To forum wykorzystuje pliki cookie
To forum wykorzystuje pliki cookie do przechowywania danych logowania, danych o Twojej ostatniej wizycie, pliki cookie na tym forum śledzą również tematy, które przeczytałeś. Korzystanie z forum oznacza akceptajcę ustawień plików cookie. Możesz zmienić ustawienia plików cookie w dowolnym momencie w swojej przeglądarce.


[Akcesoria] Termosy
Ja podzielę się odpowiedzią z firmy TERMITE dotyczącą zakupionego ponad dwa lata termosu
http://termite.pl/5,10,2,2,termos-warhead-1l
Zwracam uwagę na dopisek przy produkcie ''Najwyższej jakości konstrukcja gwarantująca stabilność utrzymania temperatury w perspektywie wielu lat.''

Wiadomość wysłana dzisiaj do producenta była taka:
''W sklepie PLANET OUTDOOR – Wola Park w Warszawie kupiłem w listopadzie 2010 roku dwa termosy WARHEAD 1.0, na które jest 5-letnia gwarancja. Niestety jeden z tych termosów przestał spełniać swoją funkcję. Mocno się nagrzewa już po nalaniu wrzątku, a po 3-ch godzinach z wrzątku robi się woda o temperaturze pokojowej (w warunkach domowych). Termos, ostatnio rzadko używany, spełniał kiedyś dobrze swoją funkcję. Więc trochę zdziwiony znalazłem na internecie informację, na forum poświęconym tutystyce ngt.pl, że może to być kwestia „rozszczelnienia”. Czy jest może jakiś punkt w Warszawie, gdzie można przekazać w ramach gwarancji ten egzemplarz termosu ? A jeśli nie jest to możliwe, to prosiłbym o adres, pod jaki należałoby wysłać do Państwa termos. Czy należy wysłać oryginalny paragon, czy wystarczy kopia ?''

Odpowiedź jest taka:
''Witam, odpowiadając na Pana zapytanie informujemy, że wadliwy produkt można reklamować wyłącznie w firmie, która sprzedała Panu ten produkt, na podstawie dowodu zakupu (paragon, faktura VAT). Jeżeli reklamacja będzie zasadna firma - właściciel sklepów Planet Outdoor - EUROMARK SA (obecnie Syndyk Masy Upadłościowej) powinien dokonać zwrotu gotówki za zakupiony towar.
pozdrawiam
.......
TERMITE''

No nic. Wysłałełem do producenta kolejnego maila, jak to w naszym kraju, o wszystko trzeba skomleć...
''Witam,
dziękuję za maila. Skontaktowałem się telefonicznie ze sklepem, w którym zakupiłem termosy. Natomiast odpowiedź była zgodna z prawem, tj. w przypadku, gdy minęły 2 lata od momentu zakupu, mogę się kontaktować w tej sprawie wyłącznie z Gwarantem, tj. Pana firmą, która udziela 5 letniej gwarancji na termos Warhead 1l. Odpowiedzialność Sprzedawcy za sprzedany towary wynosi 2 lata od wydania danego towaru Konsumentowi, który to okres minął pod koniec 2012 roku (art. 13 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego). Jeszcze raz proszę o rzetelne potraktowanie mojej prośby i wskazanie punktu lub podanie adresu, na jaki mogę wysłać termos.
Pozdrawiam''
---
Edytowany: 2013-04-25 17:39:29
-------------------------------------------
quant

Odpowiedz
Gwarancje 5 letnie, dożywotnie;) jakie bzdury. Daj znać co odpiszą.

Odpowiedz
Pomijając firmę (jaka by nie była w rozumieniu marka światowa czy lokalna) termos najczęściej rozszczelnia się pod wpływem upadku. Korpus nie musi posiadać śladów uderzenia.
Nie udowodnisz firmie, że tak nie było.

Odpowiedz
PRS, skąd czerpiesz tą informację, że ''termos najczęściej rozszczelnia się pod wpływem upadku'' i to ''nawet bez śladów uderzenia''. Podaj jej źródło. Jesteś sprzedawcą, dystrybutorem, a może pracownikiem firmy produkującej termosy. Użyłeś też słowa ''najczęściej''. Jakie są inne powody, dla których mogło dojść do rozszczelnienia, bo je widać też znasz.
-------------------------------------------
quant

Odpowiedz
Tak dla info a propos mojego Esbita, ktory nie trzymal temp:

reklamacja trwala dluzej niz 14 dni (powinni sie do niej ustosunkowac do tego terminu), juz chcialem zaczac walke, ale okazalo sie, ze wyslana nowa sztuka kurierem. Dotarl i jest w trakcie testow, mam nadzieje, ze juz spelni swoja funkcje.

P. s. Pan z firmy nie byl w stanie mi udzielic odpowiedzi na pytanie co bylo nie tak z poprzednim (wyslali do producenta)

Odpowiedz
termosy rozszczelniają się na zgrzewie pod denkiem, nie widać tego. Małe chińskie rączki paprzą robotę podczas tej czynności.

Odpowiedz
od admina: pozostawiam wpis warrada, mimo iż dotyczy usuniętego wpisu, bo jest b. rzeczowy i może na przyszłość kogoś ostudzi :)


Tatian
''Ja nabyłem sobie ostatnio'' - ostatnio tzn. miesiąc temu?
I po takim okresie zapewniasz o dużej wytrzymałości?

''Byłem ... na dośc ekstremalnej wyprawie...'' - dla jednego ekstremalna wyprawa to nocleg na balkonie a dla innego Spitsbergen. Pozostając w temacie Spitsbergen to chłopaki, którzy używali tam termosów Stanleya wypowiedzieli się o nich jednoznacznie:
http://www.naturalink.pl/?p=3347

''Inne parametry także w normie'' - jakie inne? mierzyłeś jakiekolwiek parametry?

''jak na ten przedział cenowy- nawet polecam.'' - ten przedział cenowy to jest na poziomie Esbita, Tatonki, Primusa a dodając do tego opinie z powyższego linka to nie bardzo rozumiem dlaczego polecasz.

Odpowiedz
Odpowiedź Termite na kolejne moje zapytanie taka (odwołują się do karty gwaracyjnej, której ja przynajmniej nie otrzymałem w pudełku :):):) ). Dzisiaj, tak mi się wydaje, zniknęła ze strony Termite'a informacja o 5 letniej gwarancji :):):). Mam nadzieję, że ktoś po moim poście poza mną spojrzał na stronę z produktem i widział tą informację (5 lat....). Widnieje ona na szczęście na stronach internetowych sklepów internetowych sprzedających ten termos. Pierwszy z brzegu :).
http://www.szumgum.com/termos-termite-wa...1-0-l.html

Oto odpowiedż:
''Witam Pana, jeżeli posiada Pan Kartę Gwarancyjną wystawioną przez producenta, posiada Pan zatem wszystkie informacje dotyczące procedury reklamacyjnej.
Z poważaniem
.....''
---
Edytowany: 2013-04-26 12:38:49
-------------------------------------------
quant

Odpowiedz
No i kolejny mój mail do Termite'a do wiadomości federacji konsumentów:

''Szanowny Panie,

z zażenowaniem przeczytałem ostatnią Pana odpowiedź. Publikują Państwo na internecie informacje dotyczące udzielania 5-letniej gwarancji
http://termite.pl/5,10,2,2,termos-warhead-1l
które dzisiaj – niestety nie mam 100% pewności – zniknęły po wczorajszej korespondencji :). Na szczęście wciąż są widoczne na innych stronach sklepów internetowych np. tutaj
http://www.szumgum.com/termos-termite-wa...1-0-l.html.

Powołuje się Pan na gwarancję, której nie było przy dwóch egzemparzach termosów (pudełek), które kupiłem w sklepie PLANET OUTDOOR – Wola Park w Warszawie w listopadzie 2010. No chyba, aby wykazać się uczciwym podejściem do Pana firmy, gwarancje zniknęły z pudełek, co jest też możliwe.
Podsumowując wykazywanie na stronach internetowych informacji o 5 letniej gwarancji uważam za nieuczciwą praktykę ze strony Pana firmy.

Przed chwilą otrzymałem taką informację ze sklepu szumgum:

„Witam!

Dowód zakupu stanowi gwarancję.

Pozdrawiam,
......
www.szumgum.com

Niestety na paragonie nie ma informacji o 5 letniej gwarancji.

Pozdrawiam,
....''
-------------------------------------------
quant

Odpowiedz
I odpowiedź producenta (TERMITE) na mojego maila (jego treść wyżej):
''Szanowny Panie,
wszelkie informacje podawane na naszej stronie internetowej są wiążące i dotyczą wyłącznie naszych partnerów handlowych a nie klientów detalicznych, gdyż takiej sprzedaży nie prowadzimy, taka informacja widnieje na stronie głównej. Gdyby dokładnie zapoznał się Pan z jej treścią miałby Pan tego świadomość. Proszę nie pisać bzdur i nie oskarżać nas o praktyki, których nie stosujemy!!
Nasza firma nie ponosi odpowiedzialności za informacje przedstawiane na stronach internetowych naszych partnerów handlowych.
Uprzejmie prosimy o uważne czytanie informacji, które Panu przekazujemy. Zgodnie z zapytaniem poinformowałem Pana w jaki sposób należy złożyć reklamację.
Z poważaniem
....''

Przypomnę, że producent odsyła mnie po ponad 2 latach od momentu zakupu do sprzedawcy, który zgodnie z prawem nie uzna mi reklamacji. Tak wygląda realizacja 5 letniej gwarancji w firmie TERMITE...
---
Edytowany: 2013-04-26 13:47:57
-------------------------------------------
quant

Odpowiedz
Wyraźnie TERMITE leci w ''bambuko''. Kręci,majaczy,kombinuje o takie głupstwo.Widocznie dosyć pewnie poczuli się na rynku ( pomogły im w tym dobre wyniki testów) bo na dwa zakupione przeze ich termosy -jeden to bubel pospolity.
Nie odpuszczaj Kolego ,wal do Ferderacji Konsumentów,pisz o tym na forach.

Odpowiedz
@quant nie posiadam żadnego produktu firmy Termite (termos, kubek itp.) Nie jestem sprzedawcą etc.
Wiedzę czerpię z autopsji. Niestety posiadam już kila ,,wazoników'' z nierdzewki. Wszystkie one były ,,sprawne'' po zakupie, nie wykazywały oznak rozszczelnienia. Zazwyczaj sprawdzam (testuję) termosy zaraz po otrzymaniu. To, że niektóre z nich nie spełniają przypisanej im funkci wynika z MOJEGO niedbalstwa.
Najczęściej:
-strącenie ze stołu na posadzkę
-położenie ,,na płask'' na pochyłym blacie- efekt jak wyżej
-jazda na rowerze z termosem w bocznej siatkowej kieszonce - tu już wgniecenia
-sztorm, termos niezabezpieczony w jaskóce (półka na łodzi)
Tak jak napisał powyżej Arni, a dokładnie uszkodzeniu ulega ,,stopka''.
P.S. - uwaga ogólna niezwiązana z powyższą odp.
- nie wszystkie stalowe kubki są kubkami próżniowymi więc będą się nagrzewać.

Odpowiedz
Dla mnie wniosek płynie jeden, nie warto inwestować w markowe termosy za ~100zł/1L bo częstotliwość trafienia bubla jest niemal identyczna co produktów marketowych za 1/4 ceny. A gdy wada ujawni się po 2 latach tym większa gorycz porażki z zakupu i wywalonych w błoto 100zł.
Firmowe to można sobie kupić jakieś termosy na żywność czy inne nietypowe, których w markecie próżno szukać

Odpowiedz
Niestety, Arni ma rację. Z dwóch posiadanych termosów Tatonka jeden rozszczelnił się po ok.2,5 roku użytkowania i na 100% nie było to efektem mechanicznego uszkodzenia. Drugi działa nadal. Termosy kupowałem w promocji więc żal nieco mniejszy ale niechęc do zakupu ''firmowych'' termosów pozostała.

A co do firmy Termite: producent, któremu żal wysłac w ramach gwarancji produkt o wartości poniżej 100PLN wypada na zawsze z mojej listy zakupów :)
---
Edytowany: 2013-04-26 16:50:27

Odpowiedz
W 'snapshotach' z ub.r. na web.archive.org brak informacji o tym, że dawano 5-letnia gwarancje: http://tinyurl.com/bo7cezp

Odpowiedz
ns, dzięki za tą Twoją informację. W google'u też tj. w archiwum z 15 Kwi 2013, nie ma takiej informacji o 5-letniej gwarancji (kopia z pamięci podręcznej Google adresu http://termite.pl/5,10,2,2,termos-warhead-1l) wbrew temu, co zasugerowałem, że mogło mieć miejsce. Szukałem takiej kopii po twoim mailu nie zdając sobie sprawy z tego, że takie archiwa istnieją. Aby nie być posądzonym o zmyślanie faktów usprawiedliwię się, że na tym w forum i w mailu do producenta napisałem ''niestety nie mam 100% pewności'' w tym względzie. Świat stał się przez to dla mnie piękniejszy, gdyż niesprawiedliwie podejrzewałem kogoś o zmianę zawartości strony internetowej :). Producent nie odpisał mi, że nie udziela na ten produkt 5 lat gwarancji, a to producent, a NIE sprzedawca może dać taką gwarancję. Tym bardziej nie mogę winić żadnego ze sklepów internetowych, które nie sądzę, aby z rękawa wyciągnęły tą informację.
Dziękuję za niektóre sugestie dotyczące kupna termosu w supermarkecie. Jeśli rzeczywiście jest szansa trafienia tam na termos, który przez dłuższy czas będzie trzymał temperaturę, to będę wdzięczny za sugestię marketu (Real ? Carrefour? etc.), gdzie takie termosy ''no name'' są możliwie najlepsze lub podanie marki. Wcześniej uważałbym zakup w supermarkecie za marnowanie pieniędzy, ale po lekturze częstych informacji dotyczących samoistnego ''rozszczelnienia'' markowych termosów zmieniłem zdanie. Zastanawiam się, co się zmieniło w technologii przez te prawie 20 lat od momentu, kiedy kupiłem termos Colemana i który mimo upadków (w tym przypadku są ich ślady w postaci wgnieceń :)) nadal doskonale spełnia swoją funkcję.
---
Edytowany: 2013-04-26 20:49:17
-------------------------------------------
quant

Odpowiedz
Marketowe termosy maja tę przewagę, że jak kupisz bubla to bez problemu ci go wymienią, nikt łachy tam nie robi.

Odpowiedz
Jaki znacie najlzejszy termos półlitrowy? Taki, który trzyma rozsądną temperaturę po sześciu godzinach.
-------------------------------------------
Sprzedawca w sklepie internetowym. Anglia

Odpowiedz
quant - gwarancji moze udzielić rowniez sprzedawca, nie tylko producent.

Morgolith - nie powinni odpowiedzieciec w 14 dni. Twoja opinia nie ma oparcia w przepisach.
-------------------------------------------
Jurek Cezar

Odpowiedz
''morgolith - nie powinni odpowiedzieciec w 14 dni. Twoja opinia nie ma oparcia w przepisach.''

Na szybko znalezione (podobne info dostalem od Rzecznika praw konsumenta w Katowicach):

http://tnij.org/vitb

Odpowiedz


Skocz do: