przeniesione z pola recenzja z racji krótkiego czasu użytkowania / admin
Deuter Superbike
Wyposażenie:
1. pelerynka ochronna
2. chowany uchwyt na kask
3. system H2O
4. pokrowiec p/deszczowy
5. kieszenie boczne z siatki
6. kieszeń od frontu
7. kieszeń wewnętrzna na dokumenty
8. wyjmowana karimatka
9. pasek piersiowy
10. pas biodrowy
11. kieszenie zapinane na suwak w pasie biodrowym
12. suwak EXP dla zwiększenia pojemności
13. kieszeń na mokrą odzież
14. odblaskowe logo
Przeznaczenie: rower, miasto, skitury, narciarstwo biegowe, turystyka
Waga całkowita: 970 g
Wymiary: 51/31/16 (wys/szer/gł)
Kolory: 481: anthracite-sun, 740: black-silver
Pojemność: 18+4 l
Materiał: Hexlite 210 / Ballistic Lite
System nośny: DEUTER AIRSTRIPES
Sugerowana cena: 289.00 zł
Z pudełka:
Pudełka znów nie było, była podobnie jak poprzednio (
https://ngt.pl/thread-9398.html) duża reklamówka. Plecak zakupiłem ponieważ w Race X Air przestawałem się pomału mieścić (nie ze względu na litraż, raczej przez jego specyficzne kształt kropli wody) szczególnie odkąd kupiłem lustrzankę. Dodatkowo szykował się wyjazd na Suwalszczyznę, nie tylko w celach turystyki rowerowej, tak więc musiałem zabrać nieco więcej szpeju. Race X Air'a dostała w prezencie moja Lepsza Połowa, tak więc plecak służył mi też to normalnych wycieczek rowerowych. Nie była to służba najlepsza - szczegóły niżej.
Pojemność:
Nominalna - 18 + 4 litry, bardzo, bardzo dużo. W plecaku mieści się absolutnie wszystko co może być potrzebne a nawet więcej - niesie to ze sobą oczywiste niebezpieczeństwo pakowania rzeczy zupełnie niepotrzebnych. W chłodniejsze dni, kiedy więcej ciuchów ma się na sobie niż w plecaku musiałem dorzucać do środka jeszcze jedną cienką bluzę aby bagaż nie latał wewnątrz plecaka (dla aparatu mogło by to być niezbyt dobre).
Eksploatacja:
Plecak leży świetnie. Jest długi, doskonale się opiera i trzyma bardzo stabilnie. Nie zauważyłem jakiejkolwiek różnicy w działaniu systemu Airstripes a Aircomfort - przy paskach plecy są tak samo dobrze wentylowane. Pas biodrowy jest na słusznej wysokości, dodatkowo są na nim dwie siatkowe kieszonki, przez co jest szerszy na początku, co dodatkowo poprawia i odczucia i stabilność. Zarówno podczas wycieczek pieszych, jak i rowerowych w prostym terenie spisuje się doskonale. Niestety, na rowerze w górach wychodzi jego poważna wada - szelki są wszyte około 5cm poniżej górnej krawędzi plecaka, i przy większych nastromieniach i skokach z progów plecak ma tendencję do częstego uderzania w tył kasku i spychania go na oczy - nie muszę chyba mówić czym to może grozić. Dodatkowo ciut zawiodłem się na Deuterowej jakości - krótko po kupieniu poszedł szew w okolicach głównego zamka. Nie reklamowałem tego, bo naprawa trwała krócej niż sam dojazd do sklepu gdzie go kupiłem, ale niesmak pozostał. Dodatkowo, na dole zaczął się lekutko mechacić materiał - wychodzą z niego takie włoski, zapewne od stawiania na ziemi/kamieniach/etc. Race X Air nie miał z tym problemów. Napis Superbike zlazł po pierwszym myciu - a plecak brudzi się niestety dość szybko. Aha, posiada świetny bajer w postaci kamizelki przeciwwiatrowej. Wygląda się w niej komicznie, jednak podczas długich zjazdów szutrówkami, gdy wieje i nie jest najcieplej jest niezastąpiona.
Podsumowanie:
Dobry plecak o dość szerokim spektrum zastosowań - najwygodniejszy jednak podczas chodzenia i lekkich wycieczek rowerowych (w sensie w lekkim terenie). Na pewno się go nie pozbędę - przy delikatnym używaniu, bez ciorania po błotach, krzakach i tym podobnych atrakcjach będzie służył długie lata. Zakres pojemności i możliwość używania bukłaka czynią zeń świetny plecak na kilkugodzinne piesze wycieczki po górach.
-------------------------------------------
Przeniesione przez administratora