To forum wykorzystuje pliki cookie
To forum wykorzystuje pliki cookie do przechowywania danych logowania, danych o Twojej ostatniej wizycie, pliki cookie na tym forum śledzą również tematy, które przeczytałeś. Korzystanie z forum oznacza akceptajcę ustawień plików cookie. Możesz zmienić ustawienia plików cookie w dowolnym momencie w swojej przeglądarce.


Wspaniali sprzedawcy i dystrybutorzy
Poratujecie kontaktem do serwisu Suunto?

Odpowiedz
Wg strony internetowej w PL nie ma serwisu. Trzeba kontaktować się z importerem, albo ze sprzedawcą Suunto.
Kontakt do importera:

AMER SPORTS POLAND SP. Z O. O.
ul. Pilotów 2
Kraków, 31-462
Phone: (12) 349-47-00
Fax: (12) 349-08-01

http://www.suunto.com/en-GB/Support/Serv...r-Locator/

Odpowiedz
Ja swoje Suunto Core wysyłałem bezpośrednio do producenta. Na ich stronie rejestrowało się problem, dostawało numer listu przewozowego i wysyłało kurierem. To było parę lat temu, więc nie wiem czy coś się zmieniło.

Odpowiedz
Muszę pochwalić za serwis (i zjechać za jakość produktu) firmę Cascade Designs - producenta Thermarest. Od paru lat jeżdżę zimą z ich matą xTherm. Ponieważ pompowanie maty na mrozie za pomocą worka to prawdziwa mordęga, to zafundowałem sobie ich elektryczną pompkę. Już w domu miałem pewne wątpliwości co do jakości plastiku użytego do konstrukcji - jest strasznie dziadowski. Znalazło to niestety potwierdzenie w terenie. Podczas pierwszego użycia na mrozie pokrywka baterii po prostu odleciała i pięknym łukiem poleciała gdzieś w dal. Ponieważ jest jasno szara, po ciemku, mimo pół godzinnego poszukiwania, nie udało mi się jej zlokalizować w śniegu. A przez noc napadało nowe 20 cm. Kolejne noclegi znów musiałem bawić się z workiem. Po powrocie napisałem gorzki mail na ich infolinię. Dziś dostałem odpowiedź:

Hello,
We will send you new pump from here in Ireland. It will leave in the morning.
Regards

Oby w nowej plastik był choć trochę lepszy.

Odpowiedz
Ja chciałem dzisiaj wystawić laurkę dla serwisu Fjord Nansen.

W Tordisie I doszło do uszkodzenia elementu łączącego w Y stelaż, które powodowało, ze najmniejszy ruch namiotem powodował składanie się tegoż.
Napisałem do serwisu, odpisali, że wyślą takowy element za darmo.
Tydzień później dotarł do mnie kurier z częściami. 45 minut roboty i namiot działa jak nowy.

Także serdeczne dziękuje!

Odpowiedz
Chętnie pochwalę Pakera za szybką, bezproblemową wymianę samopompy Thermarest Prolite 4 Reg. Miała ok 10-12 lat, zdelaminowała się obustronnie. Mimo braku dowodu zakupu zero grymaszenia - wysłałem zwłoki, kurier po dwóch tygodniach (w tym święta i nowy rok) przyniósł nówkę.
Szacun i chwała Pakerowi Wink
Odpowiedz
(11-01-2021, 17:38)Browar napisał(a): Chętnie pochwalę Pakera za szybką, bezproblemową wymianę samopompy Thermarest Prolite 4 Reg. Miała ok 10-12 lat, zdelaminowała się obustronnie. Mimo braku dowodu zakupu zero grymaszenia - wysłałem zwłoki, kurier po dwóch tygodniach (w tym święta i nowy rok) przyniósł nówkę.
Szacun i chwała Pakerowi Wink

Czyli faktycznie Thermaresty kupuje się raz i ta dożywotnia gwarancja to nie pic na wodę? No to będę musiała jeeszcze raz przemyśleć.
Odpowiedz
TR kupujesz raz. Wymiana bez problemu.
Odpowiedz
Wrzucę kolejny kamyczek do ogródka 8a, mam nadzieję, że w końcu może starczy to na ukamienowanie.

Pozwalają na zamówienie do sklepu, do przymiarki, dwóch sztuk tej samej kategorii szpeju w jednym zamówieniu. No to prostą metodą żona moja zamówiła dwie pary butów, a ja kolejne dwie - ostatecznie w przypadku podejściówek 4 modele (o rozmiarach nie wspominając) do wyboru to jest minimum, a nie jakaś ekstrawagancja.

I co? I pani na miejscu mówi, że nie może wydać jednej osobie dwóch zamówień na takie same produkty.
Nawet tej sprzedawczyni było głupio musząc mówić takie bzdety.
Nie wiem nawet, co powiedzieć, brakuje słów na taki debilizm.
Odpowiedz
(05-01-2022, 11:31)ludz napisał(a): Wrzucę kolejny kamyczek do ogródka 8a, mam nadzieję, że w końcu może starczy to na ukamienowanie.
... brakuje słów na taki debilizm.

A szkoda bo wybór mają duży, prawie pełną rozmiarówkę butów (z połówkami rozmiarów) i dobre ceny, aż się boję zamówić do przymiarki  Angry
Odpowiedz
Cóż, to post sprzed półtora roku. Nie wiem czy coś się zmieniło, ale ogólnie staram się nie kupować tam niczego bez zniżki 30.procent lub extra 10 przy wyprzedażach.
O ile w pandemii dalo się znaleźć faktycznie bardzo dobre okazje w polskich sklepach, o tyle obecnie przeważnie wygrywają sklepy zagraniczne. Pomimo kosztów przesyłki (!)
Odpowiedz
(05-01-2022, 11:31)ludz napisał(a): Nie wiem nawet, co powiedzieć, brakuje słów na taki debilizm.

To nie debilizm, ale prawo. Skoro zamawiasz / rezerwujesz to zawierasz umowę. Jeżeli twoja żona złożyła zamówienie i Ty je odbierzesz, to potem może przyjść twoja żona i żądać (słusznie) butów, które zamówiła. I nic jej może nie obchodzić, że był mąż i sobie je zabrał.

Pozdro
JoKo
Odpowiedz
w 8a formalnie jest to rezerwacja, nie umowa kupna, gdy zamawiasz do sklepu.
Odpowiedz
Ja nie rozumiem opcji kiedy na zamówiony przez internet towar z odbiorem w sklepie nie mam prawa zwrotu 14 dni, podczas gdy jeśli to samo zamówię do paczkomatu, to spokojnie mogę odesłać. Akurat sklep 8a mam 2 minuty od biura, więc zamawianie do paczkomatu jest nieekoglogiczne (kartony, folie, etc) i nieekonomiczne w tym przypadku, ale cóż....
Odpowiedz
(25-09-2023, 09:10)zając napisał(a): Ja nie rozumiem opcji kiedy na zamówiony przez internet towar z odbiorem w sklepie nie mam prawa zwrotu 14 dni, podczas gdy jeśli to samo zamówię do paczkomatu, to spokojnie mogę odesłać. Akurat sklep 8a mam 2 minuty od biura, więc zamawianie do paczkomatu jest nieekoglogiczne (kartony, folie, etc) i nieekonomiczne w tym przypadku, ale cóż....

To pewnie skorzystanie przez sprzedawców z furtki którą daje ustawa o prawach konsumenta (ale uwaga, w sposób co najmniej kontrowersyjny o czym mowa poniżej) - wtedy zdaniem sprzedawcy de facto "kupujesz towar w lokalu przedsiębiorstwa", a nie "w internecie z odbiorem poza lokalem" - czyli możesz na miejscu przed zakupem sprawdzić towar i zdecydować czy go finalnie kupujesz, tj. czy Ci odpowiada. 
Jak kupujesz przez internet, to bazujesz wyłącznie na informacjach podanych na stronie i nie wieszy czy tak jest w rzeczywistości (stąd prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni).
Moim zdaniem jeżeli idziesz po odbiór do lokalu po zamówieniu (tj. zawarciu umowy) i otrzymujesz paczkę, to de facto jest to umowa zawarta poza lokalem/umowa zawierana na odległość i tu powinno się stosować prawo odstąpienia 14 dni.

Czym innym jest zaproszenie klienta do lokalu i pokazanie mu towaru do swobodnej decyzji o zakupie, a czym innym wydanie mu towaru w lokalu, po tym jak klient zamówił i opłacił zamówienie (kupując kota w worku).

W takiej sytuacji podważałbym brak prawa do odstąpienia w ciągu 14 dni, taki przypadek nie występuje również w art 38 ww. ustawy.

Pozdrowienia,

dziku
Odpowiedz
(22-09-2023, 15:04)ludz napisał(a): w 8a formalnie jest to rezerwacja, nie umowa kupna, gdy zamawiasz do sklepu.

Masz więc umowę rezerwacji, z której sklep musi się wywiązać.
Sklep może zawierać więcej umów, a nie tylko sprzedaży :-)

JoKo
Odpowiedz
Nie wiem, być może masz rację. Tylko to tutaj jest podszyte zwykłą upierdliwością - jeśli przyjdziesz z pojedynczym zamówieniem od kogokolwiek, nie ma najmniejszego problemu odebrać. Tutaj wyraźnie mi nie pozwolono, bo dwa zamówienia były na to samo. Swojej opinii o tym debilizmie nie zmieniam Smile
Odpowiedz
(25-09-2023, 09:10)zając napisał(a): Ja nie rozumiem opcji kiedy na zamówiony przez internet towar z odbiorem w sklepie nie mam prawa zwrotu 14 dni, ale cóż....

Robią problemy ze zwrotami (buty) bo myślę o zakupie dwóch par w celu przymiarki?
Odpowiedz
Cytat:To pewnie skorzystanie przez sprzedawców z furtki którą daje ustawa o prawach konsumenta (ale uwaga, w sposób co najmniej kontrowersyjny o czym mowa poniżej) - wtedy zdaniem sprzedawcy de facto "kupujesz towar w lokalu przedsiębiorstwa", a nie "w internecie z odbiorem poza lokalem" - czyli możesz na miejscu przed zakupem sprawdzić towar i zdecydować czy go finalnie kupujesz, tj. czy Ci odpowiada. 
Jak kupujesz przez internet, to bazujesz wyłącznie na informacjach podanych na stronie i nie wieszy czy tak jest w rzeczywistości (stąd prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni).
Moim zdaniem jeżeli idziesz po odbiór do lokalu po zamówieniu (tj. zawarciu umowy) i otrzymujesz paczkę, to de facto jest to umowa zawarta poza lokalem/umowa zawierana na odległość i tu powinno się stosować prawo odstąpienia 14 dni.

Czym innym jest zaproszenie klienta do lokalu i pokazanie mu towaru do swobodnej decyzji o zakupie, a czym innym wydanie mu towaru w lokalu, po tym jak klient zamówił i opłacił zamówienie (kupując kota w worku).

W takiej sytuacji podważałbym brak prawa do odstąpienia w ciągu 14 dni, taki przypadek nie występuje również w art 38 ww. ustawy.

Już samo stwierdzenie przez "furtka" jest pejoratywne, całą twoją wypowiedź ustawia negatywnie do sklepu. Niesłusznie, o czym mowa poniżej Wink

Sam sobie zaprzeczasz: najpierw podajesz powód różnicy w prawach jakie ma konsument zależnie o miejsca zawarcia umowy, a potem sam sobie przeczysz. Są sklepy w których faktycznie odbierasz przesyłkę w sklepie, i wtedy jest to zakup "na odległość", czyli jak piszesz: kota w worku. Jednak w tym wypadku nie kupujesz kota w worku, skoro sprzedawca daje Ci możliwość zapoznania się produktem. Zawierasz umowę rezerwacji czyli wiesz, że nie przejedziesz niepotrzebnie. Jeżeli Ci to nie odpowiada, to możesz przecież skorzystać z darmowej wysyłki (pewno w większości przypadków darmowej). Jeżeli ktoś korzysta jednak z rezerwacji to powodem, jak można domniemywać, jest możliwość właśnie zapoznania się z produktem przed wyłożeniem środków finansowych, możliwość rezerwacji większej ilosci produktów itp.
Gwarantuje Ci, że z prawnego punktu nie tutaj nie jest kontrowersyjne, i podważałbyś brak prawa do zwrotu bezskutecznie. Nawet UOKiK nie ma w swoich poradnikach wątpliwości, które Ty przedstawiasz 180 st inaczej.

Przykład: linia lotnicza może zmienić godziny lotu (czy odwołać nawet lot) bez wypłaty odszkodowania (zryczałtowanego) jeżeli zrobi to odpowiednio wcześniej. Nie możesz więc twierdzić, że linia która zmieniła godzinę lotu dwa miesiące wcześniej "skorzystała z furtki" i żądać odszkodowania. To tak nie działa, że to tylko jedna strona umowy ma prawa takie, jak sobie zinterpretuje :-)

Pozdrawiam,
Joko

Cytat:Robią problemy ze zwrotami (buty) bo myślę o zakupie dwóch par w celu przymiarki?

Chyba nic z tego nie zrozumiałeś :-)
Sklep nie ma prawa robić problemów ze zwrotem produktów przy zakupie wysyłkowym, i nie słyszałem, żeby ktokolwiek takie problemy aktualnie robił.
Jeżeli zakupisz w sklepie stacjonarnym, to sprzedawca ma prawo Ci odmówić.

Mamy 2023 rok i nadal trzeba to tłumaczyć, a w necie poradników są dziesiątki, jak nie setki.

JoKO

(25-09-2023, 12:31)ludz napisał(a): Nie wiem, być może masz rację. Tylko to tutaj jest podszyte zwykłą upierdliwością - jeśli przyjdziesz z pojedynczym zamówieniem od kogokolwiek, nie ma najmniejszego problemu odebrać. Tutaj wyraźnie mi nie pozwolono, bo dwa zamówienia były na to samo. Swojej opinii o tym debilizmie nie zmieniam Smile

Wg mnie dosyć to proste: przychodzisz z numerem rezerwacji to sklep nie ma podstaw uważać, że nie Ty dokonałeś rezerwacji. Jak jednak przychodzisz z dwoma numerami na różne osoby, to wiadomo że nie masz dwóch tożsamości (i płci). Może nawet domniemywać, że chciałeś obejść limit rezerwacji, co z jakiegoś powodu (biznesowego) sklepowi nie odpowiada.
Reszta jak wyżej: nie może wydać Ci nie twojej rezerwacji.

Ale przecież możesz pewno wysyłkowo zamówić tyle butów, ile masz życzenie sobie przymierzyć. Skoro to takie dla Ciebie ważne to warto skorzystać :-)

JoKo
Odpowiedz
(25-09-2023, 12:45)JoKo napisał(a):
Cytat:Chyba nic z tego nie zrozumiałeś :-)
.....
JoKO

Pytałem o konkretny sklep 8a bo opinie o nim są mało pozytywne!
Odpowiedz


Skocz do: