ofercie sprzedażowej. Mój limit finansowy to 2k.

Wstępnie rozważam jeszcze:
- http://sklep.kastor-bike.pl/index.php?pa...Itemid=102 (również taka kaseta)
- http://www.rowerymerida.pl/produkt66/cro...erida.html
- http://www.biketop.pl/index.php?p1703,ro...-disc-2012 (wolałbym jednak nieco taniej...)

Odpowiedz
kurcze, a mnie uczono, by przy kupnie roweru patrzeć na ramę, a nie na osprzęt. ale to dawno było i może już nieprawda.
Nemesis, jeśli masz możliwość sprawdź która geometria Ci pasuje. która rama jest najlżejsza, a przy tym pancerna (materiały, spawy). zwróć uwagę czy ma wymienny hak przerzutki, na sztywność, potencja;lną sterowność. propozycje, które przedstawiasz mają dość podobny osprzęt. szału nie ma, ale też nie będzie to rower do ścigania. ma po prostu służyć i zakładam, że przez kilka lat, a nie na sezon. jak będziesz dbał, to i acera czy alivio nie zawiodą.
wielu moich znajomych onegdaj chwaliło ramy meridy. jak jest teraz i jak wygląda to w rowerach budżetowych, nie mam pojęcia. popytaj/poszukaj na forach rowerowych. z doświadczenia - omijaj gianta (robią fajne rowery, ale te z wyższych półek).
konkludując: przymierz się do tych rowerów i wybierz ten, który będzie Ci najlepiej pasował.

Odpowiedz
Kasety 8 rzędowe będą znikać, ale bardzo powoli. Bardziej niż kasetą przejmowałbym się osprzętem, ramą, felgami i oponami.

Zależy do czego rower przede wszystkim ? Najlepiej kupić używkę na dobrym osprzęcie, a pozostałe pieniądze włożyć jeszcze w upgrade. Dzięki temu będziesz miał rower za 3,5-4 tys. w cenie 1,5-2 tys.

Odpowiedz
Bartolini dobrze prawi! Sercem roweru jest rama i to nią trzeba się kierować przy kupnie roweru. Potem są koła i amortyzator a na końcu osprzęt, który i tak się zużywa i się go wymienia. Do 2 tysięcy można kupić fajny rower na porządnej ramie i klasie osprzętu Acera/Alivio. Amortyzator w rowerze za te pieniądze przeważnie jest kiepski, ale też można go tanim kosztem po roku wymienić na Suntoura XCR-a na przykład. W rowerze za tę kwotę wybrałbym hamulce typu V-breake (tanie i naprawisz w garażu), żadnej amortyzowanej sztycy (porządna sztyca kosztuje kilkaset zł a te montowane w tanich rowerach to padaka totalna jest). Gianta również nie polecam ze względu na chorą politykę gwarancyjną polskiego dystrybutora - wystarczy poszukać opinii po forach rowerowych.

Odpowiedz
Pisząc osprzęt miałem na myśli wszystkie elementy, być może źle się wyraziłem :D. Dotychcasz jeździłem (7 lat) na rowerze marketowym i powiem szczerze, nigdy mnie nie zawiódł, do dziś dnia jest w miarę sprawny, przetrwał też jeżdżenie po górach i dłuższe trasy...
Rower ma być nowy, gdyż poza nim kupuję dodatkowo używany rower MTB, który będzie tak traktowany jak Spineless napisał.
Crossowy ma mi zaś służyć głównie do jazdy po mieście i ewentualnych wypadów w w nieco dalsze okolice (do 100km max) - żadnych szaleństw, łatwy teren, asfalt, DDR, ubite drogi leśne.
Co do ramy, na 80% nie będę miał niestety możliwości organoleptycznie sprawdzić każdej z nich, jak się uda w realu ze dwa rowery porównać, to będzie cud!
Nie uważam też roweru za 2k za jakiś bardzo budżetowy, w kategorii cross to raczej połowa stawki, bo mało które firmy robią bike'i tej kategorii powyżej 4,5-5k
Między v-breakami a tarczówkami długo się zastanawiałem, rozpatrując jednak wszystkie za i przeciw, a głównie fakt, że często jeżdżę w gorszych warunkach pogodowych, zostaję przy tarczówkach (jest to mój w pełni świadomy wybór, choć wiem, że rower na tym samym osprzęcie z tarczami zamiast v-b jest średnio 250-300zł droższy a w większości przypadków, przy mojej jeździe starczą v-ki).
Wiem jaka jest specyfika tego forum bo sam przecież często odpowiadam ludziom tak jak i Wy mi w tym temacie, jednakże jeżeli dałoby radę wolałbym żeby ktoś, o ile potrafi podjąć takie ryzyko, odpowiedział bardziej precyzyjnie na moje pytanie, ewentualnie odpowiedział, który z tych 5 rowerów wybrałby na moim miejscu (pomijając już uwagi, że lepiej kupić rower używany i dokładać do niego sprzęt, lub lepiej kupić rower z innymi hamulcami lub bez amora, lub też że lepiej do roweru dołożyć, gdyż za chwilę okaże się że najlepiej będzie jak kupię rower do dirtu za 4k:)

pozdrawiam!
---
Edytowany: 2013-01-03 18:44:00

Odpowiedz
zasadniczo wybierał bym pomiędzy scottem a merisią 40 crossway, ze wskazaniem na meridę. a tu same plusy: rama, alivio, niezłe manetki. takie zestawienie masz dopiero w wyższym scocie sportster 40, a to już ponad 2k.
daj koniecznie znać jak już zakupisz ;-) powodzenia!

Odpowiedz
Hmm, najbardziej myślałem nad Meridą 100-D (ona na serio jest gorsza, bo na oficjalnej stronie Meridy jest droższa o 300zł) Na drugim miejscu stawiałem Krossa :) Ale dzięki za konkretną odpowiedź, a jak już kupię to nie omieszkam się pochwalić!

Odpowiedz
2 tyś to fajny rowerek mozna uzywany wyrwac za taki pieniądz,potem maly serwis w tej kwocie i jezdzisz.Zastanawiam sie nad gwarancją,ale jedyne co to chyba cos z carbonu to by sie zdalo reklamowac jak peknie ale czy uwzglednią...? Bo co tu by sie popsuc moglo,jak teraz to nawet butow z pozytywna reklamacja sie nie znajdzie.Polecam Meride ,no i Authora...bo sam mam customowego :)
-------------------------------------------
memento mori

Odpowiedz
W lutym tego roku kupiłem Meride 100-V model 2011... ponad 2000km przejechane w tym sezonie i narzekać nie mam na co... tzn wady oczywiście są zauważalne ale stosunek cena/jakość jak dla mnie zadowalający:) Dodam, że przesiadłem się z makrokesza i jazda (raczej rekreacyjna) stała się przyjemnością:)
-------------------------------------------
Greg

Odpowiedz
O, powiedz mi jeszcze proszę, jaki rozmiar ramy wybrałeś i ile masz wzrostu, nie ukrywam, że mocno zastanawiam się nad kupnem Meridy z tej konkretnie aukcji http://allegro.pl/rower-merida-crossway-...13754811.h tml. Cena bardzo kusi, tylko mam 177cm wzrostu i raczej powinienem brać większą ramę...
---
Edytowany: 2013-01-03 22:03:25

Odpowiedz
182cm wzrostu i rama 52cm... tak mi wyszło z obliczeń, tak polecił sprzedawca w sklepie (kupowałem w sklepie internetowym bez mierzenia - w lutym w Krakowie nikt nie miał skręconych rowerów na stanie).
Rzuć okiem na stronę 58 tego wątku - tam coś więcej napisałem na temat wielkości i samego roweru, ważny jest też odpis użytkownika Ot... rama 46 wygląda dziwnie przy takich duzych kołach - niemal jak damka...
-------------------------------------------
Greg

Odpowiedz
ano, wg moich obliczeń powinienem mieć 50...

Odpowiedz
Nemesis prawda jest taka, że są one bardzo porównywalne pod każdym względem, Scott odstaje jedynie z tarczówkami mechanicznymi. Wagowo, różnica jest też do zniesienia +/- 1000 g.

To czy będzie to Altus, Acera czy Alivio dużego znaczenia nie ma. Serwisowałem zarówno sobie jak i znajomym po kilka przerzutek z różnych grup Shimano i tak naprawdę jedynie Tourney odstawał dość mocno na niekorzyść.

Przy tak podobnych rowerach osobiście bym wybrał ten, z najlepszą geometrią ramy i wyglądem. Ram się w krosach zbyt często nie wymienia ;)

Odpowiedz
dobór ramy: zielonego pojęcia nie mam jak dobrać ramę krosową. w mtb według wzrostu powinienem mieć 20/21'' a śmigam na 19''. dlaczego? lepsza sterowność, niższa waga (haha), a brakujące cm nadrabiam sztycą i mostkiem.

trochę OT
Nem, gorąca prośba: jeśli decydujesz się na zakup na allegro roweru ''prawie nowego'' lub używanego, proś sprzedawcę o dowód zakupu bądź o książkę serwisową z wpisanymi numerami ramy. dzięki!

Odpowiedz
Spokojna głowa, świadomość zakupów takich rzeczy na allegro mam, zresztą nie kupiłbym jeżeli i tak nie dawałby gwarancji :)

Dobór ramy mierzyłem tak:
Aby określić minimalny rozmiar ramy, należy stanąć na bosaka przy ścianie i zmierz odległość pomiędzy podłożem a kroczem.
Wynik pomiaru pomnożyć przez :
- 0,57 w przypadku roweru MTB- górskiego,
- 0,63 dla turystycznego -trekingowego, cross
- 0,67 gdy szukasz roweru szosowego o klasycznej ramie,
- 0,58 gdy szukasz roweru szosowego o ramie opadającej- tzw.sloping
Wynik jaki otrzymaliśmy to wynik w centymetrach.
Jednak zazwyczaj producenci podają rozmiar ramy w calach, wiec jeśli chcemy przeliczyć ten rozmiar na cale, wynik musimy podzielić przez 2,54 cm (1 cal = 2,54cm).

Odpowiedz
bartolini ma rację,
znajomy sprzedawca i pasjonat ''podstawa to rama''
ja nie narzekam ale dziś bym dokonał / dokonam innego wyboru

tu maja świetne ceny ost kask u nich brałem http://tiny.pl/h2qcq

a zastanawiałeś sie nad 29er ost ponoć schodzą jak świeże bułeczki taki mtb tylko na 29 calowych a nie typowych 26 ?

link z alle(drogo ) nie działa
ja bym wyszukiwał przez ceneo
np
http://tiny.pl/h2qc7
---
Edytowany: 2013-01-04 13:18:54

Odpowiedz


Skocz do: