To forum wykorzystuje pliki cookie
To forum wykorzystuje pliki cookie do przechowywania danych logowania, danych o Twojej ostatniej wizycie, pliki cookie na tym forum śledzą również tematy, które przeczytałeś. Korzystanie z forum oznacza akceptajcę ustawień plików cookie. Możesz zmienić ustawienia plików cookie w dowolnym momencie w swojej przeglądarce.


Reklamacje sprzętu outdoor (obuwie:osobny wątek)
towar kupilem w dniu darmowej dostawy :) czyli niedawno.
pisze z pracy, wiec z ustawa zapoznam sie w domu, ale poki co dzieki za pomoc.

kolega sadzil sie ze sklepami o buty i wygrywal bez problemu (tylko ze to byly sklepy stacjonarne), ale jakby co to posluzy mi pomoca :)
-------------------------------------------
krzepki16

Odpowiedz
krzepki16, do 10 dni możesz zwrócić towar

Odpowiedz
10 dni od daty zakupu czy odebrania bo to niekiedy o wiele sie rozni?
wystarczy odeslanie poleconym czy trzeba cos jeszcze wypelniac?
-------------------------------------------
krzepki16

Odpowiedz
W internetowych przywileje są jeszcze większe, choćby powyższe 10 dni na zwrot dochodzi kwestia czasu, wysyłki. Buty lepiej kupować w realu.

Odpowiedz
krzepki16 towar kupujesz wtedy kiedy jest paragon wystawiany. Dziesięć dni od daty na paragonie. Liczy się data na stemplu pocztowym.
-------------------------------------------
Marcin

Odpowiedz
@nicram ... tak to napisałeś, że nie kumam :O

Termin 10. dniowy liczy się od dnia wydania rzeczy - czyli od chwili doręczenia przesyłki.
F.

Odpowiedz
Witam

Jestem szczęśliwym posiadaczem butów z membrana Gore-tex, ostatnio zauważyłem że buty mi przemakają i to nawet podczas mycia oddałem je na reklamacje i w odpowiedzi usłyszałem że membrana została wytarta palcami od środka i nie podlega gwarancji takie uszkodzenia. Moim zdanie tłumaczenie jest absurdalne, i teraz mam pytanie czy ktoś się kiedyś spotkał z takim tłumaczeniem co do przemakania butów czy chłopaki wciskają mi kit?

Odpowiedz
Gierappa - napisz co to buty i jaki to sklep. Moim zdaniem chcą oczywiście Cię zbyć.

Odpowiedz
Buty to Zamberlan Spirit GTX a sklep w którym je nabyłem to 8a.pl

Odpowiedz
Ja sie spotkalem z takim tlumaczeniem. Ile lat maja buty i ile lat maja gwarancji?
-------------------------------------------
Sprzedawca w sklepie outdoorowym. Anglia

Odpowiedz
Buty maja półtorej roku a gwarancja jest na 2 lata.

Odpowiedz
~Gierappa - Po pierwsze na podstawie czego oni to stwierdzili ???
Po drugie jesli masz paragon i nie minęły 2 lata (rok jeśli kupowane na fakturę na firmę) od zakupu, obuwie jest czyste i suche mają obowiazek przyjąć reklamację. I tu w zależności od umowy między sklepem a dystrybutorem reklamację oceni ci rzeczoznawca u dystrybutora Zamberlana albo rzeczoznawca z którym oni współpracują. Tak czy śmak liczy sie opinia rzeczoznawcy a nie sprzedawcy (chyba, że ma uprawnienia rzeczoznawcy i opinię da ci od reki na piśmie). Jeśli ci rzeczoznawca odrzuci reklamację zawsze możesz odwołać sie do PIHu. Jeśli rzeczoznawca w PIH uzna twoją reklamację za zasadną PIH poprowadzi twoją sprawę dalej. W PIHu będziesz musiał zapłacić rzeczoznawcy ok 40zł.
-------------------------------------------
tu i tam

Odpowiedz
Jeżeli faktycznie wytarłeś membranę i podszewkę palcami od środka, to źle dobrałeś rozmiar buta (za mały but). Łatwo to sprawdzić wkładając rękę do środka.

