Liczba postów: 612
Liczba wątków: 3
Dołączył: 02.07.2008
update warunkow w cham
wczoraj napadalo okolo 30cm swiezego sniegu
w tych warunkach moglismy zrobic jedynie cosmique arette
podejscie w sniegu do kolan
sama droga jak w zime, tony sniegu
crux zasypany kompletnie i okolo 20 osob (przewodnicy) na drodze spowolnilo nas do 3 godzin...
Droga zupelnie inna niz w lecie :)
gleboki snieg wciaz zalega na 2200, tunel kolejki na nid du aguille zasypany kompletnie, trzeba obchodzic gora, bardzo lawiniasto w godzinach popoludniowych
jesli ktos planuje wyjazd proponuje zabrac narty, rakiety lub obrac cele nie wymagajace dlugiego podejscia...
-------------------------------------------
...nic to
Liczba postów: 123
Liczba wątków: 0
Dołączył: 23.08.2012
Ryszard Gajewski o Broad Peaku
http://tiny.pl/hscrr
Liczba postów: 3243
Liczba wątków: 14
Dołączył: 12.09.2007
Liczba postów: 10
Liczba wątków: 0
Dołączył: 27.09.2010
Bardzo emocjonalny wywiad Gajewskiego. Ciekawie jest też w komentarzach pod nim.
Co do Bieleckiego, to z wywiadu (ów) z nim wynika, że wejście na szczyt dla niego było/jest najwyższą wartością, bez względu na to co dzieje się dookoła.
---
Edytowany: 2013-06-13 22:48:03
---
Edytowany: 2013-06-13 22:54:19
Liczba postów: 472
Liczba wątków: 0
Dołączył: 28.03.2009
To w końcu jest ta strefa śmierci powyżej 7800m czy jej nie ma? Czy może tylko każdy indywidualnie odczuwa, zależnie od genów i innych predyspozycji?
Liczba postów: 1740
Liczba wątków: 3
Dołączył: 25.12.2007
Zawsze będzie tyle opinii ile komentujących. Tylko czekać rozmyślań na temat użycia prokuratury i której: polskiej, pakistańskiej, indyjskiej czy chińskiej?
Mnie akurat interesuje zdanie pana Gołębia. Używa sie jego nazwiska i wspólnego z Bieleckim wejścia na Gasherbrum w skrajnych kontekstach.
A co do wspominianego wejścia na Everest przez Cichego i Wielickiego. Ja zapamiętałem to tak, że było już ciemno i Cichy na Wielickiego nie czekał tylko parł przodem. Nie było współpracy. To chyba zresztą Wielicki ukul opinie, że im wyżej tym bardziej jesteś samotny.
-------------------------------------------
Sprzedawca w sklepie internetowym. Anglia
Liczba postów: 1817
Liczba wątków: 12
Dołączył: 07.01.2010
Wszędzie rządzi ego i kasa, przykre
Mnie spodobało się z Gajewskiego ''Idea Polskiego Himalaizmu Zimowego jest słuszna, podoba mi się. Ale nie ma ludzi. Żeby ją zrealizować, trzeba zaczynać od podstaw. Nie można kompletować ekipy z grona turystów himalajskich, ewentualnie ze skiturowców.''
Liczba postów: 3243
Liczba wątków: 14
Dołączył: 12.09.2007
Liczba postów: 177
Liczba wątków: 0
Dołączył: 16.02.2007
Kolejka na kasprowy : Sprzedaż Polskich Kolei Linowych zagrożona, http://tnij.org/v2ob
Liczba postów: 1811
Liczba wątków: 2
Dołączył: 19.03.2012
Jestem przeciwnikiem ''świętych krów'', ale obawiam się, że jeśli wygra ''przedsiębiorca z Karpacza'', będzie jak z Trójką pod wodzą Laskowskiego... :/
Bardzo frapująca sprawa.
-------------------------------------------
Farfura
Liczba postów: 719
Liczba wątków: 0
Dołączył: 22.06.2012
http://tiny.pl/hsdn6
''Zamknięty czerwony na Śnieżkę. Remont potrwa do września''
Liczba postów: 2204
Liczba wątków: 25
Dołączył: 17.06.2009
pozwolę sobie na mały komentarz jeszcze do wywiadu z Gajewskim.
dziwnie się to czyta. z jednej stronie przemawiają emocje, dużo emocji, doświadczenie, a z drugiej strony... no właśnie, sam nie wiem jak to nazwać. odniosłem wrażenie, że:
- zimowy himalaizm to pikuś
- obecni członkowie/uczestnicy PHZ to banda turystów
- oni w latach 70./80. byli zdobywcami i mieli do tego prawo. ci, co wchodzą teraz, nic już nie wnoszą, nawet jeśli to pierwsze zimowe wejście.
pozostaje niesmak po lekturze.
Liczba postów: 791
Liczba wątków: 4
Dołączył: 08.04.2008
barto
ja odniosłem podobne wrażenie.
Wygląda na to, że wg Gajewskiego na 8-tysięczniki powinni chodzic tylko tacy, którzy już na 8-tysięczniki chodzili. Podobnie jak z zatrudnieniem dwudziestoletnich absolwentów z 30-letnim stażem.
No i zdziwiło mnie bardzo stwierdzenie, że nocleg zimą powyżej 8 tysięcy to nic strasznego, wystarczy wykopac jamę w śniegu.
Ten wywiad to mi troszkę ''himalajskim styropianem'' zalatuje.
Niesmak - dobre określenie.
Liczba postów: 3243
Liczba wątków: 14
Dołączył: 12.09.2007
Właśnie dlatego wrzuciłem wywiad z Bieleckim. Trudno mi-jako leszczowi w takich tematach- oceniać wypowiedzi himalaistów. Ale przynajmniej warto wysłuchać dwóch przeciwnych stron- bo te dwie przeciwne strony i konflikt są już niestety dobrze widoczne.
Gajewski napisał m.in.:
''Czy słyszał ktoś ostatnio, żeby Polak wszedł na ośmiotysięcznik nową drogą? Co to za sukces wejście na Makalu drogą normalną? To turystyka''
pomijając już to, czy się ogól ludzi zainteresowanych tematem zgodzi na określenie ''turystyka'' w tym przypadku, to właśnie Bielecki ma plany które powinny Ryszarda Gajewskiego usatysfakcjonować (jeżeli się powiodą oczywiście):
http://tnij.org/v2u7
Liczba postów: 617
Liczba wątków: 3
Dołączył: 16.02.2010
Ja odniosłem wrażenie, że zło wszelakie mieszka w Hajzerze, a Bielecki tegoż zła wyrazem jest. ;)
Co nie zmienia faktu, że mnie dziwi fakt puszczenia na ten atak faceta, który nie był na 8 tysiącach nawet latem. Czyli nie było wiadomo, nawet w przybliżeniu, jak zachowa się jego organizm.
Charty obiegły górkę bez problemu.
Liczba postów: 246
Liczba wątków: 0
Dołączył: 09.11.2012
Gajewski powinien przemyśleć to co mówi zamiast kierować się wyłącznie emocjami. Myślę też, że powinien sprawdzić czy zimą w Karakorum da się wykopać jamę śnieżną w lodzie ;) Ja nie wiem jak można tak kłapać ozorem bez współczucia dla ludzi i ich rodzin. Najbardziej jednak przeszkadza brak logiki - bo skoro z tymi ocieplaczami i sprzętami wejście na ośmiotysięcznik zimą to pikuś, to wysyłanie tam rzekomych turystów nie powinno być problemem.
Liczba postów: 1445
Liczba wątków: 2
Dołączył: 15.04.2009
Ale z jednym ma rację. Ludzie nie powinni pozostawiać innych w potrzebie, szczególnie kiedy potrzebują pomocy. Ja bym nie poszedł w góry z kimś na kogo nie mógłbym liczyć w potrzebie. Po to poszli tam w czwórkę, aby w czwórkę wrócić.
Liczba postów: 246
Liczba wątków: 0
Dołączył: 09.11.2012
Kwestia tylko detekcji tej potrzeby, poproszenia o pomoc/zainteresowania się partnerami itd. Dla mnie nie pojęte są problemy z łącznością. W sytuacji ekstremalnej, zagrożenia życia, to bym chyba o to zadbał najbardziej. A tu jeden wcale nie włączał radia bo nie, drugi coś poprzestawiał... Wg mnie niedopuszczalne
Liczba postów: 177
Liczba wątków: 0
Dołączył: 16.02.2007
To 31-latek z Krakowa zginął na Orlej Perci
http://tnij.org/v4yv
Liczba postów: 20
Liczba wątków: 0
Dołączył: 26.04.2013
Zabito 10 osób blisko Nanga Parbat. Wiadomość po angielsku:
http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-23018706
|