30-09-2010, 18:55
Z tego co nam wiadomo, Alpha aktualnie produkuje w Chinach, lub Egipcie. Kontraktowe parki mogą się trafić już chyba tylko używane.
Jak sprawdzić kontrakt? Trzeba zerknąć na metkę. Powinien się tam znajdować numer kontraktu oraz numer NSN. Numer kontraktu jest tak jakby ''niesprawdzalny'', ale za to można sprawdzić NSN. Jak to zrobić? Wskazówka jest w artykule o M65:
https://ngt.pl/thread-9398.html
NSN dla każdego ciucha amerykańskiego sprawdza się tak samo.
Inna wkazówka, ale dotycząca tylko Alphy jako producenta: jeśli wyrób jest ''cywilny'', to na metce znajdują się TRZY POZIOME KRESKI oddzielające opis rozmiaru od pozostałej treści metki. W produkcji kontraktowej była to tylko JEDNA GRUBA KRECHA, tak jakby zastrzeżona dla kontraktowych ciuchów US Army.
Niestety, wielu producentów podróbek nie przestrzega tej reguły i swoje produkty cywilne ometkowuje jak kontrakty, często z fałszywym NSN, lub jakimś niestworzonym kontraktem.
Najlepiej jakbyś znalazł jakiś konkretny model i wrzucił zdjęcie metki, wtedy można rozpoznać czy to kontrakt, czy nie.
Jak sprawdzić kontrakt? Trzeba zerknąć na metkę. Powinien się tam znajdować numer kontraktu oraz numer NSN. Numer kontraktu jest tak jakby ''niesprawdzalny'', ale za to można sprawdzić NSN. Jak to zrobić? Wskazówka jest w artykule o M65:
https://ngt.pl/thread-9398.html
NSN dla każdego ciucha amerykańskiego sprawdza się tak samo.
Inna wkazówka, ale dotycząca tylko Alphy jako producenta: jeśli wyrób jest ''cywilny'', to na metce znajdują się TRZY POZIOME KRESKI oddzielające opis rozmiaru od pozostałej treści metki. W produkcji kontraktowej była to tylko JEDNA GRUBA KRECHA, tak jakby zastrzeżona dla kontraktowych ciuchów US Army.
Niestety, wielu producentów podróbek nie przestrzega tej reguły i swoje produkty cywilne ometkowuje jak kontrakty, często z fałszywym NSN, lub jakimś niestworzonym kontraktem.
Najlepiej jakbyś znalazł jakiś konkretny model i wrzucił zdjęcie metki, wtedy można rozpoznać czy to kontrakt, czy nie.