07-12-2019, 12:06
W kategoriach doświadczenia w turystyce narciarskiej: przekrój patentów i technik narciarskich stosowanych w terenie takim jak: BN. To jest to idealna szkoła:
1. Odkryte i ''plaskate'' odcinki - techniki biegowe.
2. Odkryte tereny czasem wymagają forsowania cieków/jarów, starannego planowania trasy.
3. Są odcinki podejściowe gdzie trzeba podjąć decyzję na nartach, czy narty na plecy.
4. Występowanie stokówek. Często lepiej pomknąć stokówką trwersującą grzbiet, niż mordować się na grzbiecie zawalonym drzewami po wiatrołomach. Po za tym stokówki są relatywnie ekonomicznym i szybkim szlakiem do przemieszczania się.
5. Skala - walka na 200m podejściu, a walka na 600m jak np. w Sądeckim, to duża różnica.
6. Planowanie - o ile nie działamy z samochodu, tylko układamy trasę ''przelotową'' to logistyka w BN to oddzielne zagadnienie.
7. Spore obszary puste, kiepsko skomunikowane, gdzie trzeba ''liczyć siły na zamiary'' i racjonalnie oceniać warunki, możliwości, pogodę, komunikację.
Same zalety.
---
Edytowany: 2019-12-07 12:48:35
-------------------------------------------
Pim
1. Odkryte i ''plaskate'' odcinki - techniki biegowe.
2. Odkryte tereny czasem wymagają forsowania cieków/jarów, starannego planowania trasy.
3. Są odcinki podejściowe gdzie trzeba podjąć decyzję na nartach, czy narty na plecy.
4. Występowanie stokówek. Często lepiej pomknąć stokówką trwersującą grzbiet, niż mordować się na grzbiecie zawalonym drzewami po wiatrołomach. Po za tym stokówki są relatywnie ekonomicznym i szybkim szlakiem do przemieszczania się.
5. Skala - walka na 200m podejściu, a walka na 600m jak np. w Sądeckim, to duża różnica.
6. Planowanie - o ile nie działamy z samochodu, tylko układamy trasę ''przelotową'' to logistyka w BN to oddzielne zagadnienie.
7. Spore obszary puste, kiepsko skomunikowane, gdzie trzeba ''liczyć siły na zamiary'' i racjonalnie oceniać warunki, możliwości, pogodę, komunikację.
Same zalety.
---
Edytowany: 2019-12-07 12:48:35
-------------------------------------------
Pim