To forum wykorzystuje pliki cookie
To forum wykorzystuje pliki cookie do przechowywania danych logowania, danych o Twojej ostatniej wizycie, pliki cookie na tym forum śledzą również tematy, które przeczytałeś. Korzystanie z forum oznacza akceptajcę ustawień plików cookie. Możesz zmienić ustawienia plików cookie w dowolnym momencie w swojej przeglądarce.


GWARANCJE - długość gwarancji na buty
#1
Macie może informacje, na jak długi okres na buty, udzielają takie firmy jak Boreal, Chiruca, Scarpa, Meindl, Trezeta ?
-------------------------------------------
SKAlpel

Odpowiedz
#2
Chiruka- 2 lata w tym rok na nieprzemakalność, Meindl - 1 rok (z tego co pamiętam)
-------------------------------------------
lukasyy

Odpowiedz
#3
Trezeta: 1 rok

Odpowiedz
#4
Chiruka może i ma rok gwarancji na nieprzemakalnośc, ale mojej dziewczynie pod koniec drugiego roku użytkowania dosc mocno przeciekły te butki i w ramach gwarancji wymieniono jej na nowe. Takze fairma jesli o to chodzi jest całkiem w porzadku

Odpowiedz
#5
myszak83 - trezeta ma 2 lata - 2 miesiace temu kupilem i dostalem 2 lata gwarancji producenta

Odpowiedz
#6
wielkie dzieki. A co z Borealami i Scarpami ?
-------------------------------------------
SKAlpel

Odpowiedz
#7
może trochę OT, ale warto pamiętać i rozróżniać, że czym innym jest gwarancja (zazwyczaj udzialana przez producenta) od odpowiedzialności sprzedawcy za niezgodność towaru z umową (kiedyś zwało się to ''rękojmią''). o ile okres gwarancji może być dowolny, o tyle sprzedawca odpowiada zawsze przez 2 lata od daty zakupu.

Tak więc jak Wam w sklepach próbują wciskać kit, że dany towar nie był na gwarancji i nie rozpatrzą reklamacji, to nie dajcie się ładować w bambuko, tylko zgłaszajcie żądanie w oparciu o odpowiedzialność sprzedawcy.

Odpowiedz
#8
hmm w cerro torre katowice dają rok

Odpowiedz
#9
Co to znaczy ''dają rok''?? Kto daje? Sklep?

Gwarancje daje producent nie sklep - tak jak napiasał wasyl. Może być na kilka miesiecy, rok, dwa, dziesięć itp. Gwarancja może dotyczyć całego produktu albo tylko jego części; może tez dotyczyc tylko pewnych cech produktu (np. wodoodporności). Dlatego warto zawsze przeczytać dokładnie gwarancję - i tu ważna sprawa: gwarancja jest dokumentem, jest na piśmie!!! Jeżeli sprzedawca mówi o gwarancji musi ona byc dołączona do produktu!!!
Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej określa odpowiedzialność sprzedawcy (to nie jest to samo co gwarancja!) i, poza określonymi przepisami przypadkami, jest ona dwuletnia. Ponieważ reguluje to ustawa, sprzedawca nie dodaje do każdego produktu jej tekstu, ale powinien on wisieć gdzieś w sklepie (najczęściej ohydna biała tabliczka z niebieskim paskiem), poza tym mozna poczytac w necie.
-------------------------------------------
GRAPPA.PL Wyjątkowy Sklep Górski

Odpowiedz
#10
u nas jest to słabo rozróżnialne wśród konsumentów i juz nieraz sie spotkałem z przypadkami, że nieuczciwi sprzedawcy próbują to wykorzystać. dlatego cieszy mnie tym bardziej Twoja postawa, Ruda.

sa tez inne przypadki budujące: np tydzień temu oddałem do reklamacji pantofle Wojasa (takie skórzane półbuty) bo odkleiła się zelówka. reklamacja załatwiona wręcz modelowo: pani spisała protokół, nie próbowała mnie oszukać na terminie i liczyć np 14 dni ale nie w ciągu, tylko roboczych, po tygodniu odebrałem buciki z wymienionymi podeszwami i z opisem dokonanej naprawy bo gdyby drugi raz wystąpiló to samo, mógłbym już zażądać zwrotu pieniędzy.
tak to powinno wyglądać, a nie użeraanie się ze sprzedawcą.

Odpowiedz
#11
wasyl: masz rację, oprócz jednego oczywiście. Rękojmia trwa 1 rok, a nie dwa:

http://pl.wikipedia.org/wiki/R%C4%99kojmia

http://www.um.oswiecim.pl/pl_chemik/19_2...ument.html

Odpowiedz
#12
Nie ma tu mowy o rękojmi tylko o ODPOWIEDZIALNOŚCI SPRZEDAWCY ZA NIEZGODNOŚĆ TOWARU Z UMOWĄ:

Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru kupującemu. (Art.10.1 Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie Kodeksu Cywilnego z dn. 27 lipca 2002)


-------------------------------------------
GRAPPA.PL Wyjątkowy Sklep Górski

Odpowiedz
#13
Warto jednak zaznaczyć, że niezgodność dotyczy tylko momentu kupna. Zazwyczaj przyjmuje się wykładnię, że jeśli niezgodność ujawniono w okresie 6 mieś od momentu zakupu, to sprzedający musi udowodnić, że nie istniała w momencie sprzedaży, jeśli po 6 mieś, to klient musi udowodnić, że istniała.
Art 4 pkt. 1 rzeczonej ustawy.
-------------------------------------------
Surfowania tylko jeden cel: www.doczu.siec2000.pl/

Odpowiedz
#14
Scarpa- 2 lata

Odpowiedz
#15
rękojmi to już nie ma ze dwa lata chyba.

Odpowiedz
#16
warto też się przyjrzeć zapisom gwarancji. z reguły realizuje się ją nie przez sklep, a bezpośrednio w autoryzowanym serwisie lub u dystrybutora, co oznacza przykrą konieczność samodzielnego kontaktowania się, wysyłania paczek, tudzież użerania się z oporną materią z drugiej strony barykady niestety.

Odpowiedz
#17
a raichle ile maja ??
-------------------------------------------
BIKE SERVICE

Odpowiedz
#18
jeszcze tylko dodam, ze Boreale maja 2 lata, bo sie dowiedzialem niedawno
-------------------------------------------
SKAlpel

Odpowiedz
#19
Może ktoś wie ile jest gwarancji na buty zakupione w SMYKU?

Odpowiedz
#20
może trzeba się było bardziej przyłożyć w gimnazjum i nauczyć się czytać ze zrozumieniem

pozdrawiam
-------------------------------------------
leniom na forum mówimy stanowczo nie

Odpowiedz


Skocz do: