To forum wykorzystuje pliki cookie
To forum wykorzystuje pliki cookie do przechowywania danych logowania, danych o Twojej ostatniej wizycie, pliki cookie na tym forum śledzą również tematy, które przeczytałeś. Korzystanie z forum oznacza akceptajcę ustawień plików cookie. Możesz zmienić ustawienia plików cookie w dowolnym momencie w swojej przeglądarce.


[Obuwie] Meindl
@m - z całą pewnością posiada gwarację? Poproszę o dowód na twoją teorie w postaci odpowiedniego przepisu prawnego. To pozwoli na konstruktywny komentarz, do którego tak gorąco zachęcasz.

-------------------------------------------
Jurek

Odpowiedz
Piotr Zimny zakupił te buty w sklepie. Więc nie powinno interesować jego jako klienta ile one sobie tam leżały. Jest okres w którym objęte są gwarancją (rękojmią czy co tam na zachodzie jeszcze mają) i należy mu się jak psu buda. Nawet z tytułu gwarancji producenta. Producent też udziela gwarancji np. na rok. I nie interesuje mnie jako klienta ile one leżały w magazynach producenta czy dystrybutora. Dla mnie jako klienta mają miesiąc, dwa lub trzy. I żadna łacha że rozpatrzą mi pozytywnie dla mnie reklamację. Jak widzę że takie sytuacje się mogą wydarzyć to niech takie produkty utylizują.
Jurek Cezar. Jeżeli kolega zakupił buty w sklepie to muszą mieć gwarancję również producenta a sklep odpowiada za niezgodność towaru z umową przez jakiś czas (czy jak to się tam u innych nazywa). Sprawa druga. To co napisał Arni w swoim komentarzu o przydatności buta to ja odczytałem jako sarkazm. Ot taki żarcik sytuacyjny. Powiadasz ze masz buty z pianką i działają. Ok. Ale czytam o wielu sytuacjach gdzie buty z pianką już nie działają. I o to się rozchodzi.
Powtórzę. Zakupione w sklepie buty (KAŻDE) są dla mnie nowe. I nie interesuje mnie ile i gdzie przeleżały. Są nowe i obejmuje je gwarancja , rękojmia i co tam jeszcze... I żadna łaska.
-------------------------------------------
JAca

Odpowiedz
@Jaca2 - wiec proszę o przepis który udowadnia twoja tezę, ze buty mają gwarancję producenta. Ja obawiam się, że tyle samo racji, co w tej gwarancji, jest w tezie o 6/8 lat wytrzymałości pianki na utlenianie. Czasami można oszczędzać na poradach prawnych, ale trzeba wiedzieć z których korzystać :-)
-------------------------------------------
Jurek

Odpowiedz
gwarancję daje producent, nie przepisy. Ten producent daje gwarancje, więc jeśli buty nie są z demobilu albo nie spadły z ciężarówki to mają gwarancje. Ponadto każde buty można ''reklamować'' u sprzedawcy ze względu na zgodność z umową która zgodnie z prawem zakłada, że buty nie rozpadną się samoistnie zaraz po kupnie.

Jeśli wydaje ci się inaczej to poproszę o dowód twojej hipotezy w postaci odpowiedniego przepisu prawnego, to pozwoli ci na konstruktywny komentarz do którego tak gorąco zachęcam.
-------------------------------------------
m

Odpowiedz
Popełniasz błąd logiczny- nie mogę dać przepisu na to, iż producent gwarancji nie daje. Identycznie jak nie mogę dać przepisu na hipotetyczną tezę, że np do każdych butów musi dodać skarpetki. Jednak gdybyn taką tezę głosił, poparłbym ją odpowiednim przepisem. Bądź tego pewien. Dlatego twoja odpowiedz jest najgorsza z możliwych, ale zozumiała. Już wiesz, że napisałeś bzdury. Więc żeby nie zaśmiecać wątku, ograniczmy się do faktów.
Jeżeli uważasz że produkt musi mieć gwarancje producenta - proproszę o przepis.
-------------------------------------------
Jurek

Odpowiedz
wyzywajcie się na argumenty. Przydomki trol, trolu kasuje. Nie pozwalam i nie akceptuje

Lubie Was, szanuje ale nie będzie tu miejsca na wyzwiska

Odpowiedz
Odpowiednia, Gumibear, jest liczba pojedyncza. Tylko jedna osoba używa epitetów - zauważ, że ja nie pozwalam się sprowokować. Próbuję zaprosić do przedstawienia argumentów, jednak obawiam się, że brak takowych jest maskowany epitetami.
---
Edytowany: 2017-11-10 15:03:04
---
Edytowany: 2017-11-10 15:04:31
-------------------------------------------
Jurek

Odpowiedz
Śledzę Waszą dyskusję śledzę Jurku. Nie potrzebuje wyjaśniania mi kto bardziej, kto mniej,kto zaczął, a kto tylko odpowiedział.

działajcie i dyskutujcie

Odpowiedz
Żeby za bardzo już się w temat nie zagłębiać... Owszem z tego co słyszałem producent ( w pewnych specyficznych branżach i przy pewnych specyficznych produktach) może nie dawać gwarancji. Ale nie będziemy tutaj analizowali wszystkich branż i produktów jakie są na tym świecie. Poza tym producent może nie dawać gwarancji bo takową może dawać przedstawiciel albo dystrybutor. Ale zostawmy to... Bo w sumie co nas inne branże czy produkty obchodzą!?
Jurek żeby było krócej i na temat... Znasz jakiego producenta butów outdoorowych który nie daje gwarancji na swoje buty? Który to?
W dyskusji rozmawiamy o Meindlach. A producent czyli firma Meindl daje gwarancję na swoje produkty. I chyba wszystko jasne!?
-------------------------------------------
JAca

Odpowiedz
@JAca2 - Nie znam nawet jednego producenta butów outdoorowych, który daje gwarancje. Meindl nie daje gwarancji. Żaden dystybutor czy producent nie musi dawać gwarancji, niezależnie od branży. Nie znam żadnego przepisu który by obligował do tego.
Dlatego właśnie piszę, żeby nie dawać porad, jak się na czym ktoś nie zna. Dla ułatwienia poprosiłem o przepis prawny, wg którego jest taki nakaz (jak twierdzisz).
Wszystko teraz jasne? :-)
-------------------------------------------
Jurek

Odpowiedz
Gwarancja jest dobrowolna, ale przecież 2 letnia gwarancja to standard przy niemal każdym towarze. Może to jakaś gra słowna, której nie zrozumiałem..
https://imgur.com/a/ISI5W

Zresztą poza reklamacjami przysługuje szereg innych możliwości, jak niezgodność towaru z umową itd. Jeśli kupiłeś towar nowy, dostałeś na niego fakturę vat lub paragon (z odliczonym vatem), to na 99.99% masz prawo do reklamacji
---
Edytowany: 2017-11-10 19:31:26

Odpowiedz
Proszę - don't feed the Jurek. Jeszcze nie napisał nic konstruktywnego, konkretnego ani prawdziwego. Operuje ogólnikami swoich opinii wmawiając, że to prawda/prawo.

przykład: napisałem, że Meindl daje gwarancje, co łatwo spr na jego str:
''gwarancję daje producent, nie przepisy. Ten producent daje gwarancje''

Jurek:
Nie znam nawet jednego producenta butów outdoorowych, który daje gwarancje. Meindl nie daje gwarancji.

Co jest oczywistą bzdurą mającą na celu wywołanie jałowej ''dyskusji''. Proszę nie dajmy się wciągnąć jak ja dałem się złapać na poprzedniej stronie bo to przeora wartościowy wątek idiotycznymi przepychankami.
-------------------------------------------
m

Odpowiedz
Rozumem @m, ze nie zwykłeś przepraszać za wyzwiska - tak?

A ja Ci mówię, że nie daje gwarancji. Nie ma czegoś takiego, jak standardowa gwarancja - aby gwarancja była, MUSZĄ być podane jej warunki. A tego na ich stronie ma. Gdyby faktycznie gwarancję dawali, to nasz kolega nie miałby problemów z reklamowaniem butów u Producenta. Jednak nie przyjęli, i odesłali do sklepu. Dlaczego? Bo ta standardowa gwarancja, to po prostu rękojmia - i mają to w głębokim poważaniu, co uważasz. Taki... pic na wodę. I prawo jest po ich stronie.

Ale mniejsza z tym. Czekam na przepis który udowodni twoją teorię, że producent MUSI dać gwarancję. W czym problem żebyś udowodnił swoją teorię? Jeżeli MUSI, to MUSI być odpowiedni przepis. Ja naprawdę chętnie go poznam :-)

Jak nie podasz (a nie podasz, bo taki przepis nie instnieje) to znaczy, że jednak to Ty piszesz bzdury.
-------------------------------------------
Jurek

Odpowiedz
Jurek... Człowieku... Wejdź tutaj; http://meindl.pl/faq
Jak byk w pierwszym punkcie jest napisane: '' Standardowa gwarancja udzielana przez producenta wynosi 24 miesiące.''. Tak że o czym ty piszesz że ta firma nie daje gwarancji!? A warunki dostaniesz jak coś u nich kupisz albo poprosisz ich o warunki. W czym problem? I sprawa druga... Dlaczego piszesz że buty Piotra nie były przyjęte przez firmę jako gwaranta? Były. I o tym Piotr napisał w komentarzu. Jest napisane jak byk że ich fachowiec sprawdził buty. CZyli buty były przyjęte. Tyle tylko że nie uznano tej reklamacji. Odmówiono.
---
Edytowany: 2017-11-10 21:17:26
-------------------------------------------
JAca

Odpowiedz
Długo tak jeszcze będziecie się drapać?
-------------------------------------------
... a nie jakiś tam siusiumajtek

Odpowiedz
W czym problem? Napisałem powyżej. Człowieku.
Piotr został potraktowany dokładnie tak, jak ja to opisuję, że producent postąpi. Kto go tak ptoraktował? Producent. A Wy mi piszecie, że nie mam racji, bo producent przecież daje gwarancje. Zdecydujcie się wiec, co jest zgodne z rzeczywistością - to co się dzieje, czy to co Wam się wydaje.

Pomijając fakt, że TA firma, to nie producent - ale rozumiem, że różnicy nie widzisz. Wiec poproś ich, lub dowolny sklep o warunki gwarancji. Zobaczymy co dostaniesz.
I zobaczysz, gdzie problem :-)

Meidl robi z Was wała, a wy go jeszcze bronicie i udowadniacie, że wcale nie jest tak jak Piotr opisuje (bo do tego się to sprowadza).

PS. Jadę w góry rano. Nie wiem czy będę miał ochotę dyskutować, jak nie zobaczę przepisów które udowadniają wasze teorie o oboowiązkowej gwarancji producenta :-)
---
Edytowany: 2017-11-10 21:54:25
-------------------------------------------
Jurek

Odpowiedz
Obaj próbujecie za wszelką cenę udowodnić własną rację i żaden nie odpuści. Jak w naszym sejmie :)
Właściwie to przepraszam, że zabrałem głos.
---
Edytowany: 2017-11-10 21:55:40
-------------------------------------------
... a nie jakiś tam siusiumajtek

Odpowiedz
Masz rację Sebastian. Dyskusja jest jałowa, bo adwersarze nie chcą pokazać przepisów na których opierają swoje teorie (pomimo kilkukrotnych próśb). A przepisów nie cytują, bo ich nie ma. Jednak nie przejdzie to im przez „gardło”. Tak jak nie @m nie potrafi przeprosić za epitety którymi próbował mnie obrażać.
-------------------------------------------
Jurek

Odpowiedz
To może właśnie pora zakończyć ten spór??? Nie jesteśmy dziećmi w przedszkolu?
-------------------------------------------
... a nie jakiś tam siusiumajtek

Odpowiedz
Błagam, don't feed the Jarek.
-------------------------------------------
m

Odpowiedz


Skocz do: