To forum wykorzystuje pliki cookie
To forum wykorzystuje pliki cookie do przechowywania danych logowania, danych o Twojej ostatniej wizycie, pliki cookie na tym forum śledzą również tematy, które przeczytałeś. Korzystanie z forum oznacza akceptajcę ustawień plików cookie. Możesz zmienić ustawienia plików cookie w dowolnym momencie w swojej przeglądarce.


Rower trekingowy-jaki, gdzie itp ?
dzieki Arek juz mi lzej nabiore doswiadczenia to moze pozniej cos z wyzszej polki pozdrawiam
-------------------------------------------
darko

Odpowiedz
Kenda to naprawde dobra marka:).
Karma albo small block eight to bardzo fajne modele.
Przerzutki Acera? Acer to laptopy robi (:
Już przyzwoity osprzęt, bo grupowy. Jak nie będzie szaleństw, to rower nie ma prawa się nie sprawdzić;-)
-------------------------------------------
Pozdro, nosil

Odpowiedz
przerzutki to shimano acer sorki jeszcze chcialem zapytac o cisnienie w kolach czy jest jakas norma? pozdro harcerz
-------------------------------------------
darko

Odpowiedz
Musisz znaleść kompromis między wygodą i trakcją a zmniejszeniem ryzyka złapania snake'a. Im wyższe ciśnienie (ale tak do 4 bar), tym mniejsze prawdopodobieństwo złapania kapcia. Po prostu trudniej dobić dętke. Ponoć ~80% złapanych gum to właśnie snake bity, czyli przyszczypanie dętki przez obręcz.
Z kolei im niższe ciśnienie, tym większa wygoda, wynikająca z lepszej amortyzacji oraz lepsza trakcja, czyli przyczepność.
Ja na zawody zawsze trzaskam 4 bary, a mam bardzo delikatne i lekkie obręcze (Sun Ufo), dętki Maxxisa Ultralight i opony Larseny TT (490g). Efekt? Żadnej gumy przez ostatnich 8 maratonów.
Tobie polecam niższe ciśnienie, ale raczej wyższe niż 3 bary. Sam wypróbuj rożnie kombinacje u wybierz najlepszą dla Ciebie.
P.S. O relacjach oporów toczenia i ciśnienia nie wypowiadam się, bo już wielkrotnie wałkowano temat, że niskie ciśnienie wcale nie powoduje znacznego wzrostu oporów.
---
Edytowany: 2008-09-25 21:58:06
-------------------------------------------
Pozdro, nosil

Odpowiedz
darko masz napisane na oponach jak je pompować :-) po twardym pompuj w górny zakres po sypkim pisaku w dolnym :-)
-------------------------------------------
Arek

Odpowiedz
dziekuje panowie za podpowiedzi napewno je wykorzystam pozdrawiam
-------------------------------------------
darko

Odpowiedz
dziekuje panowie za podpowiedzi napewno je wykorzystam pozdrawiam
-------------------------------------------
darko

Odpowiedz
Kenda robi dobre opony ale dosc ciezkie, ich zwijane waza tyle co drutowki niektorych producentow. Pompuj jak radzi arek ale nie przekraczaj za bardzo gornej granicy bo nawet jak wytrzyma opona to obrecz moze nie dac rady.
Opory toczenia przy malym cisnieniu rosna, w terenie tego nie czuc ale na szosie juz dosc mocnom dlatego w szytkach laduje sie i 16bar.
-------------------------------------------
yaro http://www.panoramio.com/user/90763

Odpowiedz
Chyba zdecyduję się na Giant x sport 3.0 za 1300 zł (nikt tu nic nie doradził - być może trafiłem na niewiedzę użytkowników forum- zatem sam muszę zdecydować)
http://www.bikeon.pl/product.php?id=5000...t_3___2008
-------------------------------------------
:(

Odpowiedz
yaro1986<<
wybacz, że tak wprost, ale... CO TY PISZESZ??
Stary, bądź tak miły i znajdź mi drutówki które ważą tyle, co Kenda Small Block Eight (jak je ważyłem to było ~450g), albo nawet Komodo (~505g). Zwlaszcza, że Komodo kosztują - ile?- 38 zł?
Aha, mam na myśli opony terenowe, a nie slick. Ale to chyba jasne.
-------------------------------------------
Pozdro, nosil

Odpowiedz
Nie wiem skad wziales te wagi opon kendy.
Kendy komodo waza 525g w rozmiarze 1.95 (waga z opakowania) wiec rzeczywista pewnie jest wieksza o jakies 20-30g albo i wiecej, a Kenda Small Block Eight kolega wazyl i wyszlo 510g w rozmiarze 1,95. SBE w rozmiarze 2.1 waza wedlug sklepow (waga real choc wiadomo jak z tym jest) 560g.
O ile SBE sa raczej lzejsze od drutowek o tyle juz komodo nie koniecznie. Mam jakies stare drutowe panarecery semi slicki w rozmiarze 1,95 i waga wskazala 548g i ignitory maxxisa ktore waza prawie 600g w rozmiarze 2,1 . Wedlug sklepu larseny TT drutowe waza 500g (zwijane 460) wiec nawet sa lzejsze niz waga komodo, Tioga RED PHOENIX 1,9 wedlu opisu wazy 460g niech wazy i 50 g wiecej to mniej niz komodo.
Wiadomo ze wiekszosc drutowek jest ciezsza ale niektore modele sa przynajmniej porownywalne.
---
Edytowany: 2008-09-26 18:54:31
-------------------------------------------
yaro http://www.panoramio.com/user/90763

Odpowiedz
Mam Larseny TT (kevlar) i niestety ważą tyle co druty wg sklepu. dokladnie 490g, a wybierałem najlżejsze z magazynu (pozdrawiam załogę bikeatelier :P, mają chłopaki cierpliwość). Większość oscylowała wokół 500g. Waga innych Larsenów TT (''galeria na wadze'' LB)? 400g... !

Kende SBE ważyłem osobiście. Jakieś dwa miesiące temu, dlatego nie pamiętałem dokładnie wagi - uderzyło mnie jednak to, że były lżejsze niż moje larseny, miały podobny bieżnik, ale były tańsze...
Waga Kendy SBE (wg light bike) - 490g. Widac ja trafiłem na lżejsze, albo waga w sklepie była tuningowana. Czego nie wykluczam.
Są jeszcze Kendy Karma. Waga nie przekracza 480g, co przy jej bieżniku i cenie (!) jest wyczynem.
Ciagle nie zgdzam się z Twoim twierdzeniem, że Kenda generalnie robi ciężkie opony:).
P.S. Zgadzam się, że Tiogi RP to super opony (miałem), ale tylko zwijane. Drut dobry na zime;-).
-------------------------------------------
Pozdro, nosil

Odpowiedz
Tak z ciekawosci zapytam, czy moze ktos uzywal szytek, tylko nie tych szosowych a tych w mtb. Jest to ogromna rzadkosc i ciekaw jestem jakie sa wrazenia z ich uzywania. Widzialem na razie tylko jeden rower z takimi kolami, wiec mnie to zainteresowalo.
-------------------------------------------
yaro http://www.panoramio.com/user/90763

Odpowiedz
Mam pytanie odnośnie zakupu roweru do jazdy po różnych drogach, często nie zbyt dobrej jakości...
Czy możecie coś polecić :
trekking
rama 22'' (57cm)
koła 28''
minimum 27 biegów
amortyzator (przód, z blokadą, skok ok 60mm)
dość dobry osprzęt który wytrzyma wyprawy ok. 1000km
jeśli z dynamem to w piaście (chyba nie ma takich oporów jak zwykłe)
cena do ok. 2000zł

myślałem o ghost-cie 5100, ale ten nie do końca mi pasuje i ta cena...


czekam na propozycje i rade
-------------------------------------------
marcin

Odpowiedz
Dynamo? A nie lepiej lampka np. Mactronic z 4 diodami, cena ok. 40 zł.
Może dodatkowo pełnić rolę latarki - jedna rzecz mniej do zabrania. Po zmroku raczej rzadko się jeżdzi - szukanie kwatery, rozbijanie namiotu, lepiej to robić przy dziennym oświetleniu.

'Góral' z kołami 26'' jest zwrotniejszy, zajmuje mniej miejsca np. w pociągu, powinnien też więcej wytrzymać.

Amortyzatory - są różne opinie, ale ciekawe jak się sprawują, gdy są obciążone low-riderami. Jeździłem bez amorów i było dobrze. Zasada - im prostszy rower tym mniej rzeczy do zepsucia się.

Poszukaj na Allegro - np. w ubiegłym roku był Ghost SpeedLine 5700, nowy za 1850 zł (cena w sklepie ok 2700)
-------------------------------------------
Fajnie będzie!

Odpowiedz
Jeśli chodzi o rower uniwersalny, taki na wszystkie drogi ( no prawie wszystkie) to warto by rozważyć rower crossowy np.WHEELER CROSS 36 za przystępną cenę 1699. Taki rower pozwoli na jazdę nie tylko po asfalcie ale także po drogach leśnych. Koła 28 cali dają możliwość usprzętowienia roweru jako trekinga, jak również pozwala na wykorzystanie roweru bez osprzętu dodatkowego. Do tego typu roweru można stosować różne rozmiary opon co umożliwia jazdę w różnym terenie, i jeszcze wygląd przypominający rowery górskie.
Poniżej link do przykładowej strony
http://www.wheeler.pl//
Jeśli chcesz kupić pewny sprzęt omijaj ALLEGRO
pozdrowionka
-------------------------------------------
grrr, brrr, zimno

Odpowiedz
moje stwierdzenie ''po różnych drogach, często nie najlepszej jakości...'' odnosiło się raczej do tego że nie chce kupić czegoś co się za jakiś czas rozleci, np. w trasie... ;)

potrzebuje TREKINGA (bagażnik na sakwy itp.....)

co do allegro to raczej się nie skusze w przypadku zakupu roweru (nie chce go od razu remontować :/ )

dynamo nie jest mi potrzebne (jeśli jest to trudno ...), wole lampkę

ze strony wheelera z promocji podoba mi się WL 6700, ale nie jestem przekonany co do tych hamulców hydraulicznych (nie wiem co będzie jak się w trasie popsuje... nigdy na takich nie jeżdziłem), nie wiem ile ma biegów(?) i cena 26..

czekam na propozycje podobnych rowerów
-------------------------------------------
marcin

Odpowiedz
marcin92r. Nie mialem tych hamulcow ale podejzewam ze jest z nimi tyle samo roboty co z tarczowymi hydraulikami. Jak sie popsuja to naprawa bez czesci jest nie mozliwa, a na dodatek trzeba sie troche znac na budowie. Pozatym ten hebel jest chyba na plyn magury nie na zwykly dot wiec jak cos siadzie,ubedzie troche plynu czy trzeba bedzie hamulec odpowietrzyc moze byc go ciezko dostac w trasie. Z tego co wiem to te hamulce nie cieszyly sie jakas super opinia jesli chodzi o trwalosc
-------------------------------------------
yaro http://www.panoramio.com/user/90763

Odpowiedz
Magury HS11 są zdecydowanie bardziej trwałe od v-brakeów i lepsze w działaniu. Minusem jest stosunkowo skomplikowany serwis, co może być problematyczne podczas wyjazdu. Awaryjnie można je zalać np. piwem i też będą działać :) Tego typu Magur (HS33 i HS11) używam od ponad 20 tyś km i nigdy nie miałem z nimi nigdy problemów. Konserwacja polegała jedynie na wymianie klocków hamulcowych.

Odpowiedz
Mam pytanie: czy ktoś używał kombinacji : szosówka + przyczepka? Np extrawheel.. Planuję wkrótce poważną wyprawę(10-15k) z czego 95% to pewnie będzie szosa i nie wiem na co się zdecydowac. Typowy trekking jest zbyt pasywny, a chcę trochę jeszcze i w mieście pojeździc, czyli póki co skłaniam się ku jakiemuś crossowi+ortlieby. No i właśnie rozważam opcję szosa+ przyczepa. Piszcie, co o tym myślicie, pozdrawiam
-------------------------------------------
www.kryvan.pl

Odpowiedz


Skocz do: