10-04-2011, 16:04
no tu sie simba z Toba zgodzic nie moge
1. jezeli wpinasz sie lina i przyzad wpinasz w petle z liny (nie do petli zjazdowej uprzezy ) to podczas odpadniecia duzo mniejsze sily dzialaja na uprzaz i dzialaja one jednokierunkowo jezeli wpiety jestes lonza do stanu i przyzad masz wpiety do petli zjazdowe to przy odpadnieciu ciagnie ci ucho do stanu i do prowadzacego
a jak wiesz obciazenia wielokierunkowe na uchu uprzezy powinno sie redukowac do minimum
innymi slowy duzo wiecej energii absorbowane jest przez system, wezly itd. a nie przez uprzaz
do tego duzo latwiej z takiego systemu uciec niz kiedy uzywasz lonzy
ale jak piszesz jest to kwestia osobista
przede wszystkim zima nie wisze w uprzezy czesciej kopie sobie pule w sniegu niz wisze
3. skad te 3 metry !!! wisisz 3m od stanu? ja na to zuzywam max 1.5 metra a czesciej mniej niz 1m
co do wiszenia w stanowiskach to musisz sie wspinac na trudnych drogach
bo na wyspach nawet wiekszosc wielowyciagowych E1 (wiecej raczej nie prowadze) biegnie formacjami na tyle ewidentnymi ze stany wypadaja na pulkach.
No chyba ze chodzi Ci o to ze stany sie obciaza
-------------------------------------------
...nic to
1. jezeli wpinasz sie lina i przyzad wpinasz w petle z liny (nie do petli zjazdowej uprzezy ) to podczas odpadniecia duzo mniejsze sily dzialaja na uprzaz i dzialaja one jednokierunkowo jezeli wpiety jestes lonza do stanu i przyzad masz wpiety do petli zjazdowe to przy odpadnieciu ciagnie ci ucho do stanu i do prowadzacego
a jak wiesz obciazenia wielokierunkowe na uchu uprzezy powinno sie redukowac do minimum
innymi slowy duzo wiecej energii absorbowane jest przez system, wezly itd. a nie przez uprzaz
do tego duzo latwiej z takiego systemu uciec niz kiedy uzywasz lonzy
ale jak piszesz jest to kwestia osobista
przede wszystkim zima nie wisze w uprzezy czesciej kopie sobie pule w sniegu niz wisze
3. skad te 3 metry !!! wisisz 3m od stanu? ja na to zuzywam max 1.5 metra a czesciej mniej niz 1m
co do wiszenia w stanowiskach to musisz sie wspinac na trudnych drogach
bo na wyspach nawet wiekszosc wielowyciagowych E1 (wiecej raczej nie prowadze) biegnie formacjami na tyle ewidentnymi ze stany wypadaja na pulkach.
No chyba ze chodzi Ci o to ze stany sie obciaza
-------------------------------------------
...nic to