NGT

Pełna wersja: [Recenzja] Fjord Nansen - Exped 300
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7
a przetestuj. autorowi było zimno już w pomieszczeniu, więc jakąś tam wymierną wartość ten test będzie miał.

W pokoju przy otwartym oknie spałem wczoraj - temperatura 20 stopni, było mi ciepło, spiwór lekko rozpięty, spałem w samych bokserkach na łózku
Mierzyłem też loft śpiwora - mniej więcej o 1 cm wyższy wynik niż u doina.
Co do wykonania śpiwora nie mam zastrzeżeń, waga bez worka - 911 gramów
---
Edytowany: 2010-05-26 21:37:32

jak ja spalem w pomieszczeniu to bylo duzo mniej niz 20C ok 10do 15C wtedy bylo. jak wspomnialem wczesniej nieogrzewny dom wietrzony (z powodu remontu)caly dzien.

Po za tym jak juz wspomnialem nie raz i nie dwa ja nie twierdze ze spiwor w pojeciu ogolnym jest zly tylko ze ten ktory ja posiadam jest wyjatkowo wybrakowany a twoj moze byc super idealny jakby nie patrzec jest produkowany w chinach to raz a dwa kosztuje ile kosztuje. wiec jeden moze byc lepszy drugi gorszy bo nikt mi nie powie ze wszystkie sa takie same i ze maja najwyzszej klasy idealny puch

Darek e-horyzont.pl

Poniewaz nie lubie nie zalatwionych spraw znalazlem troche czasu i wspolnie z osobami odpowiedzialnymi za śpiwory Fjord Nansen sprawdzilismy doglebniej (bardziej krytycznie) wyceny spiworow . M.in. porownywany byl loft Expedow ze spiworami ktore byly badane wg normy plus inne analizy. Wyszly nam nastepujace t. lim (dolny komfort); Exped 300 +3 (zamiast 0), 500 -1 (zamiast -3), 700 bez zmian -5. Jak oceniacie te nowe temp? Czy wg was sa teraz uczciwe? Wg nas poniewaz zakresy temp. nie odbiegaly jakos kosmicznie nie bedziemy wymieniac śpiworow na nowe ale dawac rabaty w przypadku checi wymiany. Bo tak do konca nie jestesmy pewni nawet tych nowych temp. Po dlugim weekendzie takie mniej wiecej temp. pojawia sie na stronie Horyzontu. Jako ciekawostke tylko podam że do przebadania wloknin syntetycznych FN wg normy w 90% przypadkow podawalismy temp. gorsze niż śpiwory uzyskaly w testach; w przypadku modelu Troms wycenialismy go na 0 a po przebadaniu wg normy dostal t.lim -5 st.C.

NGT`owcy ( w szczegolnosci Arni, Jachol...) jeszcze x dzieki za zwrocenie uwagi na te temp. Miejcie też swiadomość, że w polityce sklepow Horyzont oraz marki Fjord Nansen (należy do tej samej firmy co sklepy H.) , Jack Wolfskin nie ma miejsca na zamiatanie trudnych tematow pod dywan. Wg nas nie można funkcjonowac w dluższej perespektywie bez takiego podejscia. Zawsze staramy sie zachowywac wobec klientow tak jak bysmy sprzedawali swoim kumplom i podobnie reagowac w sprawach spornych. Jak macie jakies uwagi dotyczace co do sklepow, firmy Fjord Nansen piszcie darek.s#fam.gda.pl. Zawsze sa mile widziane a co ciekawsze premiujemy prezentami itd.

Doin; skorzystales z tej propozycji -50%??
-------------------------------------------
Darek

doin_oakenhelm

propozycja jest dobra nie twierdze ze nie, tylko dwie podstawowe kwestie:

1) czy TY majac np auto firmy X z ktorego jestes maksymalnie niezadowolony kupilbys drugie auto firmy X nawet za 50% ceny? bo mi sie wydaje ze nie.

2) druga kwestia najwazniejsza Jesli towar jest niezgodny z umową w stopniu istotnym (art. 8 ust. 4 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego). Jeśli śpiwór nie chroni przed zimnem zgodnie z zapewnieniem sprzedawcy (logo), to jest niezgodny z umową i to w stopniu istotnym. Poza tym w związku z nieprawdziwymi informacjami może żądać unieważnienia umowy i zwrotu pieniędzy na podstawie ustawy o przeciwdziałniu nieuczciwym praktykom rynkowym. I jakby na to nie patrzec zwrot mi sie nalezy. Sam widzisz ze wasza strona zostala przebudowana.

Jak juz nie raz wspomnialem jestem niezadowolony z obslugi i przeprowadzenia tej reklamacji nie szczegolnie milej obslugi i nie czarujmy sie Darek gdyby nie to ze napisalem na forum to nikt by sie tym nie zajal nie odpisal mi na maila nie dal zadnej znizki ani nic. Teraz na rynku jest na tyle duza konkurencja ze spokojnie moge pojsc do innego sklepu dla mnie w sklepie najwazniejsza jest obsluga i czasem wole zaplacic kilka zl wiecej ale odwiedzic sklep gdzie jest mila obsluga.

Jachol

doin<<
drazysz...
teraz to juz mam wrazenie ze Ci bardziej na drazeniu zalezy niz na tym spiworze

pokaz mi druga taka firme w polsce, ktorej tak zalezy na dobrym wizerunku, i ktora tak szybko reaguje na to co sie dzieje

idz, szukaj lepszej obslugi, tylko opisz wszystko na forum ;)

pieniadze Ci sie naleza, nie ma gadania, ale na forum ich nie dostaniesz :)

tylko zwroc prosze uwage na realia:
przez twoj post/recenzje i reakcje spolecznosci forum
duza polska firma zmienila, smiem twierdzic, nie tylko strone ale i sposob podchodzenia do pewnych spraw ;) moze i spiwor cieplejszy sie nie stal (a wlasciwie to stal sie zimniejszy;) ale jakis wplyw na ogolny wizerunek ta zmiana dla mnie przynajmniej ma
wiare trzeba miec ze cos sie zmienilo na lepsze i duma palac ze to dzieki 'doinowi' :) a nie drazyc
chcesz dochodz swoich racji ale w watku o reklamacjach czy obsludze a nie o expedzie 300
przypominam tylko ze watek dotyczy ogolnie spiwora exped 300 i w tej kwestji udalo nam sie wspolnie zrobic niezmiernie duzo i dojsc do ciekawych!!! wnioskow

watek nie dotyczy spiwora exped 300 uzytkownika doina, jego prywatnych zatargow z firma FN, perypetii reklamacyjno mailowych i ewentualnych represji nalozonych przez uztkownika Doina na firme Fjord Nansen ;)

pozdrawiam serdecznie
-------------------------------------------
neverest

doin_oakenhelm

na forum ich nie dostane ale w sklepie tez ich nie dostane.
moj poprzedni post byl odpowiedzia na pytanie Darka i nic poza tym.

''szybko reaguje'' z tym to bym sie nie zgodzil ale ok.

Druga firma np Marabut ja zlego slowa powiedziec nie moge.

Jak dla mnie koniec tematu i wiecej w tym temacie wypowiadal sie nie bede


OT - Wg mnie FN pozytywnie podszedł do tematu. Pamiętam jak dziś sprawę Pajakowego sweterka gdzie firma miała w głębokim poważaniu klienta, a jej aktywny przedstawiciel na tym i sąsiednim forum nawet słowa nie potrafił napisać.

Darek e-horyzont.pl

doin; (...) nie czarujmy sie Darek gdyby nie to ze napisalem na forum to nikt by sie tym nie zajal nie odpisal mi na maila nie dal zadnej znizki ani nic.

Ee chlopie chyba przesadzasz i to grubo. Czyli wg ciebie nie uwzgledniamy reklamacji bo ktos nie napisal na forum? :) No to ci powiem ze mnóstwo takich reklamacji uwzgledniamy. Nasza firma wierzy w `prawo Karmy `:) Kilka x zdarzylo sie ze importer znikal z polskiego rynku a my uznawalismy reklamacje!!!! Bo uwazalismy że klient mial racje i tyle w temacie.

Sytuacja jest skaplikowana chyba wszyscy sie z tym zgodza. Jeszcze x podkreslam jak bys kupil np namiot i by wazyl np za miast 3 kg 3,4kg bysmy bez zajakniecia z pocalowanie w raczke :) ci go wymienili ale sprawy temp. w spiworach to jest 10x trudniejszy temat!!! jak bysmy sie pomylili np o ok 5-6 stopni bysmy ci wymienili a tak znasz nasze stanowisko.

Strona zostala przebudowana żeby nie wprowadzac w blad osób ktore nie wczytaja sie w nasze rozważania w ktorych nie ukrywalismy faktu że tylko wybrane spiwory zostale przebadane... Chcialbym tylko żebys nie przerzucal calej odpowiedzialnosci na nas. Nic nie masz sobie do zarzucenia dobrze okresliles swoje oczekiwania, nie cisnoles sprzdawcy żeby byl jak najmniejszy ten śpiwór, dobrze okresliles swoj sposob odczuwania temp. ... 90% klietow chce kupic spiwor super lekki, maly, nie za drogi, cieply. Sprzedawcy u nas maja wrecz nakazane zeby naklaniac klientow do kupowania spiworow o 20% cieplejszych... Osobiscie znam wszystkich z ekipy katowickiego Horyzontu i nie do konca Twoje rozwazania mi pasuja do nich. Wg mnie spokojnie by znaleźli sie w pierwszej piatce sklepow w Polsce pod wzgledem obslugi a wybranych specjalizacjach to spokojnie pierwsza trojka.
-------------------------------------------
Darek

Zapinacz

Kolejna kompromitacja Horyzontu. Znaleźlibyście się w pierwszej piątce sklepów w Polsce, bo nasz rynek jest tak mały i mierny, że trudno byłoby przy takiej sieci nie zająć tego miejsca.

~doin_oakenhelm doskonale Cię rozumiem, sam dwa razy naciąłem się na śpiwory z zawyżonymi parametrami, należy jednak pamiętać, że odczuwanie ciepła jest bardzo względne i nie ma niestety sposobu na obiektywną jego ocenę. Myślę też, że Horyzont i FN zachowali się w tej sytuacji bardzo w porządku, mogli sprawę olać lub odpowiedzieć, że parametry ocenia producent a oni tylko odpowiadają za dystrybucję itp.

Zapinacz

W takich sytuacjach Horyzont i FN od lat przy każdej kolejnej wpadce zachowują się w porządku :-). Warto też przypomnieć, że Horyzont i FN to jedna i ta sama firma [FAM], która jest jednocześnie producentem sprzętu spod logo FN: http://www.fam.gda.pl/dzial.php?id=1

Zapinacz, o tym akurat napisał wyraźnie już sam Darek w czwartym od góry poście na tej stronie.
Jakoś nigdy nie narzekałem na obsługę w sklepach stacjonarnych Horyzontu,natomiast obsługa sklepu internetowego nieco szwankuje i też zaliczyli w moim przypadku wpadkę, ale reakcja Darka była szybka i zostałem w pełni usatysfakcjonowany. I mimo wszystko fakt, że ktoś się klientami interesuje i stara się załatwić sprawę gdy otrzyma sygnał chociażby na forum jest pozytywny- zgadzam się pod tym względem z Arniem i Jacholem.
-------------------------------------------
Pies i nóż - najlepszym przyjacielem człowieka.

Zapinacz

Czyli firma jest dobra, bo zamiast produkować niezły sprzęt to nieźle załatwia reklamację?

Zapinacz - odbijając piłeczkę - cała firma jest do luftu, bo miała wpadkę ze śpiworem/ami ?
W żadnym wypadku nie ma co uogólniać. Każdy przypadek należy traktować indywidualnie.
W tym wypadku uważam sprawę załatwiono (mam nadzieję) w porządku, choć dla mnie jasne jest że gdyby nie takie portale jak NGT, to sprawa nie przebiegła by tak. Ale w mojej ocenie chwali się, ze firma nie ucieka od odpowiedzialności. bo przecież nikt z FAM nie musiałby tu zakładać konta i brać udziału w dyskusjach.
Ja rozumiem ze taki doin nie ma szczególnego powodu do zadowolenia, ale mnie jako byłego, obecnego i mam nadzieję przyszłego klienta cieszy, że jednak ktoś z firmy reaguje, choć osobiście byłoby ideałem gdyby takie reakcje odbywały się na ''pierwszej linii'' kontaktu z klientem, czyli w momencie załatwiania reklamacji. Ale znając PL realia - niestety takie prokonsumenckie podejście szybko odbija się czkawką producentowi.

Zapinacz

Doczu, tak pisząc w temacie NGT i Horyzontu sam najlepiej powinieneś wiedzieć że to nie jest pierwsza i pewnie nie ostatnia wpadka tej firmy na samym ngt. Darek z Horyzontu reagował choćby niejednokrotnie pod wieloma nickami na NGT.

zdaję sobie sprawę, że jeszcze pewnie jakieś wpadki będa, ale nie znaczy to, że cała firma jest do dupy. Wpadki zdarzają się firmom dużo lepszym niż FN, a w zasadzie FAM, więc nie sa tu Oni wyjątkiem. Istotne jest jak potrafią wybrnąć z problemu.

qstaa

Witam! NA stronie jest napisane że śpiwór nadaje się do max wzrostu 190cm. Czy spał w nim ktoś o takim wzroście? Jak z wygodą? Osobiście mam 193cm i zastanawiam się czy jest sens kupować taki śpiwór. Będę wdzięczny za opinie.

ROKO

Jeśli możesz sprawdź w sklepie. Kupując śpiwór Troms chciałem wziąć ''L'' (do 180 cm, mam 179) zaoszczędzając trochę na wadze i cenie, jednak sprzedawca polecił mi XL. Zakładając podobną konstrukcję śpiworów FN lepiej brać z 'zapasem'.
Zobacz też Polaris (np. w Skalniku) (podają długość 215 cm, nic o max wzroście), droży, ale wypełnienie 350g ''gęsie''. Jest węższy od Exp300, mnie to nie przeszkadza, ale warto zwrócić na to uwagę.
-------------------------------------------
Robert

Zawór

Temat stary ale dodam coś od siebie. Miałem okazje testować expeda 300 na rowerowej wyprawie po Islandii (czerwiec-lipiec). Krótko nawiązując do recenzji, śpiwór faktycznie jak dla mnie i w porównaniu do innych puchówek w których spałem traci trochę za dużo puchu. Polarowe spodnie co noc obłaziły mi całe piórami. Wszystkie ''extra systemy'' typu nie wcinające się zamki itp są o kant dupy i w ogóle nie działają. Termika jak dla mnie okej - temperatury często spadały nawet do 0-3 stopni i nigdy specjalnie nie zmarzłem. Warto zauważyć, że z powodu zagubienia maty spałem na folii bombelkowej złożnej na pół :) Strój do spania: spodnie polartec 100 i koszulka thermo brubeck. Śpiwór często nie do końca suchy lub użytkowany w wilgotnym namiocie, zresztą sama islandia do suchych krain nie należy. Mimo tego grzał jak należy. Jak na puchówkę kosztuje niewiele, waży trochę za dużo, myślę, że jak ktoś liczy każdy grosz i nie jest mega zmarźlakiem to mimo oczywistych wad da radę nawet na ambitniejsze wyjazdy.
-------------------------------------------
Zawór

Stron: 1 2 3 4 5 6 7