02-12-2015, 09:12
Jako, że spraw staram się nie zostawiać leżących odłogiem, w załączeniu odpowiedź, jaką otrzymałem od UOKIK w sprawie zalando.pl (wątek ze strony 83).
''Szanowny Panie,
w odpowiedzi na Pana zapytanie uprzejmie informuję, że Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nie prowadzi obecnie postępowania administracyjnego względem sklepu zalando.pl.
UOKiK dokona weryfikacji, czy praktyki stosowane przez przedsiębiorcę naruszają zbiorowe interesy konsumentów. W razie potwierdzenia zagrożenia bądź naruszenia zbiorowych interesów konsumentów zostaną podjęte odpowiednie działania, mające na celu wyeliminowanie sprzecznych z prawem praktyk przedsiębiorcy.
Z uwagi na to, że sklep zalando.pl nie ma siedziby w Polsce, a świadczone przez niego usługi kierowane są do polskich konsumentów - działania tego przedsiębiorcy mogą spełniać przesłanki naruszenia wewnątrzwspólnotowego. W tym miejscu należy wyjaśnić, że wewnątrzwspólnotowym naruszeniem jest działanie lub zaniechanie sprzeczne z przepisami prawnymi, które szkodzi lub może szkodzić zbiorowym interesom konsumentów zamieszkałych w państwie członkowskim innym niż państwo, w którym miało miejsce działanie lub zaniechanie lub gdzie odpowiedzialny przedsiębiorca ma siedzibę.
UOKiK zwróci się z wnioskiem do właściwego organu w Niemczech o podjęcie niezbędnych środków wobec zalando.pl, mających na celu doprowadzenie do zaprzestania naruszenia wewnątrzwspólnotowego.
Niezależnie od powyższego informuję, że osoba zgłaszająca podejrzenie naruszenia przepisów nie jest stroną postępowania i nie jest informowana o jego wynikach. Jedynie w przypadku formalnego zawiadomienia Urząd przekazuje na piśmie informację o sposobie zajęcia się sprawą. Informację tę otrzymał Pan w treści automatycznej odpowiedzi.
Z poważaniem
Kamila Acholonu-Boruc
Radca Prezesa''
Wniosek - trochę niepokojące jest to, że w odpowiedzi występuje czas przyszły, a przypomnę, że sprawę zgłosiłem we wrześniu.
-------------------------------------------
Farfura
''Szanowny Panie,
w odpowiedzi na Pana zapytanie uprzejmie informuję, że Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nie prowadzi obecnie postępowania administracyjnego względem sklepu zalando.pl.
UOKiK dokona weryfikacji, czy praktyki stosowane przez przedsiębiorcę naruszają zbiorowe interesy konsumentów. W razie potwierdzenia zagrożenia bądź naruszenia zbiorowych interesów konsumentów zostaną podjęte odpowiednie działania, mające na celu wyeliminowanie sprzecznych z prawem praktyk przedsiębiorcy.
Z uwagi na to, że sklep zalando.pl nie ma siedziby w Polsce, a świadczone przez niego usługi kierowane są do polskich konsumentów - działania tego przedsiębiorcy mogą spełniać przesłanki naruszenia wewnątrzwspólnotowego. W tym miejscu należy wyjaśnić, że wewnątrzwspólnotowym naruszeniem jest działanie lub zaniechanie sprzeczne z przepisami prawnymi, które szkodzi lub może szkodzić zbiorowym interesom konsumentów zamieszkałych w państwie członkowskim innym niż państwo, w którym miało miejsce działanie lub zaniechanie lub gdzie odpowiedzialny przedsiębiorca ma siedzibę.
UOKiK zwróci się z wnioskiem do właściwego organu w Niemczech o podjęcie niezbędnych środków wobec zalando.pl, mających na celu doprowadzenie do zaprzestania naruszenia wewnątrzwspólnotowego.
Niezależnie od powyższego informuję, że osoba zgłaszająca podejrzenie naruszenia przepisów nie jest stroną postępowania i nie jest informowana o jego wynikach. Jedynie w przypadku formalnego zawiadomienia Urząd przekazuje na piśmie informację o sposobie zajęcia się sprawą. Informację tę otrzymał Pan w treści automatycznej odpowiedzi.
Z poważaniem
Kamila Acholonu-Boruc
Radca Prezesa''
Wniosek - trochę niepokojące jest to, że w odpowiedzi występuje czas przyszły, a przypomnę, że sprawę zgłosiłem we wrześniu.
-------------------------------------------
Farfura