To forum wykorzystuje pliki cookie
To forum wykorzystuje pliki cookie do przechowywania danych logowania, danych o Twojej ostatniej wizycie, pliki cookie na tym forum śledzą również tematy, które przeczytałeś. Korzystanie z forum oznacza akceptajcę ustawień plików cookie. Możesz zmienić ustawienia plików cookie w dowolnym momencie w swojej przeglądarce.


[Recenzja] La Sportiva Solution
#1
OPIS PRODUKTU:

Cholewka: Zamsz
Podeszwa: Vibram®
Asymetria: Tak
Waga: 401-500 g.
Wiązania: Velcro
Użytkownik: Średniozaawansowany, Zaawansowany

-----------------------------------------------------------------
RECENZJA:

DATA RECENZJI:
15-11-2013, 18:09

Moja pierwsza recka więc bądźcie wyrozumiali;) Kiedy pierwszy raz zobaczyłem te buty pomyślałem, że są z kosmosu, design robi wrażenie (zrobił nawet na mojej dziewczynie;) Kiedy z początku zobaczyłem cenę około 550 zł to się przeraziłem. Nigdy nie wydałem tyle na buty i nie wydam tym bardziej, że starczaja mi One na około 4 miesiące. Postanowiłem poczekać aż ktoś pojawi się z nimi na panelu żeby zrobić obczajke, ale mijały tygodnie i nic (Toruń to małe miasto;)). Pewnego wieczoru przeglądałem allegro i natrafiłem na promocję za 399zł, BIORĘ! (skoro jeden sklep może sprzedawać za taką cenę i ma z tego zysk to dlaczego inni sprzedaja po 550, nie rozumiem;/
Pierwsze wrażenia
Buty wykonane bardzo solidnie, przeraziła mnie troszkę pięta, jest twarda i bałem się, że nie będę miał odpowiedniego czucia. Przód buta solidnie oblany gumą, widać sobie nie żałowali;) System P3, moja pierwsza styczność. Jedna rzepa spełnia swoje zadanie idelanie, nawet bez zapinania but świetnie trzyma stopę.
Kiedy wpadłem na ścianę patrzyli na mnie jak na gościa z powrotu do przeszłości:P Po 3h spędzonych na panelu mogę powiedzieć tylko jedno, buty są zaje.e, chaczenie piętą, chaczenie przodem na boulderach, krawądki, dziurek niestety nie mamy;) asymetria buta w sam raz na przewieszenia jak i na proste ściany (dla porównania np. Scarpy Stix na pionie są dla mnie zbyt zagięte) , . Normalnie potrzebowałem kilku treningów na wyczucie, a tutaj nic. Poszedłem jeszcze dwa razy i postanowiłem oszczędzać buty na skały.
Miejsca użytkowania w skałach: Sokoliki, Jura, Arco (Włochy), Siurana (Spain), Słowenia (Osp)
W skałach podobnie jak na panelu, jeżeli chodzi o granit to stałem nawet na niczym:D, Jura wiadomo lustro, nawet jak w korach bym właził to żadnej różnicy, chodź chyba jak miałem kiedyś gumę 5.10 OnyX to było odrobinę lepiej. Przód buta mocno oblany gumą troszeczkę przeszkadza jeżeli chodzi o zamianę stopy na krawądce, jak się przykleją do siebie to koniec:P
Jeżeli chodzi o wytrzymałość to troszkę szkoda tej rzepy, oczka szybko rdzewieją chyba od mojego potu;) i sznurek się przeciera, gdyby były z plastiku byłoby OK. Oczywiście na moje szczęście spotkało mnie to w skałach, ale jak pisałem wcześniej bez rzepy but świetnie trzyma stopę. System P3 zadziałał, w załączonym zdjęciu but po 2 podklejeniach i kształt jak od nowości. Po drugim podklejeniu trochę za bardzo wyprofilowali mi pod palcami przez co jak założyłem buta to łapał mnie skurcz:) Przód buta wiele razy chaczony na boulderach, i mimo to brak mocnych przetarć grożących dziurą.
Podsumowując buty najlepsze jakie miałem chodź nie wydałbym 550zł. Niektórzy piszą, że but dla pro, jak na moje jeżeli kogoś stać niech kupuje:) Jeżeli chodzi o rozmiar to na ulicę noszę 43,5 ; LA 41,5 (chciałem wziąć 41, ale nie było, skorygowałem to przy pierwszym podklejeniu:)
Zalety:
-świetnie trzyma stopę
- system P3
- dobre tarcie
- buty się mocno nie rozbiły.
Wady:
- Cena
- odpadająca rzepa


[Obrazek: IMG_6150.jpg]

[Obrazek: IMG_6148.jpg]

[Obrazek: 1%5B35%5D.jpg]

[Obrazek: 2%5B34%5D.jpg]

[Obrazek: 3%5B17%5D.jpg]

[Obrazek: 4%5B5%5D.jpg]


Odpowiedz
#2
Cztery miesiące na buty wspinaczkowe, masz zdrowie. 8)
No jak to napisał mi Radziq: pierwsze koty za płoty.

Odpowiedz
#3
te daly rade 6 do pierwszego podklejenia;)

Odpowiedz
#4
Kurcze zrobilem 10 zdjec a tu tylko 2 moge dodac?;/

Odpowiedz
#5
podeslij nam mailem - adresvw profilu
-------------------------------------------
z tel

Odpowiedz
#6
To wrzuć na picase lub na swoją stronę z NGT.

Odpowiedz
#7
fotki dograne

Odpowiedz
#8
niby ok, ale warto dopisać więcej nt. budowy buta, miękkie, twarde, etc. na jaki typ/styl wspinania, dla kogo, to naprawdę istotne informacje. poza tym drażnią mnie te wszystkie emotki :)

a sam but? cóż, chciałbym mieć. ale one nie bardzo pasują mi na stopie, a tę mam dość szeroką.

ps. byłem wyrozumiały :)

Odpowiedz
#9
A jaki Vibram tam jest? Grip, Grip2, XSV, Edge?

Jaki rozmiar nosisz normalnie, a jaki w tych butach (i innych dla porownania)?
-------------------------------------------
Sprzedawca w sklepie outdoorowym. Anglia.

Odpowiedz
#10
XS Grip, na sciane Scarpy 42, RP 42,5, Solutiony bym bral teraz 41. Na ulicy biegam w Meindlach 43, Keen 42,5, Nike 43,5.

Odpowiedz
#11
Mam mały problem z przymierzaniem tych butów. Mianowicie po ulicy chodzę w rozmiarze 41,5-42 natomiast w przypadku solution ostatni numer który jestem w stanie wcisnąć na stopę to 39,5 (na dodatek nie czuje wtedy dużego dyskomfortu). W przypadku innych modeli zawsze mogłem przynajmniej przymierzyć numery mniejsze, ale tutaj po dziesiątkach prób założenia 39 jestem bliższy urwania pasków niż wciśnięcia stopy w te buty. Być może wynika to z bardzo mocnego obudowania tych butów, zwłaszcza pięty (system P3 itd.).
-------------------------------------------
Piotrek

Odpowiedz


Skocz do: