To forum wykorzystuje pliki cookie
To forum wykorzystuje pliki cookie do przechowywania danych logowania, danych o Twojej ostatniej wizycie, pliki cookie na tym forum śledzą również tematy, które przeczytałeś. Korzystanie z forum oznacza akceptajcę ustawień plików cookie. Możesz zmienić ustawienia plików cookie w dowolnym momencie w swojej przeglądarce.


Wymiana podeszwy w butach trekkingowych
#81
(22-12-2021, 14:05)braavosi napisał(a): Miałem w głowie przekonanie, że jest dość śliska. Będę wdzięczny za opinie Michała po jakimś dłuższym czasie.

Cytat:Jasne, damy znać jak się sprawuje Smile Chociaż nie wiem jak często Michał będzie je nosił, bo na zimę ma jeszcze Asolo, które lubi bardziej, a te miały być na sanki, bo mu w Asolo szkoda podeszwy (jak robimy 20 km na sankach, to jednak podeszwa się ściera)  Big Grin

A, to tu dobry ślizg jak najbardziej wskazany Wink

Złą grupa testującą o innych priorytetech widzę wybrałem Wink
Stare NGT było jak stary dobry narkotyk. Nowe - jak syntetyk nowej generacji - daje w czapę jeszcze mocniej  ;)
Odpowiedz
#82
(16-12-2021, 22:23)T Atomicus napisał(a): To gdzie uderzać i która podeszwę wybrać? I co oni wkleją nad podeszwę, tzn. w miejsce tej pianki, która się sproszkowała?

Pospamuje trochę, nie wiem czy Hanzel nagrał takie fiilmiki, ale i szewc pl tak. Podeszwy sa jednowarstwowe nieraz jest doklejana podpodeszwa tak jak to ma miejsce w drugim filmiku, np w Meindlach podpodeszwa jest plastikowa i nie jest ona odklejana, przy renowacji dokleja sie do niej podeszwę właściwą, natomiast w niektórych przypadkach jest doklejana podpodeszwa w zależności od modelu buta.

https://www.youtube.com/watch?v=xIH2_GcsU88
https://www.youtube.com/watch?v=OWe9q2mkRGI
Odpowiedz
#83
(16-12-2021, 22:23)T Atomicus napisał(a): To gdzie uderzać i która podeszwę wybrać? I co oni wkleją nad podeszwę, tzn. w miejsce tej pianki, która się sproszkowała?

Tak na prawdę to nic. Funkcją pianki jest amortyzacja i tego nie odzyskasz. Na filmikach widać, że w tych ecco razem z podeszwą i pianką trzeba było oderwać całą podpodeszwę, sztywnik, widać nawet masę korkową. I to trzeba było odbudować. W Kupczakach nie, więc tylko nakleił podeszwę. Ale nie taką jak była (lita guma, płaska od góry), tylko wyprofilowaną z pustkami w gumie. I w sumie ten plastikowo-gumowy stelaż z kratką wypełnia miejsce po piance.
Odpowiedz
#84
@piteros dzięki.
Widać, że podeszwa niezależnie od stopnia starcia idzie na stracenie. Ja w Wojasach (klon Kupczaków Combat 2) mam startą może w 2, góra 5%.
Zdjęcia z przed lat https://forum.outdoor.org.pl/index.php?topic=18843.0
Wykruszyła się pianko-guma z pod obcasa.
Oryginalna podeszwa Vibram Fuora była bardzo dobra. Pamiętam, że przy zejściu oblodzoną drogą z Hulskiego (Otryt) oddałem raczki koledze a sam śmigałem bez, czasami schodząc lekko na pobocze dla asekuracji, ale utrzymywałem tempo.
Co do naprawy nadal się zastanawiam. Cena to ponad dwukrotność kosztu zakupu.
Na razie ,,awaryjnie" zakupiłem Martes Arrow HIGH za 75 zł (proma).
https://sklepmartes.pl/mezczyzna/buty/ta...ack-martes
Wysokość taka sama, podeszwa miękka z bieżnikiem kiepsko trzymającym nawet na ubitym śniegu, dużo wstawek z syntetyku, etc. Waga z podwójnymi wkładkami 672 g.
Odpowiedz
#85
W moich Wojasach, także bodajże wz. 928, pianka zaczęła się kruszyć po 10 dniach, a po 14 dniach podeszwy w połowie odpadały. To były zupełnie nowe buty. Też 10 letnie. Uznałem, ze nowe buty, pasujące idealnie, za jedyne 250 zł to dobry interes, więc dałem do wymiany podeszw.
Jak dotąd 4 sezony zimowe wytrzymały.
Odpowiedz
#86
Cześć,

Przymierzam się do wymiany spodów w moich Engadinach i po wstępnym rozpoznaniu rozważa opcję dwóch firm - Hanzela oraz i-szewca. Niestety, Hanzel nie dość że kontakt z nimi jest utrudniony, to jeszcze nie daje jakiejkolwiek gwarancji na usługę, za którą mam zapłacić prawie 300 złotych, więc skłaniałbym się ku drugiej opcji. Tutaj jednak pojawia się pewna wątpliwość. Otóż i-szewc nie daje możliwości wyboru podeszwy i proponuje jedynie Vibram Ushbę. 

Przyznam się że, o ile słyszałem o Baltrze, to już o Ushbie kompletnie nic. Czy ktoś z Was ma może jakieś doświadczenie z tym modelem vibramu?
Odpowiedz
#87
Wymieniałem podeszwy w Engadin w Meindlu - cena podobna do Hanzela :

Koszt wymiany podeszw w butach kategorii B/C to ok 320pln (w skład usługi wchodzi również wymiana otoków, nowe wkładki i sznurówki i podstawowa konserwacja obuwia) plus koszty przesyłki powrotnej na terenie Polski ok 20pln
Odpowiedz
#88
(19-03-2019, 08:56)To nie jest robota i-szewca - nie posiada w ofercie podeszew Vibram Baltra.Z tego co kojarzę to dzieło Hanzela. napisał(a): Hej,

Buty wróciły od i-szewca, jestem bardzo zadowolony. Robota widać wykonana ładnie i szybciej niż deklarowali. Załączam fotki. Warto było je ratować, cholewka cała więc buty znowu na kilka lat chodzenia (mam nadzieję).
Podeszwa Vibram Baltra, miejscowe podklejenie gumowego otoka = 250 pln.
-------------------------------------------
Pozdrawiam, Tomek


[Obrazek: 6113-61-1.jpg]


[Obrazek: 6113-61-2.jpg]
Odpowiedz
#89
2 dni temu odebrałem od i-szewca, za Waszym poleceniem, Salewy Mtn trainer.
Robota wygląda na bardzo uczciwie zrobioną, zobaczymy jak z trwałością.
Odpowiedz
#90
(25-03-2022, 17:37)krogul napisał(a): 2 dni temu odebrałem od i-szewca, za Waszym poleceniem, Salewy Mtn trainer.
Robota wygląda na bardzo uczciwie zrobioną, zobaczymy jak z trwałością.

cześć krogul,
na jaką podeszwę wymieniają? Jaki wyszedł koszt wymiany?
Odpowiedz
#91
Koszt 260 + 15 kurier do mnie.
Nie znam się na modelach vibram, ale na taką (już chodzona) :
[Obrazek: IMG-20220327-002748.jpg]
Odpowiedz
#92
(27-03-2022, 00:33)krogul napisał(a): Koszt 260 + 15 kurier do mnie.
Nie znam się na modelach vibram, ale na taką (już chodzona) :
[Obrazek: IMG-20220327-002748.jpg]

Dzięki za info!
Odpowiedz
#93
Witam, 
Potrzebuję naprawić buty AKU Tribute GTX. Podeszwa Vibram zaczęła się kruszyć i odklejać. 
   
   
Sklep Hanzel odpowiedział mi: Niestety ale nie uda nam się wymienić podeszew w tym modelu z uwagi na wysoki stan podeszwy w części piętowej.

Wysłałem także zapytanie o naprawę do i-szewc. 
Gdzie jest możliwość naprawy takich butów?
Odpowiedz
#94
Możesz napisać do Ravena - dystrybutor AKU na Polskę - wysyłają do Włoch i tam wymieniają (koszt raczej spory bo ok 300zł)
Doradca ds. sklepu internetowego Mammut Polska, absolwent Turystyki i Rekreacji
Odpowiedz
#95
W moich Lowa'ch Terrano też tak odpadła podeszwa z przodu. Skręciłem na wkrętach + kropelka. Działało kilka miesięcy bez zarzutu.
Odpowiedz
#96
nie bardzo wiem co tu naprawiac bo z wygladu te buty nadaja sie tylko do jednego. placic za wymiane 250zl, jak za 500 pewnie kupisz na jakims alledrogo nowe
Odpowiedz
#97
(09-05-2022, 23:34)manaslu napisał(a): nie bardzo wiem co tu naprawiac bo z wygladu te buty nadaja sie tylko do jednego. placic za wymiane 250zl, jak za 500 pewnie kupisz na jakims alledrogo nowe

Może wyglądają słabo bo nie pucowałem ich do zdjęć, natomiast poza podeszwą są w bardzo dobrym stanie. Nie ryzykowałbym kupna używanych, choćby ze względu na to że sam czas niszczy buty. Te AKU niewiele były używane, ale guma i tworzywa piankowe mają to do siebie że parcieją z czasem.

Napisałem do Ravena, czekam na odpowiedź. Jestem w stanie przełknąć 300zł. Koszt nowych to 650zł.

Dzięki za pomysł ze śrubą Wink
Odpowiedz
#98
Ostatnio w moich Asolo TPS 535 kupionych w 2016 roku zaczęła rozklejać się podeszwa. Rozważałam jej wymianę w Hanzelu lub u i-szewca, ale okazało się, że Asolo również oferuje taką usługę:
https://www.asolo.com/en/content/10-resoling-service
Jest co prawda droższa niż w Polsce, Asolo życzy sobie za to 65 EUR + koszty odesłania butów (w zależności od kraju, mnie wysyłka do Niemiec kosztowała 20 EUR), ale stwierdziłam, że może jednak warto oddać je do naprawy do producenta, który wymieni podeszwę na idealnie dopasowaną (z tego co pisali nie jest identyczna jak poprzednia, bo w międzyczasie coś zmienili).
Poniżej zdjęcia butów przed i po wymianie podeszwy. Oprócz wymiany podeszwy buty dostały nowe wkładki, sznurowadła i dorobiono im otok z przodu, bo skóra tam była już trochę zniszczona. Otok to jedyna rzecz, której mi w tych butach brakowało więc teraz są już naprawdę idealne (chociaż z otokiem wyglądają troszkę gorzej) Wink Całość wygląda solidnie.


Załączone pliki Obrazki
                               
Odpowiedz
#99
Wyglądają jakby miejskiego crossovera przerobili na rasową terenówkę Wink
Odpowiedz


Skocz do: