To forum wykorzystuje pliki cookie
To forum wykorzystuje pliki cookie do przechowywania danych logowania, danych o Twojej ostatniej wizycie, pliki cookie na tym forum śledzą również tematy, które przeczytałeś. Korzystanie z forum oznacza akceptajcę ustawień plików cookie. Możesz zmienić ustawienia plików cookie w dowolnym momencie w swojej przeglądarce.


[Recenzja] Triop Rap
#41
hmm... jakie byscie polecili butki dla poczatkujacego do 250 zl (choc lepiej tansze :) ) , które miałyby byc ogólnie fajne ale przede wszystkim wytrzymałe ??
-------------------------------------------
variety is the spice of life ;]

Odpowiedz
#42
triop tango z tego co wiem sa dosc wytrzymale
-------------------------------------------
mutee@go2.pl

Odpowiedz
#43
Tango nie kupuj bo jak na początkującego są za bardzo asymetryczne. Jako początkujący zastanów się np nad Salsami. Jeżeli jestes nieprzyzwyczajonony do butów wspinaczkowych to nie będziesz się w Salsach katował. A z pewnością na początek wystarczą.

Co do trwałości... nie ma trwałych butów wspinaczkowych. One się po prostu zużywają...

Odpowiedz
#44
nie rozumiem jak but moze byc ''na poczatkujacego za bardzo asymetryczny''. asymetrycznosc to duzy plus a tango z tego co wiem nog nie katuja.

Odpowiedz
#45
Buty typu Triop Salsa to buty stworzone do wspinaczki w rysach i w płytach się raczej nie sprawdzają bo na płytach trzeba mieć właśnie but lekko wygięty tak aby stawać na dużym palcu. A poza tym zawsze można kupić buty o małej asymetrii i wszystko będzie ok chociaż w Miurach i Cobrach asymetria to wg producenta 75st to wcale nie odczuwam dyskomfortu.

Pozdrawiam
Piotrek
-------------------------------------------
http://kw.czest.prv.pl

Odpowiedz
#46
to pocieszyliście mnie z rozbijaniem RAPów :] kupiłem okazyjnie 2 nr mniejsze i na razie boli boli.. na szczęście mam 2gie na panel :)
-------------------------------------------
turbo

Odpowiedz
#47
za 2 miechy bedziesz mial z nich kapcie :)

Odpowiedz
#48
dzieki za odpowiedzi... fajne te Trango :) , a co myslicie jeszcze o Rock Pillars Gym lub Snake?? jak byscie mogli przyrównac do tych triopów
pozdro

-------------------------------------------
variety is the spice of life ;]

Odpowiedz
#49
Tango* ;]
-------------------------------------------
variety is the spice of life ;]

Odpowiedz
#50
powiem tyle. unikam butow wspinaczkowych ponizej 250 ;)

Odpowiedz
#51
mam zarówno GYM jak i SNAKE ale małe odniesienie do innych modeli (RAPy usilnie rozbijam :] .
GYMy sobie chwale były to moje pierwsze kapcie (panel+skały)
Snake kupiłem z przeznaczeniem na góry i nie są złe (kupiłem wygodne na skarpetę). Generalnie buty sie za Ciebie nie wespną.

Gdy zapisywałem sie do KW i chciałem kupić pierwsze buty kolega doradził mi aby nie brać butów bardzo dobrych ale średnie. Dzięki temu że but słabiej stoi mozna poprawić technikę. W dobrych butach stawiał byś nogę byle jak..może coś w tym jest...
pozdrawiam
-------------------------------------------
turbo

Odpowiedz
#52
spox :) dzieki za porade... zastosuje sie bo na bardzo dobre i tak mnie nie stac ;) chodziaż Snake'i w climbshopie po 229 zl, no ale kupowac pierwsze botki przez neta byloby raczej nierozsadne ;]
pozdro
-------------------------------------------
variety is the spice of life ;]

Odpowiedz
#53
Co prawda moje Evolvy Bandity mam niezbyt długo, ale jestem baaardzo z nich zadowolony... Wygodne... Precyzyjne... Dobre tarcie...
Jednym słowem dobrze wydane pieniądze... :)

Pozdrówka

Odpowiedz
#54
moze ja doloze jeszcze swoje 5 groszy na temat tych butow i testu.
w punktach ponizej odniose sie do testu.
1. arcysliski polski wapien nie jest wyznacznikiem tarcia.
2. uwazam ze asymetria jest jak najbardziej wlasciwa, nie katuje nogi, pomaga wstawiac sie w dziurki, zdecydowanie gorzej pracuje but na tarcie.
3. bardzo dobrze ze but nie ma wysciólki tylko skórę. moje rapy nie walą tak jak np. salsy triopa z sztuczna wysciółką w środku
4. zgodze się że pętla z taśmy do zakładania buta tnie ścięgno achillesa.
5. nie zdodze się z stwiedrdzeniem że lepiej dołożyć 100zł i kupić coś lepszego. a może lepiej odrazu 200 zł dolozyc? śliske jest to stwierdzenie. jest to moim zdaniem najlepszy but za tą cenę, zresztą bodajże jakiś amerykanski magazyn też tak twierdzi (albo odwrotnie - ja twierdze tak jak oni :)))

z własnych doświadczen dodam że rzeczywiście guma jest nie najlepsza, nowy but ''pływa'' na małych krawądkach, nie wiem jak będzie jak czubek sie troche zetrze. co do rozmiaru moje sie jeszcze mocno nie rozbily, ale kupilem tak ciasne jakie zdolalem zalozyc na noge. w czasie wspinu jest ogolnie walka:) mam porownanie do sals triopa i uwazam ze rap na polskie dziurkowe drogi jest b. dobry, jednak na tarciowe drogi wole salsy.
pzdr!

Odpowiedz
#55
tjaaa. jaaasne. wiec co jest niby wyznacznikiem tarcia.... piaskowiec? stary, zastanow sie lepiej 5 razy zanim cos napiszesz. i podtrzymuje swoja wczesniejsza opinie. lepiej dolozyc 30 zl i kupic bandity evolva. w skalach sa nie do porownania

Odpowiedz
#56
to ty kolego zastanow sie 6 razy co napiszesz
napisales:
''Dość często but wyjeżdża ze stopni, nie mówiąc już o arcyśliskim wapieniu w kobylańskiej.''
na wyslizganym wapieniu popularnych drog w polskim wapieniu kazdy but bedzie ci wyjezdzal!
najpierw kupujesz buty z dolnej polki, potem wymagasz cudów a na koniec sugerujesz dolozenie 100 zł (w koncu zszedles na 30zl).
gratuluje. troche obiektywizmu radze.
a tak na koniec trza bylo se odrazu kupic 5.10 Anasazi Velcro, nie uciagnelyby ci sie, guma legenda a i uniwersalny - na tarcie i dziurki - no i moglbyc dolozyc odrazu 150 do rapow!
a i tak po zimie na panelu by ci paluchy wyszly.
pzdr.

Odpowiedz
#57
Ale sprawa z tarciem wygląda tak, że w piaskowcu czy granicie to wyznacznikiem tarcia mogą być nawet gumofilce. A jeśli na normalnej podkreślam normalnej a nie przesadnie wyślizganej drodze w wapieniu można sprawdzić, który but ma lepszą gumę. Ale z drugiej znowu strony sprawa wygląda tak, że w Jurajskim wapieniu jest bardzo nieiwele dróg tarciowych - co innego właśnie piachy no ale to już inna historia. Ale jak już wspomniałem niezajechana do końca droga w naszym wapieniu to chyba najbardziej obiektywny test dla butów pod kątem tarcia.

Pozdrawiam
Piotrek
-------------------------------------------
http://kw.czest.prv.pl

Odpowiedz
#58
~DH >> zgadzam sie z Toba w 100%

mutee >> ciekawe. rapy mozna dostac za 224zł, a na stronie gacka evolvy stoja 310 zł. jakbym nie odejmowal to mi 30 zł nie wychodzi.

naszedl mnie jeszcze jeden wniosek z tej dyskusji. otoz dyskusja i porownywanie buta wspinaczkowego rownoczesnie pod wzgledem tarcia i wytrzymalosci nie ma sensu. wiadomo ze guma, ktora bedzie lepiej stala bedzie bardziej miekka, bedzie miala wiecej zywicy, wiec szybciej sie bedzie zuzywac. guma twarda bedzie wytrzymalsz, lepiej bedzie pracowac na malej krawadce, ale bedzie gorzej stala.
poza tym stwierdzenie ze palce mi wyszly po pól roku wspinu jest chyba sliskie. ktos inny powie ze ma 3 lata buty i sa jak nowe. jest to bardzo indywidualne.
pzdr.

Odpowiedz
#59
Wiadomo, że miększe buty są lepsze na tarcie a twardsze są pewniejsze na małych stpniach. A na niszczenie butów też się składa bardzo wiele czynników. Choćby długość wspinaczkowego stażu ma znaczenie: osoby dopiero zaczynające tą zabawę nie myślą o pracy nóg i mają tendencję do ciorania stopami po skale a to niszczy buty. Druga kwestia to intensywność wspinania. No a poza tym o buty trzeba jednak dbać, czyścić gumę (czysta ma lepsze właściwości co chyba jest oczywiste) no i każdy najmniejszy nawet defekt od razu naprawiać, nawet najmniejsze odklejenie gumy trzeba od razu doklejać żeby poźniej nie mieć z tym problemów.

Pozdrawiam
Piotrek

P.S. Sorry za poprawność poprzedniego posta ale widać, że się jeszcze nie obudziłem chyba :P Każde zdanie od ''ale'' :)
-------------------------------------------
http://kw.czest.prv.pl

Odpowiedz
#60
~DH >> i znow sie z Toba zgadzam w 100% :)
pzdr.

Odpowiedz


Skocz do: