Ekspresy - Wersja do druku +- NGT (https://ngt.pl) +-- Dział: NGT (https://ngt.pl/forum-1.html) +--- Dział: Dyskusje o sprzęcie (https://ngt.pl/forum-2.html) +--- Wątek: Ekspresy (/thread-1951.html) |
RE:Ekspresy - Patryk - 06-05-2011 A jeszcze jedno - jakie polecacie karabinki do noszenia rocksów? Chcę nosić dwa , większe na oddzielnym mniejsze na oddzielnym, dla wygody i w razie upuszczenia nie traci się wszytskich - Black Diamond oval wire gate taki jak ten: http://www.backcountry.com/black-diamond-ovalwire-carabiner do rocksów jest ok? Czy jakiś typu keylock lub wire od ekspresa np? RE:Ekspresy - jachol - 06-05-2011 ZDECYDOWANIE key lock- ciegla sie nie hacza, co doprowadzalo mnie do rozpaczy momentami ;) RE:Ekspresy - jachol - 06-05-2011 mam phantomy, na poczatku wydawaly mi sie malawe ale to kwestia przyzwyczajenia 10g na sztuce to bardzo duzo (prawie 50%) uzywam ich do camow a ostatnio nawet do expresow latem daja rade idealnie zima, w rekawicach juz nie jest tak kolorowo ale da sie RE:Ekspresy - Patryk - 07-05-2011 ok dzięki a jeszcze tylko powiedz czy jeżeli key lock (jako tzw racking biner do stopperów) to może być taki: http://www.backcountry.com/black-diamond-positron-carabiner do tego celu ? waży mniej niż każdy ovall na którym często noszą ludzie rocksy (ja też do tej pory na ovallu) czy bezząbkowy druciak WC Helium np? http://www.backcountry.com/wild-country-helium-clean-wire-carabiner lżejszy ale druciak i 2 x droższy , przepraszam za trywialność ale muszę coś wybrać bo zamówienie robię ;) ------------------------------------------- USA kid RE:Ekspresy - northaunt - 07-05-2011 http://www.backcountry.com/black-diamond-ovalwire-carabiner no ten owalny jest np lżejszy od tego black diamonda o całe 4 gramy (45 gram) ;-) ja go używam do noszenia roksów i jest OK a ząbek czasami zapobiega zgubieniu rocksa ;-) ale pewnie lepiej mieć bez ząbka bo fakt faktem haczą ale taki aktualnie mam --- Edytowany: 2011-05-07 15:42:58 RE:Ekspresy - kivak - 08-05-2011 Jachol - te rocksy to wieszasz na keylocku prostym, czy gietym? Ma to wogole w tym przypadku znaczenie? ------------------------------------------- Sprzedawca w sklepie outdoorowym. Anglia. RE:Ekspresy - northaunt - 08-05-2011 moim zdaniem znikome - na giętym może dla niektórych gorzej / lepiej będą się przesuwały (myślę że to od preferencji już zależy). Ja w sumie teraz dostałem ekspresa Mammut Element , jeden karabinek jest gięty drugi prosty , oba karabinki są z keylockami więc rozdziele rocksy między te dwa karabinki ;) ------------------------------------------- If You ain't flying, You ain't trying RE:Ekspresy - jachol - 08-05-2011 dla mnie ksztalt nie ma to znaczenia wazne zeby nie bylo male i zeby bylo kolorowe ;) RE:Ekspresy - northaunt - 08-05-2011 Jachol btw używasz tricamów ? Przydadzą się w Tatry letnią porą ogólnie? Wiem, że w Dolomitach polecają zabranie tricamów. Zimą też chętnie używane są ale czy lato tatrzańskie / sokolikowe? rozważam zakup tych takich 0.5 - 2 na dyneemce bo jest promocja --- Edytowany: 2011-05-08 21:49:58 ------------------------------------------- If You ain't flying, You ain't trying RE:Ekspresy - kivak - 08-05-2011 Heh, akurat wczoraj pytalem kolesia o tricamy. Nigdy sie z nimi nie spotkal, a wspina sie na Wyspach kilka lat. Kto poleca te tricamy w Dolomity? Wiem, ze Camp je robi i sa w cenie pol cama. ------------------------------------------- Sprzedawca w sklepie outdoorowym. Anglia. RE:Ekspresy - semow - 08-05-2011 u nas to chyba dosyć popularne są, dobrze siadają na dziurkach jurajskich, albo w granicie w rysach o równoległych ścianach - w odróżnieniu od kości. RE:Ekspresy - ludz - 08-05-2011 problem z tricamami jest taki, że siadają najlepiej w _poziomych_ rysach albo kieszonkach ;) ogólnie fajny patent, ale 6 takich to 4-5 stówek... zastanowiłbym się, czy nie jest lepiej mieć przy sobie 2-3 friendy RE:Ekspresy - northaunt - 09-05-2011 pytam bo mam opcję wyjąć 4 sztuki, dokładnie taki set za 220 zł http://www.alpamayo.eu/Tricam%20Set%20dynema_id-644.html Słyszałem, że to najlepsze rozmiary, większe już rzadziej się użyje. Raz użyłem tricama na kursie taternickim bo mi dał instruktor na jeden wyciąg i potem nie miałem styczności ale potencjalnych miejsc do osadzania chyba nie brak w Tatrach co? Trzeba by było się tylko wprawić w osadzaniu, bo nie są takie oczywiste jak rocksy. kivak - a tutaj: http://dolomity-wspinanie.pl/index.php/2010/12/tricamy-twoi-przyjaciele/#more- 378 ludz - no właśnie, poziome ryski to jest to, cam (chyba że Alien, których już nigdzie nie ma chyba) może nie działać tak fajnie. Może warto coś takiego mieć przy sobie? Chodzi mi przede wszystkim o tatrzański granit jednak. W Jurę niespecjalnie jeżdżę. --- Edytowany: 2011-05-09 01:53:54 ------------------------------------------- If You ain\\\'t flying, You ain\\\'t trying RE:Ekspresy - Yeah Tea - 09-05-2011 ja mam taki zestaw właśnie. Kupiłem zanim jeszcze zainwestowałem w zestaw Camalotów. Ludzie stosujący głównie friendy nie będą się chcieli oczywiście bawić w dużo bardziej pracochłonne wkładanie tricama, ale ci, którzy friendów nie mają, a chcą mieć trochę bardziej wszechstronną kość z możliwością działania mimośrodowego, to będą zadowoleni. ------------------------------------------- Sprzedawca w sklepie outdoorowym w Anglii. RE:Ekspresy - semow - 09-05-2011 Też bym raczej to w ten sposób ujął, że to etap ewolucji między zwykłymi kostkami a friendami - takie półmechaniki. Ale osadzanie moim zdaniem nie jest szczególnie kłopotliwe. RE:Ekspresy - kivak - 09-05-2011 Chyba jednak odpuszcze i zainwestuje w camy. DMM 4cu da sie wyrwac za 75 fuli za trzy sztuki. Moze to nie dragony czy camaloty, ale na tyle mnie stac. Dzisiaj probowalem z paczka kosci na keylocku i bardzo mi sie ten pomysl spodobal. Zastosuje w praktyce. Dzieki. ------------------------------------------- Sprzedawca w sklepie outdoorowym. Anglia. RE:Ekspresy - ludz - 09-05-2011 ja powiem tak: jeśli nie ma się nic, to kupno 2 camów jest lepsze niż 4 tricamów. Szczególnie w taterki. Ale to tylko moja opinia, zawsze się znajdą warunki w których to nie będzie optymalne... RE:Ekspresy - northaunt - 09-05-2011 ja mam set 8 camow 0.5 do 3 + zdublowane zielony, czerwony i zolty + 4 Metoliousy TCU 0,1,2,3 i półtora setu Wallnutów, więc dla mnie bardziej jako dodatek w te sprytne poziome szczeliny Więc może wezmę sobie na spróbowanie 2 sztuki - 0,5 (pinky) i 1. Co prawda ''tylko'' o 25 dolarów taniej niż cały set ale zawsze to 25 dolców ------------------------------------------- kopyrajt orajt RE:Ekspresy - jachol - 10-05-2011 tricamow uzywalem pare razy, nie mam, popularne sa w wapieniu stad te dolomity czy nasze mydlo camy czasem zwyczajnie wyjezdzaja do granitu mniej przydatne, za to zima wszelki sprzet pasywny, ktory da sie zabic mlotkiem sie przydaje ;) RE:Ekspresy - jachol - 10-05-2011 ludz nie do konca bo zamiast 4 potencjalnych przelotow maasz dwa ;) a powaznie to znam ludzi, ktorzy w tradzie pierwsze camy mieli po 8 latach wspinania osobiscie jestem fanem mechanikow bo sa szybkie i 'bezmyslne' ale jak powiedzialem, nie zawsze i nie wszedzie zestaw powinien byc dobrany do drogi ostatnio w piaskowcach mialem zmodowany komplet kosci, torqui, i zdublowany zestaw mechanikow na 14 wyciagow kosci uzylem dokladnie 4 razy, w tej sytuacji zabieranie tricamow byloby bez sensu za to zima na tych samych drogach czy w szkocji mielismy duzo wiecej heks i kosci a duzo mniej mechanikow dobry zestaw to taki, co siada ;) |