To forum wykorzystuje pliki cookie
To forum wykorzystuje pliki cookie do przechowywania danych logowania, danych o Twojej ostatniej wizycie, pliki cookie na tym forum śledzą również tematy, które przeczytałeś. Korzystanie z forum oznacza akceptajcę ustawień plików cookie. Możesz zmienić ustawienia plików cookie w dowolnym momencie w swojej przeglądarce.


Lampka rowerowa / oświetlenie rowerowe / SIGMA KALMIT
#1
PioPac
2008-04-25 20:25:07
77.236.0.197
Głosów: 0

Wczoraj kupiłem lampkę Sigma Kalmit. Jest to już model przeznaczony do oświetlania drogi przed rowerem, a nie do poprawiania sobie nastroju, że ''świecę''. W sklepie światło wyglądało całkiem OK, ale w domu po przyjrzeniu się dokładnie temu, co ''wyświetla'' się na białej ścianie, moje zadowolenie nieco zmalało. Zastosowana w niej dioda do niby jakiś SEUL ''zled'', ale na 99 % to podróba słynnego SSC albo ostatni sort ich produkcji. Świeci na żółto w środku i na fioletowo na zewnątrz słupa światła. Po prostu ohyda i chińszczyzna :P. Ale nie byłym sobą, gdybym w takiej sytucji zostawił to tak jak jest ;)
Udało mi się ją bardzo łatwo zmodować. Z Po wyciągnięciu baterrypacka, przy pomocy kawałka sztywnego drutu/śrubokręta udało mi się wykręcić całą optykę z diodą i płytką PCB. Wychodzi przez wnętrze latarki do tyłu. Przy czym nie odkręcamy śrubki w osi latarki, lecz zahaczamy się o wcięcia w walcu, w którym jest płytka PCB, położonych przy ściance latarki. Odkręciłem płytkę PCB i ściągnąłem zwierciadło podważając je scyzorykiem. Chwila zabawy śrubokrętem krzyżakowym i lutownicą i po chwili założyłem LEDa z MYO XP, który kiedyś został zastąpiony LEDem SSC P4. W ten sposób barwa światła Sigmy jest pięknie biała i równomierna na całym obszarze stożka światła i jest go sporo więcej. Dodatkowo stożek światłą zrobił się nieznacznie szerszy, co wyszło na plus.
Dziwię się jedynie, że lampka za tą cenę (170 zł), słynnej firmy SIGMA ma takie badziewie zamiast odrobinę droższej LEDy o wyższych parametrach :/
A tutaj ciekawy link z porównianiem lampek rowerowych i efektami modyfikacji: http://dominik.magma-net.pl/mod/
Znalazlam w koncu cos takiego:

http://www.webtogs.co.uk/Rab_Womens_Neut...02531.html

Pytanie: Czy ta firma RAB to dobra firma? Czy uwazacie, ze ta kurtka moze sie sprawdzic? 800 cui to calkiem sporo, prawda? No i jest dluzsza (za pupe), wiec to dodatkowy plus. Bardzo prosze o jakies rady, ja sie na tym nie znam. Nie jestem leniem i duzo czytam ostatnio, ale nadal brakuje mi porady kogos doswiadczonego.
-------------------------------------------
odzyskany wątek

Odpowiedz
#2
3hill
2008-04-25 20:45:39
62.111.134.111
Głosów: 0

Brawo za chęć do moda

>> Dziwię się jedynie, że lampka za tą cenę (170 zł),
>> słynnej firmy SIGMA ma takie badziewie zamiast
>> odrobinę droższej LEDy o wyższych parametrach :/
A ja się nie dziwię - Akcesoria rowerowe to miejsce na największy zysk :)
-------------------------------------------
odzyskany wątek

Odpowiedz
#3
DTH
2008-04-25 20:48:09
86.63.144.73
Głosów: 0

Hmm, to tak średnio pasuje na NGT ale w sumie... może być to lampka rowerowa do roweru górskiego i zastosowań stricte outdorowych :D

A tak poważnie, lampek na ledach nie kupuje się do oświetlania sobie drogi. Można je używać jako lampki sygnalizacyjne czy do ''doświetlania''. Na zupełne ciemności używa się halogenów itp., ewentualnie coś w stylu cree xr-e Q4;)
Ja wiem, że są zapaleńcy którzy z uporem maniaka będą bronić LEDów (też uwazażam, że jako sygnałki albo rozjaśniacze są dobre) ale moim zdaniem na zupełne ciemności niestety w większosci są za słabe.

PS. jak chcecie naprawdę dobrą lampkę na cree xr-e q4 to mogę podać namiary na gościa który te lampki składa za całkiem przyzwoite pieniądze.
-------------------------------------------------------
-------------------------------------------
odzyskany wątek

Odpowiedz
#4
3hill
2008-04-25 20:56:06
62.111.134.111
Głosów: 0

>> A tak poważnie, lampek na ledach nie kupuje się do oświetlania sobie drogi.

No nie wiem, nie wiem :D
Nowy Myo XP
http://en.petzl.com/petzl/frontoffice/Sp...eo-myo.htm
-------------------------------------------
odzyskany wątek

Odpowiedz
#5
PioPac
2008-04-25 21:08:13
77.236.0.197
Głosów: 0

DTH Jeśli chodzi o możliwości ledów to zapraszam do obejrzenia linka na końcu mojej pierwszej wypowiedzi. Można je tam porównać do halogenów o ''normalnych'' mocach... Jest tam stosowana wspomniana przez Ciebie cree
-------------------------------------------
odzyskany wątek

Odpowiedz
#6
DTH
2008-04-25 22:13:30
86.63.144.73
Głosów: 0

PioPac - wiem, znam tę stronę od dawna. Ale diody które mogą konkurować z halogenami to są właśnie bin'y - a je w moim poprzednim poscie wyłaczyłem:P
Poza tym, (odnośnie pozostałych ledów) to co ładnie wygląda w kącie pokoju nie koniecznie musi tak wyglądać w ciemnym lesie;) chodzi o to, że ledy (takie zwykłe) dają światło bardzo rozproszone, i nadają się najwyżej do oświetlania drogi przed samym rowerem albo jako sygnałówki natomiast nigdy nie oświetlą drogi tak jak porządny halogen:) (znowu podkreślam, ż enie mówię o cree itp.)
-------------------------------------------
odzyskany wątek

Odpowiedz
#7
~cphr
2008-05-19 14:46:57
83.4.96.198
Głosów: 0

DHT - możesz podać te namiary na gościa który robi lampy na cree????
-------------------------------------------
odzyskany wątek

Odpowiedz
#8
~toosh
2008-05-19 15:51:11
84.234.32.119
Głosów: 0

może sobie na NGT wkońcu konto założę ;]

planuję poskładanie całkowicie wodoszczelnych lampek, w galerii są pojedyńcze, podwójne i zasilanie do nich
zajrzyj do mojej galerii
http://picasaweb.google.com/toosh1234

szczegóły na gg:3116968 mail:gieefbe@o2.pl
-------------------------------------------
odzyskany wątek

Odpowiedz
#9
Ja kupuję lampy na DealExtreme.com i jestem zadowolony. Dwa potwory na kierownicy i las nocą jest mój. Każda świeci po ok. 600...700 lumenów, co daje siłę światła sporo mocniejszą niż światła drogowe/mijania w samochodach.

https://lh3.googleusercontent.com/-I0wtR...2_1919.JPG

https://lh6.googleusercontent.com/-G1nBs...2_1924.JPG

To są dwie MTE SPC7 model sprzed trzech lat.
-------------------------------------------
Maciej

Odpowiedz
#10
i każdy kto idzie lub jedzie z naprzeciwka musi stanąć bo walisz mu po gałach...No,ale ty widzisz cudownie.
-------------------------------------------
memento mori

Odpowiedz
#11
Swiatla drogowe to sa tzw dlugie i na pewno, te lampki mocniej nie swieca
Czy sporo mocniej od mijania tez nie jestem pewien. Po pierwsze ciekawe czy te 600-700lm to zmierzone czy podane przez producenta, a jak nawet prawdziwe to czy na diodze czy rzeczywiscie lampka tyle daje. Nawet jesli rzeczywiscie lampka daje 600-700lm to jest to bardzo porownywalne ze slabymi swiatlami mijania (slaby klosz).

Odpowiedz
#12
SCRUBBY Mi ost na ścieżce koleś z czymś podobnym wyleciał , zero wyobraźni.

Jak juz jesteśmy przy temacie oświetlenia rowerowego , jesteście w stanie polecić coś dobrego w rozsądnej cenie czy to światła czy samej diody, mam Kellys STRIKE i na miasto daje radę, ale gdzieś żeby się zapuścić w głusze to słabo , a żaden ze mnie nietoperz.

Odpowiedz
#13
Witam. Osobiście używam latarki LED LENSER model P7. Jest to firma znana na całym świecie, produkująca między innymi dla wojska i policji. Latarka P7 jest mała, poręczna, należy tylko do niej dokupić uchwyt rowerowy, np. w ''zielonym sklepie''. Koszt latarki ok 270 zł, zaś uchwytu ok 50 zł. Świeci na dwa różne sposoby, mocniej oraz słabiej. Możecie mi wierzyć, będziecie z niej zadowoleni. Wybrednych niestety muszę zmartwić, nie świeci mocniej od świateł samochodowych :-)

Odpowiedz
#14
Kris@Bia - na ile godzin świecenia starcza ten przedni Strike przy nowych bateriach? Jeżdżę z czołówką petzla tikka xp2 ale nie jest to przepisowe oświetlenie rowerowe, więc szukam czegoś w miarę rozsądnego do miasta właśnie, żeby się Policja nie czepiała

Odpowiedz
#15
Nemesis - teraz żałuję że nie prowadziłem jakiś zapisków , to bym CI dość precyzyjnie odpowiedział, nie mam też odniesienia do innych tego typu lampek, ale kilka informacji mogę podać, jeżdżę do dziś na zestawie kupnym ( a w nim były razem na przód 3AAA Dureday 1120mAh, ich moc na dziś przy pulsacyjnym to na oko 20%) zestaw mam na pewno ponad sezon jak nie dwa (znajdę rachunek to doprecyzuję ) , jeżdżę w sumie 6-7 dni w tygodniu i jest to min 100km tygodniowo w jesienno-zimowym i 150km w letnim ( część z tych km to też jazda na światłach np wypad Bia-Supraśl i powrót po zmroku czyli te 20km na ciągłym było, jednak znacząca część to jazda przy oświetleniu naturalnym , pewniak to 5km dziennie 5 x w tygodniu na oświetleniu przód+ tył (tryb pulsacyjny /ciągły ) w okresie 1/2 października - luty ,
w tym tygodniu planuję zakupić i wozić zapas AAA na przód ,
mam nadzieję że w jakimś tam stopniu pomogłem
ogólnie jest mi ciężko sprecyzować bo jeżdżę w rożnych porach i różne dystanse , tak czy inaczej , rachunku nie znalazłem, ale na pewno była kupiona nie później niż w 2011 wiosna -lato i nadal funkcjonuje na bateriach z zestawu , ps. jest jeszcze taśma co by tylną np zamontować na plecaku lub w pasie (nigdy nie użyłem )
pozdrawiam
---
Edytowany: 2012-11-24 12:24:42
---
Edytowany: 2012-11-24 12:25:44

Odpowiedz
#16
~klemensVI - Na drodze wystarczy tylko jedna lampa i do tego opuszczona, by nie oślepiała samochodów. Do puszczy nocą zakładam dwie na średnim poziomie świecenia. Wtedy jedna oświetla dalej, druga niedaleko przed kołem. Tutaj, gdzie ja mieszkam, nocą w lesie można spotkać tylko kłusowników (brrrr...) lub zwierzynę. Zwykli ludzie nie wchodzą doń po ciemku. Nawet Straż Leśna nie działa :(

yaro1986 - Co do jasności świecenia; producent podaje 900 lumenów na lampę. Znając życie, mogą mieć 600-700 na CR2032 i to już jest ten oczekiwany na rowerze luksus.

Kris@Bia - współczuję Ci. Mam wyobraźnię, więc tak nie robię.
-------------------------------------------
Scrubby

Odpowiedz
#17
Cześć

Od 6 miesięcy korzystam z MACTRONIC SCREAM http://tnij.org/scream_led oraz MACTRONIC WALLe http://tnij.org/walle_led. Oba mogę śmiało polecić jako oświetlenie uliczne w mieście i na peryferiach. Kierowcy widzą mnie z daleka i praktycznie za każdym razem kiedy mnie wyprzedzają używają kierunkowskazów - myślę, że to w ramach ''rewanżu'' za czytelność na drodze;) Z lampką SCREAM jeździłem też po nieoświetlonym parku i dawała naprawdę sporo światła aby swobodnie czytać drogę. W lesie jeszcze nie testowałem.
-------------------------------------------
pozdrawiam

Odpowiedz
#18
jako lekko nawrócony batman ciezko mi sie wypowiadać ;)

przeczytałem powyższe wpisy i mam wrażenie, że mieszacie pojęcia:
- lampa rowerowa nie służy do onanizowania się nad diodami i kriamii i innymi takimi
- lampa rowerowa nie jest do mierzenia luksoof czy porównywania z samochodową

lampa służy do oświetlania tego co co przed nami i byśmy byli widoczni
wystarczą gówienka z dekatlonu za 20 złotych, najlepiej migające

ale aby oswietlić drogę to już jest ambitniejsze zadanie - przecwiczylem już kilka(nascie) lampek i ... znalazlem tą jedyną :)
ROXIM RX 5 - proponuje poszukac w necie:
aby uciąć spekulację jedynej używa żona :D
wady: 4 akumulatorki eneloop w 4-5 godzin są zupełnie wyczerpane, mamy ją dopiero pol roku i nie znamy następnych wad
jeszcze półmroku temu jezdzilem bez zadnego oswietlenia czy to w dzien czy w nocy, obecnie jeżdżę z catajem hlel530 i nie wystarcza - swiatlo jest zbyt skupione, dlatego po nocy jeżdżę z zoną
-------------------------------------------
dziś sam jestem dziadkiem ...

Odpowiedz
#19
600 czy 1000 lumenow to nie ważne. Juz 100 oślepić potrafi wystarczająco.

Odpowiedz
#20
I tu sie mylisz vit. Nikt się nie onanizuje przy latarkach. Po prostu, wyrażamy tylko swoje opinie. Z drugiej strony, polecając latarke za 20 zł, to tak, jakby ktoś polecał mi buty desantowe na długie marsze, gdy ja się pytam o konkretne buty. Innymi słowy,chciałbym Cie zobaczyć jak nocą pokonujesz na rowrze leśne drogi. Chyba że idąc za twoją radą, każdy na kierownicy powinie mieć 2 latarki, lepszą i gorszą, lecz wtedy mija się to z celem.

Odpowiedz


Skocz do: