To forum wykorzystuje pliki cookie
To forum wykorzystuje pliki cookie do przechowywania danych logowania, danych o Twojej ostatniej wizycie, pliki cookie na tym forum śledzą również tematy, które przeczytałeś. Korzystanie z forum oznacza akceptajcę ustawień plików cookie. Możesz zmienić ustawienia plików cookie w dowolnym momencie w swojej przeglądarce.


[OT] Wieści ze świata, newsy, prasówka, etc.
Z taką parą to oprócz wyratowania to jeszcze obok K2 zaliczą Nanga Parbat 😀. Niesamowici są...

Odpowiedz
Ale mogliby tak ze 2 godziny się przespać teraz. :-(
---
Edytowany: 2018-01-27 22:45:11

Odpowiedz
Pomiędzy 6800 a 8600 jest pewna różnica. Ale to tylko moja sceptyczna natura. Oby w wyniku tego manewru ratujący nie stali się ratowanymi.
Przewspinanie tych tysięcy metrów w pionie w perspektywie transportu osoby o co najmniej ograniczonej zdolości poruszania się to wysoko postawiona porzeczka.
-------------------------------------------
Pim

Odpowiedz
Tak przeglądam francuskie media gazetowe.....cisza. Chyba tylko my tym tak żyjemy.

piotr.r popraw mnie jeśli się mylę

Odpowiedz
Nie śledzę ich, więc trudno mi powiedzieć. Pewnie więcej dzieje się w internecie.
---
Edytowany: 2018-01-27 23:52:12

Odpowiedz
Tekst linkowałem na 95 stronie, dokładnie 30.09.2013r.

Pytanie dziennikarza do Denisa Urubko (po publikacji mocno kontrowersyjnego ''raportu'' po tragedii na Broad Peak):
''Czy poszedłbyś w góry z Adamem Bieleckim?

Tak. Poznałem Adama w Karpaczu, rozmawialiśmy. Najważniejsze było jednak to, że gdy spojrzałem mu w oczy, zobaczyłem w nich odbicie swoich oczu, jak w lustrze.''...

Mocne, zwłaszcza dzisiejszej nocy.

Odpowiedz
Partner Eli na fb chwile temu napisal.....

#NangaParbat

Decision of the rescue team: Urubko and Bielecki will go down with Elisabeth. Tomorrow morning at around 10 if weather allows all 5 will be transported to Skardu by helicopter organized by Polish Ambassy.

The rescue for Tomasz is unfortunately not possible - because of the weather and altitude it would put the life of rescuers in extreme danger. it's a terrible and painful decision. We are in deep saddeness. All our thoughts go out to Tomek's family and friends. We are crying

- to chyba koniec
---
Edytowany: 2018-01-28 00:07:28
-------------------------------------------
z kom

Odpowiedz
Było do przypuszczenia. Już te wejście było kosmiczne, a gdzie tu teraz jutro 2x tyle?
Szacun i tak.

Odpowiedz
''KOMUNIKAT:
Ambasada Polska w Pakistanie organizuje na jutro rano (ok. godziny 10:00) śmigłowiec.
Warunki pogodowe uniemożliwiają dalszą akcję ratunkową.
Śmigłowiec ma zabrać Elisabeth oraz czwórkę Himalaistów do Skardu.
Następnie Elisabeth zostanie przetransportowana do Islamabadu, a członkowie ekipy ratunkowej będą oczekiwać na transport do bazy pod K2 (najpewniej pojutrze).''

Zrobili co mogli, za wolę walki i ryzykownie własnym życiem wielki szacun.
---
Edytowany: 2018-01-28 01:14:57

Odpowiedz
Jak narazie są w ścianie, spot Bieleckiego pokazuje , że od 30 min stoją w miejscu. Revol ma niesprawne ręce. To jeszcze nie koniec.
https://www.youtube.com/watch?v=lWqJmZWDTg8

Odpowiedz
Ludovic Giambiasi
#NangaParbat
helicopters in flight, Elisabeth and rescue teams wait in drop zone.
-------------------------------------------
z kom

Odpowiedz
Fenomenalna akcja. To będzie materiał na niejedną pasjonującą książkę. Ogromny szacunek i wyrazy podziwu dla ratowników. To Nadludzie . Szkoda Tomka Mackiewicza, ale podawane są informacje, że zostawał prawie w stanie agonalnym. Chyba tylko jakieś roboty dałyby radę do niego dojść, sprowadzić i uratować. Może kiedyś technika pozwoli.
Teraz Denis i Adam do regeneracji. I bez ewentualnego zdobycia K2(tfu tfu) polska zimowa wyprawa jest już jest zwycięska. Brawo! Polak potrafi ;)

Stare NGT było jak stary dobry narkotyk. Nowe - jak syntetyk nowej generacji - daje w czapę jeszcze mocniej  ;)
Odpowiedz
Okrutne jest to życie. Szczęście trwało tylko chwilę ...
-------------------------------------------
... a nie jakiś tam siusiumajtek

Odpowiedz
Tak brav. Wyprawa narodowa przeszla do historii. Jak dla mnie mogą wracać choc dobrze wiemy, że nie wrocą i będą atakować k2.
-------------------------------------------
z kom

Odpowiedz
Mam nadzieję, że potwierdzą się informacje o Tomku i Elizie, chodzi o zdobycie szczytu. Wtedy te całe ich poświęcenie i determinacja będą miały inny wymiar.
Jeżeli K2 zostanie zdobyte to cała ekipa, nie tylko ta czwórka, zasługuje nie na złoty ale diamentowy czekan.

Odpowiedz
Niestety ale w moim odczuciu zdobycie nie wydaje się realne. Gdyby takowe miało mieć miejsce, to sami zainteresowani podaliby newsa natychmiast albo przy najbliższej możliwej okazji.
Z tego co wiemy, to informacja została przekazana dwa dni później (zdobycie miało nastąpić 25-go, info o zdobyciu przekazane przez przyjaciela Eli 27-go). Biorąc pod uwagę, że komentuje on wszystko na gorąco, tj. natychmiast po uzyskiwaniu od Eli, to jest tutaj spore opóźnienie.

Nie można wykluczyć, że ta informacja rzekomo przez nią przekazana mogła być skutkiem już nie najlepszej kondycji psycho-fizycznej. Pamiętajmy, że info o zdobyciu wypłynęło już w okresie oczekiwania na zorganizowanie pomocy.

Oczywiście, byłoby fajnie ale...

Odpowiedz
Info ze strony facebook'owej Fundacji Wspierania Alpinizmu Polskiego im. Jerzego Kukuczki:

''Szanowni Państwo, pojawiły się serwisy internetowe podszywające się pod Fundację Kukuczki, zbierające pieniądze dla rodziny Tomasza Mackiewicza. Informujemy, że w chwili obecnej Fundacja nie prowadzi takiej zbiórki. Prosimy o ostrożność.
Dziękujemy Fanom za natychmiastowe reakcje i zwrócenie uwagi na ten problem.''

Nie komentujcie nawet, szkoda słów.

Odpowiedz
Niesamowite, wielki szacunek, duma, smutek...

Kondolencje dla Rodziny Tomka [°]


Na dalsze oceny i dyskujse czy musialo tak być przyjdzie czas, szczyt, poczekajmy na fakty,

Odpowiedz
https://www.facebook.com/pakmountainnews...931077331/

Odpowiedz
Wybrała wspaniały moment, by błysnąć genialną wypowiedzią :-/
http://nczas.com/wiadomosci/ratownicy-ma...ckiewicza/

Odpowiedz


Skocz do: