To forum wykorzystuje pliki cookie
To forum wykorzystuje pliki cookie do przechowywania danych logowania, danych o Twojej ostatniej wizycie, pliki cookie na tym forum śledzą również tematy, które przeczytałeś. Korzystanie z forum oznacza akceptajcę ustawień plików cookie. Możesz zmienić ustawienia plików cookie w dowolnym momencie w swojej przeglądarce.


Rower trekingowy-jaki, gdzie itp ?
Jestem zwolennikiem ram z dużym slopingiem, wiec przy moim wzroście 174 używam ramy 17''. Mam na uwadze bezpieczeństwo jazdy oraz skrętność roweru. Dodatkowo taka rama umożliwia agresywną, sportową jazdę w terenie... Ale nade wszystko kładłbym nacisk na bezpieczeństwo jazdy. Poza tym, dopierając ramę do wzrostu ~170 nie wiem jak może wyjść 19''...
-------------------------------------------
Dwa monologi to jeszcze nie dialog.

Odpowiedz
Z rozmiarem to rower rowerowi nie równy. Po pierwsze różni producenci różnie je mierzą, a po drugie do tego dochodzi inna gemetria ramy i różne wielkości kół. Trzeba się przymierzyć.
-------------------------------------------
m

Odpowiedz
Rower holenderski od razu odpada (jest brzydki jak dzień).

Ale czy arkus z aluminiową ramą faktycznie taki zły? Przecież części można z biegiem czasu wymienić...

Odpowiedz
Dziękuje wszystkim za informacje. Rowery z damskimi ramami wyglądają trochę jak te stare wiejskie w których hamuje się pedałem do tyłu więc super, że męski też może się nadawać. Najlepiej pójdę do sklepu i poszukam tych ''unibike'', bo mimo wszystko chciałabym ten rower przynajmniej z dwa lata mieć.

Odpowiedz
Co do aluminiowej ramy to teraz chyba trudniej kupić rower z ramą stalową niż odwrotnie.
A co do rozmiaru to faktycznie trzeba w sklepie przymierzyć (o ile sklep ma ten sam model o różnych rozmiarach ramy bo najczęściej jest tylko jeden rozmiar, który wg sprzedawcy zawsze idealnie pasuje ;-)
Patrzę na specyfikację arkusa city/classic (z uwagi na przedział cenowy jaki podałaś) i coś podejrzanie mało precyzyjnie podają np. ''przerzutka przednia shimano'' (wszystkie marketowe rowery za 300-400 zł mają shimano). Z kolei przerzutka tył shimano tx31 to chyba raczej niska półka (marketowa)
Spróbuj wrzucić na jakąś grupę dyskusyjną np pl.rec.rowery porównanie danych technicznych kilku upatrzonych rowerów róznych marek a tam fachowcy od 2 kółek na pewno z wielką przyjemnością od razu ci wywalą całą listę zalet i wad poszczególnych modeli.
Nie wiem czy analizowałaś rowery firm Kross i Giant - moi znajomi ich używają i nie słyszałem żeby narzekali.
trafnego wyboru życzę
P.S. ale żeby kobiecie nie podobała się damska rama??? toż to specjalnie dla kobiet skonstruowano.... koniec świata... ;-))
-------------------------------------------
grześ

Odpowiedz
chce sobie kupić rowerek tak do 1800zł skłaniam się do meridy crossway TFS 100 comfort-v czy ktoś miał z nim styczność jakie są podobne rowerki innych firm co wybrać
-------------------------------------------
mmm

Odpowiedz
czy moglabym prosic o opinie o tych rowerach:
http://www.cyclosport.pl/go/_info/?user_...-3&lang=pl
http://www.zuchlinski-sklep.com.pl/index...od_id=1209
Szukam roweru na kilkudniowe wyprawy dzienne trasy okolo 100 km, szosa, polne drogi. Do jezdzenia z sakwami. Przedzial cenowy do 1500 zl
-------------------------------------------
a.

Odpowiedz
z tych wskazanych powyżej zdecydowanie ten pierwszy. Dlaczego? bo o tym drugim niczego nie wiemy ;-) No chyba, że sprzedawca liczy, że potencjalnemu kupcowi wystarczy samo zdjęcie roweru...
A tak na poważnie to nie bardzo rozumiem jak ten drugi rower mógł zostać zaliczony do trekkingów? Przecież on ma torpedo zamiast przerzutek (z całym szacunkiem do fanów torpeda...) czyli klasyczny ''mieszczuch''. Moim zdaniem to mocno ogranicza jego możliwości zastosowania w trudniejszym terenie.
A skoro pozostał na placu boju tylko ten pierwszy to IMHO osprzęt ma na poziomie solidna średnia klasa ale cenowo jest w klasie średniej-wyższej (może czegoś nie dostrzegam ale w tym osprzęcie można chyba kupić dobry rower innych marek w granicach 1000-1100zł jeszcze przed kryzysowym rabatem ;-)
-------------------------------------------
grześ

Odpowiedz
a moglabym prosic o namiar na jakis rower - przeznaczenie to na kilkudniowe wycieczko ok 100 km, drogi zwykle/polne/lesne ale bez szalenstw raczej sciezki lesne.Cena max 1500 zl (cena z wyposazeniem typu bagaznik blotniki). Duze kola
-------------------------------------------
a.

Odpowiedz
Przy twoich oczekiwaniach i założeniach ciężko cokolwiek doradzić
www.kross.pl
www.unibike.pl
www.romet.pl
tylko weź pod uwagę, że oni podają ceny katalogowe od których można czasem wynegocjować niezły rabat (sezon komunijno-letni już za nami więc warto już zapolować na wyprzedaże i obniżki)
Nie sugeruj się bagażnikiem, błotnikami i wielkimi kołami bo to raczej nieistotne elementy, które zawsze można dokupić/wymienić itp.
Ważniejsza jest jakość osprzętu (przerzutki, kaseta, manetki, hamulce - nie sugeruj się samą nazwą shimano bo nawet supermarketowe jednosezonówki maja osprzęt shimano) i twoje oczekiwania takie jak: widelec z amorkiem czy bez, siodełko z amorkiem czy bez, piasty uszczelniane czy nie (dość istotne przy ujeżdżaniu plaży), rama aluminiowa czy stalowa (chociaż teraz chyba trudniej kupić stalową niż aluminiową). Dość istotne jest też jakim ciężarem będziesz traktować rower (wpływ na felgi, szprychy i opony) - mam na myśli twoją osobę plus ewentualne bagaże, foteliki dziecięce z ''żywą wkładką'' itp
Przy twoich założeniach kupiłbym jakiś trekking ok.1000zł a resztę kasy przeznaczył na dobre sakwy/koszyki albo kurtkę, kask itp
-------------------------------------------
grześ

Odpowiedz
Czy Giant crs 2.5 fs to dobry wybór do 1600zl na wycieczki po 50-100 km na asfalcie? nie będzie problemu z wymiana na sztywny widelec?
-------------------------------------------
mmm

Odpowiedz
Mam pytanie:
Co myślicie o rowerze GT transeo 3.0
http://www.isport.pl/sklep/index.php?mai...ts_id=1725

Ja w sumie potrzebuję rower do jazdy po najbliższej okolicy i mieście. W dużej mierze są to drogi asfaltowe...Mieszkam na obrzeżach Krakowa i na rowerze chciałbym pojeździć ze znajomymi po ścieżkach rowerowych, po osiedlach i po okolicach...ogólnie rekreacja i uwolnienie się od samochodu....Chciałbym rowerek który wiele problemów nie będzie mi stwarzał i by jazda na nim była przyjemna....Tyle wystarczy....Możecie coś doradzić...??...cena taka ok.1500 zł.
-------------------------------------------
BanaN

Odpowiedz
Poszła mi w rowerze dętka...to kenda, z oznaczeniem 26x1.9/2.125. Czy nie wiecie gdzie w necie mógłbym taka kupić? Bo nie mogę znaleźć kendy z takim właśnie oznaczeniem w polskich sklepach, a nie znam się na tym i nie chciałbym kupić czegos nieodpowiedniego.
-------------------------------------------
Pies i nóż najlepszym przyjacielem człowieka.

Odpowiedz
1.9/2.125 - to jest oznaczenie szerokości dętki. Ta dętka jest zalecana do szerokości opony od 1.9 cala do 2.125. Firma nie ma znaczenia. Ważny jest rodzaj wentyla. Najtaniejsze i całkiem przyzwoite dętki były/są w Decathlonie pakowanepo dwie sztuki.

Odpowiedz
-> BanaN
Odradzam kupno roweru z mechanicznymi hamulcami tarczowymi. Lepiej kupić taki wyposażony w dobre Vki.
Ja ze swoje strony rekomenduje rowery firmy Kross, są sporo tańsze niż podobnie wyposażone modele konkurencyjnych firm, a niczym im nie ustepują. Może wybierzesz coś z ich kolekcji.
---
Edytowany: 2009-08-17 00:59:30

Odpowiedz
hej,
już raz mi doradziliście dobrze w wyborze roweru, więc może jeszcze raz?
arkadoo?:)
http://www.unibike.pl/visiongts.html
http://www.unibike.pl/voyagergts.html
http://allegro.pl/item711893804_merida_f..._od_s.html
http://allegro.pl/item711894396_merida_f...od_ss.html

czy rzeczywiście najdroższy jest najlepszy (voyager), czy meride za 999zł można kupić niemal równie dobrze?
jakie są najistotniejsze różnic?
dzięki wielkie:)

Odpowiedz
>czy moglabym prosic o opinie o tych rowerach:
http://www.cyclosport.pl/go/_info/?user_...-3&lang=pl
http://www.zuchlinski-sklep.com.pl/index...od_id=1209
Szukam roweru na kilkudniowe wyprawy dzienne trasy okolo 100 km, szosa, polne drogi. Do jezdzenia z sakwami. Przedzial cenowy do 1500 zl<



Żaden z nich nie nadaje się za abrdzo na kilkudniowe wyprawy. Biria ma za słaby osprzęt a zwłaszcza koła. Na kilkudniowe wyprawy potrzebny jest rower z mocnymi kołami nie dlatego że je połamiesz - bo nawet tych nie połamiesz przy wycieczkowej jeździe ale koła niezawodne z dobrymi szprychami na dobrych obręczach ktore nie bedą puszczać w czasie intensywnej jazdy. Piasty acery do spokojnej jazdy mogą być ale łańcuch czy kasety lepiej sobie odpuścić. zdecydowanie korzystniejszą ofertą w podobnej cenie jest trans syberian Krossa ale to też rower nie bez wad. Szukaj roweru bardziej na alivio - np unibike Expedition
Drugi hercules - sprawa trochę trudniejsza bo ten rower jest dobry ale nie na wyprawy trekkingowe. to fajny rowerek ale raczej do miasta

Mała uwaga odnosnie rozmiarów. rowerów na chwile obecną nie ma sensu dobierac po długości rury podsiodłowej. ważniejsza jest długość ramy w poziomie. W poziomie a nie w opadzie slope. ja przy wzroscie 174 biorę ramy do trekkinga odł 57 z tym że ja preferuję kierownice od zwykłego miejskiego które pozwalają na lepszą jazdę w pozycji stojącej. Nie cierpię prostych kierownic - ot taka pozostałosć po latach jazdy szosówkami.. Gdy biorę trekkinga z bardziej prostą kierownicą to juz zakładam że rama musi być ok 4cm krótsza (53-54cm). Wszystko jeszcze można skorygowac mostkami które w trekkingach są regulowane wiec nie ma tragedii jak rame dobierze sie nieodpowiednia. zresztą producenci wiedzą o tym i produkują rowery w 3-4 rozmiarach.
Z tanich rowerów polecam rowery unibike - w stosunku jakość - cena chyba sa bezkonkurencyjne. mozna też czaić sie na jakiś używany w dobrym stanie . Trek, Diamant, Hercules, ketler, kalkhoff , VSF, raleigh i parę innych firm które są naprawdę niezłe a uzywki z reguły nie maja przejechanego sezonu. jeździłem niedawno na karbonowym trekkingu kalkhoffa - bajka na równym asfalcie i miękkim gruncie ale na polski dziurawy asfalt już za twardy.
Nowe meridy są trchę za drogie. Myśle że jakością nie przewyższają unibajka a w cenie meridy mamy unibike z lepszym osprzętem. jakby ktoś trafił unibike globetrotter poniżej 2000pln to jest to swietny rower na dalekie wyprawy w którym nie trzeba niczego zmieniać właściwie.
też odradzam tarczówki i inne magury hydrauliczne. tanie tarczówki to żadne hamulce. Na kilkudniowe wyprawy rowerowe potrzebny jest rower prosty, nieskomplikowany w naprawie, solidny na tyle że tych napraw nie bedzie wiele. osobiście mam rower na zwykłym wolnobiegu z łańcuchem od składaka. zaleta jest taka że tak gruby łańcuch wbrew cenie wolno się zużywa a wolnobieg kosztuje 25zł. i jak na razie nigdy się nie popsuł. tylko że piasty, szprychy i obręcze to już sachs z najlepszych lat produkcji. pancerne koła choć nielekkie. znajomy pojechał kiedyś kołami podobnymi do tych z birii na wycieczkę ok 1000km i po drodze pękły mu szprychy. regulacja badziewnych hamulców to też pasudna sprawa
-------------------------------------------
dede

Odpowiedz
>hej,
już raz mi doradziliście dobrze w wyborze roweru, więc może jeszcze raz?<

Sugerowałbym dopłacic pare złotych i kupić Unibike expetidion gts. Lub kupić coś używanego na allegro. Ten unibike jest poskaldany z głową. jest może droższy od podobnych krossów (syberian) ale widziałem oba rowery i unibike był lepiej wykonany. za te pieniadze nie znajdzie się nic lepszego - chyba ze jakaś okazja lub rower używany.
Można też zapolowac na jakiś rower crosowy - dokupić blotniki, osłonke na korbę + bagażnik i mamy trekkinga. Tyle ze crossy nie mają dynama w piaście ale to kwestia preferencji. dla mnie dynami w piaście zwalnia rower. te piasty nie toczą sie zbyt dobrze. jeśłi ktoś zakłada jazdę w nocy to jestem na tak a jeśłi ktoś wychodzi z załozenia ze wieczór to pora na zjazd i nie bedzie jeździł tym po dzikich terenach to zwykła diodówka na baterie lub klasyczne torpedo używane w trybie awaryjnym winno starczyć. No i te unibajki mają szprychy sapima a nie jakies nonejmy które bedą puszczać co kilkadziesiąt kilometrów bo nie trzymają naprężeń.
meridy jak pisałem nie przekonuja mnie ceną w stosunku do tego co oferują. podobniez Author - przecietna firma ktora ceni się na równi z potentatami. Można też zastanowić się nad kellysami ale mi osobiście koła się w nich nie podobają ale ogólnie lagoon czy walker nie prezentują się źle

Odpowiedz
forresty - dzięki za odpowiedź
nie wiem czy rzeczywiście dynamo w piaście spowalnia rower? mi to jest w sumie obojętne czy w piaście czy tradycyjne, ale chyba zdecyduję się na voyagera, więc mam nadzieję że jednak to jakiś mit:)
zresztą, polecany przez ciebie expedition ma też takie dynamo..

Odpowiedz
Dynamo w piaście spowalnia, ale znacznie mniej niż tradycyjne.

Odpowiedz


Skocz do: