To forum wykorzystuje pliki cookie
To forum wykorzystuje pliki cookie do przechowywania danych logowania, danych o Twojej ostatniej wizycie, pliki cookie na tym forum śledzą również tematy, które przeczytałeś. Korzystanie z forum oznacza akceptajcę ustawień plików cookie. Możesz zmienić ustawienia plików cookie w dowolnym momencie w swojej przeglądarce.


Reklamacje sprzętu outdoor (obuwie:osobny wątek)
Nie wydaje mi się, żeby wycierające się zapiętki wynikały z słabej jakości materiałów. Zwyczajnie dlatego, że zdarzały mi się wycierające zapiętki w butach bardzo wysokiej klasy i całkowicie nienaruszone w bardzo tanich. To po prostu kwestia dopasowania kształtu do konkretnej pięty (+ czasami sposobu sznurowania, skarpety, dobrania rozmiaru itd). A w takim wypadku pozostaje pytanie czy producent może tak na prawdę temu zapobiec w jakikolwiek sposób?
Niektórym spodnie wycierają się w kroku, innym nigdy - to wynika z osobniczej budowy ciała. Czy wobec tego producent powinien bezpłatnie wymieniać spodnie osobom z tej pierwszej grupy bo użył materiałów niewystarczająco dobrej jakości?
Oczywiście są takie sklepy jak decathlon co wymienią wszystko, ale to z zupełnie innych powodów...

Odpowiedz
Producenci i dystrybutorzy są tego świadomie - w dołączonej do moich butów ''instrukcji'' (w formie naklejki na opakowaniu) Meindl podaje, cyt. ''Staranne sznurowanie butów pozwala uniknąć przetarcia zapiętków.'' Czyli wiedzą jak sprawa wygląda, a w przypadku reklamacji odrzucą, podając jako uzasadnienie nieprawidłowe sznurowanie. :D

Także tego, chyba najlepiej wkleić sobie dodatkowy pas skóry na zapiętku, jak swego czasu pokazywał Arni.

Odpowiedz
Mam uznaną reklamację butów, przyznali mi zwrot towaru, ale butów już nie produkują, w zw. z czym usłyszałem, że mogę sobie wybrać dowolny towar ze sklepu. Wydaje mi się, że nie mogą mnie do tego zmusić, jeżeli nie dostanę nowych butów to mam prawo oczekiwać pieniędzy. Mam rację?

Odpowiedz
W 8a.pl dali mi do wyboru albo inny towar albo zwrot pieniędzy, pomimo że reklamowany mieli na stanie.

Odpowiedz
@traszan - zdecydowanie masz rację.
-------------------------------------------
Jurek

Odpowiedz
Hmm, proszę Was o poradę. Reklamacja butów Scarpa, barwią skarpetki. Dostarczono do sklepu 13 listopada, do dziś nie mam butów. Info, że poszły do Włoch i czekam, w międzyczasie tylko wymiana maili, że czekamy, czekamy...
Mijają prawie 2 -ce. Czy należy się jakiś zwrot, obniżenie ceny?

Odpowiedz
Starał bym się skontaktować bezpośrednio z producentem.
-------------------------------------------
Grzesiek - stary dziadyga

Odpowiedz
Carlosmuz a kiedy dostałeś pierwsze info że poszły do Włoch ?
Sklep ma 2 tygodnie na odpowiedź co dzieje się z reklamowany towarem, jeśli nie odezwie w ciągu tego czasu, automatycznie przyznaje że uwzględnił reklamację/twoje żądania.(sklep musi udowodnić że próbował cię powiadomić).
Ja reklamuję w ten sposób, że zawsze żądam zwrotu gotówki lub wymiany na nowy.

Odpowiedz
Z tego co pamiętam to dostałem info, że buty idą do Włoch, ale jaki jest czas naprawy maksymalny?

Odpowiedz
NIe ma określonego maksymalnego czasu, przynajmniej tak twierdzi Skalnik
-------------------------------------------
ramol

Odpowiedz
OK, ramol, dzięki, popatrzę jeszcze.

Odpowiedz
carlos, a z czego idziesz, z rękojmi, czy z gwarancji?
Jeśli z gwarancji - sprawdź warunki gwarancyjne - powinnieneś dostać przy zakupie obuwia, jeśli nie masz, powinno być udostępnione przez sklep (ewentualnie przez gwaranta - już nie wnikając w szczegóły co powinno być, kiedy i przez kogo).
Jeśli z rękojmi, będziemy się zastanawiać.
Tak na szybko - jeśli z rękojmi, to ostatecznym rozwiązaniem jest oświadczenie o odstąpieniu od umowy, ale to powoli...

Odpowiedz
OK, popatrzę, dzięki!

Odpowiedz
Napisze krótko NIGDY NIE KUPUJCIE BUTÓW MARKI MERRELL jakichkolwiek szajs jakich mało po niespełna 5 miesiącach użytkowania butów trekkingowych w terenie miejskim rozwaliła się podeszwa, tak że przeciekają, oczywiście producent wady materiału nie widzi.
Unikajcie tego obuwia jak ognia drogie i beznadziejne a poza tym zimne.

Pozdrawiam
-------------------------------------------
piotr

Odpowiedz
@astyl
A może jakieś szczegóły. jakie buty, jak intensywnie użytkowane, na czym polega uszkodzenie.
Zarejestrowałeś się i po to żeby napisać dziwny wpis okraszony uwagą ''beznadziejne a poza tym zimne''. To zawsze rodzi pytanie o intencje.

Odpowiedz
astyl jak rzekł turysta. Jaki model buta? Tylko miasto? But impregnowany? Czym? Jak często? Gdzie kupiony? Pytań wiele

Odpowiedz
carlosmus

Pozostaje kwestia typu - jakie było Twoje żądanie przy zgłoszeniu reklamacyjnym?
Bo to klient/konsument określa się w zgłoszeniu, czego sobie życzy: naprawy/wymiany na nowy/obniżenia ceny, czy w końcu odstępuje od umowy. Jeżeli działasz w ramach gwarancji (w ramach której najczęściej odpowiada producent), to w tym dokumencie winny znaleźć się zapisy dotyczące kolejności działań i wszelkich terminów. Jeżeli natomiast działasz na podstawie rękojmi (tutaj jest odpowiedzialność sprzedawcy) to minął już dostatecznie długi czas, by wnieść oświadczenie o odstąpieniu od umowy.

Zgodnie z Kodeksem Cywilnym jeżeli sprzedawca nie dokona naprawy lub nie wymieni wadliwego produktu na nowy ''niezwłocznie i bez nadmiernej uciążliwości dla konsumenta'' możesz odstąpić od umowy kupna. Minął już wystarczająco długo okres czasu, więc uciążliwość jest. Takie rozwiązanie byłoby najprostsze.

Jest jednak haczyk - przepis stanowi, że od umowy nie można odstąpić, jeżeli wada produktu jest nieistotna.

Nie podejmę się oceny, czy farbowanie skarpetek jest wadą istotną w rozumieniu tego przepisu.

Odpowiedz
Czy niskiej jakości szwy w butach są rzeczą normalną?

Przymierzałem ostatnio 4 pary dość drogich butów (do tego 3 różnych firm, z okolic ~700zł za parę) i w każdym wewnątrz buta był jakiś drobny problem z niteczkami - albo któryś szew wydawał się jakiś luźny albo kawałek niteczki od tego szwu odstawał.

Czy coś takiego jest powszechne? Czy gdyby taki badziewny szew puścił i coś się wewnątrz buta rozwarstwiło podległoby to gwarancji?
Czy może można samemu w tym jednym miejscu spróbować podszyć sobie - ale czy to też nie wpłynęło by na gwarancję?
Czy może może po prostu przesadzam z powodu drobnej niteczki?
---
Edytowany: 2018-01-10 17:11:01

Odpowiedz
Odnośnie butów Merrell.
Mam dwie pary. Jedne , takie letnie , z siateczki można używać do wody , kajak ponton itd...trzymają się dzielnie już z 8-10 lat. Troszeczkę odklejała sie podeszwa, ale szewc podkleił i jest ok.
Drugie to Merrel moab ventilator. Super wygodne , dorobione przez szewca zapietki (jak większość moich butów) trzymają się dobrze . Mają też z 5-6 lat.
-------------------------------------------
Grzesiek - stary dziadyga

Odpowiedz
Zajrzałem przed chwilą do wnętrza buta i oto co ujrzałem:
1) https://zapodaj.net/a4e515a115df9.jpg.html
2) https://zapodaj.net/83abc20c9fd02.jpg.html
3) https://zapodaj.net/be06b3d64a214.jpg.html

Wyściółka w jednym miejscu jest jakby nie do końca zszyta - jakby niedociągnięta. Sama nić w szwie jest napięta, więc wykluczam wewnętrzne poluzowanie się materiału.
Na zdjęciach może być to średnio widoczne.
Czy takie coś może mieć to wpływ na dłuższe użytkowanie?

I teraz kolejne pytanie - czy jest sens reklamować (czy kwalifikuje się to jako wada) , czy po prostu przesadzam?

Odpowiedz


Skocz do: