To forum wykorzystuje pliki cookie
To forum wykorzystuje pliki cookie do przechowywania danych logowania, danych o Twojej ostatniej wizycie, pliki cookie na tym forum śledzą również tematy, które przeczytałeś. Korzystanie z forum oznacza akceptajcę ustawień plików cookie. Możesz zmienić ustawienia plików cookie w dowolnym momencie w swojej przeglądarce.


[Recenzja] La sportiva Mamba
#1
OPIS PRODUKTU:

Wierzch: skóra naturalna
Podeszwa: 4mm FriXion zielona
Śródpodeszwa: 1.8mm Savium na całej długości

-----------------------------------------------------------------
RECENZJA:

DATA RECENZJI:
10-09-2006, 17:33

Są to moje pierwsze buty wspinaczkowe jakie kupiłem. Chciałbym tu zaprezentować moje spostrzeżenia na temat tych butów po roku urzytkowania .

Kupiłem buty La Sportiva Mamba ponieważ sprzedawca doradził mi iż będzie to dobry zakup na początek przygody ze wspinaczką. Są to typowe baletki stworzone do bulderingu w dosyć niskiej cenie i po tym roku użytkowania przyznaje sprzedawcy rację.Są to bardzo dobre buty dla początkujących wspinaczy, którzy zaczynają od sztucznych ścianek wspinaczkowych.

Guma:
Po przestawieniu sie z korkerów na te buty to było to jak niebo a ziemia. Buty mają gumę Frixion Lasportivy zieloną. Zapewnia ona bardzo dobre tarcie na panelu jak i w skale. Jest bardzo miękka co ma swoje wady i zalety. Zaletą jak już wcześniej wspomniałem jest świetne tarcie. Jednak wadą i to dosyć sporą jest trwałość. Używałem te buty głównie na panelu jednak także kilka razy byłem w nich na bulderach w skale (Wapień i piaskowiec) jak i na dłuższych drogach (Dolina Kobylańska, Słoneczne Skały). Po tych wyjazdach zauważyłem że guma strasznie szybko się ściera. Po roku użytkowania guma jak i materiał przetarł sie na palcach w obu butach tak że wyłazi mi palec. Majac rozmiar 41-42 kupiłem 39 (jeżeli dobrze pamiętam). Buty Niezbyt sie rozbiły po tym roku i dalej mam w nich dobre czucie.

Profil:
But nie jest asymetryczny. Jest to typowa bardzo wygodna baletka. Świetnie przylega do stopy. Potrafię bez ściągania wspinać sie w nich 2-3 godzin. Nigdy nie miałem w nich żadnych obtarć jedyne to to że z początku po wspinaczce bolały mnie stopy. But bardzo szybko sie zakłada i ściąga co jest zaletą gdy wspinamy sie na panelu. Niestety but ma słaby czubek - dosyć płaski, tak że na krawądkach i w dziurkach niezbyt dobrze sie trzyma, dlatego w skałach raczej te buty zawodzą. Teraz gdy mam wydarte dwie dziury, krawądki i małe stopnie w skałach zupełnie odpadają. Buty po tym czasie też strasznie się rozciągnęły tak że haczenie pięty to porażka ponieważ but ześlizguje sie ze stopy.

Uwagi ogólne:
But nie ma wyściółki wewnętrznej tak że po jednorazowej wspinaczce buty niesamowicie śmierdolą. Mi to nie przeszkadza bo ich nie wącham, ale dla niektórych może to być wada. Buty także farbują stopy na niebiesko.

Podsumowanie:
Jest to bardzo dobry but dla początkujących wspinaczy. Świetnie nadaje sie na panel, gorzej na skałę. Za cenę 200 zł (a teraz nawet taniej) bardzo polecam.

ZALETY:
- cena
- wygoda
- dobre tarcie
- szybkie zakładanie

WADY:
- bardzo sie rozciągają
- mało precyzyjny czubek
- guma ściera sie na skałach
- ach ten zapach!!
- farbujący język



Odpowiedz
#2
Czy kupie gdzieś jeszcze Mamby w Warszawie??
-------------------------------------------
pozdrawiam

Odpowiedz
#3
Jasne, na Krakowskim w HiM-ie

Odpowiedz
#4
Po co robić testy butów które nie są w regularnej produkcji i znajdują się na polskim rynku przypadkowo? Dokładnie były do kupienia jeden raz i to ponad rok temu...

Miałem je... na ścianie było jeszcze jako tako.. lecz kiedyś nieroztropnie zabrałem je w skały. Po tym doświadczeniu natychmiast trafiły jako mało używane na Allegro. Były tragiczne!

Odpowiedz


Skocz do: