10-01-2018, 12:52
carlosmus
Pozostaje kwestia typu - jakie było Twoje żądanie przy zgłoszeniu reklamacyjnym?
Bo to klient/konsument określa się w zgłoszeniu, czego sobie życzy: naprawy/wymiany na nowy/obniżenia ceny, czy w końcu odstępuje od umowy. Jeżeli działasz w ramach gwarancji (w ramach której najczęściej odpowiada producent), to w tym dokumencie winny znaleźć się zapisy dotyczące kolejności działań i wszelkich terminów. Jeżeli natomiast działasz na podstawie rękojmi (tutaj jest odpowiedzialność sprzedawcy) to minął już dostatecznie długi czas, by wnieść oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
Zgodnie z Kodeksem Cywilnym jeżeli sprzedawca nie dokona naprawy lub nie wymieni wadliwego produktu na nowy ''niezwłocznie i bez nadmiernej uciążliwości dla konsumenta'' możesz odstąpić od umowy kupna. Minął już wystarczająco długo okres czasu, więc uciążliwość jest. Takie rozwiązanie byłoby najprostsze.
Jest jednak haczyk - przepis stanowi, że od umowy nie można odstąpić, jeżeli wada produktu jest nieistotna.
Nie podejmę się oceny, czy farbowanie skarpetek jest wadą istotną w rozumieniu tego przepisu.
Pozostaje kwestia typu - jakie było Twoje żądanie przy zgłoszeniu reklamacyjnym?
Bo to klient/konsument określa się w zgłoszeniu, czego sobie życzy: naprawy/wymiany na nowy/obniżenia ceny, czy w końcu odstępuje od umowy. Jeżeli działasz w ramach gwarancji (w ramach której najczęściej odpowiada producent), to w tym dokumencie winny znaleźć się zapisy dotyczące kolejności działań i wszelkich terminów. Jeżeli natomiast działasz na podstawie rękojmi (tutaj jest odpowiedzialność sprzedawcy) to minął już dostatecznie długi czas, by wnieść oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
Zgodnie z Kodeksem Cywilnym jeżeli sprzedawca nie dokona naprawy lub nie wymieni wadliwego produktu na nowy ''niezwłocznie i bez nadmiernej uciążliwości dla konsumenta'' możesz odstąpić od umowy kupna. Minął już wystarczająco długo okres czasu, więc uciążliwość jest. Takie rozwiązanie byłoby najprostsze.
Jest jednak haczyk - przepis stanowi, że od umowy nie można odstąpić, jeżeli wada produktu jest nieistotna.
Nie podejmę się oceny, czy farbowanie skarpetek jest wadą istotną w rozumieniu tego przepisu.