To forum wykorzystuje pliki cookie
To forum wykorzystuje pliki cookie do przechowywania danych logowania, danych o Twojej ostatniej wizycie, pliki cookie na tym forum śledzą również tematy, które przeczytałeś. Korzystanie z forum oznacza akceptajcę ustawień plików cookie. Możesz zmienić ustawienia plików cookie w dowolnym momencie w swojej przeglądarce.


[Recenzja] Karrimor Jaguar
#1
OPIS PRODUKTU:

materiały: KS-N 1000Ee KS-N 500e, |n|
waga: 3,25 kg, |n|
pojemność: 70-95 litrów (w/g nomenklatury karrimora) |n|
wymiary: (wys/szer/gr) 79 / 35 / 24 cm (pierwszy wymiar z tolerancją 2 cm, drugi bez pow kieszeni) |n|
system nośny: SA Super Cool

-----------------------------------------------------------------
RECENZJA:

DATA RECENZJI:
03-08-2003, 05:00

W tym wypadku Jaguar 70-95 DK GRN/BLACK 5416G02. W ramach dożywotniej gwarancji i tzw ''Gold Star'' każdy właściciel jest rejestrowany - podstawa ewentualnych napraw, roszczeń itp.

Waga własna (wg producenta) 3,25 kg co nie odbiega od stanu faktycznego. Mozna powiedzieć że to sporo, jednak wygoda noszenie w zupełności niweluje wagę.
Wygląd zewnętrzny lub jak kto woli stylistyka przedstawia się na dobrym światowym poziomie i jak najbardziej mi odpowiada. Ciemnozielony kolor, obszyty czrnymi taśmami z doszytymi czarnymi odciągami. Logo karrimora (wersja przedostatnia) prezentuje się ciekawie na klapie w jednej linii i wielkości z napisem. Nie jest tak krzykliwe jak w ostatniej wersji z powiększoną ikoną wzorowana na fladze brytyjskiej (w moim plecaku ten sam symbol lecz mniejszy).

Plecak wykonany jest z bardzo dobrych materiałów : KS-N 1000Ee,KS-N 500e, produkowanych na zlecenie karrimora przez firmę Dupont.Jest odporny w bardzo dużym stopniu na przebicie, rozdarcia, przetarcia czy to w gęstym lesie, wśród wykrotów, w młodniku, w skalistym terenie ( nawet w ''skalistym lesie'' środkowej szwecji).
Wielokrotnie wykazał się wodoodpornością na deszczu, w czasie burzy profilaktycznie zakładałem pokrowiec.Nie było tu problemów także z dodatkowym okryciem przytroczonej karrimaty, namiotu czy innych sprzętów.Sam pokrowiec jest zamocowanyw podwójnym dnie plecaka za pomocą rzepu.
Wszyte zamki YKK działają lekko. Zakryte są listwami przy komorze dolnej jak i w klapie, tak by nie dopuścić wody w czasie opadów, co się sprawdza.

Pomimo dużej ładowności - do 95 litrów, jeszcze nigdy nie przekroczyłem przy pakowaniu standardowych 70 litrów. Spakowanie 50-ciu czy 60-ciu litrów nie powoduje utraty stabilności podczas marszu, dzięki możliwości kompresji poprzez ściągnięcie pasków bocznych, obniżenie klapy by mocniej zachodziła na górną część ''wora''. Klapa jest regulowana i zamocowana na stałe (nie przeszkadza to w dopasowaniu pojemności do ładunku), posiada trzy wewnętrzne kieszenie i zaczep na klucze, oraz troki do mocowania raków. Pod klapą znajduje się pasek kompresyny (długi) pomocny w zamocowaniu np liny, czy dodatkowej kompresji plecaka. Pętle na troki,czekaby czy raki, paski, klamry sprawują się bez zarzutu.

