01-08-2011, 22:18
>> ''Wbrew pozorom zwężanie nogawek nie ma na celu przystosowanie spodni do noszenia w butach, bo szeroka nogawka wygląda w takim przypadku o wiele efektowniej ;)''
>> ''W przypadku szerokich nogawek można zrobić tak, że spodnie do butów zaginają się niemal idealnie pod kątem prostym, w zwężanych nie da rady ;)''
A jakie to ma, przepraszam, znaczenie praktyczne dla US Army, poza tym, że dla Ciebie ładnie wygląda? ;)
Owszem, nogawki w BDU może i nie służą do chowania w cholewach butów (sama instrukcja głosi ''Blouse trouser outside of boots'', czyli zaleca noszenie na wierzchu), ale to, że są zwężone, po prostu jest bardziej praktyczne w użytkowaniu niż nogawki poszerzane, bo się nie ocierają o siebie, trudniej nimi o coś zahaczyć, itp.
Kieszenie cargo i tak się będą majtały, bo są na udach, a w udach BDU są stosunkowo szerokie (choć nie tak worowate jak M65), a zwężenie daje się odczuć de facto od kolana w dół. Żeby się nie majtały, musiałyby mieć troki na udach jak w M65, czy choćby w starych spadochroniarskich M42 od ''jumpsuita''.
Inna sprawa, że BDU Helikona może nie mają zwężanych nogawek, ale są lepiej skrojone i wygodniejsze w użytku niż kontraktowe BDU (przynajmniej te, które ja mam) - głównie za sprawą wyższego stanu (kontrakty trzymają mi się tylko na tyłku, co mnie wkurza) i zaszewek w kolanach, ułatwiających zginanie (w BDU tego nie ma i np. zrobienie kroku na wysoki próg skalny w kontraktach jest mniej swobodne).
>> ''W przypadku szerokich nogawek można zrobić tak, że spodnie do butów zaginają się niemal idealnie pod kątem prostym, w zwężanych nie da rady ;)''
A jakie to ma, przepraszam, znaczenie praktyczne dla US Army, poza tym, że dla Ciebie ładnie wygląda? ;)
Owszem, nogawki w BDU może i nie służą do chowania w cholewach butów (sama instrukcja głosi ''Blouse trouser outside of boots'', czyli zaleca noszenie na wierzchu), ale to, że są zwężone, po prostu jest bardziej praktyczne w użytkowaniu niż nogawki poszerzane, bo się nie ocierają o siebie, trudniej nimi o coś zahaczyć, itp.
Kieszenie cargo i tak się będą majtały, bo są na udach, a w udach BDU są stosunkowo szerokie (choć nie tak worowate jak M65), a zwężenie daje się odczuć de facto od kolana w dół. Żeby się nie majtały, musiałyby mieć troki na udach jak w M65, czy choćby w starych spadochroniarskich M42 od ''jumpsuita''.
Inna sprawa, że BDU Helikona może nie mają zwężanych nogawek, ale są lepiej skrojone i wygodniejsze w użytku niż kontraktowe BDU (przynajmniej te, które ja mam) - głównie za sprawą wyższego stanu (kontrakty trzymają mi się tylko na tyłku, co mnie wkurza) i zaszewek w kolanach, ułatwiających zginanie (w BDU tego nie ma i np. zrobienie kroku na wysoki próg skalny w kontraktach jest mniej swobodne).