29-10-2011, 16:49
Jeżeli reklamowałeś na podstawie niezgodności towaru z umową sprawdź czy odpowiedź dotarła do ciebie przed czy po upływie 14 dni kalendarzowych. Jeżeli po 14 dniach, należy przyjąć, że zgodnie z ustawą reklamacja została uznana (bez znaczenia jest tu, co sprzedający twierdzi po tym terminie). Jeżli odpowiedź nadeszła przed upływem terminu 14 dni, możesz udać się do rzeczoznawcy (lista powinna być dostępna na stronie Wojewódzkiego Insp. Inspekcji Handlowej) i jeżli potwierdzi on, iż wina leży po stronie wykonania butów, idziesz do sklepu z opinią i żądasz naprawy/wymiany. Jeżeli mimo to nie uznają, udajesz się do powiatowego/miejskiego rzecznika praw konsumentów i on powinien w twoim imieniu wystąpić do sklepu z żądaniem uznania reklamacji za zasadną. Jeżli nie uznają, zostaje ci sąd (masz opinie rzeczoznawcy, ale sąd może powołać innego, a co ten stwierdzi nie wiadomo). Jeżeli reklamacja była rozpatrywana na podstawie gwarancji termin 14 dniowy nie musi obowiązywać. Wtedy rzeczoznawca itd.
PS. Kiedyś chyba także opinie wykonywało Centralne Laboratorium Przemysłu Obuwniczego ( http://www.ips.krakow.pl/index.php?optio...e&Itemid=9 ).
PS. Kiedyś chyba także opinie wykonywało Centralne Laboratorium Przemysłu Obuwniczego ( http://www.ips.krakow.pl/index.php?optio...e&Itemid=9 ).