To forum wykorzystuje pliki cookie
To forum wykorzystuje pliki cookie do przechowywania danych logowania, danych o Twojej ostatniej wizycie, pliki cookie na tym forum śledzą również tematy, które przeczytałeś. Korzystanie z forum oznacza akceptajcę ustawień plików cookie. Możesz zmienić ustawienia plików cookie w dowolnym momencie w swojej przeglądarce.


Wady produkcyjne szpeju grożące zdrowiu lub życiu
#1
Jako że to już któraś z kolei wpadka przy produkcji szpeju, postanowiłem założyć nowy wątek, który będzie służył do umieszczania tego typu informacji.

Na początek ''camaloty'' Omega Pacific:
http://www.alpinist.com/doc/web08x/newsw...inspection< br />

I w ramach przypomnienia wady raków Petzl Sarken:
http://www.petzl.pl/zwrot_sarken.html

Poza tym wadliwa seria karabinków Salewa:
http://www.oeav.at/portal/Home/News/2008...abiner.php

Odpowiedz
#2
Świeżutki towar:
http://www.alpinist.com/doc/web08x/newsw...inspection

Odpowiedz
#3
Teoretycznie nie jest to duże zagrożenie, ale dla porządku - w tym wątku.

Informacja od Petzla
http://www.petzl.pl/akumulatorki_MYO_uzytkownik.pdf

''W związku z rozwojem i wzrostem parametrów
akumulatorków AA/LR6 (zwłaszcza większego napięcia), w pewnych przypadkach intensywne używanie akumulatorków w latarkach czołowych
z serii MYO może spowodować problemy z jakością i bezpieczeństwem.
Gdy latarka czołowa jest używana z akumulatorkami, w razie zwarcia kabla łączącego pojemnik na baterie z latarką mogą powstać iskry, kabel może się stopić i zapalić. Jest to potencjalne ryzyko oparzeń dla
użytkownika.


Ilość zanotowanych przypadków jest bardzo niska, stanowi 0.004 % ogółu sprzedanych MYO. Niemniej jest to powyżej naszych standardów niezawodności i bezpieczeństwa. W związku z powyższym Petzl zdecydował się ostrzec swoich klientów i podjęć odpowiednie kroki zaradcze.

UWAGA:
- Informacja ta dotyczy wszystkich latarek czołowych MYO wyprodukowanych do końca czerwca 2008. W wyżej wymienionych latarkach można używać wyłącznie baterii alkalicznych.
Akumulatorki AA/LR6 są zabronione.
- Od lipca 2008 wdrażane są modyfikacje do modeli MYO, dzięki którym będą one kompatybilne z akumulatorkami AA/LR6.''
-------------------------------------------
bo ja tu w zasadzie jestem Ten Zły ]:->

Odpowiedz
#4
Simba:
1.Kabel pracuje, jest ciągle w ruchu,
2.izolacja wewnętrzna kabla w Petzlu stoi na bardzo niskim poziomie
3.Akusy dają o wiele większy prąd przez pierwsza sekunde

Gdy połączysz wszystkie trzy czyniki masz stopienie w dobrym przypadku, a w złym spalenie.

https://ngt.pl/thread-5886.html

Odpowiedz
#5
Z tego co piszesz wynika, że ''w pierwszej sekundzie'' powinienem zgiąć kabel w odpowiedni sposób i w odpowiednim miejscu (w którym przetarła się izolacja?? A może izolacja całkiem nie izoluje? Generalnie to z elektryką/elektroniką jestem trochę na bakier, ale mam jeszcze takie pytania:

Robiłeś charakterystykę I(t) w ''dowolnym miejscu'' latarki dla jakiś akumulatorów i dla porównania baterii alkalicznych? Od jak dawna używasz Myo XP?

Odpowiedz
#6
MyoXp belt od grubo ponad roku ale to nie ma znaczenia

To jest akurat nie fart, na forach których podałem są w sumie 3 przypadki, ja nie mowie że to w każdej Petzlowskiej się tak dzieje. Charakterystykę rozładowawczą baterii/aku masz na stronie producenta, możesz też poszukać na CPF jak chcesz to bardzo sprawdzić :)

Izolacja z racji tego jak się nazywa izoluje, ale gdy prąd przepływa o dużym prądzie przez cienki kabel, rozgrzewa go, ten topi izolacje.. Oczywiscie mechaniczne zmeczenie materiału ma też znaczenie, zresztą weź jakiś plastik i zginaj go, jeden peknie od razu a drugi po 4000 razy ...
-------------------------------------------
Jak to mówi Lex Wolność to outdoor i bokserki

Odpowiedz
#7
Hmm, przez Twoje linki trafiłem tylko na charakterystyki U(t) obliczone dla różnych wartości prądu. Chciałem po prostu poznać podstawy twierdzenia o ''pierwszej sekundzie'', dlatego zapytałem ;-). Sądzę, że aby coś prognozować, należałoby znać:

- faktyczny czas ''zwiększonego'' prądu względem baterii alkalicznych (i wartość tego prądu)
- różnice w temperaturze przewodu w przypadku baterii alkalicznych i aku NiMH (można obliczyć znając prąd i skład przewodu)
- wreszcie temperaturę topnienia izolacji i jej przewodność cieplną
- grubość izolacji

Wtedy możnaby się pokusić o obliczenie średniej ilości włączeń po których następuje zgon izolacji. W innym wypadku pozostaję przy informacji ''4 przypadki na 100 000'' i nie odkładam akumulatorów do szuflady ;-).

Inna sprawa, że zapewne do gry wkracza tutaj układ sterujący diodą - najlepiej byłoby wszystko zmierzyć, a nie prognozować.

Swojej lampeczki używam bardzo często od przeszło 3 lat, cały czas na aku. Może uda mi się jakimś sposobem ''zdiagnozować'' kabel kiedy wrócę na uczelnię, ale jakoś wątpię w rychłą śmierć światełka.

Sądzę, że dalsza dyskusja nie ma wielkiego sensu. Ja podchodzę do sprawy teoretycznie (może nawet nieco bagatelizuję), Ty jak sądzę już wyjąłeś aku z pojemnika na baterie i zmniejszyłeś prawdopodobieństwo wypadku do 0/100 000.

Dobrze było wymienić się poglądami i przystępuję do kasacji za chwil kilka ;-).

-------------------------------

Nie jestem pewien czy ostatnie 3 posty coś wnoszą do tematu, może powiedzcie drodzy Forumowicze co o tym sądzicie (za pośrednictwem łapek).
---
Edytowany: 2008-09-19 23:08:49

Odpowiedz
#8
Simba poniżej link dla ferelnego egzemplarza (8 post od góry) , a my zastanawialiśmy sie co moglo być przyczyną... Swoja drogą to Walter ma zaj... tego pecha , albo szczęscie - zależy jak patrzec... może niech w totka zagra :D
http://www.outdoor.org.pl/forum_stare/vi....php?t=313

Odpowiedz
#9
Powoli zaczynam się przekonywać...

Odpowiedz
#10
fu,ck ze tez nie ma opcji cytowania :/

''
- faktyczny czas ''zwiększonego'' prądu względem baterii alkalicznych (i wartość tego prądu)'' Tak jak mówiłem strony producentów, tam je wszystko

różnice w temperaturze przewodu w przypadku baterii alkalicznych i aku NiMH (można obliczyć znając prąd i skład przewodu)

Ale po cio Ci temperatury Simba, przeta zwarcie powstaje w wyniku zniszczenia wewnetrznej izolazcji

- wreszcie temperaturę topnienia izolacji i jej przewodność cieplną
po kiego licho Ci przewodność cieplna ?

Ja również jadę na enelopach i nie zmienię ich na alkaliczne, ja tylko chciałem dać do wiadomości że taka sytuacja jest możliwa

''Ty jak sądzę już wyjąłeś aku z pojemnika na baterie i zmniejszyłeś prawdopodobieństwo wypadku do 0/100 000.'' a toć nie wiem co ma znaczyć :D się długo nad tym zastanawiałem ale sensu w tym brak absolutnego :/
-------------------------------------------
Jak to mówi Lex Wolność to outdoor i bokserki

Odpowiedz
#11
''Ale po cio Ci temperatury Simba, przeta zwarcie powstaje w wyniku zniszczenia wewnetrznej izolazcji''
Po to żeby policzyć jak bardzo nadtapia się rzeczona izolacja przy każdym włączeniu.

''po kiego licho Ci przewodność cieplna ?''
Po to żeby wiedzieć, jak szybko izolacja się nagrzewa, czyli w jakim stopniu zdąży zareagować na ''poniżejsekundowe'' impulsy zwiększonej temperatury (przewody z reguły temperaturę przewodzą dobrze, zakładam że tutaj jest podobnie).

''a toć nie wiem co ma znaczyć :D się długo nad tym zastanawiałem ale sensu w tym brak absolutnego :/''
Z Twoich wypowiedzi wywnioskowałem, że jesteś za wymianą aku na baterie alkaliczne. Po wymianie ryzyko omawianego wypadku jest zerowe, tyle ;-).

Odpowiedz
#12
Ja może trochę to źle ubrałem w słowa

Żeby zwarcie mogło powstać najpierw izolacja musi zostać naruszona, wtedy dopiero może zacząć się topić/tlić izolacja

Ja śmigam na zmianę.. raz na tym raz na tym
-------------------------------------------
Jak to mówi Lex: wolność to Outdoor i bokserki

Odpowiedz
#13
''Żeby zwarcie mogło powstać najpierw izolacja musi zostać naruszona, wtedy dopiero może zacząć się topić/tlić izolacja.''

Si si, cały czas o tym mówię mówię, przecież nie interesuje mnie w jakim tempie będzie mi się jarać latarka :). Naruszenie może być albo mechaniczne (moim zdaniem wątpliwe) albo powolne nadtapianie z powodu wyższej temperatury przewodu, spowodowanej większym prądem ''podczas pierwszej sekundy'', jak to ująłeś wcześniej.

Natomiast jeżeli twierdzisz, że temperatura jest wystarczająca aby stopić izolację TYLKO podczas zwarcia, to oznacza, że:
- faktycznie źle Cię zrozumiałam
- izolacja musi być uszkodzona mechanicznie, żeby doszło do zwarcia. I w takim wypadku prawdopodobieństwo jest, jak dla mnie, znikome.
- cała dyskusja z 6 ostatnich postów jest bezprzedmiotowa ;-)

Jak mówiłem, na elektryce się nie znam - założyłem więc, że 1.2V zamiast 1.5V wsadzone do Myo XP jest w stanie rozpuszczać izolację za pośrednictwem przewodów (bo mi się zdawało, że tak wynika z Twojej wypowiedzi).

Odpowiedz
#14
No proszę, nie wiedziałem że robiąc zwarcie akumulatorków 1.2 V mam tak potężną broń, drżyjcie wilki i niedźwiedzie. Teraz wyposażony w baterię 4 Aku jestem groźny (dla otoczenia i dla siebie :)
-------------------------------------------
Fajnie będzie!

Odpowiedz
#15
a ja nie mam zamiaru sie zastanawiac co i jak i dlaczego w poniedzialek ide oddac swoja myo 3 do reklamacji w celu usuniecia ukrytych wad...
-------------------------------------------
http://www.canyon-tech.com/products/sports/

Odpowiedz
#16
Simba
dyskusja bez sensu, przeczytaj torchę artykułów o bateriach/akumulatorach, przewodnictwie elektrycznym i wtedy dojdziemy do jakiegoś konsensusu. Miło że sam przyznajesz że nie masz wiedzy w tym temacie, przynajmniej można prowadzić zdrową dyskusje. BTW zatraciłem cały kierunek wypowiedzi już nie wiem o co się kłócimy ale szczerze mówić to już mi się nie chce

kazzperr> nie masz po co iść reklamować..... mozesz iść jak Ci się zjara i wmówić im że miałeś tylko alakaliczne baterie
-------------------------------------------
Jak to mówi Lex: wolność to Outdoor i bokserki

Odpowiedz
#17
Ok, zakończmy sprawę w takim razie, każdy zrobi co uzna za stosowne i tak ;).

Kazzper, czytałeś instrukcję? Jest tam napisane, że nie wolno używać z akumulatorami (przynajmniej u mnie było).

Odpowiedz
#18
Markery dedykowane do oznaczania środka liny mogą obniżyć jej ''zdolność do absorpcji energii'' (czyt. siłę graniczną) nawet o 50% (!):

http://www.theuiaa.org/upload_area/files...imbers.pdf

Odpowiedz
#19
brzmi groźnie. . . ale coś jakoś mało trupów od tego:) Jak to dobrze, że mam liny oznaczone przez producenta. . .

Odpowiedz
#20
Czy ktoś wie coś o sarkanach. Czy obecne w sprzedaży są już OK.
ed- ort
---
Edytowany: 2008-11-24 19:42:31

Odpowiedz


Skocz do: