08-12-2009, 20:31
Michal, niestety, ale jak zdecydujesz się na jedną drogę reklamacyjną (niezgodność albo gwarancja), to jesteś nią związany, chyba, że dochodzenie roszczenia stanie się jakichś względów niemożliwe.
Co do podejścia producentów - dystrybutorów - sprzedawców, to niedawno stoczyłem bój z firmą Hewlett Packard. Głośno ostatnio o ich skandalicznym podejściu do klienta na różnych forach tematycznych. Nie pomogła tu nawet interwencja UOKiK. Moja sprawa zakończyła się w sądzie z pozytywnym dla mnie skutkiem. Jak jednak czytam, HP nie nauczyło to w najmniejszym stopniu szacunku dla kupujących ich produkty, czemu nie ma się co dziwić. Mimo wielu zachęt z mojej strony, nikt z robionych przez nich w konia klientów nie zdecydował się wystąpić do sądu. Może właśnie dlatego, z uwagi na brak kultury prawnej, jesteśmy traktowani jako kraj III świata. Ja akurat dosyć często robię zakupy w Niemczech.Ostatnio składałem reklamację w niemieckim Media Markcie. Nikt nawet mnie nie pytał o rachunek, o jakichś bzdetnych opiniach nibytorzeczoznawców nie wspominając. Towar został od ręki wymieniony na nowy.
Co do podejścia producentów - dystrybutorów - sprzedawców, to niedawno stoczyłem bój z firmą Hewlett Packard. Głośno ostatnio o ich skandalicznym podejściu do klienta na różnych forach tematycznych. Nie pomogła tu nawet interwencja UOKiK. Moja sprawa zakończyła się w sądzie z pozytywnym dla mnie skutkiem. Jak jednak czytam, HP nie nauczyło to w najmniejszym stopniu szacunku dla kupujących ich produkty, czemu nie ma się co dziwić. Mimo wielu zachęt z mojej strony, nikt z robionych przez nich w konia klientów nie zdecydował się wystąpić do sądu. Może właśnie dlatego, z uwagi na brak kultury prawnej, jesteśmy traktowani jako kraj III świata. Ja akurat dosyć często robię zakupy w Niemczech.Ostatnio składałem reklamację w niemieckim Media Markcie. Nikt nawet mnie nie pytał o rachunek, o jakichś bzdetnych opiniach nibytorzeczoznawców nie wspominając. Towar został od ręki wymieniony na nowy.