09-08-2011, 21:39
@mikol:
1. czemu koszty wysyłki miałyby wzrosnąć, aby pokryć koszty zwrotów? Jak cena wzrośnie, a przesyłka będzie gratis, to co to zmieni? Końcowa cena dla klienta to zawsze cena towaru + koszty wysyłki. I tyle będzie do zwrotu, bez względu na podział wartość towaru/koszty wysyłki.
2. Co potwierdzić? Tak było i jest. To są szczególne przypadki, kiedy konsument nie może odstąpić od umowy (czyli np. dobrowolnie pozbawiasz się 10 dniowego okresu lub zamawiasz coś, co producent musi wytworzyć specjalnie pod Ciebie).
3. Pewnie przestanie sprzedawać. Przy okazji skróci się trochę cwaniactwo polegające na ewidentnym zarabianiu na przesyłkach, przy minimalnej cenie towaru.
@Piotr: nie prawodawstwa niemieckiego, a dyrektywy UE
http://tiny.pl/h5fgs (przy okazji - sprawa nie jest nowa i nie jest ''rewolucją'' na jaka kreują ją media - patrz data artykułu)
-------------------------------------------
Pozdrawiam
1. czemu koszty wysyłki miałyby wzrosnąć, aby pokryć koszty zwrotów? Jak cena wzrośnie, a przesyłka będzie gratis, to co to zmieni? Końcowa cena dla klienta to zawsze cena towaru + koszty wysyłki. I tyle będzie do zwrotu, bez względu na podział wartość towaru/koszty wysyłki.
2. Co potwierdzić? Tak było i jest. To są szczególne przypadki, kiedy konsument nie może odstąpić od umowy (czyli np. dobrowolnie pozbawiasz się 10 dniowego okresu lub zamawiasz coś, co producent musi wytworzyć specjalnie pod Ciebie).
3. Pewnie przestanie sprzedawać. Przy okazji skróci się trochę cwaniactwo polegające na ewidentnym zarabianiu na przesyłkach, przy minimalnej cenie towaru.
@Piotr: nie prawodawstwa niemieckiego, a dyrektywy UE
http://tiny.pl/h5fgs (przy okazji - sprawa nie jest nowa i nie jest ''rewolucją'' na jaka kreują ją media - patrz data artykułu)
-------------------------------------------
Pozdrawiam