To forum wykorzystuje pliki cookie
To forum wykorzystuje pliki cookie do przechowywania danych logowania, danych o Twojej ostatniej wizycie, pliki cookie na tym forum śledzą również tematy, które przeczytałeś. Korzystanie z forum oznacza akceptajcę ustawień plików cookie. Możesz zmienić ustawienia plików cookie w dowolnym momencie w swojej przeglądarce.


Rowery górskie
bujanie jest przereklamowane, to raz. Dwa da się je zneutralizować blokadą dampera. Trzy, jeśli zamierzasz jeździć w terenie a nie po asfalcie to szybko pokochasz fulla i powrotu do ht nie będzie :) Piszesz o wertepach, więc mówiąc krótko bierz fulla. Co do kasety to faktycznie, 8 jest już lekko przestarzałe, ale tragedii z dostępnością nie ma, przynajmniej w Polsce.

Odpowiedz
Zastanowie sie :) Mialam okazje w zeszlym roku testowac scotta fs w trudnym terenie i pomimo blokady obu amorow czulam pod tylkiem 'luz'. Nie pamietam co to za model.
Powiedzmy, ze ht czy fs to kwestia drugorzedna. Bardziej zalezy mi na solidnosci ramy. Karbonowa bezpieczniejsza od alumioniowej? Ostatnimi czasy popadlam w obsesje i na kazdym 'mocnym' zjezdzie zastanawiam sie, jak to mozliwe, ze moj giant jeszcze to wytrzymuje i nie peka :).
Czy niemieckie rowery cube zasluguja na szacunek? Wyczytalam,ze jesli chodzi o ramy, najlepsze sa scotty i cannondale. Dlatego tez o nich na poczatku wspomnialam.

Odpowiedz
Jeśli rama ma pęknąć to na pewno pęknie - potem liczy się tylko dobry lekarz i podejście firmy do reklamacji:) Karbonowa czy aluminiowa? masz kasę bierz karbońca, ale alu też wystarczy. Przy obecnej technologii i zaawansowaniu produkcji ram ciężko jest trafić na źle zrobioną ramę, zarówno pod względem wytrzymałości, jak i geometrii. Sztywniak czy full? Jeśli liczy się dla Ciebie zabawa i jazda w terenie to full, jeśli chcesz tylko kręcić w terenie i po asfalcie, i też po mieście, bierz sztywniaka. Następnie rozmiar kół - tutaj polecam przejechać się rowerze z kołami 27,5 cala. Moim zdaniem najbardziej uniwersalny rozmiar kół obecnie. Ogarnia każdy teren, czy to w fullu czy ht. Do tego żwawszy jest niż 29 cali. Z producentów to godne uwagi są takie firmy jak Trek, Cannondale, Specialized, GT, Cube, Lapierre, Merida, Scott, Rocky Mountain. Drogie, ale pewniaki.
-------------------------------------------
http://outdoormacieja.blogspot.com/

Odpowiedz
Serdeczne dzięki! Jesli macie swoich faworytów w kategorii mtb,to podeslijcie. Dam znac co wybralam i jak sie to cudo sprawuje.

Odpowiedz
Kaśka, tu nie chodzi o faworytów, tu chodzi o trudność z doradzeniem. Po pierwszym twoim poście już widać, że nie bardzo kumasz temat i dla tego najlepszym co można ci doradzić to pójście do sklepu i przymiarka. Za 1k euro naprawdę nie kupisz szajsu z marketu, to 4500zł!!! i jest w czym wybierać.
Przejrzałem na tej twojej stronie sklepu kilka rowerów i na szybko widziałem tam jakieś promo na Cube LTD PRO za 1000E. Rama alu i osprzęt SLX i XT. Były zarówno 27,5 jak i 29''. To bardzo dobra propozycja na osprzęcie, którego potencjału pewnie i tak nie wykorzystasz, typowe rowery MTB XC i do maratonów i ty chyba czegoś takiego szukasz. Jest jeszcze LTD Race na pełnym XT ale to już prawie 200E więcej, a i tak nie dają karbonowej ramy.

Tylny amor? Coraz mniej osób na maratonach to używa, jednak podnosi wagę roweru, a i koszta idą w górę. Za podobny amortyzowany rower do tego LTD Pro, trzeba by dać pewnie z 250E więcej.

10 przełożeń z tyłu to obecnie standard, ino patrzeć jak zrobią 11s w niższych grupach.

Odpowiedz
hej, gdybym 'kumala temat', nie byloby mnie tutaj ;). Przejezdzilam na giancie 12 lat, jestem pilotem wycieczek rowerowych w calej Europie, aktualnie utknelam z rodzina na Krecie, i to jest to, co kumam. Mam troche 'zelaza' w nogach, wiec nie przykladalm wagi
do tego,na czym jezdze. Teraz czas na cs nowego,warto dobrze wydac kase.

ARNi, powiem Ci jednak, ze wlasnie w tym momencie wrocilam ze sklepu i wlasnie TEN model mam zamiar kupic - cube ltd pro 27.5 z 2014 r. Pytalam o cube acid, ale sprzedawca twierdzi, ze LTD ma lepsza rame. Nie polecal mi w zwiazku z tym zadnego cannondale, o ktore tez pytalam. Zadnego karbona nie wezme, za drogi interes. :)

Odpowiedz
Same ramy karbonowe to minimum 400/500 euro, osprzet ok. 250/350E, a gdzie koła, opony, kiera, siodło itd. Takie rowery nowe jednak trochę kosztują, trzeba by poszukać świetnej okazji.
Moim zdaniem jeśli chodzi o ten sklep to dobrze wybrałaś model. Mając 182cm wzrostu jesteś w tej sytuacji, że i 27,5 jak i 29'' będą dla ciebie. Jeśli się przymierzyłaś do obydwu przesiadając się z małych kółek 26'' to nie dziwię się, że 29 wydawał się wielką kozą. Te uczucie szybko pewnie by minęło, ale średnie koło też będzie dla ciebie OK. Będzie Pani zadowolona ;-)

Odpowiedz
Polećcie mi ''górala'' do turystyki.
- tył sztywny (niestety - cena)
- koła 27,5 lub 29
- rama która zmieści oponki 2,8 - 3,0 (bo sztywny, bo w góry a nie do ścigania)
cena raczej do 2000 niż 6'ciu

Robi ktoś takie ustrojstwa?

Odpowiedz
Opony 2.8/3.0 wyklucza cena. Tu potrzebny system Boost, a więc są to nowoczesne rowery częstokroć +4/+8kzł.

Z praktyki można kupić zwykły rower, dać szersze obręcze np. 30mm i próbować założyć na to oponę 2.4. Tyle ci w zupełności wystarczy, bo uzyskasz balon ok. 60mm, a taki się zmieści do większości standardowych ram.

Góral do turystyki, to może ścieżkowca trail?
http://www.kross.pl/pl/2017/trail/dust-1-0

A jeśli nie, to chyba tradycyjny MTB np. R6/7 (27,5') lub B6/7

Rozmiar koła uzależnij od swego wzrostu, jak +180 to już raczej 29'', Traile robią chyba tylko w 27,5''

Bardzo fajną ramą w nowoczesnym systemie jest Dartmoor Primal Plus:
http://velo.pl/czesci/ramy/dartmoor/primal-plus
No ale tu już by trzeba składać samemu, ale w zamian otrzymał byś Boosta, opony 2.6/3.0 :-)

Odpowiedz
boost system to standard osi/piast, a mi chodzi po prostu o wystarczającą ilośc miejsca w ramie (szczególnie tylni widelec). To nie jest tak, że wcześniej nie stosowano szerokich opon i dopiero mavic to umożliwił poszerzając ośki.
Pewnie 2.4-2.6 w zupełności starczy, ale miejsca na błoto nigdy dość.

Odpowiedz
Z niemałego doświadczenia z różnych gór zapewniam Cię, że opony 2.2 (nigdy nie przekroczyłem tej wartości) w zupełności wystarczą. Mam za sobą słynne Danielki bodajże z 2001, gdzie nie o gumy szło, lecz o klocki;-)

Odpowiedz
m, za boostem poszły opony czyli rozmiar 27,5+/29+, a ty takie opony byś chciał czyli 2.6 do 3.0. Wątpię byś znalazł tradycyjną ramę w której na tyle zmieścisz oponę 65 i więcej mm bez skutków ubocznych. 62mm w tradycyjnym trailu powinno się zmieścić, a jest to wymiar opony 2.4. Problem w tym, że producenci różnie podchodzą do tych rozmiarów i najlepszą metodą jest danie odpowiednio szerokiej obręczy.

Odpowiedz
m - tak jak Arni pisał - za ta cene to sztywny trail/scieżkowiec:

http://www.commencal-store.co.uk/meta-ht...2x19265761
http://dartmoor-bikes.com/hardware/endur...primal-275
http://www.ns-bikes.com/clash,100,pl.html

Mudra - od 2001 ten sport troche poszedł do przodu: na obecne standardy opona 2.2 to w góry* takie ''minimum socjalne'' :P - na 2.2 czuję, ze jestem ograniczany.
-------------------------------------------
mmateusz

Odpowiedz
Mmateusz - jak piszesz, że od 2001 sport ten poszedł do przodu, to wzbudza to trochę mój sprzeciw, bo to pachnie potulną zgodą na to, co też producent wymyśli nowego i czy uda mu się do tych nowinek przekonać potencjalnego użytkownika. Na szczęście dodajesz później, że chodzi o Twoje indywidualne odczucia i tu jestem ostatecznie skłonny zgodzić się z Tobą.
Generalnie warto zacząć od rozeznania, co i w jakich górach ma się zamiar robić z bikiem i jakie ma się w nich obycie.

Odpowiedz
To jest najlepsze w tym Commencalu:
ALEXRIMS TD 19, double wall, 32 holes, 19 mm inner
19mm wewnątrz!!!!!! Standard sprzed 15 lat. Chude kiszki z tego wyjdą, a i o oponie szerszej niż 2.25 można praktycznie zapomnieć.

Tak powinien wyglądać nowoczesny ścieżkowiec:
http://www.1enduro.pl/bikeporn-dartmoor-...27-5-2017/
Obręcze 45mm!!! i opona 3''. Nie jest to koniecznością oczywiście, ale te 30/35mm i 2.6 balona powinno być. Niestety, ale tyle w tradycyjną ramę ma nikłe szanse się zmieścić, może 30mm i 2.4? Pytanie też, czy faktycznie potrzeba więcej? Więcej masy rotowanej, to większa mułowatość na przyspieszeniach wszelakich, a i po co dodawać sobie na podjazdy?
---
Edytowany: 2017-02-17 14:56:22

Odpowiedz
mmateusz - i właśnie dlatego (skoro minimum socjalne to 2.2) liczę, że są ramy mieszczące te 2,5 lub więcej, nie dlatego, że są dedykowane do specyficznych rozwiązań, czy wręcz fatbikeów, tylko np mają ten zapas ot, bez okazji ;)

Arni - koła łatwo wymienić na takie z szerszą obręczą, ważniejsze dla mnie jest to, czy rama pomieści oponę. Zalinkowany rower nieco przekracza mój zakładany budżet, niemniej dzięki.
-------------------------------------------
m

Odpowiedz
Arni - w pełni sie z toba zgadzam, ten Dartmoor ma w zasadzie wszystko, czego wymaga od ścieżkowca (poza amortyzacja tylnego koła oczywiście :P )
wystaje poza budżet m, wiec wkleiłem tego Commencal'a

niestety najczęstszym polecanym modelem roweru/zegarka/motocykla/nart/itp. jest model firmy ''dołóż x00 zł''
-------------------------------------------
mmateusz

Odpowiedz
witam,

chcę kupić rower mtb hardtaila, jeżdżę dużo i wszędzie, ale już nie skaczę. Miałam Meridę matt comp na widelcu axela i hamulcach magury, ale mi ukradli :( Nie ukrywam, że kochałam mój rowerek mega! i mam sentyment do tej marki.
Mam problem, bo chcę znowu mieć czerwonego bolida ;) a teraz jest problem znależć dobry rower w tym kolorze :(
na pewno chcę małą ramę 17-18'' i koła 27,5''- do agresywnej jazdy!
generalnie mają podobne parametry, ale CUBE jest w czerwieni (ale nigdy nie jeździłam na Cubach), a MERIDA jest trochę smutna w czerni :(
wiem, że szukanie roweru, pod kontem koloru słabo wygląda, ale dla mój rower musi mieć charakter!
może ktoś doradzi mi, który rowerek będzie lepszy?
podrzucam linki do konkretnych modeli, z tej samej półki cenowej.
https://www.cube.pl/rowery_2017/hardtail...ange-2017/
http://www.rowerymerida.pl/produkt1245/b...erida.html

Odpowiedz
Merida za bardziej agresywne geo ramy, korbę 2rz., opony zwijane. Reszta na identycznym poziomie.

PS. Daj sobie spokój z czerwonym, on wcale nie jest najszybszy, teraz najszybszy jest czarny mat lub jaskrawe zielenie i żółcie ;)
---
Edytowany: 2017-05-26 07:18:38

Odpowiedz
Za Meridą przemawia większa tarcza z przodu. Przy agresywnej jeździe przyda się.

Odpowiedz


Skocz do: