To forum wykorzystuje pliki cookie
To forum wykorzystuje pliki cookie do przechowywania danych logowania, danych o Twojej ostatniej wizycie, pliki cookie na tym forum śledzą również tematy, które przeczytałeś. Korzystanie z forum oznacza akceptajcę ustawień plików cookie. Możesz zmienić ustawienia plików cookie w dowolnym momencie w swojej przeglądarce.

Idealne schronisko & rozmowy schroniskowe
#61
rzucam, rzucam, ale powoli :)

#62
1. rozsadne ceny zeby wiadomo za co sie placi a nie jak w morskim 31 za dechy z kocem w 12 osobowym, a wtedy znika w duzym stopniu problem podlogi
2. kominek + miejsce na ognisko najlepiej z wiata
3. piwko obowiazkowo po prostu piwko po kilku godzinach marszu w schronisku jest po prostu miodzio, a wogole jak ktos sie nawali to nie ma roznicy dla wspolokatorow czy bylo to piwko ''miejscowe'' czy przytargane na plecach
4. wrzatek symboliczna oplata najlepiej jak ktos wczesniej wspomnial za nalanie
5. ... i te nieszczesne papierosy
a o klimacie w schronisku w duzym stopniu decyduja klienci

#63
W Karkonoszach jest nim ''Samotnia'' (dla mnie) i ''Domek mysliwski'' opodal.
W Tatrach szałas na Rusinowej. Pzdr.
Warek

#64
''Pod Mala Rawka''-za atmosfere i architekture, a jesli chodzi o nalesniki to wole od tych z jagodami te z twarogiem w ''Biesisku'' w Przyslupie.
''Chatka Puchatka'' za klimat ale wielki minus za ceny zarla i picia, ktore tlumacza tym, ze musza wnosic towar na plecach na gore a naprawde podjezdza tam piekny gazik prawie pod samo schronisko.
No jak wielu tu na forum ''Samotnia'' z podobnych powodow jak wymienione.

#65
Hmm, może jestem już za stary;-) ale lubię Dom Turysty PTTK w Wetlinie, za co? za pierwszy kontakt, kiedyś...
Doczłapałem się zmęczony, padłem pod ścianą (padało), zacząłem robić coś do jedzenia na ciepło.
Wyszedł jakiś zawodnik, zjechał mnie z góry na dół i z powrotem, wygonił do kuchni turystycznej (o której istnieniu nie miałem pojęcia), po czym zaczął się dopytywać czy mam co jeść i gdzie spać.
Po chwili usłyszałem po swoim adresem ''niedźwiedziu'', potem się okazało że to magiczny Piotr ''Pietrek'' O.

To On tworzył klimat tego interesu, zawsze z przyjemnością tam wracałem. Przyciągałem znajomych, mimo iż to nie jest schronisko z prawdziwego zdarzenia.
Nie było lepszego komplementu niż ''nidzwiedziu''.
chyba się rozklejam z wiekiem;-)

Fajnie było ''hatce Puchatka'', ale to były końcowe dni sierpnia więc zrozumiałe że zabawa była przednia;-)

Bacówka pod Honem też była wtedy fajna - mieszkałem u Aśki i Gienka za drobne prace, a i Dorota miała w tym swój udział.

Z racji tego że dopiero się tu pojawiłem nie będę Was zamęczał wspomnieniami, ale obiecuję że jeszcze się odezwę w tym temacie.

-------------------------------------------
Mamut 35 (poznasz po chustece RMF na głowie;-)

#66
''Ornak'' za klimat wieczorową i nocną porą i atmosferą dobrych słowackich stolarzy.ale jest tak jak napisał Mamut większość schronisk lubi się nie za to, że są i jakie są ale za to co się w nich przeżyło...
GG 5030355; chrosciel@ngt.pl

#67
Schronisko odpada ze względu na cenę krupnika - 90 zeta za butelkę!!!

#68
to skandal zgadzam się!!!ale tylko do pewnego stanu upojenia po ktorym i tak wszystko jest tanie jak barszcz ze śmietanką w zakazanym miejscu:)))

#69
No to ja może w odniesieniu do zeszlego roku ..Schron Goutier. Za to ,że sami na siebie bicz ukrecili i zakazali spać na grani w namiotach,przez co w czesci jadalnej i kuchni dla turystów - po zjedzeniu przez westmenów (tudziez bogatych slowian) nocleg za friko :) nawet porzadny spiwor nie jest potrzebny :D stawiam im 5z plusem :)))

P.S. dwa lata temu nocleg ok.17 euro...A darmowego noclegu nie uswiadczysz ,ni tow tatrach ,ni w beskidach... nie mowiąc o alpach!
Kardi

#70
Wrzątek zdecydowanie za darmo! To tak oczywiste dla mnie jak ''cześć'' albo ''dzień dobry'' na szlaku. A poza tym od razu widać jeśli schronisko czy chatka jest zadbane i to b. ważne. Baza na Lubaniu chociaż to tylko baza namiotowa to jest tak wychuchana, że od razu widać, że włożono kupe roboty w niego. No i żeby widoczki były, żeby mozna było siedzieć i patrzeć.
michmis

#71
Schronisko Górskie Cyrla w BS

Nocleg w pokolu 2 i 3 osobowym 12 zl w 6 i 8 10 zl podloga jak nie ma miejsc w pokojach 5 zl, nocleg w chacie bez scian 2 zl :) (w lato najlepsza miejscówka )

Pole namiotowe

Super jedzeie w super cenie!!!! uwaga jedzenie (w 99%) jest wlasnego wyrobu!!!!

Darmowy wrzątek do bólu i dla kazdego

Dla osob nocujacych darmowy prysznic

CZYSTO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Naprwde czysto

SUUUUUPER atmosfera :) Naprawde zyczliwui ludzie bardzo mila obsluga

Co do cen to naprawde jak na schrnisko spoko szarlotka 3 zeta (wielka i pyszna) piwko (17 rodzaji) ok 4 zl, papierosy w cenie kioskowej

KOMINEK w jadalni :)

Super cieplo w zime

Jak dla mnie schronisko idealne :)

#72
Zaraz mnie pewnie zakrzyczycie, ale powiem tak:
Wrzątek za darmo był miłym zwyczajem w czasach, gdy się go używało głównie do zrobienia herbaty, a woda, prąd i gaz kosztowały grosze.

Dzisiaj przy pomocy wrzątku można zrobić cały obiad z deserem, stąd i zapotrzebowanie jest dużo większe. Postawcie się, Drodzy Forumowicze, w sytuacji właściciela czy dzierżawcy schroniska, który musi nagotować kilka kotłów wrzątku dziennie i pomyślcie, ile to może kosztować (woda też nie zawsze jest darmo).

Moim zdaniem wrzątek powinien być za darmo dla nocujących w schronisku (najlepiej, jak sobie sami ugotują), dla innych jednak za niewielką opłatą. Wtedy każdy weźmie tyle, ile mu rzeczywiście potrzeba ;)

wracając do głównego tematu: tak własnie jest z wrzątkiem w schornisku po Śnieżnikiem - i nie słysząłem, żeby ktoś narzekał.
Jest to jedno z moich ulubionych schornisk, poza symatyczną atmosferą i malowniczym położeniem - bonus: w sezonie są pyszne rzeczy z licznymi w tym rejonie jagodami (naleśniki, ciastka, pierogi etc).

pozdrówka
Tomek

#73
A są są! pychota, jak prosilem o wrzątek na wypadzie jednodniowym to nic nie zaplacilem placąc za nalesniki + wrzątek gratis. Ale normalnie to chyba tam nawet przy okienku kartka wisi ale ile tam groszy widnieje to nie pamietam.

#74
Mi kiedyś przydarzyła się taka przygoda w schronisku na Otrycie: Przychodzimy w pare osób, zmęczeni zadymką, wieczorem. Widzimy - przy kominku grupka ludzi, jakiś długowłosy pan nawet miło gra na gitarze, myślimy OK. Ale niestety okazało się, że to dosyć zorganizowana grupa mająca ochote sie nawalić i przy okazji nocą pozbierać grzybków-halucynków. I byli doskonale wyposażeni - 5 litrowy baniak po smirnofie z domowej roboty nalewką. Rano kumpel zobaczył jak wynoszą pustego i zapytał czy to już koniec. Dowiedział się, że mają jeszcze cztery. Impreza przednia.. Na Otrycie , dopóki go owo Towarzystwo Otryckie nie spaliło, była tylko jedna zbiorowa sypialnia. Wyobrażacie sobie jak dobrze odpoczęliśmy przed dalszą drogą...

Ps. Walter02
A czy nie potrzebujecie kogoś do spółki, ja i moja narzeczona nosimy sie już z takim pomysłem jakiś czas. nawet ostatnio przeprowadziliśmy rekonesans lokalizacji na Pogórzu Przemyskim.

maciek82@gmail.com

-------------------------------------------
...w górach jest wszystko co kocham...

#75
hm, schronisko bez piwa??? nieeee!!! ludizska których spotkałem na połoninach polecali mi Przysłup Caryński, więc dreptałem tam pełen nadziei ... by na miejscu się przekonać że piwka nie sprzedawa się ... więc siadłem, gorzko zapłakałem (w przenosni oczywiście), wysłuchałem wzruszającej propozycji spania na sianie co przez włascicieli było chyba postrzegane jako superatrakcja, założyłem plecak z powrotem i podreptałem do Ustrzyk :)
choć rzeczywiscie, rozzwrzeszczane i pijane towarzystwo to żaden odpoczynek

#76
Wszysto jest dla ludzi, ale czasem ręce opadają.
Kiedyś wylądowaliśmy w chatce studenckiej i gospodąrzcy koleś pod wieczór rzucił do nas tekstem ''wreszcie ktoś trzeżwy i nie naćpany''.
A było to parę lat temu.

Święty nie jestem, ale uważam że rozsądek powinien brac górę.
No chyba że to jest rajd AGH, wtedy żadne normy nie obowiązują, wiem co mówię, widziałem ich rajd w Beskicach.
Aż się dziwę że schronisko na Krawców Wierchu ocalało.

A piwo? mleczyk:-))

Piwo i schronisko to dla mnie Schronisko naPrzegibku:-) tam piłem najlepsze piwo pod słońcem (a doszedłem tego dnia z Przysłupu pod Baranią Górą)

Pozdrawiam i do stuknięcia sie kuflami gdzieś w Bieszczadach:-)

Mamut35

#77
Fakt AGH;owcy potrafią dać czadu. Sam tam studiowałem przez kilka miesięcy, jednak nie zdążyłem się załapać na jakieś pijaństwo. Za to słyszałem kilka hardcorowych opowiastek od kolegi z roku, który mieszka z trzema studentami Akademii.

Mente aet maleo.
Pozdrawiam

#78
Barsus to jak Ty studiowałeś jak nie zdążyłeś się załapać przez kilka miesięcy na jakieś pijaństwo??!!:)))

Dobra zapodawać dalej temat o IDEALNYM SCHRONISKU bo może ktoś kiedyś Was do takiego zaprosi...

#79
hmm, idealne - nie znam, ale znam bliskie idealu. Zaznaczam, ze nie jestem obiektywna :) Orle w Izerach. Pewnego roku, w zwiazku z maniem niewyparzonej geby, poznalam Staszka - szefa, niesamowicie cieply, madry i inteligentny czlowiek. Caly urok schroniska od niego i ekipy sie bierze. Nie targuje sie o ceny, co u mnie nie jest normalne, place jak wszyscy. Wystarczy mi, ze czuje sie tam milym gosciem. Spedzilam w Orlim ostatnie swieta Wielkanocne - na sniadaniu tylko zaprzyjaznieni ludzie, impreza skladkowa z niesamowicie nastrojowym ''speech'em''. Fakt, ze po sniadaniu nadciagneli turisty, ale kuchnia i okolice byly przez caly czas dla swoich.

Piszcie wiecej, bo tez marzy mi sie poprowadzenie takiego przybytku, z checia poczytam uwagi wszelkie. Oczywiscie macie zaproszenie, troche na wyrost jeszcze, na swiateczny zlot NGT ''u Olasz'' :)

#80
>Olasz
ożesz konkurencja się na rynku szykuje:)))