To forum wykorzystuje pliki cookie
To forum wykorzystuje pliki cookie do przechowywania danych logowania, danych o Twojej ostatniej wizycie, pliki cookie na tym forum śledzą również tematy, które przeczytałeś. Korzystanie z forum oznacza akceptajcę ustawień plików cookie. Możesz zmienić ustawienia plików cookie w dowolnym momencie w swojej przeglądarce.


Wyprawa w Alpy / na Mont Blanc - sprzęt, porady, co i jak
według informacji z 2008 roku Tete Rousse zamykane jest 28 wrzesnia, a Gouter 30 września. odpowiednio są otwierane 1 czerwca (tetrus) i 15 czerwca (Gouter)

podejrzewam ze te terminy mogą się nieco różnić w tym roku, więc podam jeszcze:
04.50.54.40.93 - numer do Goutera (kierunkowy na francję sobnie sam znajdź ;) )


@Spin - tak jak mówisz, na kurs warto pójść i stanowi on istotna część wiedzy. szczególnie, jesli mowa o kursach wg. programu pezety. niemniej, nie jest to rozwiązanie idealne - choćby przez same koszta...
Nie zmienia to faktu, ze w tym roku mam zamiar się wybrać, dla uściślenia i skodyfikowania wiedzy ;)
---
Edytowany: 2009-07-20 12:23:33

Odpowiedz
Na kursie jest miedzy innymi wyciaganie ze szczeliny lodowcowej, ktora to umiejetnosc jest dosyc przydatna na takie wycieczki. Robilismy to wyciaganie przez pol dnia, ja tego pozniej nie powtarzalem i szczerze powiedziawszy jakbym mial taka akcje to nie wyobrazam sobie kierowania ludzmi ktorzy tego nie cwiczyli, watpie nawet czy sam bym umial niektore dzialania wykonac - jednym slowem kurs to dopiero poczatek, potem i tak trza sie solidnie przygotowac. Jesli mowimy o naprawde bezpiecznym lazeniu :)

Odpowiedz
co do rezerwacji schronisk.. bez sensu sprawa: trzeba rezerwowac pare miesięcy przed wyjazdem. Nigdy nie wiadomo jak się rozłoży pogoda, więc moim zdaniem lepiej od razu nastawić się na namiot

Odpowiedz
semow, stąd idea kursu. Kasa kasą, ale na własnym bezpieczeństwie nie ma co oszczędzać, stara prawda.
To jeszcze dla jasności dodam, że nie celem jest robienie takie kursu, by w następnym roku stanąć na MB :)
-------------------------------------------
Bartolini

Odpowiedz
Ja bym ten kurs zrobił z chęcią, i o jego zasadności nikt mnie nie musi przekonywać. Ale finanse + odległość i czas czynią to cholernie trudnym do zrobienia dla mnie.
-------------------------------------------
Pies i nóż najlepszym przyjacielem człowieka.

Odpowiedz
a na pole (namiot) nie trzeba mieć rezerwacji? i ile w ogóle kosztuje? a i może macie jakieś dobre miejsca na parking bo podobno wszystko płatne i to sporo.

Odpowiedz
Zimowy kurs turystyki wysokogorskiej zrobilem w marcu. Fajna sprawa ale nie przecenialbym tego. Taki kurs daje wyobrazenie o asekuracji ale czy przygotowuje do samodzielnej akcji wyciagania ze szczeliny? Tu mam watpliwosci. Dlatego na Blanca wybralem sie w tym roku tez z Kilimanjaro (nie placa mi za ten tekst). Taka forma wyprawy zwalnia z obowiazkow zlatwiania rezerwacji schronisk i na szczyt idzie sie z kims kto juz tam byl wiele razy i wie co na co uwazac. Sam Blanc nie jest trudnym szczytem wymaga jedynie nieco kondycji czy wytrzymalosci. Z mojej wyprawy wszyscy dali rade wiec uwazam ze prawie kazdy moze tam isc.

Odpowiedz
namiot rozbijasz za friko przy teterusse na polu - gdzie popadnie. Niektorzy wbrew prikazom rozbijaja się przy goutierze. Auto zostawiasz na parkingu za friko ''przy wyciągu do pociągu'' na stacje bellevue czy jakos tak

Odpowiedz
Dzieki Ludz za info o schroniskach ale raczej nie zadzwonie tam z tego wzgledu ze prawdopodobnie nie dogadam sie.Slyszalem opinie ze jak nie znasz francuskiego chocby podstaw to ciezko jest tam sie dogadac z francuzami.Podobno nawet jak znaja angielski to niechetnie do tego sie przyznaja...ot taka ich narodowa duma.
Czyli prawdopodobnie za rada Puszki skorzystam z namiotu,zreszta i tak w pazdzierniku schroniska beda zamkniete a wiec na nic mi z rezerwacji ;-)
---
Edytowany: 2009-07-20 20:13:59
-------------------------------------------
Adam

Odpowiedz
z obsługą schronisk po angielsku dogadasz sie spokojnie
pozdr

Odpowiedz
da się rozmawiać po angielsku, jakby co - praktykowałem ;)

co do kursów, to MSZ prawda jest taka - daja podstawy tego co można robić. ważniejsze od ślepego przyswojenia sobie technik/patentów (przenoszenie obciązenia na stanowisko, metoda U, flaszencug, etc) jest _zrozumienie_ mechaniki tychże.
W kwietniu pojechałem na 1 dzień w skałki poćwiczyć gdzies z boku tego typu sztuczki magiczne, podczas gdy ostatni kurs kończyłem siakoś 2 lata temu. Efekt taki, że wsyzstko poszło za pierwszym razem, z drobnymi zgrzytami, ale robiłem to uważnie i jak na standardy techniki ratunkowej - zbyt wolno. po trzeciej próbie było wszystko ok, sprawa była wręcz odruchowa.
---
Edytowany: 2009-07-20 20:27:57

Odpowiedz
do listy sprzętu spina dodał bym kapelusz chroniący od słońca jakiś lekki i oddychający nic lepszego nie ma patrz avatar nocnego :D


na marginesie :
spinles napisał że miał na wyposażeniu miedzy innymi
- getry termoaktywne
a wg. tego tu
http://swo.pwn.pl/haslo.php?id=9647

to raczej damski ciuszek - lol
no chyba że w piłę chciał na lodowcu pograć to odszczekuje lol-a
---
Edytowany: 2009-07-29 16:49:25
-------------------------------------------
Łobuz

Odpowiedz
jak tam, Ina, wlazłaś??

Odpowiedz
Dokładnie tak jak mówi Ludź.
Lepiej cos zrozumieć, niż nauczyć się na pamięć bo i tak za miesiąc się zapomni.
Zresztą sam mi to wytłumaczył :)

Odpowiedz
Puszka miałam jechać w drugiej połowie września, ale zgodnie, całą ekipą stwierdziliśmy, że najpierw jakieś 4 tysi wspólnie, a potem MB :)
-------------------------------------------
ina

Odpowiedz
mozna jedno i drugie !! trzymam kciuki tak czy owak

Odpowiedz
Nie chcę już zakładać nowego tematu więc podłączam sie pod ten.. Mam pytanie do szanownego grona czy ktoś z was był na Blanc`u po drugiej połowie października lub w tej okolicy? Jeżeli tak to jaką ilość śniegu zastał? jakie warunki wtedy tam panują zazwyczaj? Jest szansa na pogodę czy śnieg dyma całymi tygodniami?? Chciał bym się dowiedzieć jak najwięcej ponieważ planuje wyjazd w okolicy tego terminu..

Odpowiedz
pytanie:
jak ciepło należy się ubrać na Blanca w lecie?
czy bielizna + 3 polary 100' + gore wystarczy ?
wiem, ze zalezy to od warunkow, ale chociaż rząd wielkosci chcialbym znac.
-------------------------------------------
mk

Odpowiedz
sam nie byłem ale kolega był w lipcu i używał bielizna + 2 x Polarek Quechuy 50 + Marmot Genesis i ponoć było ok... Ale niech się wypowie ktoś kto sam był.

Odpowiedz
mk osobiście MB robiłem ubrany w następujące ciuchy (raz w lipcu i raz w sierpniu):
- koszulkę zimową Brubeck z Thermo Body Guard
- polar z Decathlonu - Forclaz 50
- kurtka z Windstoppera - HiMountain: Stormy Pass
- kurtka membranowa - Vaude: Alpinist / HiMountain: Superior
- getry polarowe z Tecnopile
- spodnie membranowe - Mammut: Zenith / HiMountain: Impulse PRO
- bokserki Brubeck Fit Body Guard
- skarpetki Bridgedale Trekker
- buty Meindl Alpine Crack

- rękawiczki Black Diamond: Midweight
- rękawice Mammut Zermatt
- czapka nieprzewiewna z Soft Shella
- lekki kapelusz na podejście

W plecaku miałem jeszcze sweter puchowy Pajaka: Eskimo

Aha numer do schroniska Tete Rousse: 04 50 58 24 97
---
Edytowany: 2009-09-28 21:22:09

Odpowiedz


Skocz do: