To forum wykorzystuje pliki cookie
To forum wykorzystuje pliki cookie do przechowywania danych logowania, danych o Twojej ostatniej wizycie, pliki cookie na tym forum śledzą również tematy, które przeczytałeś. Korzystanie z forum oznacza akceptajcę ustawień plików cookie. Możesz zmienić ustawienia plików cookie w dowolnym momencie w swojej przeglądarce.


Buty wspinaczkowe
Sopel:
Mam mantisy la sportivy, ale wspinam sie obrzydliwie krotko, wiec moje doswiadczenie jest do d..y. Poza tym przesiadlem sie na nie z obrzydliwie ciezkich i grubych halowek adaidasa w porownaniu z ktorymi kazdy wspinaczkowy but zrobilby na mnie piorunujace wrazenie, wiec moj obiektywizm tez jest watpliwy;) W kazdym razie o tych butach moge powiedziec tyle, ze dla poczatkujacego sa idealne: leciutko asymetryczne, wygodne (normalnie nosze 44 a kupilem 43), nie zjezdzaja ze stopni i maja niezly czubek. Po dwoch miesiacach wspinania 2X w tygodniu na panelu nie widac na nich nawet rysy, wiec poki co do wytrzymalosci tez nie mam zastrzezen. Jedyna ich wada, jak dla mnie, jest to ze w moim modelu lewy but delikatnie rozni sie konstrukcja od prawego, co skutkuje tym ze lewy jest tak wygodny, ze moglbym w nim spac, a prawy mi lzy wyciska, wiec przed ewentualnym zakupem radze sie im dobrze przyjzec...

Odpowiedz
~afro_paul

Ja używam Bouldozerów od listopada. Nie ma ich na stronie Mammuta bo to model już nieprodukowany. Jak dla mnie są bardzo fajne - wygodne, rzepy mocno trzymają, są nieźle wyprofilowane i nie rozbijają się za bardzo, bo mają dużo gumy (właściwie to nie zauważyłem, żeby rozbiły mi się w ogóle). Nie wiem jak się sprawują w skale, ale na oko sądzę, że spokojnie dadzą radę [zamierzam się w nich wspinać w Tatrach, pod koniec lipca dam znać jak było ;-)]. Na panel chodzę różnie, od 2 do 4 razy w tygodniu. Po kilku miesiącach takiego używania nie widzę zbytniego zużycia - poza lekkim przybrudzeniem.

Chociaż nie - zaczęła się odklejać ta guma, która jest na górze buta (ta usztywniająca, nie służąca do wspinania). Ale obszar odklejenia jest na tyle mały, że w ogóle nie ma na nic wpływu i nie chce mi się nawet wyciągać butaprenu z szuflady.

No i jeszcze kwestia ceny. 250zł to bym za nie nie dał, ale za 215 się skusiłem. Podsumowując: polecam.
---
Edytowany: 2008-05-31 13:24:29
-------------------------------------------
http://www.naszeskaly.pl/

Odpowiedz
Witam mam pytanko dotyczace butkow barracuda La Sportiva mam okazje kupic je w nizszej cenie zagranica i prosze o porade ,thx

-------------------------------------------------------
Barth
-------------------------------------------
Przeniesione przez administratora

Odpowiedz
Hej, zaczynam sie dopiero wspinać, tylko na panelu!
Chciałbym kupić buty bo w adidasach jest bardzo ciężko bo sie łatwo ześligują. Waże 95kg i prawie 2m :P
Jakie były by najlepsze buty dla początkującego i o jak największym tarciu!
-------------------------------------------
Pure

Odpowiedz
~Pure

Wybacz, ale wszyscy pisali o tym już po 10 razy. Poświęć się trochę i przebrnij przez niniejszy wątek - zajmie Ci to 0,5h. A tak to każdy zaraz krzyknie jaki ma model i że mu się podoba i ostatecznie tak czy siak będziesz musiał wybrać z piętnastu propozycji.

Albo inna propozycja: poprzymierzaj i wróć z konkretnymi modelami, to o nich podyskutujemy. Ale nie o całym rynku! ;)

Odpowiedz
P.S. Obiecuję pociąć ten wątek po sesji na jakieś sensowne kawałki...
---
Edytowany: 2008-06-19 00:22:55

Odpowiedz
A miał ktoś Five Ten Galileo? Generalni mlaskam na te buty od dawna...

A propos dla zainteresowanych technicznymi niuansami we wspinaczkowych bucikach: rozpiska o gumie Stealth
http://www.ceneria.pl/ekspert,172,444,0,...macje.html
-------------------------------------------
MaxKolankoUSA

Odpowiedz
Mam już drugą parę Galieo i nie spotakałem jak do tej pory leszych butów. Stanie na małych stopniach precyzyjne, tarcie ***is.. i co chyba ważne - nie katują stopy. Poprzednie modele np Sportiva Miura wydają mi się już topornymi modelami i nie rozumiem jak mogłam się wspinać w takich chodakach :-).
Ale w sumie moze nie buty są najważniesze :-)
-------------------------------------------
Jarenty

Odpowiedz
QUECHUA - NAPRAWDĘ DOBRE BUTY WSPINACZKOWE - zobacz, porównaj, wypróbuj.
http://www.decathlon.com.pl/PL/buty-do-w...-10408009/
-------------------------------------------
TAJFUN

Odpowiedz
Miałem Vuarde - średni but, szybko kapciowaty się stał. Na początek wspinaczki jest w porządku, potem jednak czuć że słabo się trzyma na stopienkach etc. Dosyć szybko się niszczą; znajomy w miarę regularnie wymienia, czasami co kilka miesięcy, czasami wystarczą dwa tygodnie heh :)
-------------------------------------------
It's true...devil wears Patagonia :)

Odpowiedz
to i ja zadam pytanko jako ze nie dysponuje zbytnio duza iloscia gotowki(ok.230zl), a przymierzam sie do kupna pierwszych butkow...

butki beda uzywane tylko i wylacznie na scianie (do czasu jak bede chcial w skaly wyruszyc to te juz mi sie zuzyja :P ), czestotliwosc to ok. 1 w tygodniu, od swieta 2 razy.

w tescie ( http://www.wspinanie.pl/serwis/200608/24...wyniki.php ) jako najlepsze pod wzgledem cena/jakość wypadly mugeny, jednak czytając ten wątek mam pewne wątpliwości...


czy Flash jest porownywalny jakościowo do starego mugena? (znaczy mugena ''1'' czy tez ''2006'' jak niektorzy go okreslaja...), i czy nowy mugen 2 zamiast potencjalnie byc lepszym butem, jest gorszy od swojego poprzednika?(problemy z podwojna guma) Jako ze cena jest ta sama, to chciałbym wiedzieć w jakim stopniu te modele się różnią i ktory lepszy...z testu wynika ze flashe bardziej kapcieja od mugenow, zas tutaj juz pare osob narzekalo na mugeny...

za odpowiedzi z gory dzieki :)

Odpowiedz
Tez planuje zakup pierwszych butow na scianke 1-2 x w tygodniu (bo do wiosny i skalek i tak pewnie nie wytrzymaja).

Interesuje mnie niewygorowana cena, material syntetyk i zapiecie na rzepy.

Waham sie pomiedzy nowymi Mugenami (tymi z czerwonym kleksem z przodu) a butami Nepa Ant Strap (http://sk2.pl/nepa).
o Mugenach czytalam duzo, w wiekszosci dobrego;) Niestety nie znalazlam zadnych recenzji dotyczacych tych drugich butow. Wizualnie podobaja mi sie o wiele bardziej od Mugenow, lecz nie chce kupic bubla tylko dlatego, ze jest ladniejszy.
Czy ktos ich uzywal i moze cos o nich napisac?

Odpowiedz
Nepa Ant Strap
http://www.8a.pl/index.php?str=prod_big&...=15&subkat=

Odpowiedz
Witam
Kupuję sobie pierwsze buty wspinaczkowe.
Na co zwrócić uwagę?
normalnie mam rozmiar 42 butów, mierzyłem La Sportiva Mantis 41,5 i były całkiem dobre, ale nie wiem w jakim stopniu buty mają być dopasowane? bo 41 i 41,5 i 42 sa... dopasowane, z tym że 41 ciut ciasnawe a 42 takie dopasowane ale mniej niż 41,5 hehe
palce mają być podkurczone? można nimi ruszać w takowych butach?
może to trochę głupie pytanie ale po prostu nie bardzo wiem jaki rozmiar będzie dobry na mnie a wiem że buty wspinaczkowe musza być ultra dopasowane. Tylko że właśnie nie wiem kiedy się kończy ultradopasowanie a zaczyna się zbyt mały but ;)
Tak jak wspomniałem , Mantisy patrzyłem i mi sie podobały.
Do wydania mam 250 zł.
Scorpiony też w tej samej cenie 239 zł ale te mają sznurówki, chyba rzepy są praktyczniejsze.
---
Edytowany: 2008-09-19 19:46:45

Odpowiedz
northaut
pamietaj ze wiekszosc butow rozbija sie po jakims czasie
ja zawsze kupujac zakladam i trzymam na nodze 15 min jak daje rade te 15 min wytrzymac to wiem ze to dobry rozmiar
-------------------------------------------
Nic to...

Odpowiedz
Witam
Porównam Flasha MRocka z Garnetami Saltica, gdyż w tych dwóch parach poruszałem się od trzech lat. Zaznaczam, iż to moje subiektywne odczucia odnośnie ciżemek, więc nie sugerujcie się nimi zbytnio. Więc tak, zaczynałem na Flashach, które użytkowałem tylko przez rok. Po pierwsze - ścierane były tylko na ścianie (3xweek), więc dostawało się im niemiłosiernie; po drugie - dopiero co zaczynałem się wspinać, co też nie było rzeczą obojętną. Myślę, że dzisiaj pociągnęłyby z pół roku dłużej. Porównując, najbardziej pasuje mi model Saltica - Garnet. Ścierając go na panelu przy takiej samej intensywności spokojnie wytrzymały 1,5 roku. Nawiasem mówiąc, od miesiąca śmigam w kolejnych Garnetach. Minus zauważalny - nie haczą tak jak Mady, lecz poza tym całkiem przyzwoicie się sprawują. To typowe sznurki - i w tym upatruję ich przewagę. Mam wąską stopę, więc przy mocnym domknięciu chodzą bajecznie. I ta cena - 180 zł (Mady kupione były za 270zł) to niewygórowana kasa, jak sądzę. Niestety, nie wiem jak jeżdżą w skałach. Kto żyje panelem - polecam z czystym sumieniem. I jeszcze jedno. Odnośnie pocenia się ciżemek - spryskuję Schoellem przed i po. Jedne i drugie po pół roku faktycznie zaczynają zajeżdżać ;)
-------------------------------------------
Krzysztof

Odpowiedz
la sportiva scorpion - ma ktoś?

Odpowiedz
Hej, mam pytanie co do wyboru butow a własciwie to rozmaru. Od dość dawna jestem poczatkujacym wspinaczem i pewnie tak zastanie, głównie ścianka czasem skały. Buty nie maja być wyczynowe bo jesli bola mnie stopy tak jak to jest w obecnych korkersach to nie moge nic zrobic i mam dość wspinania się już po 15 min. Chce czegos poprostu dobrze dopasowanego do stopy a nie wyczynowo ugniatajacego jak to niektórzy mówia - boli ale da sie wytrzymać :) aha a czy musze dodawac że dobrze by było zmieścić się do 150zł :)
-------------------------------------------
Milanez

Odpowiedz
Polecam Rock Pillars Moab Gym - sznurowane i tanie, bez wyściółki - kup rozmiar jaki nosisz na co dzień albo nawet 1 numer większe i będzie ok - przy założeniu ze jestes początkujący - cena około 170 zł.

Odpowiedz
Postanowiłem zamknąć niniejszy temat, gdyż nie ma on większego sensu. Zostaje dla potomności ;-). Dalsze pytania dot. poszczególnych modeli proszę zadawać w odpowiednich wątkach.

PS Obawiam się, że rozdzielenie wypowiedzi z tego tematu pomiędzy wątki o poszczególnych producentach jest niemożliwe - wymiękłem po pierwszych dwóch stronach...

PS2 Być może uda się po prostu skopiować niektóre wypowiedzi kilkukrotnie do poszczególnych wątków - będę to robił w miarę wolnego czasu.
---
Edytowany: 2008-11-15 18:15:27

Odpowiedz


Skocz do: