To forum wykorzystuje pliki cookie
To forum wykorzystuje pliki cookie do przechowywania danych logowania, danych o Twojej ostatniej wizycie, pliki cookie na tym forum śledzą również tematy, które przeczytałeś. Korzystanie z forum oznacza akceptajcę ustawień plików cookie. Możesz zmienić ustawienia plików cookie w dowolnym momencie w swojej przeglądarce.


[Recenzja] Rock Pillars Moab Gym
#1
OPIS PRODUKTU:

waga 425g
materiał skóra naturalna
podeszwa wewn. THERMOPAT1,3 mm
podeszwa 4 mm VISION 227
czubek 2.5 mm VISION 228

-----------------------------------------------------------------
RECENZJA:

DATA RECENZJI:
20-01-2008, 14:22

Są to moje pierwsze buty wspinaczkowe. Używam ich od czterech miesięcy(min 2 razy w tyg.). Kupiłem je ze względu na korzystną cenę. Używałem jak na razie tylko na panelu. Buty mimo, iż rozmiarówka producenta jest już wspinaczkowa, kupiłem półtora numeru za małe. Wolę mieć bardziej ciasny niż wygodny but. Buty dość mocno się rozbiły i teraz kupił bym jeszcze mniejsze. Podeszwa jest płaska. Jest to but przeznaczony dla początkujących, więc nie należy od niego zbyt dużo wymagać. Czubek dość szybko się ''stępił'' i kiepsko stoi się na małych stopieńkach. W większym przewieszeniu trudno utrzymać nogi przy ścianie. Jest to wynik zarówno kształtu czubka, płaskiej podeszwy jak i zużycia czubka. Buty są dość wygodne, choć to zależy też od stopy. Moja pięta nie dochodzi dokładnie do końca buta, ale to też zależy pewnie od stopy. Buty mają skłonność do ''łapania'' brudu i przykrego zapachu. Co gorsza nie udało mi się opatentować metody skutecznego ich czyszczenia. Wadą w moim odczuciu są sznurowadła. Znacznie wygodniej było by z rzepami(model velcro jest niewiele droższy). Lepiej by było z dwoma tasiemkami do zakładania. Niestety gym\'y posiadają tylko jedną. Po trzech miesiącach podeszwa na czubku jednego buta zaczęła się rozklejać.

Zalety:
-Cena
-Wygoda

Wady:
-Szybko zużywający się czubek
-Sznurowadła utrudniają zdejmowanie
-Tylko jedna tasiemka do zakładania
-Po trzech miesiącach zaczęły się rozklejać
-Słabo stoją na małych stpopieńkach


Podsumowując jest to but dla początkujących, ale polecam raczej uzbierać trochę więcej pieniędzy i kupić coś lepszego.


[Obrazek: 1394_2.jpg]


Odpowiedz
#2
DATA RECENZJI:
20-01-2008, 16:20

Jeżeli o mnie chodzi to butów gorąco nie polecam. Po rekreacyjnym wspinie na ścianie (1-2 razy w tygodniu) od listopada do maja i dwóch wyjazdach w skały takie oto rzeczy się stały:





- odkleiła się guma po bokach (to już po miesiącu - reklamowałem je z tego powodu)
- skóra się ''popruła'' wzdłuż szwów przy sznurowadłach oraz przy łączeniu z gumą (po boku). Szyłem je chyba ze trzy razy.
- czubek się przetarł na wylot
- rozciągnęły się chyba o 5 numerów
- mimo wietrzenia i innych zabiegów po każdym treningu w środku zalęgły się grzybki (but nie ma wyściółki, stopa styka się bezpośrednio ze skórą). Oczywiście potem wspinałem się już tylko w skarpetach ;-).

Poza tym buty mają:
- beznadziejny czubek
- kiepskie tarcie
- zbyt miękką podeszwę do krawądkowania
- piętę kiepską da haczenia (w połączeniu z rozciąganiem i śliskością grzybków skutkuje to zdejmowaniem buta ze stopy)

Po tych jakże dramatycznych doświadczeniach przesiadłem się na 5.10 Anasazi ;-)



Odpowiedz
#3
DATA RECENZJI:
20-01-2008, 23:11

Używam od półtora roku, w praktyce będzie to z 6-9 msc wspinu na panelu minimum raz w tygodniu. Poza tym opinia na podstawie przynajmniej kilku znajomych, którzy również używają. Podeszwa faktycznie zaczęła się po jakiś 3 miesiącach odklejać, ale...nie odkleiła się :) Bardzo się rozbijają przez co trzeba kupować minimum numer mniej niż się nosi, ale potem fajnie przylegają do stopy. Sznurówki w tak tanim modelu to moim zdaniem dobry pomysł. Mimo, że parę razy na dłużej mi zawilgotniały żadnych grzybków nie uświadczyłem. Aha - no i były ze mną 9 dni łącznie w skałach, podczas kursu skałkowego w jurze i sokolikach - dały radę :)

Cud to to nie jest, ale za te pieniądze buty na panel jak najbardziej, dla początkujących i mniej zaawansowanych.

Plusy:
+ cena
+ moim zdaniem zużywają się tak samo lub nawet wolniej niż droższe buty (a panel zdziera niemiłosiernie)

Minusy:
- cała masa, których początkujący wspinacz i tak nie uświadczy



Odpowiedz
#4
Jeżeli o mnie chodzi to butów gorąco nie polecam. Po rekreacyjnym wspinie na ścianie (1-2 razy w tygodniu) od listopada do maja i dwóch wyjazdach w skały takie oto rzeczy się stały:

- odkleiła się guma po bokach (to już po miesiącu - reklamowałem je z tego powodu)
- skóra się ''popruła'' wzdłuż szwów przy sznurowadłach oraz przy łączeniu z gumą (po boku). Szyłem je chyba ze trzy razy.
- czubek się przetarł na wylot
- rozciągnęły się chyba o 5 numerów
- mimo wietrzenia i innych zabiegów po każdym treningu w środku zalęgły się grzybki (but nie ma wyściółki, stopa styka się bezpośrednio ze skórą). Oczywiście potem wspinałem się już tylko w skarpetach ;-).

Poza tym buty mają:
- beznadziejny czubek
- kiepskie tarcie
- zbyt miękką podeszwę do krawądkowania
- piętę kiepską da haczenia (w połączeniu z rozciąganiem i śliskością grzybków skutkuje to zdejmowaniem buta ze stopy)

Po tych jakże dramatycznych doświadczeniach przesiadłem się na 5.10 Anasazi ;-)
-------------------------------------------
Ktoś jeszcze ma ochotę na Rock Pillars? ;D

Odpowiedz
#5
faktycznie, mało trwałe butki - jak chyba wszyskie Rock Pillarsy - ale szkoda że recenzja tak krótka, bo wielu ludzi się nimi interesuje..

Odpowiedz
#6
A mi dobrze służą/służyły i jak ktoś szuka tanich butów na początek przygody ze ścianką to polecam zawsze. (w skały już tak bardzo się nie nadają - nawet dla początkujących - ale ciągle dają radę)

Zwłaszcza, że na panelu każdy but szybko się zużywa. Chyba, że dla początkujących macie inne propozycje? Trwalsze i o bardziej konkurencyjnej cenie?

Odpowiedz
#7
tak też rock pillarsy tylko Red Rock

http://www.climbshop.pl/redrock.php

mój kumpel miał te buty i świetnie sie spisywały w czasie kiedy był początkujący, a nawet i potem. Wspinał sie w nich głównie na panelu 2 - 3 razy w tygodniu przez 2 sezony a buty jeszcze sie trzymały.
-------------------------------------------
i to tyle

Odpowiedz
#8
Puszka
2008-01-21 18:07
puszkangt@go2.pl
Zgodze sie z RedBullem. Dobra cena na początek, minusów amator nie uswiadczy. Wspinam sie od 1,5 roku, panel raz w tygodniu, kilka razy outdoor. Kupiłem duży rozmiar, bo w zbyt ciasnych nie wytrzymam dłuzej jak 10 minut, a jestem totalnym amatorem, wiec nie wykorzystam tej ciasnoty w celu poprawienia mozliwosci wspinaczkowych.
Guma sie starła tyle, ile kazda inna guma (ma sie w koncu scierac :) )
skóra się trzyma w całosci. Wczesniej wspinalem sie w obciętych korkerach i zakupu rock pilarsow nie zaluje ;)
kolega mial model niebieski, swietnie barwi wszystko na kolor blue, stopa potem wygląga jak sinica

~Bakero
2009-12-12 15:28
Smigam w tych butach juz 2 rok 1,5 roku raz w tyg i pol 2x i powiem ze jak na taka cene to sa to bardzo dobre buty dla poczatkujacych rozkleily sie owszem ale po ponad roku ze wzgledu na to iz troskliwie ''technicznie'' stawialem stopy wiec zuzycie nie bylo tak agresywne.To ze ciezko sie sciagaja mi nie przeszkadza nie po to je zakladam zeby je zaraz sciagac a sa na tyle wygodne ze mimo iz kupilem przy 44 but 42,5 bol stop odczuwam dopiero po 2,5 godzinie mimo to polecam max do 1 rozmiaru mniejsze. Ogolnie jak na ta cene na prawde nie ma sie za bardzoi do czego przyczepic no moze faktycznie kiepsko trzymaja sie malych dziorek i oblych stopienkow krawadki calkiem niezle bo juz mam je rozklejone a dalej idzie ustac. ogolnie polecam poczatkujacy na pewno beda mieli ucieche bo od skali IV do VI+ na wszystkim sobie poradza.
-------------------------------------------
Przeniesione przez administratora

Odpowiedz
#9
meev
2010-11-26 14:41
Używałem tych butów od 3 miesięcy, na panelu 2x w tygodniu i w Jurze kilka razy. Obecnie przymierzam się do zmiany.

+ bardzo wygodne
+ dobrze obejmują stopę od pięty po czubki palców - nic się nie przesuwa, nic nie pręży
+ nic się nie odkleja, nic nie pruje
+ nie śmierdzą
+ korzystna cena

+- rozbiły się o 0,5-1 numer, zyskując na wygodzie, nie zmieniając trzymania

- szybko straciły czubki
- słabe tarcie zarówno na panelu jak i w skale
- słabe na krawądkach
- guma na podeszwie bardzo szybko łapie brud - konieczne mycie po każdym wspinodniu
-------------------------------------------
Przeniesione przez administratora

Odpowiedz


Skocz do: