To forum wykorzystuje pliki cookie
To forum wykorzystuje pliki cookie do przechowywania danych logowania, danych o Twojej ostatniej wizycie, pliki cookie na tym forum śledzą również tematy, które przeczytałeś. Korzystanie z forum oznacza akceptajcę ustawień plików cookie. Możesz zmienić ustawienia plików cookie w dowolnym momencie w swojej przeglądarce.


Bagażnik dachowy / belki / box / uchwyt na rowery
#21
Ten uchwyt thule znam, jest bardzo dobry, ale nie wiem czy jest sens kupowac tak drogi uchwyt szczegolnie na 2000km. Ponizej 200zl kupisz rownie solidny tyle ze stalowy uchwyt thule freeride ktory nie wyglada tak bajerancko, a trzyma rowery solidnie i jest prosty w montazu (bez narzedzi), cos z wygladu jak uchwyt MB.
Ja montuje freeride'a na belkach montblanc (nie pamietam jaki model) i spisuje sie zestaw bardzo dobrze. Belki sie bardzo latwo i szybko montuje i co fajne bez narzedzi.
-------------------------------------------
yaro http://www.panoramio.com/user/90763

Odpowiedz
#22
yaro w sumie czekalem na Twoją wypowiedź. Tak racja lektura for www utwierdza mnie że freeride to tez dobry wybór ale nadal drążę po sieci temat tego modelu na klapę

belki masz MB RF20 zapewne bo widzę że to 99% sprzedaży ... czarne czy alu? poza wagą jakie to ma znaczenie? Stabilizacja ladunku wg mnie taka sama
---
Edytowany: 2010-06-30 15:28:41

Odpowiedz
#23
Ja mam czarne (ze zdjecia to taki jak podales). Roznica jest chyba taka ze te aluminiowe nie sa w przekroju prostokatne tyla takie pozaokraglane i inaczej mozna zamontowac uchwyty (jesli uchwyt tez to umozliwia), nie normalnie obejma wokol belki tylko jakas wpustka w belke. Nie wiem dokladnie jak to dziala, to musi sie wypowiedziec ktos kto uzywa tych belek. Dowiedz sie tez czy napewno belki alu umozliwiaja klasyczny mozntaz na obejme czy tylko tym drugim sposobem, wydaje mi sie ze tak ale pewnosci 100% nie mam. Te moje belki woza 3 rowery, albo rower plus boks, albo boks z nartami i nigdy jakichkolwiek problemow nie bylo. Z samymi rowerami to juz przejechaly ponad 10tys km
---
Edytowany: 2010-06-30 19:40:17
-------------------------------------------
yaro http://www.panoramio.com/user/90763

Odpowiedz
#24
no to wybrane i zakupione
belki mont blanc + uchwyty mont blanc scott: http://tiny.pl/ht3v1

zobaczymy w trasie jak sie to to spisze

Odpowiedz
#25
A moze cos polskiego?

http://tiny.pl/h7x8j

Odpowiedz
#26
Troche po fakcie,ale..Thule Mont Blanc.Zrezygnowalismy z niego jak zmienily sie rowery.Nie chwyta niektorych konstrukcji badz dosc duzych przekrojow.Na chwile obecna jeden kolega uzywa modelu ProRide drugi Thule 9103.9104,ktory jest na tylna klape,trzeci na hak Thule 972.Najlepszy jest moedel na dach.Chwyta zarowno roewrki XC,jak i fule o dziwnych ksztalatch,Nie ma mozliwosci uderzania sie rowerow o siebie,bardzo stabilny.Zaznaczam,kolega ktory jezdzil z zestawem polecanym przez Yaro mial potem wgiety dach i starty lakier w mocowaniusamych belek na dachu.Nie chodzi tu tyle o wadliwa konstrukcje wieszaka czy belek,ale samochodu,Corsa 2 ..
Aktualny model pro jest swietny.Model na hak.Coz.Debilnie prosto i szybko zaklada sie wieszak,jednak rowery juz gorzej.Male ramki,czy fulle z roznie umieszczonymi damperami sprawiaja problemy z zaladunkiem.Dokladnie tak samo jest z modelem na tylna klape.Obowiazkowo musimy miejsca styku owijac szmatkami czy folia babelkowa i sciagac zipkami /w innych czesciach Polski zwanymi trytytkami,faszetami../ i naczej po dynamicznej jezdzie ,nawet bez zakretow brakuje lakieru,napisow,itp.Jesli chodzi o spalanie na dystansach do 400-500km nie zauwazylismy roznic,ale,sa to 3 diametrialnie rozne samochody,3 roznyck kierowcow,itd.O dziwo najstabilniej wychodzi wieszak na hak,pomimo,ze logika jak sie na niego patrzy wskazuje inaczej.Wiec gnalo to powyzej 170 na prostej,gnalo grubo powyzej 140 z Jurgowa w strone Slowackiego raju po zakretach i jest ok...tylko ta cholerna stabilizacja rowerow na wieszaku..Z mojego doswiadczenia wychodzi,ze najszybsze wlozenie rowero,najszybsze wyciagniecie,najlepsze opory aero,najstabilniejszy przewoz,to wrzocic do kombika rower-karton-rower.Ograniczenie to 2 rowery-bo skladane tylne fotele i nie przekroczenie wysokosci szyb....To tyle

Odpowiedz
#27
Może komuś się sprzyda.
Już drugi sezon używam z zadowoleniem bagażnika na tylną klapę Saris Bones 3, na 3 rowery:mój, żony i córki.Szukałem czegoś do szybkiego montażu i demontażu,dachowy odpadł bo żona nie będzie dżwigać rowerów!!!??... no i stabilnego ( 3 rowery!).
Najpierw miałem Thule 962XT Speedway 3 ale oddałem po pierwszej wycieczce-za dużo luzów. Saris jest bardzo stabilny, nie obawiam się jechać nawet 130km/h.Zrobiłem już z nim ok.6tys km.

Odpowiedz
#28
Najgorszym sposobem do przewożenia rowerów jest tylna klapa ( największe opory powietrza - rowery działają jak żagiel - no i ryzyko zagniecenia klapy na pięknych polskich drogach - no i trzeba szukać modelu który nie zasłania świateł - wszystkie Thule zasłaniają - oprócz tych z szynami które kosztują ok 1k - fajny jest Mont Blanc Easy Grip H3 - oraz Padova ). Idealnym kompromisem pomiędzy spalaniem i wartością użytkową jest dach - zawsze można na belkach bazowych przewieźć np drabinę, choinkę, a zimą box dachowy. Tutaj należy wystrzegać się oszczędności jeśli chodzi o same uchwyty rowerowe ( na belkach też nie warto oszczędzać - bo po co oszczędzać na belkach które porysują dach - więcej kosztuje lakierowanie ) - jeśli chodzi o uchwyty rowerowe nie zgodzę się z opinią jakoby uchwyt TH 530 był jakąś fantastyczną rzeczą - słaba rurkowa konstrukcja, kiepska główka do mocowania ramy ( uchwyty Auto-Maxi Axis mają zdecydowanie lepszą główkę - miękka guma itd- i w wersji alu kosztują mniej niż stalowe Thule ). Ale jeśli ktoś chce mieć produkt rozpoznawalny powinien postawić tutaj na uchwyt Mont Blanc Scott !!! ( mont Blanc jest znaną i rozpoznawalną firmą - np użytkownicy samochodów Honda, Suzuki, Toyota, Kia, Hyundai i wiele innych zawsze mówią CHCĘ ORYGINAŁ - bardzo proszę - to właśnie Mont Blanc produkuje bagażniki dla wyżej wymienionych producentów z logo np Honda ). Jeśli chodzi o wyższą półkę tutaj do wyboru są 3 uchwyty - Mont Blanc Barracuda ( ciekawy wygląd, łatwa obsługa ), Atera Giro II ( aluminiowa trwała konstrukcja, szybki montaż, Atera robi bagażniki dla Mercedesa, BMW, Audi, Volkswagen ), oraz Thule 591 ( łatwa obsługa ). W najwyższej klasie uchwytów można usytuować uchwyt Mont Blanc Discovery ( łatwa obsługa i najlepszy wygląd !!! ), oraz uchwyt Lotos firmowany logo Inter Pack ( produkt Japoński !!! ) - produkt idealny dla ludzi którzy kochają swoje rowery - nie łapiemy za ramę roweru, a jednocześnie nie tzreba zdejmować przedniego koła ( taki uchwyt Thule robi na stany zjednoczone, ale w PL kosztowałby pewnie - za znaczek :D - grubo ponad 1000 zł ).
Najlepszym rozwiązaniem do pzrewożenia rowerów ( ale i najdroższym ) jest hak holowniczy - tutaj liderem są Niemcy z firmy Atera - model Strada - występuje w 3 wersjach - Strada Sport, Strada De Luxe oraz Strada Evo. Do uchytu Thule G6 powiedzmy że można porównać model Strada Sport ( chociaż Thule nie ma tak łatwego sposobu montażu ). W cenie Thule G6 jest model Strada Evo - idealne rozwiązanie dla klientów którzy cenią najwyższą jakość, super obsługę i nowoczesny wygląd.

Reasumując. Tak jak widzicie firma Thule nie wypada wcale tak ładnie jak w opiniach powyżej - tą firmę kosztowało dużo pieniędzy żebyście polecali ją jako najlepszą ( teraz płaci za to klient - bo co najmniej 40 % ceny w Thule to samo Thule ). W Szwecji, rodzimym kraju Mont Blanc oraz Thule, górą jest Mont Blanc - mają duuuuużo więcej przedstawicieli i zdecydowaną większość rynku. Tak samo Anglia !!!. Na rynku Amerykańskim, Thule toczy bój z firmą Yakima - a w Polsce tak mocno nie musi, ponieważ Polak zawsze wybierze produkt żeby '' zabłysnąć '' :-)
-------------------------------------------
aa

Odpowiedz
#29
Mam nienajlepsze doświadczenia z transportem rowerów na dachu (2 solidne rowery trekkingowe (po 17-18 kg)). O ile same uchwyty - Thule ProRide były ok. to bagażnik bazowy (także Thule, z zestawem adaptacyjnym dedykowanym do auta) nie sprawdził się. Po w sumie 4000 km skończyło się na konieczności lakierowania obu słupków. W tym momencie używam go już tylko do transportu nart. Wydaje mi się że przy rowerach - dużej masie z wysoko położonym środkiem ciężkości - te ruchy, kołysanie, przekładają się na znaczne siły działające na mocowaniach do dachu. I to po prostu musi się wytrzeć. Nie mogę jednak wykluczyć że bagażnik nie był do końca zamocowany prawidłowo. Mimo to nie zaryzykuję ponownie wpakowania rowerów na dach, chyba że zmienię auto na takie z relingami :).

Odpowiedz
#30
@dannsa a ja mam inne odczucia.

Mam Thule ProRide i belki Aero Bar 862.Taka nowość od ostatniego roku-belki wysuwają się na boki w czasie załadunku.
Nie potrafię do końca wywnioskować czy Ty miałeś relingi czy nie.
Ja mocowałem do relingów za pomocą Thule Rapid System 757.
Byłem z rowerami na dachu w beskidzie niskim mając okazję jeździć po kamienistych drogach a na dachu na dość wysokim samochodzie który posiadam 2 rowery starszej niezbyt lekkiej konstrukcji.
Wszystko ok.
Stawiam, że faktycznie coś mogłeś źle zamontować. Co jaki co, ale Thule można zaufać. Cena wg. mnie idzie w parze z jakością. Stosowanie się do instrukcji i zaleceń oczywiście obowiązkowe :)
Zgadzam się również z tym, że bagażniki na klapę to nie jest najlepsze rozwiązanie.

pozdr
---
Edytowany: 2012-05-24 00:03:19

Odpowiedz
#31
Relingów nie mam, mocowałem wprost do dachu, tj. słupków. Starałem się wykonać to zgodnie z instrukcją.
Obecnie, po powtórnym zamontowaniu bagażnika przez fachowca, z dodatkowymi podkładkami pod gumowe stopy itd, i przy wożeniu wyłącznie nart i tak stwierdzam nieznaczne uszkodzenia lakieru.
Dlatego napisałem że chciałbym mieć auto z relingami. Przy czymś takim wożenie na dachu jest OK.

Odpowiedz
#32
Sorki, faktycznie umknęło mi :)
Fakt faktem wg. mnie jeżeli taka firma jak Thule posiadająca certyfikaty swoich produktów i wykonująca testy w ekstremalnych warunkach każdego produktu jeśli rekomenduje coś pod dane auto nie posiadające relingów to powinno to się sprawdzać.
Co nie zmienia faktu że relingi to relingi nie stykają się z lakierem itd-same uchwyty są pokryte gumą więc też nie ma co porysować.

Jedyne o czym nie wspomniałem co mi się nie spodobało to że uchwyt po dłuższej/szybszej jeździe zsuwał się w dół po ramie roweru. Oczywiście rower nie spadł, ale niewątpliwie dziwne zachowanie.

pozdr

Odpowiedz
#33
Klawisz
2014-05-16 16:23:04
77.255.20.191
nr 85
głosów 0

Też myślałem o bagażniku, bo nie mam za bardzo jak rowerów wozić. Możecie coś polecić? Chociaż na jakie firmy zwrócić uwagę, bo totalnie zielony jestem w tym temacie.
-------------------------------------------
Przeniesione przez administratora

Odpowiedz
#34
gumibear
2014-05-16 17:46:38
82.145.221.172
nr 86

jaki masz dach? masz relingi?

majac kiedys focusa z relingami mialem belki na relingach. wg mnie to najlepsza forma. teraz mam auto bez relingow ale do tamtych belek dokupilem dedykowane do modelu auta stopy i bagaznik jak marzenie.

co wybrac? jak to na tym forum....wszystko zalezne od kasy. na bagazniku montowanym bezposrednio na dachu auta bym nie oszczedzal. widzialem skutki marketowych cudeniek.

postawilem na szwedzkiego montblanca robionego jeszcze w szwecji. thule to juz wszystko z chin.

belki mb alu + uchwyty rowerowe scott i wio.

thule, montblanc, atera i automaxi (grupa mb) - te marki rozwazalem.


jakby co moge pomoc bo sie w swoim czasie o bagaznikach i kufrach troche naczytalem
-------------------------------------------
Przeniesione przez administratora

Odpowiedz
#35
warrad
2014-05-16 18:00:38
46.171.178.9
nr 87
głosów 0

Gumi
mylisz się co do thule - produkcja bagażników dachowych tej firmy znajduje się 25 km od mojego domu :)
-------------------------------------------
Przeniesione przez administratora

Odpowiedz
#36
gumibear
2014-05-16 18:06:41
82.145.222.202
nr 88
głosów 0

warrad no mowilem chiny przecie:)

warrad wiekszosc robia na bank w chinach. widzialem na pudlach opisy ale tez sie nie upieram;)
-------------------------------------------
Przeniesione przez administratora

Odpowiedz
#37
warrad
2014-05-16 18:13:04
46.171.178.9
nr 89
głosów 0

Gumi, mea culpa
właśnie zrobiłem wywiad wśród znajomych z Wielenia (tam jest zakład Thule) i okazuje się, że bagażników już nie robią - teraz robią przyczepy, przyczepki, lawety, naczepy marki Brenderup
-------------------------------------------
Przeniesione przez administratora

Odpowiedz
#38
gumibear
2014-05-16 18:16:50
82.145.222.202
nr 90
głosów 0

warrad tez poczytalem i chyba jednak troche w polsce robia. oczywiscie to ze z chin nie oznacza od razu ze jest do d.... z urzedu niemniej jednak jak mam wybrac to wybiore maden in EU
-------------------------------------------
Przeniesione przez administratora

Odpowiedz
#39
Klawisz
2014-05-16 20:59:56
77.255.20.191
nr 91
głosów 0

Audi A4 B7 Avant plus relingi. Powiem szczerze, że totalnie jestem zielony w temacie i nie wiem nawet o jakich ''piniondzach'' rozmawiamy - jaki tu jest rozrzut cenowy? Raczej (chyba?) celowałbym w półkę średnią-wyższą (takie a4 wśród bagażników rowerowych).

Mam też pytanko techniczne - jakie prędkości można na autostradzie rozwinąć z rowerem na dachu?

EDIT: Hmm... 1000 pln na Montblanca - bagażnik plus uchwyt na rower. Dobrze widzę?
-------------------------------------------
Przeniesione przez administratora

Odpowiedz
#40
gumibear
2014-05-16 21:52:32
84.38.214.133
nr 92
głosów 0

Klawisz zaraz coś dobierzemy...

predkosci? na a1 tempomat ustawiam na 120-130. ograniczenia zwykle są ale jak sie jedzie z boxem. Producenci boxa podają zwykle takie info

http://tiny.pl/q298c 530 zł
+ http://tiny.pl/q298f 250 uchwyt

na belkach 100zl mozna ugrac kupują inną firme a uchwyt rowerowy mozna miec dobrej firmy juz za 100 pare złotych.

Poza tym stal jest tansza od alu.

To powyższe mam i moge polecic. Ciche i bezpieczne. Niektóre bagazniki troche tarabanią nad głową ale to juz trzeba poczytac w sieci w zaleznosci co chcesz kupić
-------------------------------------------
Przeniesione przez administratora

Odpowiedz


Skocz do: