To forum wykorzystuje pliki cookie
To forum wykorzystuje pliki cookie do przechowywania danych logowania, danych o Twojej ostatniej wizycie, pliki cookie na tym forum śledzą również tematy, które przeczytałeś. Korzystanie z forum oznacza akceptajcę ustawień plików cookie. Możesz zmienić ustawienia plików cookie w dowolnym momencie w swojej przeglądarce.


Buty wspinaczkowe Scarpa
#1
zastanawiam się nad kupnem butów wspinaczkowych Scarpy model Dominator. Chciałem się spytać czy ktoś użytkował tych butków i co o nich można powiedzieć bo ogólnie wspinaczkowe buty Scarpy są mało spotykane w Polsce.
-------------------------------------------
siara

Odpowiedz
#2
Dlaczego akurat scarpy? Jak napiszesz coś więcej to może pojawią się ciekawe alternatywy

Odpowiedz
#3
~Prezes a wg.Ciebie co jest ciekawą alternatywą i dlaczego nie Scarpy? są złe? a pozatym nie potrzeba mi nagle opini o 100 modelach butów wspinaczkowych dostępnych w Polsce.
-------------------------------------------
siara

Odpowiedz
#4
Będąc ostatnio w Krakowie w Polar Sporcie oglądałem kilka dostępnych tam modeli Scarpy. Moje wrażenia są pozytywne jednak nigdy nie widziałem owych butków w akcji. Jednak jeśli chodzi o wykonanie to nie budzi zastrzeżeń. Jednak mnie również dręczy pytanie dlaczego akurat Scarpy? Nie lepiej za te pieniądze kupić np. sprawdzone i stojące na wszystkim Velcro Five Tena? Jednak wracając do Scarp to jeśli byś je nabył to bardzo chętnie przeczytam jakąś opinię na ich temat :)

Pozdrawiam
Piotrek

Odpowiedz
#5
~DH, co do Five Tena to mam paru znajomych którzy strasznie narzekają ostatnio na jakośc tych butków. Podobno jakaś partia tych butów została wyprodukowana w Chinach i są strasznie kiepskie jakościowo. Pozatym wolałbym jednak model wiązany a nie na rzepy.
-------------------------------------------
siara

Odpowiedz
#6
Ja też mam Velcro made in Korea ale z moimi się nic nie dzieje. Powiem więcej: jestem zdziwiony ich trwałością (jak na razie). A jeśli wolisz wiązane to zawsze śa jeszcze Lace Up'y ;] Ja też miałem kiedyś awersje do Five Tenów właśnie z powodu tych afer o felerne partie ale prawda jest taka, że jak się zrobi kilka dróg w tych butach to więcej się innych nie kupi - przynajmniej tak to wygląda w moim przypadku. Miury, Cobry czy Rapy po prostu wymiękają przy Velcro jednak to jest moje subiektywne odczucie.

Odpowiedz
#7
Zależy do czego te buty będą. W moim przypadku przy silnym obciążeniu pracą górna granica to jest VI.1 W tym terenie nie czuję różnicy. Dlatego demonizowanie 5.10 uważam za przesadę. Velcro jest genialnym butem na polski wapień. Jest niesamowicie precyzyjny i daje to odczuć dopiero w 100% na drogach od VI.2. Jedna Miury wcale takie gorsze nie są. Różnice w odbiorze mogą wynikać ze stopy. Kolega z wąską stopą i niskim podbiciem po tygodniu szukał kupca na velcro. Teraz tylko Lace up'y zamiennie właśnie z Miurami.Po za tym zestawiając baletki Mocassyn/Cobra wybrałbym te drugie. Są lekko asymetryczne i to poprawia ich precyzję. W skałach westowych to też inna historia. Tam wapień po za Frankenjurą ma lepsze tarcie i inną strukturę więc tak precyzyjne buty nie muszą być koniecznością. Inny but będzie np. na nietrudne wspinanie w Dolomitach czy Tatrach.
Ja lubię skolei baletki. Nie przeszkadza mi to że się rozbijają, bo to wymusza więcej wysiłku jeśli chodzi o pracę nóg - po prostu wspinam się b.technicznie.Odpowiedź na pytanie o buty będzie zawsze bardziej złożona.
pozdrawiam
-------------------------------------------
Pim

Odpowiedz
#8
Co do trwalości miałem 5.10 kupione przed zglobalizowaniem ich produkcji, czyli amerykańskie nie koreańskie/chińskie.
Wytrzymały 5 sezonów. W tym dwa dosyć intensywnego wspinania, potem mniej skał +chodzenie na ściance. Zostały dwa razy podklejone we francji. Velcro w stanmie nadającym się do użycia zostawiłem przez nieuwagę na parkingu pod Bratysławą. Rzeczywiście w kategoriach pancernosci nie miały sobie równych.
Scarpy mają gumę Vibrama i to będzie ich zaleta. Napisz gdzie się wspinasz, jak, co chcesz robić etc. Może w ten sposób odpowiedź będzie b. precyzyjna.
-------------------------------------------
Pim

Odpowiedz
#9
Wiesiek >>''Prezes a wg.Ciebie co jest ciekawą alternatywą i dlaczego nie Scarpy? są złe? a pozatym nie potrzeba mi nagle opini o 100 modelach butów wspinaczkowych dostępnych w Polsce.''
alternatywa (wiązane) - lace up, laser, miura, masai, sapiens, po prostu ludzie się w tym wspinają a w skarpach nikogo nie widziałem od wielu wielu lat
100 opinii napewno nie będzie ;) Po co wybulać kasę na buty, które niewiadomo jak pracują.

Odpowiedz
#10
Wiesiek jeszcze jedno dorzucę, scarpa nigdy nie liczyła się w rynku butów wspinaczkowych i liczyć się nie będzie

Odpowiedz
#11
Panowie, Wiesiek założył wątek na temat konkretnej marki, ba nawet modelu, bez względu na to, czy w oczach innych osób jest on najlepszy, czy też nie. Mamy już temat o butach wspinaczkowych traktujący je ogólnie i nie widzę porzeby powielania go w tym wątku. Pozdrawiam.

Odpowiedz
#12
~Prezes widze że jesteś chyba specjalistą od butów wspinaczkowych?? w w jakich Ty się wspinasz???

Odpowiedz
#13
ja zdarłem juz 8 par, obecnie wspinam sie w anasazi velcro 5.10 i laserach boreala

Odpowiedz
#14
Co do popularności Scarpy. Chyba nie jest tak do końca jak twierdzi prezes.
Scarpa jest kupowana na Wyspach, a takaże w Stanach gdzie dystrybłuje ją Black Diamond. Na naszym rynku jest faktycznie nie znana. 5.10 też było nie znane dopóki Kudłaty nie zaczął ich sprowadzać. La Sportiva też była malo znaną marką ,aż Mythos u nas przyjął się i wtedy nagle popularność w narodzie radykalnie się zwiększyła. Przedtem była monokultura Boreala. Ta skolei wynikała z faktu, że Ninja i potem Laser były optymalne w ''mydle'', czyli wapieniu.
Popularność na pstym koniu jeździ i ma w sobie wiele elementów irracjonalnych.
Pozdrawiam
-------------------------------------------
Pim

Odpowiedz
#15
To co tu czytam jest fajne ale nie na temat ! Scarpy to są butki które mają wszystkie pod anie nad sobą !!
-------------------------------------------
delta

Odpowiedz
#16
szukam piini na temat bucikow evolv - Kaos.?

Odpowiedz
#17
Używam Kaosów, Ewolvovskich i jestem z nich bardzo zadowolony. Są bardzo dobre na polskie skały. Dobre stanie w dziurach, na krawątkach a także przy tarciówkach. Nie rozbijają się prawie wogóle co polepsza czucie skały. Bardzo polecam.

Odpowiedz
#18
Scarpy są butami bardzo twardymi o dobrym tarciu. Są nawet sztywniejsze od Miury. Świetnie pracują na małych stopniach. Scarp Vapor to najlepsze buty na bardzo trudne drogi jakie miałem okazje nosić
-------------------------------------------
QBa

Odpowiedz
#19
http://www.youtube.com/watch?v=m-0jGFfqX...re=related tu link do Vapor V. Scarp rządzi w prawie wszystkich Krymskich rejonach
-------------------------------------------
QBa

Odpowiedz
#20
''Scarpy to buty twarde''. Ktore Scarpy? Scarpa robi chyba z 15 modeli. Przeciez nie wszystkie sa sztywniejsze od Miury.

Ciekawy temat. Piec lat temu nikt nie znal Scarpy w polskim wspinaczkowym swiecie. Ciekawe jak jest teraz? Jedyny klient, ktory odmowil kupna Scarp w sklepie gdzie pracuje, to Polak, ktoremu na sciance w Trojmiescie powiedzieli, ze sa slabe.
-------------------------------------------
Sprzedawca w sklepie outdoorowym. Anglia.

Odpowiedz


Skocz do: