20-02-2014, 21:56
Witajcie,
Nie znalazłem miejsca żeby się przywitać więc czynię to tu w interesującym mnie temacie. Jestem turystą na o2o czyli motocyklistą i zwiedzam świat na 2oo (dwóch kółkach). Gdzies kiedyś w temacie butów trafiłem właśnie na firmę Hanzel, a że przyszedł czas na zmianę obuwia zacząłem drążyć internet i tak trafiłem na Wasze forum i liczę na Wasze dobre rady.
Przeglądałem ofertę Hanzela i najbardziej motocyklowe z butów mają nr 010 (http://www.hanzel.civ.pl/?p=productsMore...&sName=010) jednak podeszwa jest typowa jak na glany przystało, a nie o to chodzi. Marzy mi się model 010 z podeszwą Oil Resistant np. taką jak np. w butach 006 OIL (http://www.hanzel.civ.pl/?p=productsMore...me=006-OIL).
Buty mają służyć na wyprawach motocyklowych w różnych warunkach pogodowych. Jako laik czytałem o różnego rodzaju membranach, izolacjach itp ale nie mam o nich większego pojęcia.
Buty mają być wysoko sznurowane, noga nie powinna się męczyć podczas wielogodzinnych przejazdów gdzie stopa na ogół jest w jednej pozycji przez dość długi czas co często powoduje uczucie pieczenia czy nawet bólu podeszwy stóp. Podbicie też nie powinno być uciskane.
Przy jednostajnej pozycji i braku ruchu potrafi to być prawdziwą udręką, dla tych, którzy nie mają doświadczenia w jeździe powiem tyle, że lekko ciasny czy tylko ciasnawy kask po paru godzinach jazdy powoduje ból głowy i chęć roztrzaskania kasku w drobny mak.
Podeszwa powinna dawać bezpieczne podparcie na mokrym i często też tłustym od oleju asfalcie (stąd zastanawiam się właśnie nad podeszwą oil), a w razie gdyby jednak uśliznęła się na asfalcie to but powinien też być usztywniony w kostce - mój motocykl waży sam jakieś 380kg z bagażem i pasażerem i kierowcą może dojść do wagi Fiata 126p więc jeśli trzeba go utrzymać na postoju np. na światłach na własnych nogach dobrze jest mieć jeszcze jakieś wsparcie w postaci usztywnienia w kostce.
Noga nie powinna też szybko marznąć podczas jazdy (jest owiewana zimnym powietrzem i dodatkowo jeszcze chłodzona jego pędem o prędkości np. 100km/h. But powinien też być nieprzemakalny co w razie deszczu i wspomnianej wcześniej prędkości w większości butów jest trudne do osiągnięcia - pęd powietrza wpycha drobinki wody wszędzie. Z drugiej strony dobrze byłoby gdyby stopa się nie pociła, bo odór po kilkunastu godzinach podróży potrafi czasem powalić słonia.
Mam nadzieję, że moje wymagania są dość jasno postawione i tylko pytanie co da się w but taki jak 010 Hanzela upakować.
Będę wdzięczny za wsparcie.
LWG
PS. Napisałem też do Hanzela z podobnymi pytaniami dam znać jeśli coś odpowie.
---
Edytowany: 2014-02-20 21:59:28
Nie znalazłem miejsca żeby się przywitać więc czynię to tu w interesującym mnie temacie. Jestem turystą na o2o czyli motocyklistą i zwiedzam świat na 2oo (dwóch kółkach). Gdzies kiedyś w temacie butów trafiłem właśnie na firmę Hanzel, a że przyszedł czas na zmianę obuwia zacząłem drążyć internet i tak trafiłem na Wasze forum i liczę na Wasze dobre rady.
Przeglądałem ofertę Hanzela i najbardziej motocyklowe z butów mają nr 010 (http://www.hanzel.civ.pl/?p=productsMore...&sName=010) jednak podeszwa jest typowa jak na glany przystało, a nie o to chodzi. Marzy mi się model 010 z podeszwą Oil Resistant np. taką jak np. w butach 006 OIL (http://www.hanzel.civ.pl/?p=productsMore...me=006-OIL).
Buty mają służyć na wyprawach motocyklowych w różnych warunkach pogodowych. Jako laik czytałem o różnego rodzaju membranach, izolacjach itp ale nie mam o nich większego pojęcia.
Buty mają być wysoko sznurowane, noga nie powinna się męczyć podczas wielogodzinnych przejazdów gdzie stopa na ogół jest w jednej pozycji przez dość długi czas co często powoduje uczucie pieczenia czy nawet bólu podeszwy stóp. Podbicie też nie powinno być uciskane.
Przy jednostajnej pozycji i braku ruchu potrafi to być prawdziwą udręką, dla tych, którzy nie mają doświadczenia w jeździe powiem tyle, że lekko ciasny czy tylko ciasnawy kask po paru godzinach jazdy powoduje ból głowy i chęć roztrzaskania kasku w drobny mak.
Podeszwa powinna dawać bezpieczne podparcie na mokrym i często też tłustym od oleju asfalcie (stąd zastanawiam się właśnie nad podeszwą oil), a w razie gdyby jednak uśliznęła się na asfalcie to but powinien też być usztywniony w kostce - mój motocykl waży sam jakieś 380kg z bagażem i pasażerem i kierowcą może dojść do wagi Fiata 126p więc jeśli trzeba go utrzymać na postoju np. na światłach na własnych nogach dobrze jest mieć jeszcze jakieś wsparcie w postaci usztywnienia w kostce.
Noga nie powinna też szybko marznąć podczas jazdy (jest owiewana zimnym powietrzem i dodatkowo jeszcze chłodzona jego pędem o prędkości np. 100km/h. But powinien też być nieprzemakalny co w razie deszczu i wspomnianej wcześniej prędkości w większości butów jest trudne do osiągnięcia - pęd powietrza wpycha drobinki wody wszędzie. Z drugiej strony dobrze byłoby gdyby stopa się nie pociła, bo odór po kilkunastu godzinach podróży potrafi czasem powalić słonia.
Mam nadzieję, że moje wymagania są dość jasno postawione i tylko pytanie co da się w but taki jak 010 Hanzela upakować.
Będę wdzięczny za wsparcie.
LWG
PS. Napisałem też do Hanzela z podobnymi pytaniami dam znać jeśli coś odpowie.
---
Edytowany: 2014-02-20 21:59:28