To forum wykorzystuje pliki cookie
To forum wykorzystuje pliki cookie do przechowywania danych logowania, danych o Twojej ostatniej wizycie, pliki cookie na tym forum śledzą również tematy, które przeczytałeś. Korzystanie z forum oznacza akceptajcę ustawień plików cookie. Możesz zmienić ustawienia plików cookie w dowolnym momencie w swojej przeglądarce.


Rower trekingowy-jaki, gdzie itp ?
chyba chodziło mu o rower za 1-2k a nie o samego amora :)

Odpowiedz
Miałem na myśli cały rower a nie sam amorek .
-------------------------------------------
J Krzysztof

Odpowiedz
hej chlopaki, w spraiwe rowerow jak juz wspominalem wczesniej. mam pare typow na allegro, mozecie ocenic je czy to dobra firma, czy wyposazenie jest w miare ok?
http://allegro.pl/item972103708.html
http://allegro.pl/item973959039.html
http://allegro.pl/item969709360.html
http://allegro.pl/item974884800_super_cu..._comp.html
http://allegro.pl/item973959566_super_tr...re_xt.html
http://allegro.pl/item972103708_super_gu..._kase.html

jak wspominalem jestem laikiem w tych sprawach, jak mozecie podrzuccie jakas sensowna opinie na temat tych rowerkow i co polecacie?
-------------------------------------------
bro

Odpowiedz
SUPER GUDEREIT - firmy nie znam. fajny rower, tylko nie wiadomo w jakim stanie, osprzęt super, hamulce V-ki hydrauliczne też podobno fajna sprawa ale dla mnie dyskwalifikacja za amora RST

BIKE MANUFAKTUR - też firmy nie znam. też amor RST prawdopodobnie, bagażnik wygląda mało solidnie

BOTTCHER - rzeczywiście piękność :) ale głównie na szosę (brak przedniej przerzutki). rama stalowa będzie lepiej tłumić drgania niż alu. fajna propozycja

SUPER CUBE SL ROAD COMP - dobra cena, porządny bagażnik (crosso prawdopodobnie), niestety brak amortyzacji, ale gdybym szukał takiego roweru to brałbym tego chyba albo BOTTCHERa.

SUPER TREKING - ma chyba przekoszony bagażnik (dolne mocowania prawa i lewa strona), poza tym nie mam do czego się przyczepić chyba ;)
ale nie porwał mnie jak cube i bottcher
---
Edytowany: 2010-03-27 13:13:22

Odpowiedz
Ja bym typował Bottchera lub Super Cube SL Road .
Ale najlepiej jakbyś umówił sie z sprzedawca i obadał
jak ci sie jeżdzi na tych rowerkach.
-------------------------------------------
J Krzysztof

Odpowiedz
no wlasnie niestety nie bedzie chyba takiej mozliwosci, ale zobaczymy (tak byloby najlepiej;] mi z tych linkow ktore podeslalem tez te dwa modele najbardziej pasuja, choc ardziej CUBE, bottcher jak LUKA zauwazył, a mi w ogole w oko nie wpadlo nie ma przedniej przerzutki, nie wiem jak bardzo to ogranicza jazde po stromych zboczach czy na serpentynach norweskich, ale wolałbym zeby jednak byly-co ułatwi jazde...
-------------------------------------------
bro

Odpowiedz
mam jeszcze pytanko odnosnie amortyzatora tego RST? czemu wszyscy go neguja, wadliwe jakies sa???
-------------------------------------------
bro

Odpowiedz
chińszczyzna. ogólnie niska jakość wykonania i działania. dla przykładu miałem Gilę, po jakiś 1k km uginała się jedynie na krawężnikach. pokrętło do regulacji tłumienia padło po jakiś 300 km.

aktualnie mam SR Suntour Epicon zeszłoroczny i zdecydowanie sobie chwalę

polecam raczej marki jak SR Suntour (kiedyś poziom RST, ale teraz się rozwinęli i robią nawet dla Marzocchi), Rock Shox, wspomniane Marzocchi.
RS i Marzocchi to niestety znacznie wyższa półka cenowa, Suntour bardziej przystępne.
---
Edytowany: 2010-03-28 22:10:59

Odpowiedz
Luka-> to nie suntour robi dla marcoca tylko marcoc dla suntoura bo japońce przejeli włochów, ale fakt również używam epicona i jestem z niego bardzo zadowolony, dobra cena przy działaniu na poziomie RS tory

Odpowiedz
~kakato - chodziło mi o to, że po przejęciu amory z fabryk suntoura są firmowane logiem marcocchi (marki z górnej półki uginaczy).

Odpowiedz
Suntour z tego co mi wiadomo nie przejal marzocchiego tylko wykupil kilka rozwiazan technologicznych. Wlascicielem jest jakas amerykanska firma ktora tylko produkuje w azjatyckim zakladzie suntoura zeby ciac koszty.
-------------------------------------------
yaro http://www.panoramio.com/user/90763

Odpowiedz
http://www.bike-eu.com/news/3197/sr-sunt...nsion.html - artykuł o tym, kto kogo przejął, a raczej kto kogo nie przejął :)
w skrócie: właścicielem Marzocchi nie jest SR Suntour, natomiast Suntour robi aktualnie wszystkie amory dla Marzocchi ;]

tak czy inaczej imho Suntour ma rewelacyjną relację cena/jakość

Odpowiedz
Czyli jest jak mi sie wydawalo. Marzok tylko wykorzystuje fabryki suntoura, a nie suntour robi dla nich amory. To sa nadal produkty marzocchiego, to sa ich projekty przez ich pomysly ich dobor materialow tylko wykorzystuja do produkcji azjatycki zaklad.
-------------------------------------------
yaro http://www.panoramio.com/user/90763

Odpowiedz
tak i oznacza także, że są w stanie robić dobre amorki i firmować je swoim logiem, co czynią ;)

Odpowiedz
MAszyny sa w stanie zrobic dobry amor, podobnie jak i wiele innych zakladow w azji ma taka mozliwosc, ale jeszcze trzeba umiec to wykonac, znac cala technologie, wykonac odpowiedni projekt i miec doswiadzcenie. Ze zaklad jest w stanie zrobic dobre amorki nie znaczy ze moze to robic, bo renomowani producenci zazwyczaj odpowiednio sie zabezpieczaja przed kopiowaniem swoich rozwiazan wiec to ze produkuja cos dla renomowanej firmy nie znaczy ze ich produkty z wlasnym logo reprezentuja ten sam poziom.
Co by nie mowic ale do jakosci takiego rock shoxa czy foxa to im brakuje, i na razie suntour konkuruje jedynie w amorach budzetowych, i o ile pod wzgledem pracy czesto jest zblizony poziom to juz trwalosc nie zawsze, szczegolnie powietrzene ktore mialy troche problemow ze szczelnoscia.
-------------------------------------------
yaro http://www.panoramio.com/user/90763

Odpowiedz
yaro1986-> ''Ze zaklad jest w stanie zrobic dobre amorki nie znaczy ze moze to robic, bo renomowani producenci zazwyczaj odpowiednio sie zabezpieczaja przed kopiowaniem swoich rozwiazan'' chodzi Ci chyba o chronione prawem patenty rozwiązań technicznych, bo jeśli zakład w tym również biuro projektowe ma możliwości techniczne to na pewno to zrobi, problemem są tylko patenty, które skutecznie uniemożliwiają wprowadzenie skopiowanego produktu, przypominam słynny problem Scotta z wprowadzeniem na rynek amerykański poprzedniej wersji geniusa wykorzystującej ogniwo hornsta, które jak wiadomo jest chronione patentem wykupionym przez Speca i obowiązuje tylko na terenie stanów, w europie i w zasadzie wszędzie indziej geniusy jeździły bez problemu,

Luka-> przyjrzyj się dokładniej sieci powiązań firmy tenneco, przeniesienie produkcji do fabryki suntoura nie było przypadkiem

Odpowiedz
~kakato nie tylko o same patetnty chodzi. Nie wiem jak w przypadku amortyzatorow ale przy ramach sa czesto dodatkowe umowy podpisywane, wlasnie po to zeby nie zaklad nie mog produkowac ram ze zmienionymi naklejakami. Tu juz niechodzi tylko o patent, bo sam patent to jednak malo bo trzeba to jednak wszystko zaprojektowac, dobrac materialy, zrobic obliczenia itp, a tutaj zaklad ma wszystko na tacy tylko wlaczyc tasme montazowa. Dopiero po jakims casie ramy trafiaja do mniej rernomowanych firm, gdy skonczy sie jakas umowa albo dostana pozwolenie. Ramy ktm ze scandium trafily do boplighta dopiero po kilku latach gdy ktm juz budowal z karbonu . Pozatym od czasu wspolpracy marzoka z suntorem (juz od ladnych paru lat suntor wykonywal czesci dla marzoka) jakosc ich produktow bardzo spadla. Kiedys bombery to byl symbol pancernosci, niezawodnosci, a teraz...
---
Edytowany: 2010-03-30 09:50:07
-------------------------------------------
yaro http://www.panoramio.com/user/90763

Odpowiedz
powtarzam że odpowiednie zaplecze techniczne umożliwia produkcje (zaplecze technicze to m.in. biuro projektowe, dobranie materiałów i zrobienie obliczeń), problemem są patenty a jeśli jest umowa to nic innego jak dodatkowa ochrona uzupełniająca patent lub w jakiś sposób go zastępująca, jeśli na przykład określone rozwiązanie nie jest wystarczająco unikalne żeby chronić je patentem, btw. a skąd niby wiesz o dodatkowych umowach pomiędzy ktmem a boblightem? wyssane z palca, zasłyszane od kolegi z podwórka czy może natknąłeś się w sieci na sprawdzoną informacje, z chęcią poczytam o takich umowach

marcoh za bardzo skomplikował budowę swoich amortyzatorów i to jest właśnie powodem dużej awaryjności, trzy komory powietrzne to lekkie przegięcie, choć 888 jest nadal świetny

Odpowiedz
Pekajace korony ktore robil suntour to nie jest kwestia skomplikowanej budowy.
Dodatkowe obostrzenia to normalne dzialanie renomowanych firm, i miedzy innymi dzieki temu nie ma w handlu ram speca, kuoty, czy scotta za tysiac zlotych, a ramy renomowanych producentow w innym malowaniu nadal kosztuja przynajmniej kilka tysiecy. Mozna dalej wierzyc ze skoro w jednej fabryce tluczony jest giant czy spec i kellys albo rdx to ich ramy sa takie same, jednak tak nie jest.
-------------------------------------------
yaro http://www.panoramio.com/user/90763

Odpowiedz
a slyszeliscie kiedys o marce PEGASUS (nie gra:) mam oferte rowerka na DEORE + amortyzator SR SUNTOUR CR 820??
-------------------------------------------
bro

Odpowiedz


Skocz do: