16-07-2008, 21:43
Sirf Star III i MTK bazują na podobnych algorytmach, różnice:
1. MTK żre o połowę mniej prądu, niż SirfStar (przez co 60tka żyje krócej na bateriach)
2. MTK pracuje lepiej przy małych prędkościach
3. Sirf jest nieco odporniejszy na zasyfiony sygnał (co idzie w parze z 2, bo ignoruje drobne wariacje pozycji).
Wybor miedzy GPSMap a Vistą jest przede wszystkim wyborem pozycji pracy: 60tka ma antenę helikalną i przystosowana jest do pracy w pionie. Vista ma antenę typu patch i poziomo zorientowany kompas, przez co przystosowana jest do pracy w pozycji poziomej. Układ przycisków również sprzyja lepszemu trzymaniu Visty w garści i umożliwia łatwiejszą obsługę jedną ręką. Oczywiście, mówię za siebie.
Na korzyść 60tki przemawia umieszczenie przycisków na froncie, przez co w samochodzie nieco łatwiej jest ją okiełznać, ale tak na prawdę, to ani jeden, ani drugi GPS nie będzie się sensownie sprawdzał jako pilot samochodowy. Kiedyś 60tka miała silny atut czułej anteny, ale obecnie postęp w chipsetach odbiorników wyrównał pole, żeby nie powiedzieć: pomieszał szyki, bo trzymanie GPSa pionowo jest nieco nienaturalne...
Pozostaje jeszcze kwestia złącza RS232 - 60tka ma, Vista nie.
Ja wybrałem Vistę HCx, mam na razie dopiero dwa tygodnie, nie jest to mój pierwszy kontakt z GPS, ale pierwszy typowo wędrowny odbiornik. Przedtem do łazikowania używałem PDA z GPS na CF - niewygodne, ale z braku laku...
1. MTK żre o połowę mniej prądu, niż SirfStar (przez co 60tka żyje krócej na bateriach)
2. MTK pracuje lepiej przy małych prędkościach
3. Sirf jest nieco odporniejszy na zasyfiony sygnał (co idzie w parze z 2, bo ignoruje drobne wariacje pozycji).
Wybor miedzy GPSMap a Vistą jest przede wszystkim wyborem pozycji pracy: 60tka ma antenę helikalną i przystosowana jest do pracy w pionie. Vista ma antenę typu patch i poziomo zorientowany kompas, przez co przystosowana jest do pracy w pozycji poziomej. Układ przycisków również sprzyja lepszemu trzymaniu Visty w garści i umożliwia łatwiejszą obsługę jedną ręką. Oczywiście, mówię za siebie.
Na korzyść 60tki przemawia umieszczenie przycisków na froncie, przez co w samochodzie nieco łatwiej jest ją okiełznać, ale tak na prawdę, to ani jeden, ani drugi GPS nie będzie się sensownie sprawdzał jako pilot samochodowy. Kiedyś 60tka miała silny atut czułej anteny, ale obecnie postęp w chipsetach odbiorników wyrównał pole, żeby nie powiedzieć: pomieszał szyki, bo trzymanie GPSa pionowo jest nieco nienaturalne...
Pozostaje jeszcze kwestia złącza RS232 - 60tka ma, Vista nie.
Ja wybrałem Vistę HCx, mam na razie dopiero dwa tygodnie, nie jest to mój pierwszy kontakt z GPS, ale pierwszy typowo wędrowny odbiornik. Przedtem do łazikowania używałem PDA z GPS na CF - niewygodne, ale z braku laku...