25-08-2014, 11:34
Od kilku lat 15% dochodów z biletów po potraceniu należnego podatku VAT przeznaczane jest zgodnie z ustawą na rzecz TOPRU w przypadku TPN. Nowy dyrektor TPN w wypowiedzi w 2013 r. nie był z tego powodu zadowolony. Aktualnie od biletu wstępu jedniodniowego (5 zł) potracane jest ok. 70 gr. Promowana akcja dodatkowego ubezpieczenia w kwocie 50 gr za dzień oznacza łączną kwotę w wysokości 1,2 zł za dzień w przypadku utrzymania tego stanu rzeczy.
Czy wprowadzenie obowiązkowego ubezpieczenia w górach powinno oznaczać także obowiązkowe ubezpieczenie nad wodami? WOPR/MSR są w podobnej o ile nie gorszej sytuacji finansowej. Część samorzadów (może większość) współfinansowuje WOPR. Czy gminy czerpiące korzysći z turystów pod Tatrami mają wkład finansowy w utrzymanie ratownictwa górskiego?
Czy należy obciążyć dodatkowym ubezpieczeniem kierowców? Koszty - w tym akcji ratowniczych - jak szacuje KRBRD to ok. 30 mld zł rocznie. Koszty akcji, leczenia w dużej mierze ponosi budżet a w wielu wypadkach jest pokłosiem nonszalancji i i nie zachowania minimum bezpieczeństwa podobnie jak klapki tu i ówdzie.
-------------------------------------------
Michal
Czy wprowadzenie obowiązkowego ubezpieczenia w górach powinno oznaczać także obowiązkowe ubezpieczenie nad wodami? WOPR/MSR są w podobnej o ile nie gorszej sytuacji finansowej. Część samorzadów (może większość) współfinansowuje WOPR. Czy gminy czerpiące korzysći z turystów pod Tatrami mają wkład finansowy w utrzymanie ratownictwa górskiego?
Czy należy obciążyć dodatkowym ubezpieczeniem kierowców? Koszty - w tym akcji ratowniczych - jak szacuje KRBRD to ok. 30 mld zł rocznie. Koszty akcji, leczenia w dużej mierze ponosi budżet a w wielu wypadkach jest pokłosiem nonszalancji i i nie zachowania minimum bezpieczeństwa podobnie jak klapki tu i ówdzie.
-------------------------------------------
Michal