Odpowiedz
''krzepki16 towar kupujesz wtedy kiedy jest paragon wystawiany. Dziesięć dni od daty na paragonie. Liczy się data na stemplu pocztowym.'' - o zgrozo (!).

Z mojej skromnej wiedzy wynika, że jako konsumenci macie więcej uprawnień niż wam się wydaje.

1. zajrzeć do ustaw - ochrona niektórych praw kosn. i ble ble ble, świadczenie usług drogą elektroniczną,
2. zajrzeć do rejestru klauzul post. wzorców umów niedozw. -> prowadzi Prezes UOKiK.

Czytać, czytać, czytać i łupać przedsiębiorców aż się wióry sypią!

Odpowiedz
Witam!

Przedstawię sytuację mojej drugiej połowy i jeśli ktoś coś wie na temat rozwiązania takiej sprawy to byłbym wdzięczny za pomoc.
Moja dziewczyna zakupiła w 8a buty Dolomite. Podczas przymiarki w sklepie wszystko wydawało się OK, ale po powrocie do domu i półgodzinnej przechadzce but zaczął ją uwierać w dwóch miejscach. Moim zdaniem jest to towar niezgodny z umową ponieważ buty nie mają prawa uwierać. Sprzedawca jednak twierdzi, że nic nie da się zrobić ponieważ takie rzeczy powinny wyniknąć przy przymiarce.
Dla mnie to trochę dziwne ponieważ butów w sklepie nie przymierza się przez godzinę, a i but musi ''przywyknąć'' do obuwia, a że nie jest to kwestia rozmiaru to nie mogła o tym wiedzieć w trakcie zakupu.
Czy da się w tej sytuacji coś wywalczyć czy po prostu lepiej pogodzić się ze stratą kasy ?

Odpowiedz
eee... bez przesady. Racji nie masz, ale spróbuj się dogadać z ekipą sklepu. Zmień swoje podejście, wyraź czynny żal i dodaj szczyptę uśmiechu :)
Zaproponuj wymianę na inny model/inny rozmiar.
F.

Odpowiedz
taotao: zawsze jest najprostsze rozwiązanie przy zakupie butów w sklepie stacjonarnym - przed zakupem umówić się ze sprzedawcą, że buty można oddać w ciągu 24 godzin (lub po weekenedzie) nigdy, żaden tego nie odmówił. Dziwi mnie, że niektórzy kupujący tego nie rozumieją i nie stosują. Teraz pozostaje tylko skrucha - jak napisał Farfura. Tutaj nie ma mowy o niezgodności towaru z opisem. Życzę powodzenia.
-------------------------------------------
facet

Odpowiedz
Tu i tam - podaj podstawę prawna, naodstawie której twierdzisz, ze liczy sie wylacznie opinia rzeczoznawcy, a nie sprzedawcy. Ciekawy jestem na jakiej podstawie tak twierdzisz.
-------------------------------------------
Jarosław

Odpowiedz
Jarosław - nie ma takiej podstawy prawnej. Źle się wyraziłem, chodziło mi o tzw. moralny aspekt takiego sposobu rozpatrzenia reklamacji, bo sprzedawca często nie posiada fachowej wiedzy. Oczywiście zawsze to sprzedawca odpowiada przed klientem a nie rzeczoznawca:).

Odpowiedz
Polecam wiec artykuł w Polityce (dwa, cztery tygodnie temu) o rzeczoznawcach i biegłych sądowych. Będziesz mógł zweryfikować swoje pojęcie ''moralnego aspektu''.

Mam wiele przypadków ze swojego doświadczenia zawodowego, iż rzeczoznawcy to nieudacznicy, którzy znaleźli sobie łatwy sposób na zarabianie pieniędzy poprzez wystawienie opinii, które nie są poparte żadną fachową wiedzą (lub też poparte wiedzą z podręczników z lat 60tych).
Wiec wyjechałeś ze ''moralnym aspektem'' jak Filip...
-------------------------------------------
Jarosław

Odpowiedz


Skocz do: