16-11-2014, 15:25
Finał reklamacji koszulki Icebreaker.
Dostałem nową inną koszulkę do testów w ramach utrzymania dobrej opinii o firmie IB.
Przebieg w skrócie:
- odmowa 8a.pl
- odmowa oficjalnego dystrybutora IB na Europę Wschodnia i Środkową, (dystrybutor w Czechach)
Zapytałem na oficjalnym profilu facebookowym IB o przebarwienia na mojej koszulce, czy podlegają gwarancji. Post został usunięty ale dostałem odpowiedź, że tak jest to wada i podlega wymianie i mam się skontaktować z dystrybutorem.
- wysłanie do dystrybutora print screena odpowiedzi IB
- ponownie rozpatrzenie reklamacji i podtrzymanie decyzji odmownej przez dystrybutora
Jakby ktoś był ciekawy to zamieszcza odpowiedź dystrybutora z którą osobiście się nie zgadzam ale z finału sprawy jestem zadowolony więc na tym sprawa się zakończyła.
''
I have the result of your claim below.
Our Quality department do not agree with this being a manufacturing problem as noted in the Facebook reply. From what they see in the photo, this is most likely caused by exposure to direct sunlight. This sort of discoloration does not happen overnight.
Some colors are more easily affected by direct sunlight than others and light-weight fabrics unfortunately discolor quicker than heavier weight. This is the reason why we clearly state on our carelabels to line dry our garments in the shade
So based on this 8a.pl was right in refusing your claim.
However, Icebreaker and 8a.pl, we both want to keep you satisfied with the Icebreaker products and with the 8a.pl services, so we will send you a T-shirt (similar, as the same model is not available anymore) in the same value for testing. We appreciate the fact that you are wearing our garments.
''
---
Edytowany: 2014-11-16 15:26:00
Dostałem nową inną koszulkę do testów w ramach utrzymania dobrej opinii o firmie IB.
Przebieg w skrócie:
- odmowa 8a.pl
- odmowa oficjalnego dystrybutora IB na Europę Wschodnia i Środkową, (dystrybutor w Czechach)
Zapytałem na oficjalnym profilu facebookowym IB o przebarwienia na mojej koszulce, czy podlegają gwarancji. Post został usunięty ale dostałem odpowiedź, że tak jest to wada i podlega wymianie i mam się skontaktować z dystrybutorem.
- wysłanie do dystrybutora print screena odpowiedzi IB
- ponownie rozpatrzenie reklamacji i podtrzymanie decyzji odmownej przez dystrybutora
Jakby ktoś był ciekawy to zamieszcza odpowiedź dystrybutora z którą osobiście się nie zgadzam ale z finału sprawy jestem zadowolony więc na tym sprawa się zakończyła.
''
I have the result of your claim below.
Our Quality department do not agree with this being a manufacturing problem as noted in the Facebook reply. From what they see in the photo, this is most likely caused by exposure to direct sunlight. This sort of discoloration does not happen overnight.
Some colors are more easily affected by direct sunlight than others and light-weight fabrics unfortunately discolor quicker than heavier weight. This is the reason why we clearly state on our carelabels to line dry our garments in the shade
So based on this 8a.pl was right in refusing your claim.
However, Icebreaker and 8a.pl, we both want to keep you satisfied with the Icebreaker products and with the 8a.pl services, so we will send you a T-shirt (similar, as the same model is not available anymore) in the same value for testing. We appreciate the fact that you are wearing our garments.
''
---
Edytowany: 2014-11-16 15:26:00