Boczny przekrój Jaguara przypomina nieco romb, tak że nie ma kłopotów z zadarciem głowy do góry. Kształt dolnej komory jest nieco ścięty ku dołowi, co dobrze widać przy pełnym załadowaniu. Daje to razem dobry rozkład masy plecaka. Wewnątrz obydwie komory rodzielone są zaciąganą do środka przegrodą. Stwarza to możliwość uzyskania jednej dużej komory. Jaguar wytrzymał bez szwanku 60 minutowy marsz z 45 kilogramowym ciężarem w terenie pagórkowatym (Trójmiejski Park Krajobrazowy). Zwykle nie noszę wiecej jak 20 kg, a w bocznych kieszeniach kompresyjnych chowam jedynie mapnik.Paski podtrzymujace dolną komorę swobodnie obejmują i utrzymują 2-3 osobowy namiot. Z dwu rzędów pasków do mocowania akcesoriów można korzystać stosując wszelkie dostępne troki.

Boczne kieszenie z siatki ze ściągaczem pewnie utrzymują 1 litrowe butelki, zwinięte pokrowce. U dołu zakończone są 4 centymetrowym płaskim otworem odpływowym.

System nosny SA Supercooluważam za komfortowy. Składają sie na tą ocenę dość miękki i wytrzymały pas biodrowy z poduszką lędźwiową, dobrze odbierające pot z ciała. Podobnie oceniam właściwości pochłaniania potu pasów naramiennych i poduszek dla oparcia pleców.Poduszki połączone z pasami poruszają się na stelażu wewnętrznym (widoczne częściowo dwa płaskowniki), co reguluje się za pomocą dwóch taśm z klamerkami - nawet w marszu i to bez zdejmowania plecaka. Odbywa się to lekko, a system raz ustawiony nie przesuwa się samodzielnie. Usytułowanie i kształt poduszek dopasowany jest do krzywizn pleców, co dodatkowo wpływa na wygodę noszenia. Przekonałem sie o tym niosąc Jaguara pomimo lekkiego bólu kręgosłupa. Pasy naramienne w kształcie litery ''S'' są dość miękkie i wygodnie układają się pod pachami, nawet przy rozwiniętej muskulaturze klatki piersiowej. Mają one ułatwiający dopasowanie patent w postaci wszytych czerwonych paseczków, które uzytkownik powinien mieć na wysokości naramiennych końców obojczyków.

Do ręcznego przenoszenia służą dwa uchwyty - górny nad szelkami i boczny w połowie wysokości plecaka (prawa strona patrząc na system nośny). Co prawda Jaguar nie posiada specjalnego otworu na przewód camelbaga, jednak w pasach naramienych znajdują się paski do jego mocowania. Pojemnik na wodę mozna zamocować pod klapą, ale nie jest to rozwiązanie do końca zadowalające.

W sumie to plecak bardzo solidny i wygodny o przemyślanych rozwiazaniach (pomimo mankamentu związanego z ''wewnętrznym wodopojem'').Oczywiście efekt ten uzyskano na drodze dość długiej ewolucji, bo pierwsze wcielenie jaguara pojawiło się w 1976 roku.

Na koniec jeszcze zasadnicza sprawa - cena. Nie jest ona mała - prawie 1000 zł, ale za zawarte rozwiązania , stylistykę, gwarancje (nie tylko za markę) trzeba zapłacić. Jednak jak wspomniał mój przyjaciel oglądając jaguara po raz pierwszy : ''...on jest wart kazdy pieniedzy''.

Podsumowanie
Wszystkim którzy zastanawiają się nad kupnem nowego plecaka o pojemności pow. 65 litrów jak najbardziej polecam Jaguara 70-95.Produkując ten plecak Karrimor w pelni zasługuje na miano kultowej firmy o b. dobrej marce. Już sam system gwarancji - dożywotnia i ''Gold Star'' (dodatkowo w ciągu 2 lat od chwili zakupu wszelkie defekty bez względu na przyczynę ich powstania są usuwane bezpłatnie), numerowanie wyrobów (istotne przy ubezpieczeniu), rejestracja posiadacza (aby mógł serwisować plecak wszędzie tam gdzie sprzedaje się produkty karrimora) świadczą o poziomie oferty.

Zalety:
- komfortowy system nośny,
- budowa sprzyjajaca dobremu rozłożeniu masy przenoszonego ładunku,
- swoboda w ''powiększaniu'' i kompresji,
- wysoka wodoodporność oraz wytrzymałość zastosowanych tkanin i materiałów,
- zawarte gwarancje.

Wady:
- brak dedykowanego otworu na przewód ''camela'', pomimo specjalnego uchwytu do jego zawieszania wewnątrz grn. komory,
- spora cena - obecnie (lato 2003) w/g oficjalnego przedstawiciela producenta na rynek polski 989zł.



Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
[Recenzja] Karrimor Jaguar - przez warek - 03-08-2003, 20:02
RE:[Recenzja] Karrimor Jaguar - przez Ukson - 15-07-2004, 15:09
RE:[Recenzja] Karrimor Jaguar - przez treewood - 15-07-2004, 16:58
RE:[Recenzja] Karrimor Jaguar - przez Warek - 16-07-2004, 15:50
RE:[Recenzja] Karrimor Jaguar - przez Warek - 16-07-2004, 15:52
RE:[Recenzja] Karrimor Jaguar - przez Slawek :) - 27-10-2004, 15:59
RE:[Recenzja] Karrimor Jaguar - przez Michaex - 10-12-2004, 18:46
RE:[Recenzja] Karrimor Jaguar - przez luka - 18-09-2005, 14:19
RE:[Recenzja] Karrimor Jaguar - przez adi - 18-09-2005, 22:13
RE:[Recenzja] Karrimor Jaguar - przez Warek - 19-09-2005, 16:12
RE:[Recenzja] Karrimor Jaguar - przez Stardog - 24-01-2006, 12:49
RE:[Recenzja] Karrimor Jaguar - przez iksik - 27-01-2006, 13:03
RE:[Recenzja] Karrimor Jaguar - przez Barsus - 19-02-2007, 22:01
RE:[Recenzja] Karrimor Jaguar - przez Spineless - 19-02-2007, 22:12
RE:[Recenzja] Karrimor Jaguar - przez Barsus - 19-02-2007, 22:49
RE:[Recenzja] Karrimor Jaguar - przez Finwe - 31-08-2007, 07:29
RE:[Recenzja] Karrimor Jaguar - przez sasq pajak/grappa.pl - 31-08-2007, 09:03
RE:[Recenzja] Karrimor Jaguar - przez mymyr - 25-02-2008, 09:27
RE:[Recenzja] Karrimor Jaguar - przez Klama - 25-02-2008, 16:04
RE:[Recenzja] Karrimor Jaguar - przez fg - 19-03-2008, 07:24
RE:[Recenzja] Karrimor Jaguar - przez sołtys - 20-03-2008, 21:44
RE:[Recenzja] Karrimor Jaguar - przez sylsa - 30-07-2008, 06:46
RE:[Recenzja] Karrimor Jaguar - przez mmb - 23-11-2008, 09:17
RE:[Recenzja] Karrimor Jaguar - przez Kshysiek - 23-11-2008, 09:17
RE:[Recenzja] Karrimor Jaguar - przez gerard - 23-11-2008, 09:17
RE:[Recenzja] Karrimor Jaguar - przez oscar - 23-11-2008, 09:18
RE:[Recenzja] Karrimor Jaguar - przez Bodzio - 23-11-2008, 09:19
RE:[Recenzja] Karrimor Jaguar - przez jaspin - 23-11-2008, 09:19
RE:[Recenzja] Karrimor Jaguar - przez mirakula - 23-11-2008, 09:19
RE:[Recenzja] Karrimor Jaguar - przez Myszowur - 23-11-2008, 09:43
RE:[Recenzja] Karrimor Jaguar - przez jashiu - 23-11-2008, 09:43
RE:[Recenzja] Karrimor Jaguar - przez saajma - 23-11-2008, 09:44
RE:[Recenzja] Karrimor Jaguar - przez Cień - 28-12-2009, 14:35
RE:[Recenzja] Karrimor Jaguar - przez piter - 03-01-2011, 07:34
RE:[Recenzja] Karrimor Jaguar - przez m - 12-07-2016, 18:58

Skocz do: